15 urodziny wydawnictwa Rebel.pl – najlepsze gry.


Zarówno planszówkowi wyjadacze jak i osoby, które raz na jakiś czas kupują bądź też grają w gry planszowe bardzo dobrze znają wydawnictwo Rebel.pl. Rebel słynie z kilkudziesięciu ciekawych gier, które cieszą się wielką popularnością wśród rzeszy ludzi. Takie gry jak Dixit, Dobble, Wsiąść do Pociągu, czy też Terraformacja Marsa podbiły serca graczy a przy okazji przekazały i nadal przekazują wiele cennych wartości. Dzisiejszy wpis będzie więc w pełni poświęcony grom wydawnictwa Rebel, które to niedawno obchodziło 15 lecie grania.

Marzenia są wśród nas – Dixit.

Niniejszym oznajmiam, że przyszła pora na Dixit, czyli grę, w której jedyne co nas ogranicza to nasza wyobraźnia, a abstrakcja wręcz wylewa się z pudełka. Dixit jest genialną grą towarzyską, imprezową i zarazem rodzinną. Skutecznie przyciąga graczy do siebie i kusi pięknymi grafikami. Podczas rozgrywki można się pośmiać, wzmocnić swoją kreatywność, i uruchomić wyobraźnię. Gra jest odpowiednia dla dzieci w wieku od 8 lat, ale z pomocą rodziców i młodsze powinny dać sobie radę. Czas rozgrywki to około 30 minut. Gra jest doskonała na prezent dosłownie dla każdego!

1,2,3 Dobble!

Mamy i nasze Dobble! Pewnie większość z Was zna i wie o co w tym wszystkim chodzi. Dobble to gra uniwersalna, przeznaczona praktycznie dla każdego, jestem pewna, że znajdzie swoich wielbicieli w każdym wieku. Dobble to gra skojarzeń, gdzie liczy się spostrzegawczość, refleks i szybkość. Wszystko dzieje się w niej bardzo szybko. Podobnie jak Cardline jest przeznaczona dla od dwóch do ośmiu graczy i świetnie nadaje się na imprezy jako przerywnik między ciężkimi grami. Przy Dobble wspaniale bawią się dzieciaki, więc polecam ją szczególnie jako grę na start. Gwarantuje, że się zakochacie w planszówkach. W Dobble można na spokojnie grać również w podróży; sprawdzi się idealnie u ludzi, którzy mają niesłabnący pociąg do grania. A gdy leżenie plackiem na plaży już powoli zaczyna się nudzić Dobble wkracza z odsieczą (polecamy zwłaszcza tą wodoodporną wersję).

Wszyscy lubią (Cardline)zwierzęta!

Główną atrakcją tejże gry są zwierzaczki. Niech pierwszy stanie na klocku, ten kto ich nie lubi 🙂 Gra polega na układaniu zwierząt chronologicznie pod kątem pewnych wytycznych. Można bowiem grać na wagę, na długość życia, bądź na wielkość. Wygrywa osoba, która jako pierwsza pozbędzie się wszystkich swoich kart. Cardline jest odpowiednia dla dzieciaków już od 7 roku życia, a grać może od dwóch do ośmiu osób. Czas rozgrywki nie jest długi, wynosi do 30 minut. W skład pudełka wchodzi 110 kart oraz instrukcja. Przy okazji gra pełni funkcję edukacyjną, bowiem można wyłapać i zapamiętać niektóre informacje. Grę polecam rodzinom z dziećmi. Gra jest niewielkich rozmiarów, więc bez problemu zmieści się w torebce czy plecaku, i będzie można zabrać ją w wymarzoną podróż życia.

Terraformacja Marsa. Zawsze na czasie.

Tym samym na warsztat wchodzi gra z uziemianiem Marsa w tle. Jest to gra planszowa od wydawnictwa Rebel, w której uziemiamy czerwoną planetę. Budujemy miasta, zalesiamy tereny, hodujemy zwierzątka a także nawadniamy Marsa. Gra należy do tych trochę cięższych planszówek, wymaga studiowania instrukcji i zapewne spodoba się tym, którym nie obce jest główkowanie nad planszą. Według mnie Terraformacja jest jedną z lepszych pozycji wśród gier planszowych, można przy niej naprawdę długo siedzieć i nie czuć upływu czasu. Terraformacja jest grą w którą może grać od jednej do pięciu osób, partia wynosi lekko ponad półtorej godziny, ale w żadnym wypadku nie jest to czas stracony. Minimalny wiek gracza wynosi dwanaście lat. Grę serdecznie polecam troszkę bardziej zaawansowanym graczom, fanom euro gier, oraz miłośnikom główkowania i planowania.

7 Cudów Świata: Pojedynek, czy jak kto woli Duel to gra do której mamy pewien sentyment. Jest to jedna z najbardziej znanych i nagradzanych gier (słusznie zresztą). Zasad i reguł też nie muszę tłumaczyć, ponieważ jak w przypadku Neuroshimy większość ma o nich pojęcie. W skrócie naszym celem w grze jest uzyskanie dominacji militarnej, naukowej bądź zwyciężyć punktami. Tutaj wiele dróg zwycięstwa jest plusem. Pojedynek jest również grą karcianą. Opakowanie ma niewielki rozmiar, dzięki czemu gra może jeździć z nami po świecie, nic się nie rozsypuje dzięki solidnej wyprasce. Powyższy tytuł na jasne i klarowne zasady, więc jest świetną grą na początek. Reguły można ogarnąć bardzo szybko. Mechanika jest prosta, rozgrywka nie trwa długa a gra jest wzbudza wiele emocji mimo swojej prostoty.

Poprzednio Mutant Year Zero: Road to Eden - Recenzja - Mogło być lepiej
Następny Paper Tales - Recenzja - zbuduj swoje bajkowe królestwo