Star Wars: X-Wing – Unboxing


Hej, hej! Ostatnimi czasy jesteśmy bogaci, w planszówki oczywiście. Listopad jest deszczowy, szybko się robi ciemno, więc mamy w co grać. Jeszcze nówki stoją zafoliowane i czekają na swój pierwszy raz:) A dzisiaj mam dla Was unboxing bardzo znanej i dla odmiany trochę starszej gry figurkowej. Mianowicie Star Wars: X-Wing. Spytacie pewnie skąd nagłe pragnienie naparzania się w kosmosie? A, no już spieszę z odpowiedzią. W którąś leniwą sobotę, a takich u nas niewiele wybraliśmy się do klubu gier bitewnych Overwatch. Dla objaśnienia, takie atrakcje tylko w Białymstoku. Więc w tymże klubie zostaliśmy miło przywitani, poobserwowaliśmy bacznie rozgrywki i sami postanowiliśmy się wgłębić w X-Winga. Ot, cała historia. Ale się rozpisałam 🙂 koniec gadania, zabieramy się za rozpakowanie pudełka!

Pudełko do gry cieszy oczy fajnymi grafikami. A te okienko z podglądem sprawia, że nie można się doczekać zawartości.

 

Pudełko po otwarciu wieka. Naszym oczom ukazuje się kilka pliczków formy z żetonami, i gwarantuję, że ich wyciskanie sprawi wiele frajdy. Żetony wykonane są z grubej, solidnej tektury.
Pudełko po otwarciu wieka. Naszym oczom ukazuje się kilka pliczków formy z żetonami, i gwarantuję, że ich wyciskanie sprawi wiele frajdy. Żetony wykonane są z grubej, solidnej tektury.

 

Są i one! Dwa Tie Fightery ciemnej strony mocy. I jeden X-Wing, który twardo stoi po stronie dobra. Modele niezwykle delikatne ale robią mega wrażenie.

 

Instrukcja do gry, nie jest szalenie długa co jest ogromnym plusem. Zasady są przedstawione jasno i klarownie.
Instrukcja do gry, nie jest szalenie długa co jest ogromnym plusem. Zasady są przedstawione jasno i klarownie.

 

Otwarta strona instrukcji. Macie mały fokusik.
Otwarta strona instrukcji. Macie mały fokusik.

 

W pudełku sprytnie schowane znajdziemy wzorniki manewrów. Jest ich 11, zrobione z grubej tektury, są niezbędne do wykonania precyzyjnej akcji w grze.
W pudełku sprytnie schowane znajdziemy wzorniki manewrów. Jest ich 11, zrobione z grubej tektury, są niezbędne do wykonania precyzyjnej akcji w grze.

 

Linijka zasięgu. Ma dwie strony, jedna przeznaczona dla Imperium, druga dla Rebelii. Niezbędna przy strzałach.
Linijka zasięgu. Ma dwie strony, jedna przeznaczona dla Imperium, druga dla Rebelii. Niezbędna przy strzałach.

 

Kości również są nieodzownym elementem wyposażenia. Znajdziemy trzy kości ataku oraz trzy obrony. Nie powinny szybko się zetrzeć bowiem wykonane są ze starannością.
Kości również są nieodzownym elementem wyposażenia. Znajdziemy trzy kości ataku oraz trzy obrony. Nie powinny szybko się zetrzeć bowiem wykonane są ze starannością.

 

Żetony statku przeznaczone do nakładania na podstawkę statku. Służą do identyfikacji pilotów oraz mają najważniejsze cechy statków.
Żetony statku przeznaczone do nakładania na podstawkę statku. Służą do identyfikacji pilotów oraz mają najważniejsze cechy statków.

 

Trzy wskaźniki manewrów służą do określania rodzaju manewru. Aby były zdatne do użytkowania trzeba je złożyć z trzech elementów.
Trzy wskaźniki manewrów służą do określania rodzaju manewru. Aby były zdatne do użytkowania trzeba je złożyć z trzech elementów.

 

Żetony skupienia i uniku, niezbędne do wykonania akcji w grze.
Żetony skupienia i uniku, niezbędne do wykonania akcji w grze.

 

Żetony namierzania wroga.
Żetony namierzania wroga.

 

Żetony identyfikacyjne, pomagają odróżnić statki, gdy w bitwie bierze udział wielu pilotów.
Żetony identyfikacyjne, pomagają odróżnić statki, gdy w bitwie bierze udział wielu pilotów.

 

Żetony przeszkód. Asteroidy albo inaczej śmieci. Można je umieścić na swoim polu bitwy.
Żetony przeszkód. Asteroidy albo inaczej śmieci. Można je umieścić na swoim polu bitwy.

 

Żetony przeznaczone do rozgrywania misji.
Żetony przeznaczone do rozgrywania misji.

 

Tutaj mamy pomieszane żetony misji i żetony stresu/trafień krytycznych.
Tutaj mamy pomieszane żetony misji i żetony stresu/trafień krytycznych.

 

Karty pilotów, z jednej strony widać pilota imperium, z drugiej zaś dobrą stronę mocy.
Karty pilotów, z jednej strony widać pilota imperium, z drugiej zaś dobrą stronę mocy.

 

Karty uszkodzeń oraz karty rozwinięć dla statków.
Karty uszkodzeń oraz karty rozwinięć dla statków.

 

1 komentarz

Poprzednio 8 Gier Planszowych dla Dwóch Osób na Poziomie Podstawowym
Następny Darkest Dungeon - Po Prostu Przegrasz [Hardcore Gamer]