Wywiad z Cryptozoic Entertainment


The Walking Dead

Cześć 😉 dzisiaj coś specjalnego. Pamiętacie Rick’a, Glenn’a i Maggie z serialu The Walking Dead? Ja śledziłam ich losy z wielką uwagą. Teraz wydawnictwo Cryptozoic Entertainmnent pracuje nad grą opartą na tym serialu. Zapytaliśmy ich o szczegóły. Zapraszam do lektury i zaspokojenia ciekawości. Początki wypowiedzi będę oznaczać pierwszą literą imienia swojego i rozmówcy. Ola-O, Alex-A.

Ola: Cześć 😉 Możesz opowiedzieć nam o sobie i swojej firmie?

Alex: Cryptozoic Entertainmnent jest twórcą i wydawcą oryginalnych, licencjonowanych gier planszowych, karcianych, kolekcjonerskich, komiksów i kart zawierających DC Comics Deck-Bulding Game,  oraz gry imprezowej Teoria Wielkiego Podrywu a także  gry planszowej opartej na filmie Ghostbusters – to jedne z najbardziej finansowanych kampanii w kategorii gier planszowych w historii Kickstarter’a. W zgodzie z filozofią i fundamentalną zasadą „Fans First” nasze gry dedykujemy graczom i fanom Cryptozoic Entertainmnent, skupiają się one na rozrywce, niesamowitych produktach, łącznie z wyjątkowymi wydarzeniami, które skupiają razem naszych fanów.

 O:Jakie gry projektuje Twoje studio?

A: Jak wyżej! Niektóre z najlepszych gier znajdziecie na liście powyżej. Możesz również znaleźć inne tytuły, które wydaliśmy na stronie: https://cryptozoic.com/games.

O: Aktualnie, Twoja firma pracuje nad grą planszową opartą na znanym serialu telewizyjm, The Walking Dead. Możesz nam powiedzieć co nieco na temat tej gry? Skąd pomysł na taką grę?

A: Zaprojektowane przez Adam’a i Brady’ego Sadler The Walking Dead: No Sanctuary to wyjątkowe spojrzenie na grę z gatunku survival horror, który pozwala graczom wejść w świat AMC’s The Walking Dead i spotkać się z różnymi wrogami zarówno tymi martwymi jak i żywymi, a to wszystko z własnymi motywacjami i własnymi drogami poruszania się wokół planszy. Gra planszowa zawiera postaci grane przez: Andrew Lincoln (Rick Grimes), Steven Yeun (Glenn Rhee), Laurie Holden (Andrea Harrison) oraz oczywiście Norman Reedus (Daryl Dixon). Ta gra jest odzwierciedleniem serialu The Walking Dead, oczekiwanym przez wielu fanów. Zawiera ponad 30 szczegółowych figurek zombie, oraz ludzi. Rozgrywka obejmuje ponad 200 kart- między innymi Karty Wydarzenia, Karty Poszukiwań, i Karty Lokacji, które tworzą różne scenariusze razem z planszą składającą się z 12 kafelków, zawierających najbardziej zapamiętane miejsca z filmu. Gra również zawiera ponad 100 żetonów oraz 10 własnych kości.

W następstwie zawarcia udanej kampanii na Kickstarter, uruchomiliśmy Manager  Zestawu. Będzie otwarty do września, pozwoli to sfinalizować zamówienie, zamówić więcej dodatków, zapłacić za zakup, oraz wypełnić formularz adresowy.

Żeby się zalogować zapraszam do odwiedzenia Pledge Managera.

O:Dla kogo będzie przeznaczona gra? Czy będzie łatwo wytłumaczyć zasady nowym graczom?

A: Zarówno fani serialu jak i podstawowi gracze będą mogli grać w tą grę. Zacznie się ona od scenariusza wprowadzającego, co umożliwi wytłumaczenie zasad.

O: Jak myślisz to gra dla osób, które dopiero zaczynają przygodę  z grami planszowymi, czy może tylko dla wielbicieli tego typu rozrywki?

A: The Walking Dead: No sanctuary jest świetną grą dla początkujących graczy, oferuje ona wiele ciekawych, zaawansowanych elementów, z których weterani również będą zadowoleni. Pierwszy scenariusz oferuje wspaniałe wprowadzenie dla początkujących graczy, które prowadzi graczy przez trzy częściowe misje, dzięki czemu nabywamy doświadczenia i poznajemy podstawowe zasady gry. Ten scenariusz oferuje zróżnicowany poziom trudności, co znaczy, że może być wyzwaniem dla zaawansowanych graczy.

O: Opowiedz nam proszę o rozgrywce i trybach gry.

A: The Walking Dead: No sanctuary to gra dla 1-4 graczy, o zróżnicowanym poziomie trudności. W grze musi być zawsze 4 Ocalonych. Więc jeśli gra obdywa się tylko wśród 1-3 graczy, brakującego gracza zastępujemy jedną lub więcej kart Ocalonych, pozwalając żeby byli wykorzystani przez sojuszników. Zamiast zarządzać wieloma kartami, można uprościć rzecz. Sojusznicy są przypisani do każdego gracza, mają tylko trzy umiejętności, którymi mogą operować jak niektórzy Ocaleni. Wprowadzają dynamikę, ponieważ gracz nie będzie musiał planować działań swojego bohatera i rozważać jego wpływ na inne postacie.

Gra również przedstawia różnych Zombie, zarówno Ocaleni jak i Sojusznicy będą musieli przeciwdziałać zagrożeniu. Senariusze z gry, śledzą wydarzenia z serialu. A tematyczna rogrywka i mechanika sprawi, że za każdym razem jak będziesz grał, zdobędziesz nowe doświadczenia związane z przetrwaniem apokalipsy.

O:Czy gra będzie podobna do Robinsona Crusoe a gracze będą musieli adaptować się do nowych sytuacji, bądź też gracze będą mogli planować swoje ruchy w nadchodzących rundach?

A: Każdy scenariusz wyznacza cele, które grupa musi przejść żeby ruszyć do przodu. Chociaż nie jest to ścieżka, szereg decyzji ostatecznie prowadzi do spełnienia tych wymagań. Gracze muszą nieustannie reagować na decyzje lidera. Potratujcie to jako kontrolowaną przypadkowość, ponieważ decyzje lidera decydują o dalszym ciągu rundy. Reszta grupy nie zna decyzji lidera, wobec tego musi się podporządkować. Lider może grozić graczom karą za słabą decyzyjność. Każdy wynik zapisany na tablicy, odzwierciedla to jak gracze współpracują ze sobą pokonując kolejne przeszkody i przechodząc scenariusz.

O: Czy możesz powiedzieć jaka będzie regrywalność?

A:W grę wchodzi ponad 10 scenariuszy, dla zwolenników gry, którzy zobowiązali się podczas kampanii lub poprzez Managera Zestawu. Scenariusze są tworzone bezpośrednio na bazie filmu, a ogranie ich zajmuje od 45 do 90 minut. Gracze mogą ponownie rozegrać scenariusz, który zakończył się niepowodzeniem. Ponadto z prawie 20 Ocalonych można dowolnie utworzyć  i połączyć swój zespół, i kolejny raz rozegrać scenariusz w innym składzie, która może zmienić poziom trudności.

O:Czy zainspirowała Was jakaś inna gra?

A:Jako gracze, jesteśmy zainspirowani każdą grą, bez różnicy jaki to gatunek i kto jest wydawcą. Po prostu uwielbiamy doświadczanie grania! Inspiracją dla twórców gry The Walking Dead :No Sanctuary były zapewne wcześniej zaprojektowane gry. Specjalnie do tej gry, musieli zebrać wszystkie informacje jakie tylko mieli o zombie, a następnie wyrzucić przez okno, żeby powstało coś nowego. Ich celem było stworzenie gry, która skupia się na interakcji oraz trudnych decyzjach lidera i graczy, które muszą prowadzić do przetrwania, i do zabicia jak największej liczby Zombie. Ich miłość do The Walking Dead spowodowała, że obsesyjnie pilnowali aby mechanika gry była podobna jak w serialu.

O:Na koniec powiedz nam jakie gry lubisz osobiście. W jakie najchętniej grasz.

A: Każdy z załogi Cryptozoic ma długą listę własnych ulubionych gier. Ja kocham gry, które cechuje unikalna mechanika. Zacząłem od starej szkoły gier planszowych od zaawansowanych Dungeons & Dragons i Magic: The Gathering (Alpha Edition), ale naprawdę ostatnio trudno jest zainwestować w nie trochę czasu. Tak, naprawdę nie mam szczególnie ulubionych gier, ponieważ to w co gram zależy od mojego nastroju i ludzi z którymi gram w danym dniu.  Mimo to, gry takie jak Mansions of Madness, Onitama, Mad Science Foudation (jedna z naszych nowych gier!), Descent: Journey to the Dark (2nd Edition), Ticket to Ride, Mystic Vale, Mice and Mystics, sprawiają że się uśmiecham. Mogę jednak powiedzieć, że wierzę, że The Walking Dead: No Sanctuary oferuje różnorodną rozgrywkę i prawie wszyscy gracze będą mogli ją docenić.

 

Rozmawiałam z Alexem Lim (Crowdfouding Project Manager)

 

Oryginał rozmowy w języku angielskim można pobrać z podanego linka.

 

 

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio Kryteria oceniania Gier Planszowych
Następny Multiuniversum - Recenzja na Nobla