Baldur’s Gate 3 to epicka gra RPG, która przenosi graczy w fascynujący świat Zapomnianych Krain, oferując niezwykle rozbudowaną i złożoną przygodę. Nasz szczegółowy poradnik poprowadzi Cię przez wszystkie zakamarki tej monumentalnej produkcji, pomagając w podejmowaniu kluczowych decyzji i odkrywaniu najciekawszych elementów rozgrywki.
Poradnik został podzielony na szereg szczegółowych sekcji, które w przejrzysty sposób prezentują wszystkie istotne elementy rozgrywki. Znajdziesz tutaj dokładne opisy zadań głównego wątku fabularnego, wraz ze wszystkimi możliwymi wariantami ich ukończenia i konsekwencjami podejmowanych decyzji. Poświęciliśmy również znaczną uwagę zadaniom pobocznym, które często kryją w sobie fascynujące historie i cenne nagrody. Każda misja została szczegółowo rozpisana, z uwzględnieniem różnych ścieżek jej ukończenia, potencjalnych pułapek i ukrytych elementów. Nie zabrakło też informacji o lokalizacji cennych przedmiotów, sekretnych przejściach i opcjonalnych bossach, których pokonanie może znacząco wpłynąć na rozwój Twojej drużyny. Dzięki naszym wskazówkom dotyczącym rozwoju postaci i doboru umiejętności, będziesz mógł stworzyć efektywną drużynę, gotową stawić czoła największym wyzwaniom.
Szczególną uwagę poświęciliśmy systemowi walki i mechanikom rozgrywki, które w Baldur’s Gate 3 są niezwykle złożone i oparte na zasadach Dungeons & Dragons 5. edycji. W poradniku znajdziesz szczegółowe wyjaśnienie wszystkich mechanik gry, od podstawowych zasad rzutów kośćmi, przez wykorzystanie terenu w walce, aż po zaawansowane taktyki i kombinacje umiejętności. Wyjaśniamy też, jak efektywnie wykorzystywać system skradania, dialogów i różnorodnych akcji środowiskowych, które mogą dać Ci przewagę w kluczowych momentach gry. Dodatkowo, przedstawiamy kompleksowe informacje na temat wszystkich dostępnych towarzyszy, ich osobowości, questów osobistych oraz potencjalnych romansów. Dzięki tym informacjom będziesz mógł świadomie kształtować relacje w swojej drużynie i odkrywać fascynujące historie kryjące się za każdą postacią.
Poradnik ma formę filmów i serii Let’s play. Jest to bardzo długa seria, bo zajęła mi ona ponad 100 odcinków. Grę ukończyłem w miarę dokładnie, starałem się kończyć wszystkie zadania dodatkowe oraz poboczne czynności. Szukałem alternatywnych ścieżek oraz unikałem utartego szlaku. Let’s play ma formę filmów po polsku i z komentarzem prowadzącego. Filmy są ustawione w kolejności chronologicznej i w tytule każdego z nich znajdziesz informacje o zadaniach lub czynnościach, które robię w danym odcinku. Bez względu na to, czy jesteś doświadczonym graczem RPG, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z tym gatunkiem, znajdziesz tutaj wszystkie niezbędne informacje, które pomogą Ci w pełni wykorzystać potencjał gry. Od wyboru klasy i rasy postaci, przez taktyczne aspekty walki, aż po złożone zadania i romanse – nasz przewodnik obejmuje każdy aspekt tej niezwykle bogatej produkcji. Przy okazji możesz też zobaczyć nasze inne poradniki, takie jak solucja do gry Flint: Treasure of Oblivion.
Zaczynamy grę jako Czarnoksiężnik Dragonborne

Rozbity Nautiloid, Posępne Serce, Astarion

Wejście do kaplicy, Zatęchła Krypta, Refektarz, Marniej

Atak Goblinów na Szmaragdowy Gaj, Wyll

Dziecko porwane przez Harpie, Alfira, Kryjówka Diabelstw

Rozmowa z Nieumarłymi, Karlach, Straszna Scena w wiosce goblinów

Gawra Sowodźwiedzi, Gnom na Wiatraku, Piwnica Alchemika

Pająk Fazowy Matka Rodu, Szepcząca Głębia, Nekromancja Thayu

Iluzja na bagnie, Zaniedbane Schronienie, Wyll i Karlah

Zdemaskowana Kagha, Rekrutacja Ogrów, Sękata Herbaciarnia

Zarośnięty Tunel Wiedźmy, Ewolucja Wylla

Obozowisko Goblinów, Ratunek Halsina, Zrujnowane Sanktuarium

Kapłanka Kiszka, Moce Illithidów, Senna Zjawa

Oblężenie Szmaragdowego Gaju, Strażniczka Nocy Minthara

Atakujemy Zrujnowane Sanktuarium, Dror Ragzlin

Witamy w Underdarku, Minotaury, Omeluum

Krasnoludy Głębinowe, Władca Przesyt, Kora Sussowa

Filro Zapomniany, Buletta, Tajne przejście na powierzchnię

Jak uruchomić windę w Magicznej Wieży? Spektator Boss

Porzucone Schronienie, Zbuntowane Woły, Wejście do Kuźni Adamantu

Kuźnia Adamantyny, Grym, Wieczny Obrońca Kuźni

Myślący Amulet, Atak Mimiców, Nere się udusił? Ciotka Ethel

Paladyni na Wysokim Trakcie, Ratunek Kupców przed Gnollami

Popas Waukeen i pożar, Piwnica Zhentarimów, Patrol Githyanki

Górska Przełęcz, Lady Esther, Klasztor Jutrzenki, Wrogie Orły

Zagadka w Klasztorze, Zaith’isk, Zdrada w szkółce paskud

Kith’rak Therezzyn, Ch’r’ai W’wargaz, Bronimy artefakt!

Sfera Astralna, Krew Lathandera, Pasterze Śmierci

Zaczynamy Akt Drugi, Spustoszone Pustkowie

Kar’niss Drider, Pułapka Harfiarzy, Droga do Karczmy

Karczma Ostatnie Światło, Isobel, Jaheira, Atak na kapłankę

Ten, Który Był, Gnilec dotknięty klątwą cienia, Pobojowisko

Korzenie, Ratunek Rolanda, Atak Mastifów

Skarb Kultu Shar, Przechytrzony Malus Thorm

Atak Kuo Toa, Okolice Domu Uzdrowień

Halsin i Obrona Portalu, Druid dołącza do drużyny

Wielkie Mauzoleum, Yurgir i horda Mergonów

Próba Ostrożnego Kroku, Wojny Klonów, Próba Skoku Wiary

Zewłok, Nauki Utraty: Pieśniarka Nocy

Kostnica, Ubywający Księżyc, Thisobald Thorm pokonany bez walki!

Ten, Który Był, Oliver, Zdejmij Klątwę Cienia, Gerringothe Thorm

Tajemnice Wież Wschodzącego Księżyca

Uratuj Diabelstwa, Naczelniczka

Sfera Cieni, Pieśń Nocy, Balthazar Boss

Szturm na Wieże Wschodzącego Księżyca

Pierwsza walka z Ketheric Thorm, Wylęgarnia Łupieżców Umysłu

Apostoł Myrkula, Koniec Drugiego Aktu

Pułapka Githyanki, Atak na Obóz w Smoczej Warowni

Cesarz i walka w Strefie Astralnej, Przemiana w Łupieżcę Umysłu

Cyrk Dni Ostatnich, Przechytrzony Dżin Akabi, Klaun Śliniak

Śledztwo w Świątyni Otwartej Dłoni, Statek z zasobami Absolutu

Drapek, Bramy Baldur’s Gate, Gdzie użyć kwiecistego klucza

Tańczący Topór Danthelona, Koronacja Gortasha

Problem ze Szczurami i Piwnica Tawerny, Kryjówka Cesarza

Cora Highberry, Mauzoleum Durinboldów, Park w Kwietnym Pasie

Zatrzymaj Druk, Prasa Drukarska Głos Baldura, Piwnica Redakcji

Czarodziejskie Rozmaitości, Lady Aylin i Lorroakan, Pałac Sharrów

Wilkołaki, Ja i Cesarz, Lochy Cazadora, Czaszka Veliotha

Cazador Sharr boss, Ratujemy Astariona

Cierpisz, Czerwony Krasnolud, Dom Żalu, Viconia DeVir Boss

Rodzice Posępnego Serca, Atak Sahuagin w Dolnym Mieście

Spłoniona Syrena i Piwnica, Powrót Ciotki Ethel, Siedziba Gildii

Piwnica Jaheiry, Dom Rozliczeniowy, Kanały Dolnego Miasta

Porzucona Cysterna, Minsc uratowany, fałszywa Jaheira pokonana

Minsc i Boo są gotowi! Duchy w posiadłości Jannath

Duchy w Posiadłości Jannath, Ratujemy Volo

Przewozy towarowe Flymma, Mistyk Carrion, Thrumb odnaleziony

Narządy Mistyka Carriona, Starożytna Kryjówka, Niszczymy serce

Mistyk Carrion umiera ostatecznie, Thrumbo, Uwolnij Malarza

Czarodziejski Skarbiec, Roczniki Karsusa, Kodeks Thayański

Bitwa w Rogatej Opłacie, Rytuał Helsik, Witamy w Domu Nadziei

Haarlep, Na ratunek dla Nadziei, Spektatory

Rafael boss, walka z diabłem

Szukamy drogi do fabryki Automatów i Stalowych Strażników

Odlewnia Stalowej Straży i problemy techniczne

Stalowy Tytan boss, Co zrobić z fabryką automatów?

Żelazny Tron i ratowanie zakładników, Omeluum i książę Ravengard

Niszczymy odlewnię Stalowej Straży, Szturm na Smoczą Skałę

Próby, Smoczy Szlak, Szachy, Ansur Smok Boss

Umocnienia Smoczej Skały, Gortash boss, Sarevok Anchev pokonany

Odźwierny Śmierci i Ścieżka Bhaala, Orin Zwiastunka Śmierci

Przygotowania przed punktem bez odwrotu, Morficzna Sadzawka

A więc to jest Netheryjski Mózg? Kto zostanie Łupieżcą Umysłu?

Oblężenie Wrót Baldura, Dziedziniec Wysokiego Dworu, Nautiloid

Netheryjski Mózg pokonany, Koniec Wielkiej Przygody!

A jeżeli poradnik się podobał, to wesprzyj nas wchodząc na Sklep z Grami i kupując jakąś grę 🙂 Dzięki temu wspierasz rozwój naszej działalności 🙂
Brak komentarzy