Aktualizacje od Valve dla Dota 2


9 czerwca Valve wydało aktualizację 7.31d dla Dota 2. W niej twórcy poprawili charakterystyki niektórych bohaterów i przedmiotów, a także wprowadzili kilka innych zmian. Valve zaktualizowało modele pięciu bohaterów Dota 2, wprowadziło możliwość poddania się, a także zmieniło system dobierania graczy. Czy gracze są zadowoleni i czy ma to wpływ na wyniki — w dalszej części tekstu.

Jeśli lubisz obstawiać mecze e-sportowe, radzimy śledzić aktualizacje gry. Może to wpłynąć na wybór bohaterów w zawodach, wydajność konkretnego gracza i wiele innych czynników. Znając wszystkie subtelności świata gracza, znacznie łatwiej będzie ci dokonać prognozy. Zalecamy również, aby wybierać tylko zaufanych bukmacherów. GGbet jest liderem w zakładach na eSporty. Możesz dobrze zarabiać na tej platformie, jeśli masz pasję, rozumiesz analitykę i statystyki, a także wiesz, jak poprawnie przewidywać.


Możliwość szybkiego poddania się

6 lipca została wydana łatka dla Dota 2, która poprawiła matchmaking dla pełnych grup. Po wydaniu aktualizacji można się poddać — w tym celu trzeba napisać “GG” na czacie i poczekać dziesięć sekund. Dalej system szybciej znajdzie mecz dla pełnych grup, ponieważ gracze z różnych poczekalni mogą z nimi walczyć. Dodatkowo pięcioosobowy zespół, który był na imprezie w momencie przeszukania, będzie mógł się poddać po 30 minucie. Aby to zrobić, musisz napisać “GG” na czacie ogólnym i poczekać do końca 10-sekundowego timera, jak na oficjalnych spotkaniach. Opcja poddania się od dawna była punktem spornym wśród fanów Dota 2. Chociaż to jest normalną częścią prawie każdej innej istniejącej gry MOBA, w żadnym momencie nie było ono częścią Dota 2. Fani byli podzieleni co do tego, czy jest to korzystne dla gry, czy też przyczynia się do jej toksyczności. Dodanie opcji poddania się jest oznaczone jako zmiana „eksperymentalna”, więc może wkrótce nie być dostępne. To wciąż ogromna zmiana, która pewnego dnia może doprowadzić do wprowadzenia opcji poddania się we wszystkich grach.

Zaktualizuj 5 bohaterów

Wieczorem 11 lipca Valve dodało małą aktualizację do Dota 2, za pomocą której zmienili modele pięciu bohaterów MOBA. Wydawcy nie publikowali ramek z różnicami. Deweloperzy oficjalnie nie zapowiedzieli łatki – fani zwrócili uwagę na nowości po zapoznaniu się z plikami gry. Przedstawiciele amerykańskiej firmy dodali także do gry treści związane z ligą Dota Pro Circuit 2021/2022. Wśród zmian widzimy:

● Zaktualizowanie modeli Marci, Meepo, Shadow Shaman, Weaver i Witch Doctor.
● Zaktualizowanie 15 animacji dla Weavera. Zmieniono animacje obracania bohatera, portretu bohatera, bezczynności, używania umiejętności, śmierci, odrodzenia, animacji zwycięstwa, ataków (w tym przy niskim poziomie zdrowia) i innych animacji.
● Naprawa interakcji pomiędzy Static Link (W Brzytwy) i Soulbind (ultras Grimstroka) – teraz Static Link powinien działać na dwóch przeciwników zamiast na jednego. Ten błąd został zgłoszony przez użytkowników narzędzia do śledzenia błędów Dota 3 czerwca.
● Zaktualizowanie zawartości DPC dla fanów (autografy i zestawy kart).
● Zaktualizowanie linii zdrowia w interfejsie gry.

Zmiana opcji dobierania graczy

Twórcy Dota 2 wprowadzili zmiany w opcjach dobierania graczy. Z tego powodu czas oczekiwania teoretycznie można rozciągnąć do nieskończoności. Zostało to zgłoszone przez pracownika Valve, Jeffa Hilla na reddicie. Hill opublikował swoje wyjaśnienie w odpowiedzi na oświadczenie jednego z użytkowników. Gracz i przyjaciel nie mogli znaleźć meczu po odczekaniu 100 minut i narzekali na to na reddit. Deweloper zauważył, że po aktualizacji w zeszłym tygodniu z parametrów wyboru usunięto limit czasowy. Jeśli wcześniej, po 20 minutach, Dota 2 rozpoczęła mecz, nawet jeśli była duża różnica w rankingu między uczestnikami, teraz system dobiera mniej lub bardziej odpowiednich przeciwników i sojuszników do końca.

Według Hilla poprzedni system nie odpowiadał graczom o wysokich rangach. Faktem jest, że ich poszukiwania jeszcze długo trwały, ale kiedy otrzymali jakichś sojuszników i przeciwników, byli niezadowoleni, że czekali na to dziesiątki minut. Hill poradził graczowi, aby albo sam szukał meczu (autor tematu wciskał szukanie na imprezie ze znajomym), albo na innych serwerach z wysokim stanem online (użytkownik gra na serwerze japońskim).



Naprawiono błąd związany z interakcją między umiejętnościami Soulbind Grimstroke i Static Link Razor

Ponadto, w nocy 13 lipca, Valve wydało małą łatkę dla Dota 2, w której naprawiono błąd z interakcją umiejętności Grimstroke’s Soulbind i Razor’s Static Link. Opis zmiany został opublikowany na stronie Steam gry. Naprawiono błąd, który powodował, że umiejętność Soulbind Grimstroke’a powodowała, że Statyczne Połączenie Brzytwy aktywowało się tylko na dodatkowym celu.

9 lipca Dota 2 skończyła dziewięć lat – pełnoprawne wydanie gry na Windows miało miejsce tego samego dnia w 2013 roku. W systemie Linux MOBA firmy Valve pojawiła się 18 lipca. W momencie publikacji materiału twórcy w żaden sposób nie reagowali na to wydarzenie. Dota 2 została po raz pierwszy pokazana na games.com w sierpniu 2011 roku, a we wrześniu Valve przeniosło MOBA do otwartych testów beta. Zakładano, że premiera gry nastąpi w 2012 roku, ale twórcy zdecydowali się porzucić ten plan. We wrześniu 2015 Dota 2 została przeniesiona na silnik gry Source 2.

Poprzednio Adam Przechrzta – Namiestnik – Recenzja
Następny Kroniki Fallathanu – wywiad z twórcami internetowej gry fabularnej