W świecie strategii czasu rzeczywistego (RTS) Warcraft 3 Reforged rasa Orków stanowi jedną z najbardziej fascynujących i dynamicznych frakcji, które gracze mogą dowodzić podczas rozgrywki. Ich jednostki charakteryzują się wyjątkową siłą fizyczną, niezwykłą wytrzymałością oraz agresywnym stylem prowadzenia walki, który diametralnie odróżnia ich od pozostałych ras zamieszkujących kontynent Azeroth. Dzisiaj przyjrzymy się wszystkim jednostkom tej frakcji w Warcraft 3.
Orkowie, a w zasadzie Horda to nie tylko brutalna siła militarna, ale również złożona społeczność wojowników posiadających głębokie tradycje kulturowe, które znajdują swoje odzwierciedlenie w każdym aspekcie ich armii. Zrozumienie specyfiki oraz potencjału bojowego poszczególnych jednostek orkowych może stanowić kluczowy element sukcesu w wieloosobowych rozgrywkach Warcraft 3 Reforged, dlatego niezwykle istotne jest zapoznanie się z ich charakterystyką, możliwościami oraz strategiami wykorzystania na polu bitwy.
Historia Orków w uniwersum Warcrafta sięga znacznie głębiej niż tylko mechanika rozgrywki w Warcraft 3 Reforged. Wywodzący się z surowego świata Draenoru, naznaczeni krwawą przeszłością oraz nieustanną walką o przetrwanie, Orkowie stworzyli niezwykle efektywny system wojskowy oparty na bezwzględnej hierarchii oraz kulcie siły fizycznej. Każda jednostka orkowa odzwierciedla te fundamentalne wartości – od najniższego rang szeregowca po potężnych wojowników specjalizujących się w określonych formach walki. W Warcraft 3 Reforged gracze mogą odkryć pełen wachlarz tych jednostek, począwszy od lekkich piechurów, через ciężkie oddziały bojowe, aż po potężne jednostki specjalne dysponujące unikalnym zestawem umiejętności. Poznanie ich wzajemnych relacji, mocnych i słabych stron oraz optymalnych strategii rozmieszczenia na mapie stanowi klucz do mistrzowskiego opanowania tej fascynującej rasy i osiągnięcia przewagi nad przeciwnikami.
Warcraft 3 Reforged wprowadza szereg kluczowych modyfikacji względem oryginalnej wersji gry, które znacząco wpływają na sposób funkcjonowania jednostek orkowych. Remaster nie tylko odświeża oprawę graficzną, ale również wprowadza subtelne zmiany mechaniczne, pozwalające graczom na jeszcze bardziej precyzyjne wykorzystanie potencjału wojowników. Orkowie dysponują niezwykle zróżnicowanym arsenałem, który pozwala na adaptację do niemal każdego stylu rozgrywki – czy to będzie agresywna ekspansja, defensywna obrona bazy, czy wyrafinowane manewry taktyczne. Kluczowe znaczenie ma tutaj nie tylko sama siła bojowa jednostek, ale również ich zdolność do synergii oraz wzajemnego wspierania się podczas konfrontacji. Każdy wojownik posiada określoną rolę w strukturze armii, a mistrzowskie opanowanie ich współdziałania może przesądzić o zwycięstwie nawet w najbardziej wymagających starciach.
Niniejszy przewodnik stanowi kompleksowe kompendium wiedzy poświęcone jednostkom orkowym w Warcraft 3 Reforged, które zostało stworzone z myślą zarówno o początkujących graczach, którzy dopiero poznają tajniki strategii, jak i doświadczonych zawodnikach poszukujących pogłębionej wiedzy taktycznej. Przedstawimy szczegółowe omówienie każdej jednostki, jej unikalnych zdolności, optymalnych scenariuszy wykorzystania oraz możliwych synergii z innymi wojownikami. Odkryjecie tutaj nie tylko statystyki i parametry bojowe, ale również kontekst historyczny, kulturowy oraz strategiczny, który pozwoli wam w pełni zrozumieć fenomen orkowej armii. Bez względu na to, czy jesteście zainteresowani doskonaleniem swoich umiejętności w trybie kampanii, czy rywalizacją online, ten przewodnik dostarczy wam niezbędnej wiedzy i inspiracji do mistrzowskiego opanowania jednej z najbardziejCharyzmatycznych ras w historii gatunku RTS.
Zobacz też nasze inne poradniki z jednostkami frakcji, czyli poradnik jednostek ludzi oraz poradnik jednostek nieumarłych.
Peon – Fundamentalny Robotnik Orkowej Hordy
Peon w świecie Warcrafta 3 Reforged reprezentuje najbardziej podstawową, a zarazem kluczową jednostkę w strukturze orkowej cywilizacji. Usytuowany na samym dole hierarchii społecznej, jest żywym symbolem bezwzględnego systemu klasowego, który rządzi Hordą. Ci pogardzani robotnicy stanowią niezbędny fundament całej machiny wojennej, bez którego żadna orkowa ekspansja czy militarna operacja nie mogłaby zaistnieć. Ich życie wypełnione jest nieustanną, ciężką pracą realizowaną w mrocznym cieniu wyższych rang wojowników, którzy traktują ich niczym narzędzia pozbawione jakiejkolwiek godności. Podstawowe zadania Peona obejmują kluczowe dla przetrwania Hordy czynności: wycinanie drewna w gęstych lasach, wydobywanie złota z mineralnych złóż oraz wznoszenie i utrzymywanie całej infrastruktury wojskowej.
Każdy wykonany przez nich ruch jest precyzyjnie zaplanowany, każda sekunda podporządkowana realizacji nadrzędnego celu – wzmacniania potęgi orkowej wspólnoty. Psychologia Peona ukształtowana została przez wielopokoleniową tradycję całkowitego posłuszeństwa, where ich wartość mierzona jest wyłącznie efektywnością i wydajnością, a jakiekolwiek oznaki sprzeciwu czy zmęczenia mogą skutkować natychmiastowymi, często brutalnymi konsekwencjami. W grze Warcraft 3 Reforged Peonowie stanowią absolutnie kluczowy element strategii ekonomicznej każdego orkowego dowódcy. Ich umiejętności obejmują nie tylko podstawowe czynności związane z pozyskiwaniem surowców, ale również zdolność do szybkiego wznoszenia kolejnych budynków oraz ich naprawy. Profesjonalny gracz doskonale rozumie, że inwestycja w rozwój infrastruktury obsługiwanej przez Peonów przekłada się bezpośrednio na możliwości bojowe całej armii. Mimo pozornej słabości, są oni żywym wcieleniem orkowej siły, której fundamentem jest nieustająca praca, determinacja i całkowite podporządkowanie wyższemu celowi. Ich codzienny wysiłek to nie tylko realizacja prostych zadań – to wręcz metafizyczna misja podtrzymywania życia całej orkowej cywilizacji, która bez tych pozornie nieznaczących robotników byłaby skazana na całkowitą dezintegrację i upadek.
Siepacz – Podstawowa Siła Bojowa Orkowej Hordy
Siepacz w hierarchii orkowych wojowników stanowi fundamentalny element militarnej potęgi Hordy, będąc żywym wcieleniem siły, determinacji i dziedzictwa całej rasy. Ci potężni wojownicy, uzbrojeni w ogromne bojowe topory, reprezentują pierwszą i ostatnią linię obrony orkowej wspólnoty, stając się symbolem jej nieustraszonej natury. Ich ewolucja sięga głęboko w historię Orków – od postaci charakteryzujących się brutalną deprawacją po szlachetnych wojowników ukształtowanych pod przewodnictwem charyzmatycznego Thralla. W grze Warcraft 3 Reforged Grunt jawi się jako kluczowa jednostka lądowa, której znaczenie strategiczne trudno przecenić. Jego podstawowe umiejętności bojowe obejmują bezpośrednie ataki na jednostki lądowe, przy czym kluczowym aspektem jego skuteczności jest możliwość rozwijania zdolności takich jak Berserkerska Siła, pozwalająca na jeszcze większą efektywność w walce.
Wojownicy ci dysponują znacznie większą pulą punktów życia w porównaniu do innych lekkich jednostek orkowych, co czyni ich niezwykle wytrzymałymi w starciach. Ich unikalna umiejętność Grabieży pozwala na dodatkowe pozyskiwanie zasobów podczas konfliktów, co stanowi dodatkową wartość strategiczną. Choć w późniejszych fazach gry gracze mogą być skłonni do zastąpienia Gruntów potężniejszymi Taurenami, to w początkowych etapach rozgrywki stanowią oni absolutnie kluczowy element orkowej armii. Ich siła nie wynika wyłącznie z parametrów bojowych, ale również z głębokiego osadzenia w orkowej kulturze – są żywym odzwierciedleniem przemiany tej rasy od dzikich najeźdźców po świadomych swej misji wojowników, którzy potrafią łączyć brutalność z honorem i strategiczną myślą. Każdy Grunt wie, że jego rola to nie tylko walka, ale również podtrzymywanie dziedzictwa Hordy, ochrona jej wartości i realizacja wizji wspólnoty, która przestała być jedynie bezrefleksyjną maszyną do zabijania, a stała się złożonym, wielowarstwowym organizmem zdolnym do ewolucji i adaptacji.
Łowcy Głów Trolli – Wielozadaniowi Wojownicy Hordy
Troll Headhunterzy w świecie Warcraft 3 Reforged reprezentują niezwykle złożoną i wielowarstwową jednostkę bojową, która stanowi kluczowy element orkowej strategii militarnej. Wywodzący się z północnych rubieży Lordaeronu, ci zdeterminowani wojownicy są uosobieniem dzikości, nieustraszoności oraz niezwykłych umiejętności łowieckich, które zostały perfekcyjnie zaadaptowane do warunków prowadzenia walki. Ich historia sięga głęboko w tradycje łowieckie, gdzie od najmłodszych lat szkoleni są w sztuce tropienia, polowania i unieszkodliwiania najbardziej niebezpiecznych stworzeń zamieszkujących dzikie ostępy. Ta sama precyzja i determinacja zostają następnie przekierowane w sferę działań wojennych, gdzie Headhunterzy stają się śmiercionośnymi wojownikami mogącymi skutecznie atakować zarówno jednostki lądowe, jak i powietrzne.
Kluczowym atutem tych wojowników jest ich wyjątkowa zdolność do rzucania włóczni na dystans, co pozwala im zapewniać nieocenione wsparcie ogniowe dla pozostałych oddziałów Hordy. Ich strategiczna wartość wynika nie tylko z samych parametrów bojowych, ale również z niezwykłej wszechstronności – umiejętność atakowania różnych typów jednostek czyni ich niezmiernie cennym komponentem każdej orkowej armii. Wraz z rozwojem technologicznym, poprzez odkrycie opcji ulepszenia do Troll Berserkerów, ich potencjał bojowy ulega kolejnej transformacji. Berserkerzy dysponują znacząco zwiększoną pulą punktów życia (wzrost o około 27%) oraz unikalną zdolnością zwiększania prędkości ataku o 50% w krótkich, ale kluczowych momentach bitwy. Historyczne ograniczenia Headhunterów, takie jak stosunkowo krótki zasięg ataku, zostały w znaczący sposób zniwelowane w aktualizacji 1.30.0, gdzie ich zasięg został podniesiony do 550 jednostek, co czyni ich konkurencyjnymi wobec takich jednostek jak Crypt Fiends czy Riflemen z ulepszeniem Long Rifles. Ich umiejętność regeneracji, nabywana wraz z rozwojem, dodatkowo wzmacnia ich przeżywalność na polu bitwy, czyniąc z nich niezwykle trudnych do wyeliminowania wojowników, którzy w kluczowych momentach mogą przechylić szalę zwycięstwa na stronę Hordy.
Machina oblężnicza – Niszczycielskie Oblężnicze Narzędzie Hordy
Machina oblężnicza w arsenale Hordy stanowi kluczowy element strategii wojennej, będąc jednocześnie symbolem destrukcyjnej potęgi i inżynieryjnej myśli orkowych wojowników. Ta potężna machina oblężnicza reprezentuje szczytowe osiągnięcie orkowej sztuki wojennej, pozwalając na zadawanie druzgocących strat przeciwnikom poprzez możliwość wystrzeliwania ognistych pocisków na ogromne odległości. Historycznie Machiny stały się postrachem wielu szykowanych do boju regimentów Przymierza, wielokrotnie przesądzając o wyniku kluczowych bitew dzięki swojej zdolności do niszczenia umocnień i skupisk wojsk wroga. Ich strategiczna wartość wynika nie tylko z samej siły rażenia, ale również z unikalnej zdolności do atakowania zarówno jednostek lądowych, jak i struktur – w tym również drzew, co dodatkowo rozszerza ich taktyczne możliwości. Aby w pełni wykorzystać potencjał Machina oblężnicza, wymagana jest nieustanna obecność małego, wyspecjalizowanego zespołu orkowych obsługantów, którzy precyzyjnie kontrolują to potężne narzędzie zniszczenia.
Kluczową cechą tych maszyn jest możliwość zadawania obrażeń obszarowych, co czyni je niezwykle efektywnymi przeciwko zgrupowanym formacjom nieprzyjacielskim oraz infrastrukturze wojskowej. Niemniej jednak, Machiny posiadają również istotne ograniczenia – są stosunkowo wolni, podatni na ataki oraz wymagają przemyślanego pozycjonowania na polu bitwy. Ich minimalna odległość ostrzału oznacza, że nie mogą atakować jednostek znajdujących się w bezpośredniej bliskości, co wymusza od gracza nieustannej kontroli i manewrowania tymi maszynami. Aby zmaksymalizować ich skuteczność, rekomenduje się towarzyszenie Machnie przez Peonów zdolnych do ich naprawy podczas oraz po zakończeniu walk, co znacząco przedłuża ich żywotność i bojową użyteczność. Możliwość nauczenia umiejętności Palącego Oleju dodatkowo wzmacnia ich potencjał destrukcyjny, pozwalając na jeszcze skuteczniejsze niszczenie nieprzyjacielskich umocnień i formacji. W rękach biegłego dowódcy Machina oblężnicza staje się nie tylko narzędziem zniszczenia, ale wręcz kluczowym elementem strategicznym, który może w decydujący sposób wpłynąć na przebieg całej batalii.
Szaman – Duchowy Strażnik Orkowej Tradycji i Potęgi Magicznej
Szaman w świecie Warcraft 3 Reforged reprezentuje fundamentalny punkt zwrotny w duchowej i kulturowej transformacji Orków, będąc żywym uosobieniem filozoficznej rewolucji zapoczątkowanej przez Thralla. Pod jego przewodnictwem Orkowie całkowicie porzucili mroczną, skażoną demoniczną magią przeszłość, powracając do głęboko zakorzenionych, pradawnych tradycji szamanicznych, które czerpią swoją moc bezpośrednio z naturalnego świata i żywiołów. Ta diametralna zmiana nie była jedynie powierzchowną modyfikacją praktyk magicznych, ale wręcz całkowitym przewartościowaniem duchowej tożsamości całej rasy – odrzuceniem niszczycielskiej magii czarnoksięskiej na rzecz harmonijnego, organicznego połączenia z siłami natury. Szamani stają się więc nie tylko potężnymi wojownikami magii, ale również strażnikami duchowego odrodzenia Hordy, przewodnikami łączącymi tradycję z nowoczesną interpretacją orkowych wartości.
Ich arsenał magiczny obejmuje kluczowe umiejętności takie jak Oczyszczenie, pozwalające na spowolnienie wrogich jednostek i usunięcie wszelkich aktywnych wzmocnień, Pancerz Błyskawic – niezwykle destrukcyjna umiejętność zadająca obrażenia wrogim formacjom, oraz absolutnie kluczowe Krwawienie, które diametralnie zwiększa efektywność bojową zaprzyjaźnionych jednostek organicznych. Strategiczna wartość Szamana wynika nie tylko z jego własnych możliwości magicznych, ale również z niezwykłej wszechstronności – mogą oni rzucać swoje czary na sojusznicze jednostki, w tym własne oddziały orkowe, co czyni ich absolutnie kluczowym elementem każdej zaawansowanej strategii wojennej. Ich potencjał bojowy może zostać dodatkowo wzmocniony poprzez odpowiednie badania technologiczne, takie jak Trening Adepta i Trening Mistrza, które nie tylko rozszerzają katalog dostępnych umiejętności, ale również zwiększają pojemność many oraz jej regenerację. W praktyce rozgrywki Warcraft 3 Reforged Szamani stanowią niezwykle cenny zasób – idealnie sprawdzają się w synergii z takimi jednostkami jak Grunty, Jeźdźcy Wiatrów czy Taurenowie, pozwalając na tworzenie wielowarstwowych, niezwykle efektywnych formacji bojowych. Ich unikalna zdolność do rzucania czarów zarówno na jednostki lądowe, jak i powietrzne, przy jednoczesnym zakazie działania na jednostki mechaniczne czy odporne na magię, czyni z nich niezwykle precyzyjne narzędzie strategiczne, które w rękach biegłego dowódcy może przesądzić o wyniku całej batalii.
Witch Doctor – Mroczny Alchemik i Wspierający Mag Hordy
Troll Witch Doctor w świecie Warcraft 3 Reforged stanowi niezwykle złożoną i wielowarstwową postać, która doskonale odzwierciedla skomplikowaną naturę sojuszu między Orkami a Trollami. Ci mroczni mag-alchemicy, znani ze swojej skrajnej dzikości i nikczemności, dołączyli do Hordy nie z powodu jakichkolwiek idealnych pobudek czy głębokiej więzi wspólnotowej, lecz wyłącznie z czystej konieczności przetrwania. Ich wiedza oscyluje na pograniczu mrocznej alchemii i magii szamanów, pozwalając im na niezwykle precyzyjną manipulację procesami chemicznymi zachodzącymi w organizmach wojowników, co przekłada się na spektakularne wzmocnienie ich zdolności bojowych. Witch Doctorzy są mistrzami wspierającej magii, dysponującymi unikalnym arsenałem umiejętności, które w diametralny sposób mogą zmieniać przebieg bitwy.
Ich kluczowe zdolności obejmują między innymi możliwość stawiania niewidzialnych detektorów zwanych Strażnikami Wartowniczymi, które pozwalają na rozpoznanie ukrytych jednostek przeciwnika, tworzenie pułapek stanowych oraz – absolutnie kluczowa umiejętność – przyzywanie Leczniczych Tottemów. Te ostatnie stanowią wręcz rewolucyjne narzędzie pola bitwy, zdolne podtrzymywać przy życiu całe formacje wojowników, działając niczym mobilna, magiczna fontanna zdrowia. Ich strategiczna wartość jest szczególnie widoczna w rozgrywkach wieloosobowych, gdzie liczba jednostek dramatically zwiększa efektywność ich umiejętności – dobrze umieszczona pułapka stanowa może całkowicie przewrócić przebieg starcia, a Lecznicze Totemy stają się wręcz niezbędnym elementem przetrwania armii. Witch Doctorzy doskonale uzupełniają orkową strategię militarną, będąc jednostkami wspierającymi, które mogą atakować zarówno naziemne, jak i powietrzne cele. Ich potencjał bojowy można dodatkowo rozwijać poprzez zaawansowane szkolenia w Duchowych Świątyniach, które pozwalają na rozszerzenie ich magicznych możliwości. Mimo że ich sojusz z Hordą wydaje się wyrachowany i pozbawiony głębszej więzi, to w praktyce stają się oni absolutnie kluczowym elementem orkowej machiny wojennej – mag-alchemicy, którzy swoją mroczną wiedzą i magiczną maestrią potrafią przesądzić o wyniku najbardziej nawet wymagających batalii.
Rajder – Mobilny Niszczyciel i Symbol Odrodzenia Hordy
Rajderzy w świecie Warcraft 3 Reforged stanowią żywy symbol odrodzenia orkowej tradycji wojskowej, która przeszła niezwykle skomplikowaną drogę historyczną. Niegdyś uważani za najbardziej honorowych wojowników Hordy, zostali bezlitośnie rozwiązani przez mrocznego czarnoksiężnika Gul’dana tuż przed Drugą Wojną, stając się ofiarą wewnętrznych politycznych rozgrywek. Dopiero młody Wódz Thrall przywrócił im należny szacunek, decydując się na przeszkolenie nowego pokolenia tych wyjątkowych wojowników. Rajderzy to nie tylko zwykli żołnierze, ale prawdziwe ucieleśnienie orkowej filozofii walki – łączący w sobie niezwykłą mobilność, zdolności bojowe oraz nierozłączną więź ze swymi wilczymi wierzchowcami. Ich potęga wynika nie tylko z indywidualnych umiejętności walki, ale również z synergii między jeźdźcem a zwierzęciem, które wspólnie tworzą śmiercionośną formację zdolną do przeprowadzania błyskawicznych, precyzyjnych ataków.
Kluczowym atutem Rajderów jest ich specjalizacja w niszczeniu infrastruktury przeciwnika – mogą zadawać olbrzymie obrażenia budynkom, a dodatkowo posiadają unikalną zdolność do unieruchamiania jednostek powietrznych oraz przeciwników naziemnych poprzez umiejętność Zarzucenia Sieci. Ich taktyka opiera się na zaskoczeniu i mobilności – potrafią bardzo szybko wtargnąć do wrogiego miasta, zniszczyć kluczowe budynki, a następnie równie szybko się wycofać, sianiem strachu wśród nieprzyjaciół. Możliwość grabieży podczas niszczenia budynków dodatkowo wzmacnia ich wartość strategiczną, pozwalając nie tylko na dezorganizację przeciwnika, ale również na czerpanie bezpośrednich korzyści ekonomicznych z prowadzonych działań. Synergicznie współpracują z innymi jednostkami Hordy, szczególnie z Goblinowymi Sterowcami, które pozwalają na jeszcze bardziej zaskakujące manewry – błyskawiczny desant, zniszczenie kluczowej infrastruktury i natychmiastowa ewakuacja. Rajderzy stają się więc nie tylko jednostką bojową, ale żywym symbolem orkowej zdolności do adaptacji, zemsty i nieustającej walki o własną godność i przetrwanie.
Wiwerny i Jeźdźcy Wiatru – podstawowa jednostka latająca hordy
Inteligentne Wywerny Kalimdoru chętnie przyłączyły się do Szamanistycznej Hordy. Pod wrażeniem orków i ich przywiązania do honoru oraz zwycięstwa, Wywerny pozwoliły im jeździć na sobie do walki przeciwko tym, którzy chcieli zakłócić spokój Kalimdoru i jego mieszkańców. Wywerny, dzielące wspólne pochodzenie ze Smokami i Gryfonami, używają swoich potężnych pazurów i ostrych jak brzytwa kłów zarówno przeciwko atakującym z powietrza, jak i przeciwko wojskom lądowym. Są wysoce mobilnymi latającymi stworzeniami, doskonałymi do zwiadu. Mogą nauczyć się umiejętności Trujące Włócznie. Jeźdźcy Wywern są popularni wśród dowódców orków, ponieważ mogą ich poddać Szałowi Krwi, co jeszcze bardziej zwiększa ich obrażenia. Gracze orkami często łączą Jeźdźców Wywern z Szamanami. Bardzo ważne jest badanie ulepszeń. Jeźdźcy Wywern są szczególnie przydatni, gdy zaskoczą przeciwnika i złapią go bez obrony przeciwlotniczej.
Bestia Kodo – podążą za każdą armią Hordy
Kolosalne bestie kodo z równin Kalimdoru okazały się cennymi sojusznikmi Orczej Hordy. Potężne bestie zostały obarczone zadaniem przenoszenia na pole bitwy potężnych orczych bębnów wojennych. Ogromne kodo, będące symbolem orczej mocy i odwagi, wykorzystują również swój ogromny rozmiar i siłę, aby wspierać orków w walce. Ciężka jednostka bojowa, na której jeździ orczy perkusista. Posiada umiejętności Bębny Wojenne i Pożeranie. Bębny Wojenne dają pobliskim jednostkom sojuszniczym bonus do obrażeń od ataku. Może zdobyć ulepszenie Bębny Wojenne. Atakuje jednostki lądowe i powietrzne.
Mimo że Kodo ma nieopancerzony typ pancerza, ma 1 punkt pancerza. Nieopancerzony typ pancerza jest używany ze względów równowagi. Używaj Kodo do zjadania potężnych jednostek, takich jak Tauren, Abominacje i Rycerze. Duża grupa Kodo jest przydatna do ataków typu „uderz i uciekaj”, zwłaszcza w połączeniu z armią sojuszników. Najczęściej jednak gracze orkami zabierają ze sobą tylko jednego lub dwóch Kodo ze swoją armią. Kodo są jeszcze bardziej przydatne w grach zespołowych, ponieważ mogą wtedy wspierać jeszcze większą armię.
Kiedy Kodo Pożera jednostkę, wizja Kodo jest przekazywana właścicielowi (przeciwnikowi) pożartej jednostki, dopóki jednostka wewnątrz Kodo nie zostanie całkowicie Pożarta. Nie Pożeraj stworów, które zrzucają przedmioty!
Jeźdźcy Nietoperzy – specjalistyczna jednostka lotnicza w siłach hordy
Lekka latająca jednostka o niezwykłej percepcji. Dobra w niszczeniu budynków. Ogniem szalejący Troll Batriderzy są często wykorzystywani jako zwiadowcy Orczej Hordy. Atakują jednostki lądowe i mają też atak kamikadze. Dobra jednostka wspierająca, kiedy wróg ma sporo silnych jednostek lotniczych lub też chcesz prowadzić attack Hit & Run na zaplecze wroga podpalając jego budynki.
Wojownik Taurenów – Możliwe, że najsilniejsza jednostka do walki w zwarciu w grze
Potężny wojownik. Może nauczyć się umiejętności Roztrzaskanie. Atakuje jednostki lądowe. Taureni są najpotężniejszą jednostką walczącą wręcz. Użyj Szału Krwi Szamana, aby uczynić Taurenów jeszcze potężniejszymi. Zazwyczaj będziesz chciał zbadać Roztrzaskanie po wytrenowaniu trzech Taurenów lub tak szybko, jak tylko Twoi Taureni będą w drodze do wroga, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Taureni bardzo korzystają z Szału Krwi Szamanów i mogą zostać wskrzeszeni przez Duchowych Wędrowców za pomocą Duchowego Ducha (pod warunkiem, że ich zwłoki są dostępne).
Spirit-Walker – wredny mag wspierający
Mistyczny Tauren-mag z Eteryczną Formą, która pozwala mu uniknąć obrażeń fizycznych. Uważani za zły omen nadchodzącej epoki, biali Taureni są przez swój lud traktowani z niemalże czcią, często stając się skrytymi kapłanami, którzy wędrują po ziemi w poszukiwaniu pokrewnych dusz. Dobry w manipulowaniu obrażeniami i niszczeniu przywoływanych stworzeń. Atakuje jednostki lądowe i powietrzne. Kolejny potężny mag w Hordzie Orków.
Zdjęcia zostały pobrane ze strony WowHead. Dziękuję za ich udostępnienie!
Brak komentarzy