Copywriter to połączenie pisarza, badacza psychologicznego, sprzedawcy i technika marketingu. Aby odnieść sukces nie trzeba kończyć specjalistycznych studiów, ale wymagane są umiejętności takie jak kreatywność, samodzielność, znajomość danej branży, a także zasad SEO i analityki internetowej, pewna wiedza socjologiczna aby rozumieć potrzeby czytelnika i klienta lekkie pióro. Niezbędna jest także wiedza na temat mediów społecznościowych i znajomość najnowszych trendów. Podpowiadamy, jak spróbować swoich sił w tym ciekawym zawodzie.

 

Copywriter – jak zacząć?

Copywriting to przyjemna, kreatywna praca, polegająca na tworzeniu dłuższych i krótszych treści. Mogą to być hasła reklamowe, teksty SEO, opisy produktów, scenariusze, artykuły czy ogłoszenia. Copywriter SEO przygotowuje treści stricte do Internetu bazując na popularnych słowach kluczowych, aby osiągnąć jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce.

Mimo że niektórzy copywriterzy znajdują zatrudnienie w agencjach reklamowych, wydawnictwach lub redakcjach, najczęściej – zwłaszcza na początku – osoby te decydują się na pracę w charakterze freelancera.

Najczęstszym sposobem rozpoczęcia pracy w branży jest po prostu wyszukanie ofert w sieci pod hasłami „Copywriter — jak zacząć”, „Szukam copywritera”, „Praca copywriter” lub „Copywriter jak zostać”. Niestety wówczas wyszukane zostają najpopularniejsze oferty, a ponieważ konkurencja jest duża, początkującym ciężko jest uzyskać pierwsze, opłacalne zlecenia.

Jedną z możliwości jest rejestracja na jednym z popularnych portali dla freelancerów, takich jak Fiverr, Guru, Freelancer czy Toptal. Można też poszukać ofert pracy w stosownej zakładce bezpośrednio na stronach wybranych firm. Dobrym pomysłem będzie wykonanie pierwszego zlecenia bezpłatnie dla fundacji, aby wypełnić portfolio ciekawym wpisem.

 

Gdzie szukać inspiracji?

Po znalezieniu kilku pierwszych zleceń trzeba wypracować system udoskonalenia efektów pracy. Pomogą w tym liczne programy internetowe. Google Analytics to absolutna podstawa do analizy statystyk poszczególnych serwisów w Internecie. Google Trends pomaga znaleźć temat nowego tekstu związany z aktualnymi trendami. Usługa VPN pozwala zmienić wirtualną lokalizację komputera i uzyskać dostęp do zagranicznych statystyk i portali, nawet gdy zostały zablokowane w danym kraju.


Language Tool to ciekawa aplikacja, która pozwala dopracować teksty pod względem poprawności językowej, zweryfikuje brak przecinków i skoryguje inne drobne niedociągnięcia. Pixabay to darmowy bank zdjęć, którymi można wzbogacić treść niektórych tekstów.

W pracy copywritera, zwłaszcza pracującego jako freelancer, najważniejsze jest jednak odpowiednie podejście. W tym zawodzie nie liczy się liczba godzin spędzonych za biurkiem, ale faktyczny efekt. Najważniejsze jest zachowanie świeżego umysłu. Czasem wystarczy zwykły spacer lub przerwa na kawę, aby oderwać myśli i znaleźć nową inspirację. Można też skorzystać z jednego z wielu dostępnych we wszystkich większych miastach biur coworkingowych, gdzie za niewielką opłatą wynajmuje się biurko lub mały pokój na kilka godzin. Najczęściej chwilowa zmiana otoczenia pozwoli zdobyć nową perspektywę i skutecznie ukończyć dany projekt.

 

1 Comment

  1. Avatar
    praca zdalna dla niepełnosprawnych
    11 listopada 2020
    Odpowiedz

    Copywriting to idealna praca dla osób niepełnosprawnych, nawet tych, których schorzenia uniemożliwiają pracę w siedzibie przedsiębiorstwa. Czyli można pracować zdalnie z domu. Znam też osoby niewidząca, które przygotowują treści lub piszą opisy produktów. Same plusy.

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Previous Blood of Zeus - Recenzja ze spoilerami - Historia o Bohaterach
Next Spellforce 3 Fallen God - Recenzja - Legalne Trollowanie