Starfield zdobył 11 milionów graczy!


Microsoft organizuje telekonferencję finansową dla inwestorów i analityków dotyczącą pierwszego kwartału roku fiskalnego 2024, gdzie główne skrzypce grał Starfield. Dyrektor generalny Satya Nadella i dyrektor finansowa Amy Hood omawiali wyniki biznesu Xbox. Podczas transmitowanej na żywo telekonferencji Nadella mówił o przejęciu Activision Blizzard, wyrażając zadowolenie z faktu, że zostało ono w końcu zamknięte.

Wspomniał również, że w tym kwartale Xbox Game Pass ustanowił rekord pod względem liczby godzin spędzonych w grze na subskrybenta.

Z radością ogłaszamy, że w tym miesiącu sfinalizowaliśmy przejęcie Activision Blizzard King. Wspólnie będziemy realizować nasz cel, jakim jest dostarczanie graczom na całym świecie świetnych gier na wszystkich urządzeniach końcowych. Już teraz, dzięki usłudze Game Pass, zmieniamy sposób, w jaki gry są dystrybuowane, odtwarzane i odkrywane. W tym kwartale ustanowiliśmy rekord pod względem liczby godzin spędzonych w grze na subskrybenta.

Nadella dodał, że liczba osób, które zagrały w Starfield przekroczyła już 11 milionów (w porównaniu do najnowszych danych, które posiadaliśmy, a które wynosiły 10 milionów graczy), a prawie połowa godzin spędzonych w grze przypada na komputery PC. Ponadto gra zwiększyła liczbę subskrypcji Game Pass w dniu premiery.

W tym kwartale wydaliśmy Starfield, który spotkał się z szerokim uznaniem. Do tej pory w grę zagrało ponad 11 milionów osób. Prawie połowa godzin spędzonych w grze przypada na komputery PC, a w dniu premiery ustanowiliśmy rekord pod względem liczby subskrypcji Game Pass dodanych w ciągu jednego dnia.

Zobacz naszą recenzję gry Starfield

Nadella zakończył swoje wystąpienie kolejnym wspomnieniem o przejęciu Activision Blizzard, obiecując, że będzie to „jedna z najsilniejszych świątecznych ofert pierwszych stron firmy Microsoft w historii”.

Minecraft sprzedał się obecnie w ponad 300 milionach egzemplarzy, a dzięki Activision Blizzard King znacznie poszerzamy nasze portfolio treści. Będziemy mieli 13 franczyz o wartości ponad miliarda dolarów, od Candy Crush, Diablo i Halo, po Warcraft, Elder Scrolls i Gears of War. Czekamy również na jedną z naszych najsilniejszych świątecznych ofert pierwszych stron w historii, w tym na nowe tytuły, takie jak Call of Duty: Modern Warfare 3 i Forza Motorsport.

Podczas swojego segmentu rozmowy Hood przedstawiła więcej szczegółów na temat ogłoszonych wyników finansowych, wspominając, że pozytywny wynik przychodów z gier (które wzrosły o 9% rok do roku) był spowodowany „lepszym niż oczekiwano” wzrostem liczby subskrybentów usługi Xbox Game Pass oraz treściami pierwszych stron „głównie ze względu na premierę Starfield”.

Przedstawiła również prognozy na bieżący kwartał (pomiędzy październikiem a grudniem 2023 r.). Microsoft spodziewa się wzrostu przychodów między „środkowymi a wysokimi czterdziestymi”, w tym około 35 punktów procentowych z powodu uwzględnienia przychodów z Activision, Blizzard i King. Wzrost przychodów z Xbox Content and Services jest spodziewany „w środkowych lub wysokich pięćdziesiątych”, z czego 50 punktów procentowych będzie wynikać z przejęcia.

Poprzednio Twórcy gry Achilles: Legends Untold opowiadają o swojej grze!
Następny RoboCop: Rogue City w 60 sekund - Co musisz wiedzieć?