Mimo bardzo niskiej oceny Warcraft 3 Reforged na bigbaddice.pl oraz najniższej ocenie na metacritic w historii tego portalu, wiele osób gra w Warcraft 3 Reforged lub jest ciekawych zmian, jakie Blizzard wprowadził do kampanii.

Dlatego też przygotowałem poradnik z filmikami do wszystkich misji z gry z przejściem na poziomie trudnym. Osobiście nie jestem wybitnie uzdolniony zręcznościowo, więc większość moich taktyk będzie polegała na wykorzystaniu dostępnych zasobów w jak najlepszy sposób bez efektownego zarządzania pojedynczymi jednostkami. Niestety, starość nie radość i nie te lata by mikrować pojedynczymi jednostkami 🙂

Parę założeń na początek:

  • jestem jedynym właścicielem zarówno tego poradnika, jak i filmów na kanale YouTube,
  • kanał także jest tylko mój – publikuję tam średnio dwa gameplaye dziennie, głównie gier które będą recenzowane na bigbaddice.pl. Możecie się przyłączyć do mnie subskrybując kanał. Ikonka do subskrypcji będzie poniżej,
  • wszystkie misje są ukończone na poziomie trudnym,
  • znaczna większość misji jest przeze mnie kończona za pierwszym razem (jeden wyjątek na danej liście) bez wcześniejszego czytania czy ogarniania misji. Jedynie ukończyłem grę kilka razy parę lat temu, jeszcze zanim Reforged było marzeniem graczy. Szczerze – po tym co dostaliśmy, trzeba uważać czego sobie marzymy,
  • w filmach pojawią się błędy gry – niestety wynika to oczywiście z niechlujstwa Blizzarda – czasem urwie dźwięk, znikną tekstury lub będą brzydko migać. Sztuczna inteligencja zarówno naszych jednostek, jak i wroga także szwankuje,
  • ogólnie kampania jest dużo łatwiejsza niż w oryginale, jednak została też w wielu miejscach zmieniona, dlatego nawet jeżeli tak jak ja wcześniej graliście w Warcraft 3, zachęcam do obejrzenia filmików.

Jeżeli się Wam podoba moja twórczość, to najlepszym tego wyrazem będzie subskrybowanie kanału na YouTube. Zostawcie też miły komentarz oraz łapkę w górę, na pewno Wam odpiszę.

Subskrybuj nasz kanał na YouTube

Pierwsze odcinki z serii na YouTube dotyczą mini kampanii orków z prologu – dwie pierwsze misje to samouczek, a trzy kolejne to bonusowe zadania przedstawiające historie orków. Zostały one dodane w ramach kampanii Frozen Throne. Ich tutaj nie publikuję, możecie je znaleźć na naszym kanale – Big Bad Dice na YouTube.

Misja #1 Obrona Strahnbradu

Pierwsza misja nie powinna nikomu sprawić żadnych trudności, nawet na wysokim poziomie trudności. Zbieramy Arthasa i podległych jemu piechurów i ruszamy przed siebie. Możemy porozmawiać z NPC i pocieszyć się chwilę klimatem Warcrafta (który tutaj nie został zepsuty). Pokonujemy bandytów którzy porwali dziecko, zdobywamy w ten sposób przedmiot i trochę doświadczenia. Kiedy piechur będzie miał mniej niż 50% hp użyj świętego blasku by go uleczyć. W obleganym mieście idąc w lewą stronę od wejścia znajdziesz paru piechurów walczących z okrami. Piechur jest ogólnie słabszą jednostką od orka więc bez twojej pomocy przegrają. Dołącz ich do grupy i pokonaj wrogów. Teraz czas zawalczyć z łowcą niewolników – to już koniec zadania, więc nie martw się stratami, ale staraj się wycofywać ranne jednostki.

Misja #2 Klan Czarnej Skały

Druga misja jest zdecydowanie trudniejsza od poprzedniej, ale dalej nie powinna stanowić większego wyzwania ponieważ twojej bazy będzie bronić Uther. Niestety, sztuczna inteligencja jest raczej słaba i wolno reaguje na ataki wroga, dlatego zostaw paru piechurów do obrony oraz jakiegoś chłopa do naprawy. Idąc na wschód od swojej bazy trafisz na obóz krasnoludów polujących na smoka. Wyszkol jeszcze parę nowych jednostek Strzelców (3 powinny wystarczyć) i taką grupą rusz dalej w wąwóz. Pokonaj znajdujące się tam jednostki i wróć do krasnoluda. Otrzymasz dostęp do kuźni oraz fantastyczny przedmiot, który oprócz wzmocnienia ataku Arthasa, pozwoli mu także atakować jednostki latające.

Zbuduj armię – nie oszczędzaj się, 11 piechurów z Arthasem w grupie i druga grupa ze strzelcami. Na północy znajduje się obóz orków, tuż obok Mistrza Ostrzy. Spal go na wiór, dzięki czemu ataki ustaną. Samego Mistrza Ostrzy bardzo łatwo pokonać po prostu okrążając go piechurami i ostrzeliwując strzelcami. Ci pierwsi zapewne zginą (Wir Ostrzy) ale w tym czasie wróg zostanie zastrzelony.

Misja #3 Zaraza i Spustoszenie

Kolejna misja RPGowa, gdzie to wraz z Jainą będziemy musieli zbadać co jest źródłem zarazy. Idziemy w sumie przed siebie, zwiedzamy okolicę by zdobyć przedmioty i doświadczenie. Fontanna zdrowia nie jest tobie do niczego potrzebna, ale łatwo się do niej dostać – twój wybór, leczeniem przecież zajmuje się Arthas, a zaraz otrzymasz też kapłanów. W miarę przechodzenia dalej dołączą do ciebie kolejne jednostki – piechurzy z osłoną, kanonier i kapłan elfów. Razem zapolujcie na plugarstwo które szaleje na końcu ścieżki.


Misja #4 Kult Potępionych

Zadanie w którym będziemy budować bazę i otrzymamy pierwsze bardziej zaawansowane jednostki. Będziesz potrzebować obrony, nieumarli będą atakować od zachodu. Zbuduj dwie wieżyczki, dwóch kapłanów i czterech piechurów – starczy. Reszta wojska niech ruszy na wschód gdzie znajdziesz licznych wrogów neutralnych oraz miejsce pod nową kopalnię złota. W międzyczasie dalej buduj armię – trzech kanonierów, paru kapłanów, strzelców oraz masa piechurów. Z takim oddziałem, kiedy już oczyścisz wschodnią część mapy, rusz na zachód do bazy nieumarłych. Ta będzie broniona przez liczne wieżyczki i bez kanonierów możesz spodziewać się olbrzymich strat. Zwiąż jednostki wroga piechurami, a kanonierzy niech rozwalają zigguraty, a następnie budynki produkcyjne. Kiedy już to zrobisz, odbuduj straty (jeżeli masz) i wyrusz dalej na północ do zrujnowanego miasta. Trafisz na niewielkie grupki ghuli oraz specyficznego ghula w klatce – jeżeli go zabijesz to znajdziesz przedmiot. Gotowe? Teraz ruszaj dalej ścieżką i trafisz na samego Kel’Thuzada oraz bandę Plugarstw. Nie stanowią dużego wyzwania, ale jeżeli masz problemy, to bardzo skuteczne są przeciwko nim jednostki kanonierów. Ewentualnie możesz przebić się przez bydlaków i ubić samego nekromantę, który jest kruchym przeciwnikiem.

Misja #5 Marsz Plagi

Pierwsza naprawdę trudna misja, jednak została uproszczona względem oryginału. Będziemy regularnie atakowani przez dwie armie nieumarłych, jednak większość ataków będzie niezsynchronizowana, więc migrująca grupa obronna oraz paru piechurów z kapłanem na każdą stronę powinni dać radę. W mojej rozgrywce nastąpił tylko jeden atak z północy więc nie przejmuj się fortyfikacją tamtej strony. Kiedy wyruszy trująca karawana, twoim zadaniem będzie jej zniszczenie. Jeżeli tego nie zrobisz, powstanie trzeci obóz nieumarłych który będzie ciebie atakować od północy i znacznie utrudni końcówkę misji. Weź Arthasa, paru piechurów, 3 kapłanów oraz 3 kanonierów i leć na północ zanim dotrze do pierwszej wioski (kiedy to zrobi otrzyma duże wsparcie i zniszczenie karawany będzie trudne). Ze zniszczonej karawany wypadnie zwój miejskiego portalu, możesz go użyć lub wracać na piechotę.

Misja #6 Rzeź Stratholmu

Pierwsza misja, która sprawiła mi naprawdę realne problemy w Warcraft 3: Reforged. Będziemy musieli jako pierwsi zabić 100 mieszkańców w Stratholm. Będziemy się ścigać z Mal’Ganisem, a nasza baza będzie regularnie atakowana. Kiedy pierwszy raz ubijemy tego Upiornego Władcę (zrobiłem to na początku misji), ten uzyskał bardzo duże wsparcie i nie dałem rady go ubić. Druga sprawa to fakt, że na zmianę będzie bić mieszkańców oraz atakować naszą armię. Sprytnym pomysłem może być więc pozostawienie Arthasa w bazie wraz z solidną armią bandą do obrony naszej osady i atakowania Mal’Ganisa kiedy się pojawi oraz mniejszą grupę (dwóch kanonierów, trzech rycerzy, paru kaplanów oraz strzelców wystarczy), która będzie biegać po mieście i mordować ludność cywilną. W dwóch losowych domach znajdziesz przeciwników – potężniejszą wersję plugarstwa oraz niekromanty. Bez Arthasa łatwo wybiją twoją grupkę więc uważaj.

Misja #7 Brzegi Północnej Grani

Kolejna misja rozpoczyna się od desantu w mroźnej Północnej Grani. Zbierz Wojska i rusz na wschód (nie masz innego wyjścia). Jak czujesz się na siłach, to wybijaj po drodze neutralne stwory by zyskać złoto i przedmioty, jak nie to później tutaj wrócisz. Trafisz w końcu na broniących się krasnoludów, pod wodzą Muradina. W tym momencie dołączy do ciebie drugi bohater i wspólnie z Arthasem stanowią dwuosobową armię na tyle potężną, że spokojnie sami mogą zrealizować kolejny cel. Nie rób tego jednak, szkoda czasu 🙂 Zbuduj bazę, ulepsz armię i kiedy będziesz czuć się na siłach zaatakuj obóz nieumarłych na północy, co zapewni tobie dostęp do drugiej kopalni oraz świetnej broni oblężniczej, która jednak nie radzi sobie z niczym innym, jednak trzy takie rozwalają bazę wroga w parę sekund i jednocześnie są bardzo wytrzymałe. Wróg będzie ciebie atakować w regularnych odstępach czasu, więc wysyłaj swoją armię między atakami.

Misja #8 Niezgoda

Prosta misja, bo będziesz posiadać dwójkę bohaterów, którzy w sumie mogą sami ją ukończyć jeżeli będziesz sprytnie nimi zarządzać. Ruszaj przed siebie i rozwalaj kolejne statki. Chroń kanonierów i rekrutuj jednostki najemników (preferuję magów z rządzą krwi oraz leczeniem). Drzewa na drodze, jeżeli już na nie trafisz, łatwo rozwalisz za pomocą kanonierów – postaraj się ich nie stracić, ale uważaj też na ich atak obszarowy który rani także jednostki w pobliżu. Jeżeli stracisz kanonierów, to statek możesz rozwalić każdą jednostką dystansowym lub rzutem młotem Muradina.

Misja #9 Ostrze Mrozu

Ostatnia misja ludzi jest podzielona na parę etapów. Musisz zadbać o ochronę bazy, kiedy to Arthas wraz z Muradinem oraz niewielkim oddziałem wyruszy po przeklęte ostrze. Pierwszy atak na bazę nastąpi z wielu stron, ale każdy kolejny z jednej strony na raz, dlatego też wystarczy jedna duża grupa która będzie krążyć. Arthas i Muradin w między czasie będą przez ciebie kierowani prosto do ostrza mrozu. Nie powinieneś mieć większych problemów, używaj umiejętności Muradina do ogłuszania wrogów oraz Arthasa do leczenia. Na koniec wrócisz do bazy i musisz przygotować armię do pokonania Mal’Ganisa. Gryfy, Rycerze, dwie czarodziejki (spowolnienie jest bardzo mocne), paru kapłanów i 5 Kanonierów to jedyne czego potrzebujesz. Na tym etapie zniszczenie bazy nieumarłych nie będzie trudne. Wcześniej zniszcz jednak bazę na wschodzie od twojej osady, żeby drugi wróg nie atakował ciebie kiedy będziesz się zajmować mrocznym władcą.

No Comment

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Previous Najlepsze premiery gier na PC i Playstation 4 - Luty 2020
Next Wyposażenie pokoju gracza