Dlaczego The International nie odbywa się w CS? Gabe sam odpowiedział na to pytanie


Jak myślisz, o czym marzy każdy fan Counter-Strike’a? Oprócz oczywistych aktualizacji anty-cheatowych oraz 128-ticketowych serwerów i przejścia na Source 2. Możesz odgadnąć zwycięzcę małych turniejów CS i obstawiać na https://csgoeasybets.com/pl/. Ale fani chcą jeszcze więcej. Oczywiście wszyscy fani CS chcą dużego turnieju organizowanego przez samo Valve, tak jak The International, tylko w CS:GO.

Counter-Strike: Global Offensive to najpopularniejsza gra wśród 10 najlepszych na Steam. Gry z największą liczbą graczy na platformie Steam na dzień 24 maja 2022 r. należą do różnych gatunków, takich jak strzelanki pierwszoosobowe, areny bitewne online dla wielu graczy, bitwy royale i gry przygodowe. Steam to usługa dystrybucji cyfrowych gier wideo i sklep internetowy.


Od premiery strzelanki minęło prawie 10 lat, a gra wciąż nie ma dużego corocznego turnieju. Dlaczego więc Valve nie organizuje The International w swojej drugiej głównej dyscyplinie? Na to pytanie nie tak dawno odpowiedział szef firmy Gabe Newell.

Gabe od początku pandemii mieszka w Nowej Zelandii – i od czasu do czasu rozmawia tam ze studentami. Na jednym z tych spotkań zadano mu pytanie: „Czy Valve będzie wspierać turnieje Team Fortress 2 i CS:GO LAN?” Odpowiedź Newella była optymistyczna, ale raczej nie zadowoli fanów CS:

„Tak, już to robimy w Counter-Strike. Wykorzystujemy dwa modele mistrzostw e-sportowych. W Dota 2 sami prowadzimy turnieje, a w CS:GO z pomocą społeczności. Wydaje mi się, że oba te modele działają teraz dobrze. Branża rozwija się bardzo szybko. Do czego jesteśmy przyzwyczajeni, 5 lat temu trudno było sobie nawet wyobrazić. Nie trzymamy się więc jednego, jasnego systemu, ale wolimy, aby różne ogrody rozwijały się samodzielnie. Widzimy więc, co jest najcenniejsze dla graczy”.

W rzeczywistości Gabe bezpośrednio mówi, że Valve nie planuje organizowania jednego dużego turnieju CS:GO. Firma uważa, że ​​system działa znacznie lepiej w Counter-Strike, gdy mistrzostwa są organizowane przez różnych operatorów turniejów, a Valve po prostu zapewnia fundusz nagród i częściowo pomaga w organizacji. Nawiasem mówiąc, Gabe przez długi czas pracował w Microsoft nad systemem operacyjnym Windows, a następnie nad grą Doom, która w rzeczywistości zainspirowała go do tworzenia gier w przyszłości.

Counter-Strike: Global Offensive, wydany w sierpniu 2012 roku, został opracowany i opublikowany przez Valve Corporation jako kontynuacja pierwszoosobowej strzelanki Counter-Strike. Ponad 11 lat od premiery pozostaje najpopularniejszą strzelanką FPS online na Steam, z ponad 833 000 graczy.

Poprzednio Lodowe Zbocza, Najstarsza - Zagrajmy w Kangurek Kao - Playstation 5 #09
Następny Młodzi Tytani à la Kami Garcia i Gabriel Picolo