Spellforce – Linia czasu i Historia gry


Spellforce to bardzo rozbudowane uniwersum oparte na wielu grach wydawanych od prawie 20 lat. Jesteście ciekawi, jak przebiegała historia świata Eo? Zapraszam do krótkiego podsumowania najważniejszych wydarzeń, które były istotne w grach z serii Spellforce.

Wpis powstał podczas ogrywania Spellforce: Conquest of Eo. Akcja tej gry dzieje się w trakcie najważniejszego wydarzenia w uniwersum Spellforce, czyli Przywołania lub też Konwokacji. Był to kataklizm wywołany przez najpotężniejszych magów świata, byłych członków tajemniczego Kręgu Czarodziei, którzy skuszeni perspektywą boskości przeprowadzili rytuał. Ten zabił większość magów kręgu, a cały świat został rozbity na wyspy. Tak naprawdę jednak, historia świata sięga ponad 45 tysięcy lat wstecz.

b.c – before convocation, czyli przed przywołaniem lub też konwokacją, w zależności od aktualnie ogrywanej przez Was gry, mogą pojawić się dwa terminy. Oba jednak opisują to samo i te wydarzenie jest jednym z najważniejszych tematów, których dotyczy fabuła Spellforce: Conquest of Eo i właściwie każdej części gry.

A teraz przejdźmy do samej linii czasu:

45.000 b.c. – Na Xu pojawiają się pierwsi Shaperzy, a w Godelandzie pierwsze smoki.

40.000 b.c. – Ze względu na wpływ Archfire, Shaperzy zaczynają zniewalać inne rasy podczas szczytu swojego panowania. Zostają pokonani przez Smoki, które następnie powstają i zmuszają ocalałych do ukrycia się. Wkrótce potem pojawiają się pierwsze małpopodobne rasy. Dopóki Smoki rządziły nad Eo, ich życie było skromne i pokorne w cieniu olbrzymich bestii.

~1000 b.c. – Krasnoludy z Gór Grimwarg spotykają ludzi, którzy przeżyli w mroźnych tunelach Windwall. Młoda rasa została nauczona o świecie i bogach. Początek Wieku Mieczy.

~ 965 b.c. – Na bagnach Muire rodzi się Janus Malacay. Na ogromne jaszczury niedługo potem zapolują pierwsi zabójcy smoków.

~940 b.c. – Chlerus Błogosławiony, bóg-emeryt, założył Imperium Hybernian. Smoki zostają przepędzone z powrotem do Godelandu. W wyniku tego ludzie zajmują równiny. W tym samym czasie inne rasy zdają sobie sprawę ze zmienionej dynamiki władzy.

~850 b.c.  – W Czarnej Dżungli na Xu, Zarach stworzył Orków, Trolle, Mroczne Elfy i Fial Darg. Ponieważ on i Nor nie posłuchali zasad Aonir, zostali wygnani z Eo.

~750 b.c. – Pragnienie Mrocznych Ras, by uwolnić swoich buntowniczych bogów, doprowadziło do Wojny Sześciu Ras.

~720 b.c. – Królestwa Highmark, Nortander i Empyria powstały z pozostałości Imperium Hybernian. Dla cudzoziemców elfy z Finon Mir zamykają swoje granice.

~600 b.c. – Dzięki zaangażowaniu Bogów Strażniczych kończy się Wojna Sześciu Ras, a Fial Darg na Godwall zostaje zniszczony. Mroczny Legion zostaje pokonany.

518 b.c. – Aby zapobiec nadużywaniu magii, Wojny Magów dobiegają końca i wszystkie rasy zgadzają się na założenie Kręgu, który zrzeszał najpotężniejszych czarodziejów na świecie.

300 b.c. – Wojna Czystości lub też Purity War – wydarzenie w których dzieje się akcja trzeciej części Spellforce oraz samodzielnych dodatków, czyli Soul Harvest i Fallen God. Każda z tych odsłon opowiada inną historię. W tych też grach możemy poznać prawie wszystkich magów kręgu, a nawet zrekrutować ich do swojej drużyny.

~50 b.c. – Krąg Magów rozpada się z powodu wewnętrznych sporów i konfliktów. Każdy czarodziej zachował swoje niezależne studia. W tym okresie dzieje się akcja Spellforce: Conquest of Eo

0 – Przywołanie – Mroczny Roamer przysłania Oko Aoniru, co w serii opisuje zaćmienie słońca, a Konwokację rozpoczynają magowie ze starego kręgu. Większość magów została zabita przez Pierwotne Żywioły, które również rozbiły Eo na kawałki.

8 a.c. – Nosiciel Feniksa zostaje wezwany i uwolniony przez Rohena Tahira. Z powodu machlojek Mrocznego, dochodzi do Bitwy o Fiarę, a ruiny Nortandera stały się ponownie miejscem gdzie prowadzona jest wojna. Nosiciel Feniska to bohater pierwszej części serii, a w 8 roku dzieje się akcja Spellforce: Zakon Feniksa.

Spellforce 1 linia czasu

~10 a.c. – Fial Darg porywa Cenwen ze Szczeliny Mroźnego Tkacza. Z powodu przebudzenia się ze snu Aryn doprowadził do poważnego kryzysu. Wojownik Cienia i jego sojusznicy mogą w odpowiednim czasie położyć mu kres.

~14 a.c. – Ereon, bóstwo mądrości, zostaje zwabiony przez Hokan Ashir do Świątyni Kości w Czarnej Dżungli. Następnie zaczyna ożywiać swoich starych przeciwników z Kręgu jako posłusznych niewolników za pomocą Esencji Życia.

15 a.c. – Zarówno Nosiciel Feniksa jak i Wojownik Cienia uwalniają Feniksa z Kamienia Feniksa. Krąg zostaje trwale utracony.

15 – 18 a.c. – Ojciec Toth Lara, Nazshar, został przywrócony do życia z pomocą Posłańca. Wspomagał Nightsong w ponownym zabiciu go po tym, jak ta poinformowała go o jego zbrodniach. Mroczne elfy miały już jednak kontakt z cieniami.

~19 a.c. – Pakt powstał w wyniku tego, że Sorvina i jej syn Toth Lar wpletli w cienie rasę mrocznych elfów. Nightsong, córka Drakona Craiga Un’Shallacha, została zmuszona do ucieczki na Żelaznych Polach po tym, jak jej ojciec zginął w walce z cieniami.

~24 a.c. – Portale Rohen’a zasilane arcyogniem zaczynają tracić część swojej siły. Shaikan porozumiewali się ze starszymi smokami z The Refuge. Riddengard kusi króla Ulfa, by ten poddał się wpływowi Błogosławionych i ich arcyognia. Zanim został pokonany przez Pogromczynię Shaperów, Shaper, który odzyskał moc, podjął próbę rządzenia królestwem Highmark.

Poprzednio The Last of Us - odcinek 5 - Wytrwać i przeżyć
Następny Overwatch 2 - oficjalny zwiastun randkowej symulacji Loverwatch