Rozpoczynamy cykl dotyczący Odrodzonych z Ashes – genialnej gry karcianej LCG, o której mogliście już przeczytać w jednej z moich recenzji. A więc bez zbędnego przedłużania, pierwszą postacią będzie:

Maeoni Viper

 

Maeoni Viper - Odrodzony z Srebrnego Lasu. Poradnik na Big Bad Dice
Maeoni Viper – Odrodzony z Srebrnego Lasu.

Pierwszą rzeczą na jaką należy zwrócić uwagę grając Maeoni jest bardzo małe pole bitwy – możemy wystawić tylko trzech sprzymierzeńców. W przypadku Maeoni to nie jest problem, ponieważ jej główną strategią jest stawianie na jakość jednostek a nie ilość. Grając Maeoni naszym celem jest uderzenie jak najmocniej, czasami wystarczą tylko dwa ataki żeby zgasić odrodzonego z małą liczbą punktów życia (np. Coal). Żeby było śmieszniej możemy porządnie zaatakować 2 razy w jednej fazie, ale o tym potem. Główną umiejętnością Maeoni jest jednorazowe zwiększenie ataku naszej jednostki o 2 punkty. Jest to bezpośrednio powiązane z ideą tego decku – uderz raz i uderz dobrze. Maeoni jest bardzo wrażliwa na sztuczki Jessy polegające na przywołaniu lalki i zablokowaniu nam miejsca na polu bitwy. W przypadku pojedynku z wiedźmą, musimy jak najszybciej zapełniać nasze pole bitwy. Inną wadą talii jest drogi koszt wykorzystania najważniejszych kart w secie.

Ashes Odrodzenie z Popiołów kości uroku - Big Bad DiceAshes Odrodzenie z Popiołów kości natury- Big Bad Dice

W podstawowym decku Maeoni znajdują się kości natury oraz uroku. Szczególnie przydatne będzie wykorzystanie kości uroku do zwiększania ataku naszych elitarnych jednostek. Kość natury przyda się tutaj przeważnie do dobijania wyjątkowo upartych jednostek które nie chcą umrzeć po potraktowaniu ich Stopionym złotem (ale o tym także później).

Maeoni Viper Srebrne Węże - Big Bad Dice
Srebrne Węże – Najważniejsza karta w decku z Maeoni.

Srebrne Węże

Świetna jednostka z świetną mechaniką – w wprawnych rękach prawdziwy rzeźnik. Na początku zaczyna z atakiem 0 które zwiększa się w momencie zabijania jednostek wroga oraz tracenia swoich. Nie martwcie się dopiskiem o naszych jednostkach 😉 Pozłotnik ma specjalną zdolność która wpływa bezpośrednio na węża i nie musimy się obawiać że skończą nam się myszy. W praktyce założeniem Węża jest jak najszybsze zwiększenie liczby stanów do wysokiej wartości. Potem atakujemy bezpośrednio odrodzonego. Nie musimy się martwić blokowaniem przeciwnika 😉 Wąż jest bardzo wrażliwy na każdy czar odsyłający (np. Strach Jessy). Możemy się przed tym jednak bronić za pomocą zasłony ;). Jak gram tym odrodzonym to zazwyczaj zbieram 4-5 stanów na wężu i odpowiednio go wzmacniam (kość uroku+zdolność Maeoni+Wzmocnienie) i używając Hipnotyzacji atakuje – tutaj też możemy się nadziać na taki czar jak Przekierowanie – jednak jeżeli przeciwnik go nie ma to w tym przypadku mamy uderzenie nie do zablokowania za 9 punktów. Fajnie prawda ;)? Jednak, jak widzicie na karcie, przywołanie węża kosztuje kość uroku oraz kość natury co jest bardzo wysokim kosztem no ale coś za coś. Skupiając czar w księdze zaklęć od razu wzmacniamy węża. Dobrą praktyką może być rozpoczęcie gry z kartą srebrnego węża oraz otwartych wspomnień w celu szybkiego skupiania węża (jeszcze raz dzięki Silvan za wskazanie mojego błędu oraz fajną sugestie co do taktyki).

 

Pozłotnik - czyli pokarm dla węża
Pozłotnik – czyli pokarm dla węża

Pozłotnik

A o to nasz bloker. Jak już mamy go w grze, staramy się nie trzymać go długo tylko wykorzystujemy do chronienia węży lub odrodzonego. Możemy nawet go posłać w samobójczym ataku na słabszą jednostkę z jednym punktem życia. Dzięki umiejętności specjalnej pozłotnika, zyskujemy 1 żeton stanu na dowolnej naszej jednostce + dodatkowy za zabitą jednostkę 🙂 Fajnie to działa z koszeniem duszków Aradel lub jednostek Noaha a Dodatkowo koszt przywołania Pozłotnika nie jest wysoki więc możemy spokojnie przywołać go 3 razy w trakcie jednej fazy jeżeli już mamy skupienie tego zaklęcia drugiego poziomu. Dzięki specjalnej umiejętności pozłotnika możemy zwiększyć stan węża i odłożyć pozłotnika do talii przywołańców.

Otwarta Pamięć - Dobieramy karty do woli.
Otwarta Pamięć – Dobieramy karty do woli.

Otwarte Wspomnienia

Otwarte wspomnienia to karta czysto sytuacyjna – wypatrujemy w naszej talii karty która jest nam potrzebna w danej chwili (najczęściej będziemy szukać zasłony jak już jedną zużyjemy lub stopionego złota żeby dobić dogorywającego przeciwnika).

Stopione złoto - 3 punkty obrażeń dla każdego
Stopione złoto – 3 punkty obrażeń dla każdego

Stopione Złoto

Bardzo przydatna i bardzo droga karta. W moim przypadku najczęściej jej używałem żeby dobijać odrodzonego lub wybijać łuczników krwi którzy jednym atakiem mogą zdjąć nam węża bez szkody dla siebie (przewaga w bitwie). Najczęściej jednak musimy oszczędzać żeby jej użyć. Kości natury na początku idą na węże, potem na luksusy 😉

 

Wrota Wymiarów - czasami drogie karty to nie jest problem
Wrota Wymiarów – czasami drogie karty to nie jest problem

Wrota Wymiarów

Darmowa karta za pomocą której robimy czary na planszy. Wybieramy trzy kości i ustalamy na nich dowolny wynik. Chyba nie muszę mówić jakie to daje możliwości.

 

Maeoni Viper Zasłona - Big Bad Dice
Złota Zasłona – prawdziwa ochrona węży

Złota Zasłona

Tej karty jest stanowczo za mało w decku Maeoni (no ale nie może być ich więcej niż trzy, niestety taka mechanika gry). Jest to nasz jedyny bloker na zdolności przeciwnika skierowane na uniemożliwienie nam zaatakowania jego odrodzonego np. odesłanie węża, wyczerpanie węża itp. Tą kartą możemy zablokować praktycznie każdy wrogi czar.

 

Hipnotyzacja - najlepszy przyjaciel Srebrnych Węzy
Hipnotyzacja – najlepszy przyjaciel Srebrnych Węzy

Hipnotyzacja

Najbardziej denerwujące (dla przeciwnika) zaklęcie w decku Maeoni. Naładowanego węża wysyłamy bezpośrednio na Odrodzonego i zadajemy mu naprawdę srogie obrażenia. Nie ma możliwości zablokowania węża po użyciu tego zaklęcia. Niestety, wróg może użyć zaklęcia sytuacyjnego do przekierowania obrażeń np. Przekierowanie Jessy.

 

Wzmocnienie - jeżeli wąż ma za mało stanów.
Wzmocnienie – jeżeli wąż ma za mało stanów.

Wzmocnienie

Szczerze mówiąc karta jest dosyć średnia i nigdy nie jest moim priorytetem. Zarówno zwiększenie ataku o 1 punkt, jak i dobieranie i odrzucanie kart nie jest specjalnie przydatne w decku Maeoni. To samo dotyczy skupienia, warto tego użyć jak zabraknie nam kości na użycie zdolności odrodzonego lub tej karty. Gdybym mógł ją wymienić, to wziąłbym sto ostrzy od Coala żeby masowo dodawać skupienie na wężach – spróbujcie to zrobić walcząc z Aradel albo Noahem. Poezja 😉

Odświeżenie - jeden atak za 10 punktów to ci za mało? Walnij jeszcze raz :)
Odświeżenie – jeden atak za 10 punktów to ci za mało? Walnij jeszcze raz 🙂

Odświeżenie

To taka wredna karta w stylu “a tu cię mam” kiedy już przeciwnicy będą wyczerpani, tak samo jak nasze węże, możemy rzucić tą kartę żeby przed końcem fazy walnąć wroga jeszcze raz. Jak dobrze to rozegramy, będzie to ostatnia faza przeciwnika 🙂

I tyle jeżeli chodzi o poradnik do Maeoni. Za tydzień kolejny odrodzony i kolejne rady dla każdego. Jeżeli macie jakieś sugestie, uwagi albo inne rady do kart tego odrodzonego to śmiało piszcie w komentarzach.

Podobne Wpisy

https://bigbaddice.pl/wp-content/uploads/2016/05/20-e1465547694199.jpghttps://bigbaddice.pl/wp-content/uploads/2016/05/20-150x150.jpgAdrian AbramowiczGry PlanszowePoradnikiAshes Odrodzenie z Popiołów,PoradnikRozpoczynamy cykl dotyczący Odrodzonych z Ashes - genialnej gry karcianej LCG, o której mogliście już przeczytać w jednej z moich recenzji. A więc bez zbędnego przedłużania, pierwszą postacią będzie: Maeoni Viper  Pierwszą rzeczą na jaką należy zwrócić uwagę grając Maeoni jest bardzo małe pole bitwy - możemy wystawić tylko trzech sprzymierzeńców. W...Wielka zła kostka czyli planszówki, gry PC oraz filmy i seriale