Historia: Gra Karciana – Zapowiedź


Witajcie! Już daje się zauważyć poprawę pogody, która zwiastuje zbliżającą się wiosnę, a wraz z pierwszymi oznakami wiosny pojawiają się również nowości w świecie gier planszowych. Dzisiaj postanowiłam przedstawić Wam właśnie jedną z takich nowości. I dodam jeszcze, że gra będzie spełniała funkcję edukacyjną. Mowa o grze Historia: Gra Karciana. Przyznam się Wam, że historia sama w sobie była najmniej lubianym przeze mnie przedmiotem na wszystkich szczeblach edukacji jakie przeszłam. Może też dlatego, że była paskudnie nudna, samo wkuwanie dat.. a i nauczyciele nie zbyt. I mam cichą nadzieję, że ta gra zmieni nieco mój stosunek do przedmiotu. No ale okaże się 🙂

Informacje ogólne

Historia: Gra Karciana to autorska pozycja, twórcą gry jest Bartłomiej Rudzki, pasjonat kolekcjonerskich gier karcianych. Przez stworzenie tej gry autor ma na myśli coś co nie będzie się nudzić, a będzie uczyć poprzez rozgrywkę i zabawę.  Gra będzie bardzo regrywalna i dopasowana pod każdego gracza, a zgłębiać wiedzę historyczną poprzez realizację swojego hobby może od dwóch do czterech graczy. Wiekowych ograniczeń nie ma, ponieważ człowiek uczy się całe życie. Gra będzie od podstaw tworzona we współpracy ze społecznością, już od 6 marca kampania crowfundingowa rusza z kopyta. Myślę, że w tym przypadku nauczyciele historii zrobią z gry dobry użytek a tym samym przekonają do siebie i historii uczniów.

Głównym celem wydawnictwa jest zebranie z Waszą pomocą 25 tysięcy, dzięki którym uda się w pełni ufundować grę do końca czerwca 2017 roku. Zaś jeśli wydawnictwu uda się nazbierać 30 tysięcy do podstawowego zestawu z grą dołączony będzie specjalny tor do oznaczania punktów zwycięstwa. Pozostałe cele będą na bieżąco aktualizowane.

O co chodzi z tą Historią?

Tak jak wspominałam Historia: Gra Karciana to gwarantowana nauka z zabawą dla ekipy liczącej od dwóch do czterech graczy. Oczywiście zespół też pełni znaczną rolę w planszówkach, więc dobierzcie go z głową. Podczas rozgrywki za pomocą wybranej frakcji (Średniowiecze, Nowożytność, Współczesność) gromadzi się jak najwięcej punktów zwycięstwa, oczywiście różnymi drogami.

Pierwszą z takich dróg do zwycięstwa, jest rywalizacja o istotne wydarzenia historyczne. Gracze wybierają odpowiednią liczbę kart z wydarzeniami, które następnie są układane w porządku chronologicznym. W każdej z rund gry jedno z tych wydarzeń staje się aktywne i o nie toczy się krwawy pojedynek pomiędzy dwiema postaciami które odgrywały w historii ważną rolę.

Kolejną drogą do zdobycia punktów są znaczniki wpływów które z kolei otwierają nam różne inne drzwi w grze, służą na przykład do wykonywania akcji, dobierania kart, bądź opłacania jakichś akcji bez konieczności wykorzystywania kart zwycięstwa, które są przecież najbardziej istotne.

Historia: Gra Karciana oferuje również małe co nieco entuzjastom negatywnej interakcji. Ja również uważam, że gra bez nawet najmniejszej ilości wredu to nie gra:) Mówiąc negatywna interakcja mam na myśli możliwość wypowiadania wojny swojemu przeciwnikowi. Możemy atakować go naszymi postaciami i tym samym jeśli szczęśliwie uda się nam wygrać wojnę zdobywamy cenne punkty zwycięstwa.

Niewątpliwą zaletą jest to, że aby cieszyć się rozgrywką wcale a wcale nie wymagana jest znajomość dat i szczegółowa wiedza dotycząca wydarzeń historycznych. Wiedzę można przypadkowo nabyć podczas gry. Przyjemne z pożytecznym! A z tego nabycia nowej wiedzy również wynikają fajne rzeczy, na przykład taka, że można zaszpanować przed znajomymi i zaskoczyć (pozytywnie) nauczyciela.

Podsumowanie

Na koniec tego mojego wywodu pragnę powiedzieć, że warto się poważnie zastanowić nad wsparciem projektu. Zdecydowanie jest to coś nowego i wartego uwagi. Rodzice mogą sprezentować dzieciakom pod pretekstem spędzania w fajny sposób wspólnych wieczorów a w rzeczywistości dzieci będą nabywać cenną wiedzę. Nauczycieli również zapraszamy i nie tylko historii ale również wiedzy o społeczeństwie, mówię Wam tym sposobem zyskacie sympatię uczniów i rozpowszechnicie gry planszowe jako formę  kreatywnego spędzania czasu bo i przy planszówkach nieraz trzeba się nieźle namyśleć! Zapraszam do wspierania 🙂

Poprzednio Wygnańcy: Oblężenie - Recenzja
Następny 10 planszówek zaprojektowanych na podstawie twórczości Lovecrafta [NCWW]