Ori and the Will of the Wisps z pełnym szacunkiem zyskał ode mnie miano najtrudniejszej platformówki w jaką grałem. Jednocześnie jest niesamowicie wciągająca i grywalna. Chcesz przebrnąć przez tą piękną i wredną grę? Zapraszam do poradnika.

Ori and the Will of the Wisps w pełni ukończyliśmy na naszym kanale YouTube. Odnaleźliśmy zdecydowaną większość sekretów, ukończyliśmy wszystkie wyścigi i opcjonalne walki. Nie było lekko, ale mogę śmiało powiedzieć, że grę ukończyliśmy. Poniższe filmiki prezentują rozgrywkę z normalnego poziomu trudności i szczerze mówiąc, czuję lekkie przerażenie na myśl, że ta gra może być jeszcze trudniejsza, chociaż z drugiej strony to nie walka, ale elementy platformowe były tutaj zdecydowanie najtrudniejsze.

Tradycyjnie parę założeń dla poradnika i serii na YouTube:

  • bardzo będę wdzięczny za subskrypcje, konstruktywne opinie i komentarze. Kanał ciągle się rozwija i każda subskrypcja bardzo nam pomaga rozwijać bigbaddice. No i będziecie dzięki temu wiedzieć kiedy wrzucam nowy filmik,
  • mimo dosyć dokładnego lizania ścian, to nie są filmiki z przejściem na 100%. Zdobyłem prawdopodobnie większość przedmiotów (tak mi pokazywało drzewko), ale priorytetem w filmikach było przejście gry,
  • są one poukładane chronologicznie w ramach przechodzenia kolejnych etapów (w tym nowych opcjonalnych)

Porady dla początkujących:

  • zbieraj jak najwięcej kul światła. To twoja waluta i będziesz potrzebować jej bardzo dużo by kupić wszystkie potrzebne umiejętności i ulepszenia;
  • kiedy trafisz do nowej lokacji, szukaj dokładnie Lupo. Kupisz od niego mapę co bardzo ułatwi grę i szukanie sekretów;
  • szukaj sekretów – ukrytych ścian, rozkruszonych czy innych podejrzanych miejsc. Zawsze możesz uderzyć takie miejsce by zobaczyć czy coś się tam kryje. Minimapa z odkrytymi sekretami także Tobie podpowie gdzie są ukryte ściany;
  • czasem warto zaryzykować i skoczyć w ukryte czarne strefy – mogą tam być platformy i przydatne przedmioty lub skróty;
  • nie spiesz się, mimo że checkpointów jest pełno, to w późniejszej części gry będziesz musiał łączyć różne kombinacje (skok, chwyt, dash) by dostać się nawet w ważne dla fabuły miejsca;
  • zabierz ze sobą zdolność do łażenia po ścianach i nigdy jej nie zdejmuj. Inaczej będziesz musiał wrócić po niektóre sekrety;
  • w zależności od klawisza kierunku który trzymasz, Ori wyprowadzi inny atak podstawowy. Naucz się ich, bo lepiej uderzać w górę latające komary niż do nich skakać;
  • możesz zepchnąć wroga do wody lub na kolce by go łatwo pokonać lub zadać dużo obrażeń;
  • będziesz trafiać na różne wersje tych samych wrogów, dlatego jak spotkasz kolejnego pająka, ale w innym kolorze to uważaj. Jeden z jego rodzajów jest bardzo trudny do pokonania

1. Atramentowe Moczary

2. Eksploracja Atramentowych Moczar i oczy bestii

 3. Odmęt Kwoloka

4. Horn Beetle i Odmęt Kwoloka

5. Źródło i Młyn

6. Źródlane Polany

7. Milczący Las

 8. Shriek w Milczącym Lesie

9. Gnijąca Czeluść! Mora

10. Opuszczona Nora! Tajemnicza opcjonalna lokacja

11. Rozlewiska Luma! Kwolok i Foul Presence

12. Ostoja Badura

13. Pustynne Ruiny, Wierzbowy Kres, Shriek Boss KONIEC GRY

No Comment

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Previous Deep Sky Derelicts - dystopijny dungeon crawler - recenzja
Next Small World Of Warcraft - Co wiem do tej pory?