Planszówki z motywem podróży. Najlepsze gry planszowe dla podróżników


Jesteśmy w połowie wakacji, w środku lata. Ten czas kojarzy mi się głównie z podróżami, wyjazdami dłuższymi i krótszymi i nieustanną drogą. W tym okresie króluje także słowo urlop, jedno z moich ulubionych w Wielkim słowniku języka polskiego. Od kilku miesięcy odliczam już dni do wyjazdu, planuję wycieczki i zapełniam czas różnymi formami wypoczynku. Wiem jednak, że nie wszyscy mają okazję podróżować. Wszyscy jednak mamy taką samą ilość godzin w dobie, więc cząstkę możemy przeznaczyć na planszówki z motywem podróżniczym. Czy to aby zapełnić pustkę bez wyjazdu, czy to aby umilić sobie czas oczekiwania na upragniony urlop.

Wsiąść do pociągu Europa i wszystkie inne

Naszym typem jest prawdopodobnie najbardziej popularna seria gier planszowych – Wsiąść do pociągu. Nie ma dnia, w którym na różnego rodzaju grupach planszówkowych nie było pytania o ten tytuł. Przepełnione stacje kolejowe, turkot walizek na kółkach, semafory podnoszące porozumiewawczo ramiona… To wszystko kojarzy się z wakacjami i ma swój wspólny mianownik: Wsiąść do Pociągu. Do tej pory w serii ukazały się między innymi wersja podstawowa z mapą Stanów Zjednoczonych, WdP Europa, WdP Pierwsza podróż skierowana dla dzieci,  oraz mnóstwo dodatków – edycja po Polsce, Indiach, Szwajcarii, Japonii. Najnowszą wersją gry jest wydana na 15 rocznicę Wsiąść do Pociągu Europa urozmaicona specjalnie dla niej stworzone nowe wagoniki i dworce. W trakcie rozgrywki naszym zadaniem będzie budowanie kolorowych szlaków kolejowych i przy okazji poznawanie coraz to nowych zakamarków świata. Idealna gra dla osób marzących o podróży dookoła globu.

Robinson Crusoe Przygoda na Przeklętej Wyspie

Robinson Crusoe jest grą kooperacyjną w którą można grać w od jednego do czterech graczy. Naszym celem jest zawsze przetrwania na wyspie oraz spełnienie celów scenariusza. Jest to gra survivalowa o dosyć wysokim poziomie trudności. W rozgrywce nie walczymy przeciwko sobie, ale dla odmiany, wspólnie próbujemy przetrwać – dzielimy się jedzeniem, kawałkiem ziemi do spania oraz rumem i obowiązkami.  W praktyce gra została skonstruowana w taki sposób aby można było w nią zagrywać według scenariuszy. Gra jest bardzo losowa, a przy tym okrutna i nie wybacza błędów. Często będziemy głodni, będą nas atakować dzikie zwierzęta, a jedzenie zebrane i niezjedzone poprzedniego dnia zepsuje się i trzeba będzie jego szukać od nowa. Jeśli wakacje kojarzą Ci się z survivalem, to gra odpowiednia dla ciebie.

Zaginiona wyspa Arnak

To gra, w której wcielamy się w przywódcę naukowej ekspedycji, zakładamy obozy archeologiczne, zdobywamy artefakty  i wyposażenie, które ułatwią nam w badaniach. W każdej turze mamy do wyboru kilka akcji, różne możliwości podróżowania i zdobywania punktów. Do tego dostajemy dwustronną planszę i możemy wybrać sobie czy tego dnia chcemy zagrać w coś prostszego, czy jednak trochę pokombinować. Zaginiona wyspa Arnak to połączenie ciekawej historii, gry z elementami budowania kart i klasycznego euro. Mikstura, jak dla nas, idealna.

Tokaido

podróż

To gra o podróżach po starych japońskich krainach. Tokaido oznacza nic innego jak „Droga wschodniego morza” albo „Szlak na wschód wzdłuż morza”. W praktyce jest to jeden ze szlaków biegnących z okolic obecnego Tokio do Kioto- dawnej siedziby cesarza i stolicy kraju. Brzmi zachęcająco? W trakcie rozgrywki wcielasz się w podróżnika, gromadzisz określoną ilość pieniędzy i wyruszasz w podróż życia. Po drodze zbierasz pamiątki, poznajesz nowe miejsca i ludzi. Aż 53 przystanki na trasie wymuszą podjęcie decyzji co do kolejności wyprawy i ostatecznym jej wyniku. Piękne grafiki praktycznie przeniosą Was do Japonii bez wychodzenia z domu.

Europa w 10 dni

W Europie w 10 dni gracze stają się podróżnikami przemierzającymi Europę. Planują właśnie swój wyjazd i tworzą dziesięciodniowy plan odwiedzanych krajów i wykorzystanych środków transportu. To gra autorstwa Alana R. Moora, który jest także autorem Wsiąść do Pociągu Europa. Począwszy od pierwszego gracza, wszyscy ciągną po jednym kafelku w ciemno z dużej talii lub jawnie ze stosów odrzuconych i albo go od razu się pozbywają albo wkładają w swój ciąg, zastępując inny, który muszą odrzucić.  Wygrywa ten, kto pierwszy ułoży nieprzerwany ciąg krajów i środków transportu. Można pieszo przechodzić do krajów ze sobą sąsiadujących, np. z Francji do Hiszpanii. Można przy użyciu odpowiedniego statku popłynąć z jednego kraju nadbrzeżnego do innego kraju nadbrzeżnego w tym samym akwenie. Np. z Hiszpanii statkiem przez Morze Śródziemne do Grecji. Wreszcie, można samolotem polecieć do innego kraju w tym samym kolorze jak kraj, który opuszczamy np. z żółtej Grecji, żółtym samolotem do żółtej Finlandii. Gra jest bardzo losowa i mało decyzyjna, jednak można się przy niej całkiem nieźle bawić a przy tym odświeżyć wiedzę z geografii.

Turysta w Rzymie

podróż

Turysta w Rzymie jest grą przygodową, której akcja dzieje się w stolicy Włoch. Tytuł posiada aspekt edukacyjny, ponieważ podczas rozgrywki właściwie chłoniemy niuanse historyczne i ciekawostki. Do tego poznajemy różne zakamarki Rzymu. Turysta w Rzymie ma bardzo podobną mechanikę to słynnej serii gier Wsiąść do Pociągu. Również w tym przypadku aby wykupić i zająć sobie trasę należy uzbierać sobie potrzebne do niej bilety oraz wymaganą ilość kart czasu. Jeżeli wcześniej graliście już we Wsiąść do Pociągu, to tym bardziej ogarnięcie zasad powinno być dla Was łatwiejsze. To takie rzymskie wakacje w godzinę.

Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie

podróż

Osobom które wszędzie były i wszystko zwiedziły proponuję wyprawę po Śródziemiu. Tam jeszcze Was nie było, spryciarze! Jest to kooperacyjna gra planszowa, w której każdy z zawodników wcieli się w jednego z bohaterów  książek Tolkiena. Akcja gry dzieje się mniej więcej między wydarzeniami z Hobbita, a książki Władca Pierścieni. W podstawowej wersji mamy dostęp do jednej kampanii, która składa się z szeregu misji. Ilość misji jest uzależniona od naszych wyborów oraz sukcesów w trakcie gry i dosyć szybko pojawiają się momenty w których nasz sukces czy porażka będzie decydować o przyszłych misjach. Gra toczy się dwutorowo i bohaterowie ścigają się z paskiem ciemności, którego napełnienie powoduje pojawianie się nowych wrogów czy ciemności na niektórych obszarach, która to powoduje wiele różnych negatywnych reakcji, głównie nakładając strach na każdym bohaterze który znajduje się na koniec tury na takim obszarze. Jest ekstra w wariancie solo, więc jeśli twoje towarzystwo wyruszyło we własną podróż, nie poczujesz się opuszczony 😉

P.S. Gry możecie zakupić w sklepie naszego partnera www.taniaksiazka.pl

P.S. 2. Pisaliśmy już o grach dla dwóch osób, grach logicznych, grach karcianych i grach dla dzieci – zapraszamy 😉

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio Shop Gracz – sklep z grami planszowymi dla każdego
Następny Władcy Wszechświata: Objawienie - Recenzja ze spoilerami - Teela and Masters of the Universe