Legacy of Kain Soul Reaver 1&2 Remastered – Poradnik Osiągnięć – Jak zdobyć platynę?


Kultowa seria Legacy of Kain powraca triumfalnie na nowoczesne konsole PlayStation, oferując graczom niepowtarzalną okazję do ponownego odkrycia jednych z najważniejszych tytułów z gatunku action-adventure z przełomu tysiąclecia. Remastered Soul Reaver 1 i Soul Reaver 2 to nie tylko sentymentalna podróż w przeszłość dla weteranów gatunku, ale także niepowtarzalna szansa dla młodszego pokolenia graczy, aby poznać epicką sagę Razieela i jego mrocznego świata.

Seria, która zawsze wyróżniała się niezwykłą narracją, klimatyczną oprawą oraz innowacyjnymi mechanizmami rozgrywki, doczekała się wreszcie remasterów, które przywracają jej dawną świetność i pozwalają odkryć wszystkie jej sekrety w najdrobniejszych szczegółach. Nowa odsłona Soul Reaver to prawdziwa gratka dla kolekcjonerów trofeów i osób pragnących zmierzyć się z kompleksowym wyzwaniem związanym z osiągnięciami. Oba tytuły – Soul Reaver 1 oraz Soul Reaver 2 – oferują relatywnie prosty, choć wymagający proces zdobycia platynowego trofeum, który zajmie około 10-12 godzin graczom dobrze zorientowanym w mechanice gry.

Przejdźmy teraz do szybkiego FAQ.

Ile razy należy przejść Legacy of Kain Soul Reaver 1&2 Remastered by zdobyć platynę?

Jeżeli znasz oryginalne gry, to powinieneś dać sobie radę za pierwszym razem. Istnieje tutaj jednak jedno osiągnięcie związane ze speed runem, czasu w nim jest sporo, ale warto jednak zostawić to osiągnięcie na koniec, zwłaszcza, że obie gry kończy się stosunkowo szybko.

Ile czasu potrzebuję, by zdobyć platynę w Legacy of Kain Soul Reaver 1&2 Remastered?

Gra, a w zasadzie gry, nie są jakoś specjalnie czasochłonne, jeżeli celujesz w osiągnięcie platynowe. Całość można spokojnie zamknąć w około 20 godzin i to nawet wliczając powtórne przejście związane ze speed runem.

Czy Legacy of Kain Soul Reaver 1&2 Remastered posiada pomijalne osiągnięcia?

Tak, zarówno pierwsza, jak i druga część posiada parę pomijalnych osiągnięć. Informujemy o nich poniżej pod FAQ, a dokładne opisy znajdziecie w opisach osiągnięć.

Czy Legacy of Kain Soul Reaver 1&2 Remastered posiada luźną rozgrywkę po ukończeniu gry oraz wybór rozdziałów?

Pierwsza część gry posiada możliwość wyboru rozdziałów, drugie natomiast nie. Tutaj warto wspomnieć o tym, że gra nie posiada systemu autosave, za to masz 30 slotów na zapis gry. Wykorzystaj je dobrze, zwłaszcza przy pomijalnych osiągnięciach.

Poniżej lista wszystkich pomijalnych osiągnięć, na które musisz szczególnie zwrócić uwagę.

Grę Soul Reaver Remastered ogrywamy na naszym kanale YouTube. Wpadnij i sprawdź sam!

Soul Reaver 1

Podczas przechodzenia Soul Reaver 1 zadbaj o utworzenie pliku zapisu przed zdobyciem trofeów, które można przegapić – na przykład podczas pierwszej walki z Kainem, gdzie nie możesz zostać uderzony.

Z wyjątkiem wskazówek Ariel, pozostałe kolekcjonerki nie są niemożliwe do zdobycia i można je zebrać po pokonaniu ostatecznego bossa, poprzez ponowne wczytanie pliku zapisu, który umieści Cię przed ostateczną walką. Niektóre trofea są jednak wyjątkowo łatwe do przegapienia. Bez względu na wszystko, ABSOLUTNIE NIE ZABIJAJ LUDZKICH PRZECIWNIKÓW, ponieważ zablokujesz tym samym trofeum „Don’t be afraid” podczas całej rozgrywki.

Oto wszystkie możliwe do przeoczenia trofea w kolejności chronologicznej:

1. „Don’t be afraid” – Nie zabij ani jednego ludzkiego przeciwnika; rozpoczyna się bardzo wcześnie i kończy w momencie dotarcia do Ludzkiej Cytadeli
2. „Dissolution” – Skocz do wody w Fizycznej Krainie w dowolnym momencie przed pokonaniem Rahaba
3. „Backstabber” – Uderz Melchiaha w plecy podczas walki z bossem
4. „Unconscionable” – Pokonaj Kaina bez otrzymania obrażeń
5. „Ariel Remembers” – Rozpoczyna się zaraz po pierwszym pokonaniu Kaina i kończy po pokonaniu Dumaha
6. „Dismembered” – Odetnij wszystkie nogi Zefona podczas walki z bossem
7. „Don’t Get Your Feet Wet” – Dotarcie do dzwonnicy w opactwie bez dotykania wody
8. „Spectral Talk” – Przed rozpoczęciem walki z Dumahem, najpierw przełącz się do Spektralnej Krainy, aby z nim porozmawiać

Soul Reaver 2

Upewnij się, że wykorzystasz wszystkie 32 sloty zapisu, które oferuje gra, ponieważ istnieje 10 trofeów, które można przegapić. Zwróć szczególną uwagę na trofeum „Scare the Crows!”, które jest bardzo podatne na błędy w momencie pisania tego poradnika. Pamiętaj również, aby dokładnie przyjrzeć się wszystkim broniom, które musisz zebrać podczas jednego przejścia.

Aby zdobyć trofeum „Vampire Champion”, musisz ukończyć grę w ciągu 6 godzin. Możesz łatwo zdobyć wszystkie trofea w tym 6-godzinnym oknie, gdy już poznasz grę, ale podczas pierwszego przejścia prawdopodobnie go nie osiągniesz z powodu braku wiedzy, gdzie się udać dalej – co jest częścią doświadczenia Soul Reaver 2. Jeśli nie zdołasz zmieścić się w 6-godzinnym limicie podczas pierwszego podejścia, po prostu wykonaj kolejny speedrun. Nawet jeśli będziesz wolny, nie powinno to zająć więcej niż 4 godziny.

Walka w tej grze jest łatwiejsza, gdy nie zablokujesz się na przeciwnikach – po prostu bieganie i atakowanie powoduje, że wrogowie stają się bardziej pasywni. Pamiętaj, że Soul Reaver 2 nie zawiera przedmiotów kolekcjonerskich, więc nie musisz się tym martwić.

Oto wszystkie możliwe do przeoczenia trofea dla Soul Reaver 2 w kolejności chronologicznej:

1. „Scare the Crows!” – Dokładnie zapoznaj się z opisem trofeum w poradniku poniżej
2. „Finish Him” – Rozpoczyna się bardzo wcześnie i kończy się przed końcem gry
3. „Keep Your Distance” – można wykonać na pierwszym Demonicznym Ogniu i zaleca się wykonanie go właśnie tam
4. „Touch the Devil” – można wykonać na pierwszym Demonicznym Ogniu i zaleca się wykonanie go właśnie tam
5. „Your Sacrifice was Rejected” – wewnątrz Kuźni Wiatru
6. „Split” – najlepiej wykonać w Kuźni Wiatru
7. „On the Outside!” – po Kuźni Wiatru i dotarciu doery Sarafan, upewnij się, że najpierw przejdziesz do Strondhold przed udaniem się do Janosa
8. „Vertical Rush” – wewnątrz Schronienia Janosa
9. „Inferno” – po Kuźni Ognia, w drodze do Strondhold po raz ostatni, przy Filarach
10. „Vampire Champion” – ukończenie gry w ciągu 6 godzin lub krócej

Przejdźmy teraz do osiągnięć. Tym razem domyślna kolejność, ale podzielone na kategorie – najpierw osiągnięcia z Soul Reaver 1, a potem z Soul Reaver 2. Przy okazji mogą Ciebie zainteresować inne nasze poradniki z osiągnięciami, takie jak poradnik do Lego: Horizon Adventures czy też Star Wars: Jedi Survivor.

Nie będziemy też opisywać osiągnięć automatycznych oraz związanych z kampanią. Tam zostawimy tylko krótką notkę by pominąć spoilery fabularne.

Osiągnięcia z gry Soul Reaver 1

Redeemer and Destroyer

Platyna, zdobędziesz ją jak ogarniesz wszystkie inne osiągnięcia w grze. Wtedy będziesz też mistrzem wampirów (zwłaszcza tych przeklętych) i możesz być z siebie bardzo dumny.

Elder God’s Agent

Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz je automatycznie.

Womb of My Rebirth

Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz je automatycznie.

Utter Desolation

Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz je automatycznie.

Gardens of the Dead

Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz je automatycznie.

Fratricide

Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz je automatycznie.

Your Destinies Are Intertwined

Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz je automatycznie.

The Reaver Is the Key

Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz je automatycznie.

Stifled Titan

Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz je automatycznie.

Know Thyself

Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz je automatycznie.

You Shall Pass

Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz je automatycznie.

Desecrated Abbey

Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz je automatycznie.

Maladjusted

Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz je automatycznie.

Locked in Eternal Limbo

Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz je automatycznie.

Your Thanks Are Premature

Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz je automatycznie.

Where Time Is But a Loop

Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz je automatycznie.

Has This All Been Foretold?

Teoretycznie osiągnięcie automatyczne, ale jeżeli pominiesz filmiki w Chronoplast Chambers, to osiągnięcie nie wpadnie. Czyli nie pomijaj filmików.

You Nearly Had Me

Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz je automatycznie.

A Breach From Above

Musisz odwiedzić cytadele ludzi. Prędzej czy później na nią trafisz, więc nie ma problemu.

Cast Him In!

Musisz zrzucić jednego z wampirów to Lake of the Dead. To te samo jezioro, gdzie został wrzucony Raziel. Jeden z nich znajduje się obok wejścia do Underworld, przeciągnij go do jeziora i wrzuć do wody.

Beyond Death

Musisz wskoczyć do tego samego jeziora, w którym wcześniej przeleżałeś kilkaset lat (i musisz wrzucić wroga z osiągnięcia wyżej).

Primordial Flame

Po pokonaniu Rahaba wróć do kilku poprzednich pomieszczeń, do zatopionego pokoju, gdzie wcześniej skakałeś po drewnianych belkach. Pod wodą, w środku pomieszczenia, możesz wystrzelić do okna. Przepłyń w dół i na niższym poziomie ponownie poszukaj schodów prowadzących jeszcze niżej. W tunelu między tymi schodami znajdziesz witraż z projektem Ognistego Miecza. Strzel do szkła, a następnie włóż swój miecz w płomienie, aby zdobyć Ognistego Reevera.

Flipped Off

Musisz pokonać jakiegoś wampira przewracając na niego blok. Po prostu ogłusz go obok bloku i użyj L2 i kwadrat. Możesz to zrobić wracając się do miejsca gdzie był tutorial. Jest tam zarówno blok, jak i dwa wampiry.

Don’t Be Afraid

Musisz dotrzeć do Cytadeli Ludzkiej bez zabijania jakichkolwiek ludzkich przeciwników podczas całej gry. Napotkasz kilku ludzkich przeciwników z kuszami w trakcie rozgrywki i nie możesz ich zabijać. Jeśli dotrzesz do Cytadeli bez zabicia jakiegokolwiek człowieka, ci wewnątrz będą cię czcić, gdy się do nich zbliżysz. Uwaga: Wrogowie wyglądający jak ludzie wewnątrz Cichej Katedry NIE liczą się jako ludzie i mogą zostać zabici (ten rzucający nożami).

A Hymn of Death

Po pokonaniu Zefona wróć do pomieszczenia z ogromnymi metalowymi rurami na ścianach i tam możesz wspiąć się na ścianę do drugiego zestawu 3 rur. Kiedy już tam będziesz, otwórz wszystkie 3 rury, a 2 przeciwników na dole pomieszczenia zginie. Nie pomyl tej wskazówki z dwoma zestawami 3 rur, które musisz otworzyć, aby rozbić małe szklane przykrycia.

Untouchable

Po pokonaniu Strażnika Grobowca otrzymasz możliwość strzelania pociskami za pomocą . Po prostu zachowaj dystans do wrogów, którzy strzelają do ciebie pociskami, i pozwól, aby ich pociski spotkały się w powietrzu. Napotkasz wielu takich przeciwników, którzy wyglądają podobnie do Strażnika Grobowca.

Taken by Surprise

Musisz wykonać 10 cichych zabójstw. Podejdź od tyłu wciskając R1 i wciśnij trójkąt mając broń przy sobie. Nie działa, jeżeli nie będziesz miał broni.

Dismembered

Podczas walki z Zefonem będziesz musiał odciąć wszystkie 4 jego długie nogi przy pomocy Soul Reevera. Jeśli zostaniesz trafiony i stracisz Reevera, możesz po prostu przełączyć się do Królestwa Spektralnego i tam uzupełnić zdrowie. Po odcięciu wszystkich 4 jego nóg, trofeum zostanie odblokowane.

From This Summit

Musisz dotrzeć do Cytadeli Ludzkiej (sprawdź w sekcji Wtargnięcie z góry, jak się tam dostać). Wewnątrz Cytadeli możesz znaleźć wieżę pośrodku otwartej przestrzeni. Z tyłu znajdziesz zestaw ścian do wspinaczki, które ostatecznie doprowadzą cię do schodów na szczyt wieży.

Dissolution

Musisz wskoczyć do wody nie posiadając umiejętności pływania. Zrób to od razu na początku gry.

Double Impact

Musisz pokonać dwa wampiry za pomocą Force Glyph, np. wpychając je jednocześnie do wody.

Don’t Get Your Feet Wet

Po pokonaniu Strażnika Grobowca zostaniesz poinformowany, że masz udać się do zatopionego opactwa. Gdy tam dotrzesz, zobaczysz scenę wprowadzającą, która przedstawi ci potomków Rahaba. Od tego momentu nie możesz dotykać wody, dopóki nie pociągniesz za łańcuch, aby dzwon zabrzmiał. Po scence przetocz się w prawo i przesuń się z platformy na platformę, aż dotrzesz do krawędzi. Stamtąd podążaj ścieżką wolną od wody przez kilka pomieszczeń, aż dotrzesz do zatopionego pokoju z kilkoma małymi platformami na powierzchni. Tam znów przesuń się z jednej na drugą. Po drugiej stronie podążaj ścieżką, aż napotkasz niemożliwy do uniknięcia basen wodny. Zamiast do niego wchodzić, najpierw przełącz się do Królestwa Spektralnego, aby zamienić wodę w powietrze, unikając w ten sposób kontaktu. Podążaj ścieżką w górę, przełącz się do świata fizycznego i wspinij się po ścianie obok zmiany królestwa. Teraz bardzo ostrożnie przesuń się z jednej drewnianej belki na następną, aż dotrzesz do pokoju z 2 wampirami, zabij ich i strzel do okna. Bardzo ostrożnie przesuń się z jednego gargulca na drugiego, a stamtąd na dach. Z dachu ponownie na inną platformę z łańcuchem, który musisz pociągnąć.

Ariel Remembers

Ariel pojawi się po raz pierwszy po pokonaniu Kaina przy Filarach. Po początkowej scenie filmowej znajdziesz świecące koło na podłodze, które pozwoli ci z nią porozmawiać. Będzie ci udzielać wskazówek dotyczących lokalizacji następnego bossa. Musisz wysłuchać wszystkich 5 dialogów podczas gry, przez co trofeum jest bardzo łatwo przegapić.

  1. Zaraz po pokonaniu Kaina powie ci, gdzie znajdziesz Zefona: „Daleko w górach wschodnich…”
  2. Po pokonaniu Zefona powie ci, gdzie znaleźć Grobowiec Sarafańczyków: „Jak trup w płytkiej mogile…”
  3. Po pokonaniu Strażnika Grobowca powie ci, gdzie znaleźć Rahaba: „Na północ od grobowca Sarafańczyków…”
  4. Po pokonaniu Rahaba powie ci o Dumahu: „Poza klifami…”
  5. Po Dumahu powie ci o Kainie: „W czeluściach odwróconego mechanizmu…”

You Are Persistent, Raziel

Musisz paść podczas walki z bossem, po czym po powrocie do świata umarłych wrócić do bossa. Osiągnięcie wpadnie automatycznie.

Spectral Talk

Porozmawiaj z Dumah, kiedy znajdziesz go przybitego do tronu przejdź do Spectral Realm i będziesz miał taką możliwość.

Seek100

Musisz zjeść 100 dusz. Osiągnięcie automatyczne.

Unconscionable

Nie możesz dać się trafić podczas walki z Kainem. Zrób zapis przed walką i jak zostaniesz trafiony, to wczytaj grę.

Not Without Purpose

Musisz opadać przez 30 sekund na skrzydłach bez używania wznoszenia. Możesz to zrobić spadając z Katedry.

Backstabber

Musisz trafić Melciaha w plecy podczas walki z nim.

Between the Zones

Musisz przeskoczyć 50 razy do świata żywych lub martwych.

Warp Factor

Musisz aktywować wszystkie 14 portali w grze.

Soul Spiral

Musisz zdobyć wszystkie 15 ulepszeń punktów życia w grze.

Great Old One

Musisz znaleźć 11 ulepszeń glyphów w grze.

Alas, Poor Nupraptor

Po pokonaniu Melchiaha i opuszczeniu jego twierdzy usłyszysz od Starszego Boga, dokąd się udać dalej. Na zewnątrz siedziby Melchiaha skocz do wody i przejdź przez bramy pod wodą, aby znaleźć pokój z 3 filarami. Przewróć je i pojawi się Glyf Siły.

Hammertime!

Aby zdobyć Kamienny Glif, udaj się do Ustronia Nupratora. Po pokonaniu Zephona, skieruj się do Bramy Przestrzennej Melchiah’a. Po wyjściu na zewnątrz, zeskocz do wody i wejdź do jaskini. Podążaj nią, aż dotrzesz do obszaru z ogromną czaszką. W tym samym miejscu, po wspinaczce na ścianę, znajdziesz Bramę Przestrzenną prowadzącą do obszaru z Glifem.

Aby znaleźć Kamienny Glif, zeskocz do oka ogromnej czaszki. Podążaj ścieżką, która prowadzi przez drewniane belki. Na górze kontynuuj ścieżkę aż do balkonu, skąd będziesz musiał się przesunąć do klifu z płonącym ogniskiem/pochodnią. Na końcu znajdziesz zagadkę z blokami muralowymi w pomieszczeniu z kamienną statuą. Rozwiąż zagadkę, a statua da ci Kamienny Glif. (Jeden blok znajduje się poza pomieszczeniem, na półce po lewej stronie przy wyjściu. Musisz go zepchnąć i wciągnąć z powrotem do pomieszczenia).

Soulraver

Po pokonaniu Strażnika Grobowca, wróć do Cichej Katedry. W pokoju z pierwszym podmuchem powietrza zeskocz w dół i podążaj jaskinią, aż dotrzesz do ściany do wspinania się i okna na jej szczycie. Zestrzel okno swoją bronią i wejdź tam.

Aby zdobyć Dźwiękowy Glif, wykonaj następujące kroki:

  1. Przełącz się do Spectralnego Wymiaru i przejdź przez bramę.
  2. Biegnij na koniec pomieszczenia i wróć do Fizycznego Wymiaru.
  3. Złap Złoty Młot/Kilof ze ściany.
  4. Rzuć Młot w jedną z wnęk, wysoko po obu stronach pomieszczenia (musisz trochę się cofnąć, aby móc go tam rzucić).
  5. Wspinaj się po ścianie obok bramy, przez którą przyszedłeś.
  6. Tam przełącz się na Spectralny Wymiar i przesuń się do pierwszego filara.
  7. Wróć do fizycznego wymiaru i złap młot, który rzuciłeś tutaj.
  8. Z Młotem przesuń się w kierunku trzeciego filara i rzuć Młot przez okno tam.
  9. Przełącz się na Spectralny Wymiar na trzecim filarze, aby dotrzeć do miejsca, gdzie rzuciłeś młot przez okno.
  10. Wróć do Fizycznego Wymiaru, podnieś Złoty Młot i użyj go, aby uderzyć w Dzwon na końcu, aby zdobyć Dźwiękowy Glif.

Firestarter

Aby zdobyć Ognisty Glif, musisz najpierw pokonać Rahaba i zdobyć Ognistego Reavera. Następnie udaj się do Terytorium Klanu Raziela i podążaj ścieżką w kierunku Melchiah’a, ale przy pierwszym rozwidleniu drogi skręć tym razem w lewo, na zalane schody. Płyń, aż dotrzesz do otwartego obszaru z dwoma wyjściami. Jedno prosto przed siebie, a drugie w prawo. Idź prosto i wyjdź z wody na następnym otwartym obszarze. Jeśli zrobiłeś to poprawnie, dotrzesz do okrągłego obszaru z czerwonymi symbolami na ścianie. Przejdź przez drewniane drzwi prowadzące do pomieszczenia z małymi schodkami i 2 wampirami Dumahim, zabij wrogów (to także świetny obszar do zdobycia 10 Ukrytych Zabić, jeśli jeszcze ich potrzebujesz). Pociągnij za korbę i przełącz się do Spectralnego Wymiaru. Przebiegnij przez drzwi, które blokują się w Spectralnym Wymiarze. Przełącz się na Fizyczny Wymiar, zeskocz w dół i pociągnij za korbę, aby otworzyć bramę. Przejdź przez drugie drewniane drzwi w dół zbocza w pokoju z banerami. W pomieszczeniu ze słupami przełącz się na Spectralny Wymiar i przeskocz słupy na drugą stronę, gdzie przełączysz się z powrotem na Fizyczny Wymiar. Zanurz Ognistego Reavera w płomieniach, aby zdobyć Ognistego Reavera i wróć do pomieszczenia z kolcami, gdzie otworzyłeś bramę za pomocą korby. Użyj Ognistego Reavera na Statuę, uderzając w nią. Złap Ognisty Glif.

Hydromancer

W Cytadeli Ludzkiej, na dużym otwartym obszarze z wieżą wodną, zeskocz do fosy tuż przed zboczem prowadzącym do głównego obszaru i zniszcz metalową bramę za pomocą swojego pocisku. Prześlizgnij się przez tunele aż do samego końca, wyskocz z wody i dotrzesz do pomieszczenia z żeńską statuą. Po prawej stronie znajdują się drzwi, wejdź do środka, na górę i przeskocz przez małą fosę. Złap blok ze ściany, pchnij go do fosy, a następnie do samego końca w dół wodospadu. Zeskocz i pchnij blok do dziury w ziemi, aby wypełnić pit wodą. Po zakończeniu wróć do statuy, aby zdobyć Wodny Glif.

Daywalker

Aby zdobyć ten Glif, musisz najpierw pokonać Rahaba. Udaj się do Cichej Katedry i skocz do wody przed nią. Kieruj się w prawo i przejdź przez bramę w Spectralnym Wymiarze. Po cut-scence znajdziesz Bramę Przestrzenną.

Aby znaleźć Glif, idź w górę obszaru, aż dotrzesz do drewnianych drzwi. Po przejściu przez drzwi zobaczysz kolejny przerywnik filmowy. Podążaj ścieżką i wejdź do pierwszego tunelu po lewej stronie, który prowadzi do pomieszczenia z maszyną pośrodku, wampirem Turelim i korbą na ścianie. Zabij wampira i wspinaj się po otworach wentylacyjnych pośrodku maszyny. Na górze znajdziesz blok, który możesz zepchnąć. Zrób to i pchnij blok w kierunku korby. Możesz pchnąć blok między zębatki maszyny, ale jeszcze tego nie rób. Trzymaj blok jedno miejsce od niej i użyj korby. Zobaczysz płomienie wychodzące z cienkich rur. Teraz pchnij blok na miejsce, a płomienie powinny pozostać włączone na stałe.

Wyjdź na zewnątrz i idź w dół. Nie wchodź przez drzwi, zamiast tego przeskocz przez zardzewiałe platformy do wieży. Wejdź przez drzwi tam i dotrzesz do struktury podobnej do silosów prowadzącej w dół. Zejdź na dół obszaru i przejdź przez trójkątny otwór widoczny w cut-scence. Po pierwszym otworze przełącz się na Spectralny Wymiar, aby przejść przez blokujące drogę obiekty. Po drugiej stronie użyj przełącznika wymiarów, aby wrócić do Fizycznego Wymiaru i przejść przez drzwi. Będziesz musiał rozwiązać zagadkę z rurami i blokami. Po połączeniu rur, podążaj za rurą do zaworu i przekręć go. Włączy to parę wychodzącą z rur, którą możesz wykorzystać do szybowania do pompy, a stamtąd do kratki. Przejdź przez drzwi i podążaj ścieżką. Przejdź przez ruchome maszyny i wyjdź na zewnątrz, gdzie znajdziesz teraz działającą latarnię morską. Przeskocz z powrotem przez zardzewiałe platformy i tym razem wejdź przez drzwi, które wcześniej zignorowałeś. Na końcu znajdziesz ołtarz. Poczekaj, aż światło słoneczne uderzy w ścianę i przełącz się na Spectralny Wymiar, aby zatrzymać czas, aby promienie światła uderzyły w ścianę na stałe. Odblokuje to Glif, który możesz zabrać.

Lore Master

Musisz znaleźć 6 glyphów, o których pisaliśmy wcześniej.

Drowned Rat

Musisz utopić 10 wampirów.

Immolate

Musisz pokonać 10 wampirów za pomocą spalenia.

Big Stakes

Musisz pokonać 10 wampirów za pomocą nadziewania ich na broń.

Wall Decor

Musisz pokonać 10 wampirów za pomocą nadziewania ich na ozdoby na ścianie.

Energy Unbound

Musisz pokonać 10 wampirów używając Soul Reavera (przetrzymaj trójką jak będą ogłuszeni).

Osiągnięcia z Soul Reaver 2

Reaver Convergence

Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz je automatycznie.

The Corruption of Pillars

Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz je automatycznie.

Darkness Is My Friend

Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz je automatycznie.

Interview With a Vampire

Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz je automatycznie.

Enlightening Sun

Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz je automatycznie.

History and Destiny Collide

Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz je automatycznie.

Ariel’s Lament

Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz je automatycznie.

The Ruined Aerie

Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz je automatycznie.

Lighter Even Than Kain

Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz je automatycznie.

The Tenth Guardian

Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz je automatycznie.

Ancient Flame

Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz je automatycznie.

Blade of Vengeance

Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz je automatycznie.

On the Outside

Po ukończeniu Kuźni Powietrza i użyciu komnaty czasu, aby dostać się do ery Sarafanów, zostaniesz poproszony o odwiedzenie Janosa. Era Sarafanów zaczyna się ponownie na bagnach, a zamiast udać się w kierunku Uschtenheim, wróć do początku gry, do jeziora przed Fortecą Sarafanów, gdzie zobaczysz przerywnik filmowy i odblokujesz trofeum.

Drowned Rat II

Musisz utopić człowieka wrzucając go do wody. Możesz to zrobić za pomocą trójkąta i wkopując go do zbiornika.

Touch the Devil

Ogniste Demony to ogromne potwory, które spotykasz po raz pierwszy po przerywniku filmowym z Ariel przy Filarach. Aby odblokować trofeum, musisz pokonać jednego z nich gołymi rękami, aby Raziel wykonał na bestii śmiertelny cios w szyję. Możesz być skłonny zrobić to na pierwszym Ognistym Demonie, ale zanim to zrobisz, sprawdź trofeum „Zachowaj Odległość” tuż poniżej, ponieważ jest ono związane z tym przeciwnikiem.

 

Split

Większe Thrall to wrogowie, których często spotykasz w Kuźniach, niosą ze sobą tarczę, która jest również kluczem do drzwi, które blokują. Mimo że trofeum można przegapić, nie martw się, że musisz cały czas nosić ze sobą siekierę. W Kuźni Powietrza spotkasz wielu takich wrogów z wygodnie umieszczoną siekierą na ścianie w tym samym pomieszczeniu, w którym znajdują się wrogowie, więc wykorzystaj tę okazję, aby użyć Wykończenia Siekierą na Wielkim Thrallu.

Keep Your Distance

Niewielka jest szansa, że spotkasz tych wrogów podczas całej rozgrywki, ponieważ są bardzo rzadcy i pojawiają się w specyficznych sytuacjach. Młode Demony Ognia mogą zostać przywołane przez Demony Ognia, ale Demony Ognia są uparte i trochę glitchowate, co sprawia, że samo trofeum jest nieco glitchowate. Demony Ognia często mają problemy z animacjami, więc często je pomijają, powodując, że ruch zatrzymuje się w połowie animacji.

Jeśli nie przywoła go przez dłuższy czas, wróć do Spectralnego Wymiaru i powtórz proces powrotu do Filarów, aby ponownie się pojawił. Może to trochę potrwać. Jeśli masz szczęście, zrobi to szybko, jeśli nie, możesz spędzić tu 10-20 minut.

Inferno

Po Kuźni Ognia Twoim zadaniem będzie powrót do Fortecy Sarafanów. Zapisz grę w pokoju, w którym Starszy Bóg ciągle do ciebie mówi, ponieważ trofeum można przegapić. Po powrocie do Filarów zostaniesz zaatakowany przez 3 Demony Ognia. Użyj Reavera, aby szybko ich zabić. Wymagają tylko około 5 uderzeń każdy i możesz się ich pozbyć w 15 sekund, ale też mocno uderzają, więc wcześniejsze zapisanie jest dobrym zabezpieczeniem.

Not Without Purpose II

Podczas gry wielokrotnie będziesz poruszać się przez zalane ruiny, a za każdym razem te ruiny będą miały mniej wody. W dużym pomieszczeniu z Kotłem Mrocznego Reavera i ścianą do wspinania się, możesz łatwo szybować przez ponad 30 sekund, gdy pomieszczenie stanie się bezwodne.

Reaver of Souls

Niekługo po rozpoczęciu gry Twój Reaver stanie się Twoją stałą częścią i będziesz mógł go używać nawet bez pełnego zdrowia. Od teraz jednak jego używanie będzie wypełniać okrąg, a zbyt częste używanie będzie drenowało Twoje zdrowie. Wystarczy pokonać 30 wrogów za pomocą wzmocnionego Reavera, aby automatycznie wykarmił się 30 duszami. Powinno przyjść naturalnie, ponieważ Reaver jest zdecydowanie najsilniejszą bronią w grze.

Harvester of Souls

Musisz pożreć łącznie 30 dusz.

Air Lift

Musisz podrzucić wroga za pomocą powietrznego reavera.

Aerial Jump

Musisz wyrzucić człowieka w powietrze. Zrobisz to ostatnim atakiem w kombo pod trójkątem.

Scare the Crows!

Aby zdobyć to trofeum, trzeba trochę szczęścia i sprytu, ponieważ jest ono dość problematyczne i często się buguje. Podczas pierwszej wizyty na Bagnie zobaczysz krótką scenkę przerywnikową, w której Vorador obserwuje Raziela z balkonu. Na tym balkonie siedzi kilka kruków i musisz je spłoszyć, aby zdobyć trofeum, ale prawdopodobnie nie odblokuje się ono, jeśli zrobisz to bez przygotowania. Z jakiegoś powodu nie zawsze pojawiają się wszystkie kruki, co uniemożliwia zdobycie trofeum, ponieważ wymaga ono spłoszenia WSZYSTKICH.

  • Po opuszczeniu Fortecy Sarafanów uważaj na kruki siedzące na ścieżce i spłosz WSZYSTKIE. Niektóre będą siedzieć na ścieżce, niektóre na moście, a wiele z nich będzie w okolicy Filarów (wiele siedzi po prawej stronie Filarów, a niektóre na małych filarach na schodach). Upewnij się, że spłoszysz wszystkie, które widzisz.
  • Spłosz kruki na samym bagnie, są też dwa na niektórych zniszczonych filarach, ale jeden z nich jest nieosiągalny, więc uderzaj tylko w tego, do którego możesz dosięgnąć.
  • Przed wejściem na balkon upewnij się, że zapiszesz grę w punkcie zapisu na Bagnie.
  • Wyjdź do menu po zapisaniu i ponownie załaduj grę.
  • Teraz wszyscy potrzebni kruki powinni być na balkonie i trofeum powinno się odblokować.

Jeśli spłoszysz tylko kruki po drodze, nie będzie ich wystarczająco dużo na balkonie. Tylko po zapisaniu i ponownym załadowaniu pliku zapisanego pojawią się. To prawdopodobnie trochę glitchowate, może nie działać w 100% za każdym razem, ale to jedyna metoda, która działała wielokrotnie po wielu godzinach prób. Całe trofeum jest dość ironiczne, ponieważ jest nawiązaniem do błędu niszczącego rozgrywkę z oryginalnej gry, który blokował gracza przed opuszczeniem Mrocznej Kuźni, jeśli spłoszył kruki na balkonie, a teraz wydaje się być najbardziej glitchowatym trofeum w grze.

Your Sacrifice Was Rejected

W Kuźni Powietrza będziesz musiał przynieść 3 kolorowe serca do odpowiednich miejsc. Wystarczy przynieść jedno z nich do niewłaściwego tunelu, a zostaniesz ukarany, zostając przeniesiony do wymiaru spektralnego. Możesz to przegapić, jeśli od razu umieścisz wszystkie 3 serca we właściwych miejscach.

Finish Him

Musisz użyć każdego rodzaju broni w grze, jest ich około 12. Jeżeli trafisz na nową broń, to używaj jej póki nie pokonasz jakiegoś wroga.

What Sorcery Is This?!

Musisz pokonać trzy czarownice, zanim którakolwiek z nich Ciebie trafi.

Vertical Rush

Musisz zrobić Janos Aerie puzzle w 15 minut.

Wejdziesz do Gniazda Janosa przez podwodny tunel. W pierwszym pomieszczeniu chwyć Ostrza Powietrzne i zniszcz ścianę w tunelu na drugim piętrze. Na zewnątrz chwyć Mroczne Ostrze i wróć do środka, aby oślepić oko i zabrać kielich. Przenieś krew z jednego kotła do drugiego, aby otworzyć drogę do następnej sekcji, ALE zanim pójdziesz dalej, upewnij się, że ponownie chwycisz Ostrze Powietrzne w tym pomieszczeniu, ponieważ pomoże ono w następnym pomieszczeniu, które trzeba będzie ukończyć w 15 minut lub mniej. Po następnej scenie przerywnikowej rozpocznie się odliczanie czasu, więc oto rozwiązanie dla tego pomieszczenia:

  • Po zakończeniu sceny przerywnikowej zrób krok w tył i spójrz w górę. Strzel w większy okrągły medalion, a następnie zmień cel w lewo, aby strzelić w okno.
  • Wejdź po zboczu na drugie piętro i tam strzel w drugie niebieskie okno, a następnie zeskocz i chwyć Świetliste Ostrze z dolnego piętra.
  • Ponownie wejdź po zboczu, idź w prawo i jeszcze raz w prawo, przeskocz przez kolejny balkon i skieruj się w lewo. Gdy znajdziesz się na ścieżce prowadzącej do drzwi zamkniętych czerwoną pieczęcią, spójrz w lewo i zobaczysz 2 kryształy, w które możesz strzelić Świetlistym Ostrzem, zrób to.
  • Szybował w lewo od zamkniętych drzwi, aby wylądować za nimi, zabij wroga i użyj tarczy, aby otworzyć drzwi.
  • Po otwarciu drzwi odwróć się i idź w przeciwną stronę, przez most, który opuściłeś strzelając w kryształy i podążaj ścieżką do małego kielicha, który możesz zabrać. Napełnij go krwią z kotła i wróć do drzwi, które otworzyłeś tarczą, gdzie podążasz ścieżką do kotła, który musisz napełnić krwią z kielicha.
  • Idź nową ścieżką i skręć w prawo. Zatrzymaj się tam, gdzie są 2 małe kielichy i spójrz w przeciwnym kierunku od kielichów, aby zobaczyć kolejne 2 kryształy do trafienia. Strzel w nie, a następnie spójrz jeszcze wyżej, aby zobaczyć kolejny zestaw 2 kryształów, z których jeden się kołysze. Strzel również w nie. Właśnie uwolniłeś kolejne 2 mosty.
  • Chwyć kielich i wróć w dół do ostatniego kotła z krwią. Z napełnionym kielichem wróć na górę, w prawo, na końcu ponownie w prawo, ponownie w prawo do następnego pustego kotła. Wlej krew. Złap Mroczny Ostrz przed sobą.
  • Od kotła idź prosto, tym razem w prawo w kierunku korytarza z okiem obserwującym cię. Strzel w nie Mrocznym Ostrzem, aby oślepić je i zabij wroga za nim, aby zabrać jego tarczę. Z tarczą cofnij się trochę i przejdź przez pierwszy most po lewej stronie, aby go użyć. Następnie zeskocz z powrotem na dół, aby ponownie chwycić Świetliste Ostrze.
  • Ze Świetlistym Ostrzem wróć na trzecie piętro i chwyć kielich, z nim biegnij do ostatniego kotła, który napełniłeś, odwróć się i przynieś krew do kotła, który właśnie udostępniłeś za pomocą drzwi z tarczą.
  • Wejdź na czwarte piętro i ponownie przesuń się w lewo od drzwi z tarczą, aby dotrzeć do ich tylnej części, gdzie możesz zabić wroga i otworzyć drzwi. Po otwarciu drzwi biegnij prosto i mniej więcej w połowie korytarza spójrz w prawo, aby zobaczyć kolejny zestaw 2 kryształów do trafienia. Strzel w nie, aby zwolnić kolejny most.
  • Udaj się na koniec korytarza do następnych drzwi z tarczą i szybuj nad zniszczonym mostem, aby dostać się za nie. Zabij wroga i ponownie otwórz drzwi.
  • Po otwarciu drzwi chwyć kielich z miejsca, gdzie był wróg i biegnij z powrotem na schody prowadzące na trzecie piętro, gdzie możesz go napełnić. Zrób to i z pełnym kielichem ponownie biegnij na górę, w lewo, a na końcu znajdziesz kocioł.
  • Wróć do 2 małych kielichów i chwyć kolejny. Z pustym kielichem wróć do kotła, który właśnie napełniłeś, a następnie przejdź przez most, który właśnie stworzyłeś, podążaj mostami, aby znaleźć ostatni kół, który możesz napełnić. Wejdź na górę i po interakcji z drzwiami odblokujesz trofeum.
  • 15 minut to bardzo dużo czasu, jeśli wiesz, dokąd iść. Możesz to zrobić w połowie czasu bez problemu.

Vampire Champion

Speedrun, zostaw go na drugie przejście gry. Masz czas 6 godzin, ale znając grę możesz ją spokojnie ukończyć w 3 – 4 godziny.

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio Najdroższa Kosa W CS2
To jest najnowszy artykuł.