Gracie w Dead Space i zastanawiacie się jak znaleźć wszystkie osiągnięcia czy też inne trofea i zdobyć upragnioną platynę? Zapraszam do poradnika, gdzie wszystko zostało bardzo ładnie opisane oraz posortowane.
Poradniki z osiągnięciami do gier piszę tak, jak sam lubię je czytać czyli z podziałem na kategorię oraz wyróżnieniem ważniejszych osiągnięć, na które należy zwrócić uwagę przy graniu w daną grę. Tak samo jest przy tym materiale z Dead Space i tym razem kategorii jest trochę więcej, niż standardowo, ale zaraz wszystko wyjaśnimy. Przejdźmy do szybkiego FAQ.
Ile razy muszę przejść Dead Space by zdobyć platynę?
Dead Space musisz przejść przynajmniej dwa razy dla platyny, a optymalnie będzie trzy razy. Wynika to z osiągnięcia związanego z użyciem samej piły plazmowej przez całe przejście. Jeżeli nie będziesz tego robić od początku gry, kiedy zaczynasz zabawę, to prawdopodobnie będziesz musiał przejść grę trzy razy. Nie oszukujmy się także, przejście gry z samą piłą plazmową na najwyższym poziomie trudności w new game plus jest raczej niewskazane nawet dla weteranów serii. Chyba że bardzo lubicie się kaleczyć.
Czy Dead Space należy przejść na różnych poziomach trudności?
Grę musisz zakończyć na najwyższym poziomie trudności oraz w trybie new game plus. Żeby zmieścić się w dwóch przejściach, należy:
- pierwsze przejście na samej pile plazmowej oraz zbierając wszystkie bronie i schematy, możesz też ulepszyć wszystkie bronie ile będziesz mógł;
- drugie przejście z wszystkimi broniami, na najwyższym poziomie trudności (niemożliwym) w New Game+. ALE! Będzie bardzo ciężko, więc możesz się zastanowić nad:
- Trzecie podejście na niemożliwym poziomie trudności, w którym nie ma autosave i poziom trudności wróci do trudnego jeżeli padniesz. Więcej przy opisie osiągnięcia poniżej;
Ile czasu potrzebuję na przejście Dead Space?
Jedno pełne przejście (niezależnie od poziomu trudności) trwa około 10 – 15 godzin, więc długość będzie zależna od tego ile razy masz zamiar ukończyć grę. Jeżeli będzie to tylko pierwsze przejście i New Game + w drugim rzucie, to zmieścisz się w 30 godzinach.
Teraz czas na opis osiągnięć, posortowanych według ich rodzaju.
Masz problem z przejściem gry?
Moje przejście z samą piłą plazmową oraz znalezieniem wszystkich dokumentów (no prawie wszystkich) znajdziecie na naszym kanale w playliście Let’s play z gry Dead Space. Każdy odcinek jest nazwany tak jak kończony rozdział, więc znajdziecie tutaj wszystkie nurtujące Was odpowiedzi.
Kampania i Fabularne
Osiągnięcia: 12/48
Otrzymasz jedno osiągnięcie za przejście każdego z rozdziałów gry. Nie będziemy ich tutaj opisywać – musisz ukończyć grę, by zdobyć pierwsze 12 osiągnięć.
Welcome Aboard / Witamy na pokładzie
Lab Rat / Szczur laboratoryjny
All Systems Go / Wszystkie systemy działają
Cannon Fodder / Mięso armatnie
True Believer / Prawdziwa wiara
Greenhouse Effect / Efekt cieplarniany
S.O.S.
Strange Transmissions / Dziwne transmisje
Wreckage / Wrak
Keeper of the Faith / Strażnik Wiary
Betrayed / Zdradzony
Exodus
Zadania Dodatkowe
Osiągnięcia: 15/48
Te trzy zadania będą dotyczyły zadań dodatkowych, które musicie wykonać. Każde z nich jest kierowane w dzienniku, więc jeżeli będziecie mieć je na uwadze to bez problemu zrealizujecie te wyzwania.
Final Regeneration / Ostateczna regeneracja
Musisz ukończyć misję dodatkową Premeditated Malpractice, którą zaczynamy w rozdziale szóstym i kończymy w siódmym.
Whole Again / Znów Jesteśmy Jednością
Musisz wykonać misję dodatkową Scientific Methods, którą uzyskasz w drugim rozdziale i możesz skończyć ją w 10 rozdziale.
Full Clearance / Pełen dostęp
Musisz wykonać misję dodatkową You Are Not Authorized, którą znajdziesz w czwartym rozdziale i skończysz w 10. Ta misja jest inna od poprzednich i musisz tutaj odnaleźć 7 RIG rozrzuconych w różnych częściach stacji, do których dostęp uzyskasz w trakcie gry. Tradycyjnie używaj namierzania, kiedy pojawi się aktywny kolejny quest.
Poziomy Trudności
Osiągnięcia: 20/48
Te osiągnięcia są związane z poziomem trudności w grze.
Set A Benchmark / Wyznaczanie standardów
Skończ grę na poziomie normalnym lub wyższym.
Untouchable / Nietykalny
Skończ grę na niemożliwym poziomie trudności. Pamiętaj, że grając tutaj jeżeli umrzesz, to gra wraca do twojego ostatniego zapisu oraz przywraca poziom trudności Wysoki. Możesz manipulować zapisem gry, jeżeli grasz na Playstation i masz subskrypcje Playstation (czyli wrzucasz zapis w chmurę za każdym razem po przejściu rozdziału oraz wyłączasz automatyczne synchronizacje).
Trusted Contractor / Zaufany wykonawca
Ukończ grę w trybie New Game Plus. New Game Plus jest fajne, bo wszystko co miałeś przechodzi z Tobą dalej, ale wrogowie są trudniejsi. Tylko w New Game Plus zobaczysz też nowe, sekretne zakończenie.
Marked / Naznaczony
W New Game Plus znajdziesz nowe przedmioty zwane Znacznikami (marker). Jak zbierzesz pierwszy, to otrzymasz to osiągnięcie.
Reunion / Ponowne zjednoczenie
Polega na zdobyciu wszystkich dwunastu znaczników, w każdym rozdziale znajduje się jeden, a w rozdziale 5 i 10 są dwa. W rozdziale 9 i 12 nie ma żadnego znacznika. Odnalezienie wszystkich znaczników i zaniesienie ich do pokoju kapitana w Executive Chambers gwarantuje zobaczenie sekretnego zakończenia.
Bossowie
Osiągniecia: 24/48
Właściwie te osiągnięcia powinny należeć do sekcji kampanii, bo żadne z nich nie jest pomijalne i jest związane bezpośrednio z bossami, których musisz pokonać w grze. Dlatego też nie będę ich opisywać, nie ma to większego sensu, a jak masz problem z jakimś bossem, to zapraszam na moją playlistę z przejściem gry.
Brute Force / Brutalna siła
Exterminator / Eksterminator
Get Off My Ship! / Jazda z mojego statku!
Mindless Prey / Bezmyślna ofiara
Zbieractwo
Osiągnięcia: 27/48
Parę wyzwań jest związanych ze znalezieniem określonych rzeczy w grze.
Story Teller / Bajarz
Musisz odkryć 25 wpisów.
Legend Teller / Głosiciel legend
Musisz odkryć 150 wpisów – w grze znajduje się ponad 180 wpisów, więc nie musisz odnaleźć ich wszystkich.
Merchant / Handlowiec
Musisz zdobyć 13 schematów, które kupisz w sklepie w momencie odblokowania kolejnej broni oraz przechodząc grę.
Walka i Bronie
Osiągnięcia: 32/48
Poniższe osiągnięcia są pośrednio lub bezpośrednio związane z nawalaniem się z wrogami. Czyli to ta przyjemniejsza część. Zachęcam też do zobaczenia mojego poradnika dotyczącego Najlepszych broni w Dead Space.
Full Arsenal / Pełny arsenał
Odblokuj wszystkie bronie. Łatwizna, każdą z nich znajdziesz dokładnie eksplorując mapy. Nie są zbyt mocno ukryte.
Built To Order / Na zamówienie
Musisz zamontować wszystkie ulepszenia broni – oznacza to 21 ulepszeń, po 3 na broń. Tutaj musisz się niestety naszukać i dokładnie eksplorować mapy. Pamiętaj, że zanim opuścić Ishimurę, to możesz dowolnie eksplorować statek wydobywczy.
Maxed Out / Na Maxa
Musisz wykupić wszystkie ulepszenia w danej broni, co oznacza, że potrzebujesz około 189 rdzeni. Zdobędziesz w przybliżeniu 57 rdzeni rozrzuconych na poziomach w grze, 21 za ulepszenia, czyli jeżeli znajdziesz je wszystkie w New Game+ to dalej zabraknie około 40 rdzeni do ulepszeń. Będziesz je musiał kupić w sklepiku. Jak zarabiać dużo pieniędzy w Dead Space? To proste – noś przy sobie, ale nie używaj Force Gun. Sprawi to, że z wrogów regularnie będzie wyrzucana amunicja, którą możesz sprzedać za 6 tysięcy kredytów.
Autofire / Automatyczny ogień
Zabij 30 wrogów za pomocą Karabinu Pulsacyjnego.
Live with the Hot Ones / Szybki niczym płomień
Zabij 30 wrogów za pomocą Miotacza ognia.
A Cut Above / Cięcie powyżej
Zabij 30 wrogów za pomocą Rippera.
Pusher / Popychacz
Zabij 30 wrogów za pomocą Force Gun.
Eviscerator / Siepacz
Zabij 30 wrogów za pomocą Line Gun.
Full Contact / Walka kontaktowa
Zabij 30 wrogów za pomocą Contact Beam.
One Gun / Jedna Broń
Używaj przez całą grę jedynie piły plazmowej. Oznacza to, że nie zrobisz poprzednich trofeów z zabijaniem necromorphów innymi broniami. UWAGA! jeżeli używasz tylko piły plazmowej, to trzymasz pozostałe bronie zamknięte na cztery spusty w skrzynce – inaczej nie będzie Ci wypadać dość amunicji.
Marksman / Strzelec wyborowy
Musisz odstrzelić 50 kończyn. Nie da się tego nie zrobić przechodzić grę dwa razy.
Surgeon / Chirurg
Musisz odstrzelić 500 kończyn. Jak wyżej, tylko możliwe, że wpadnie w NG+.
Wishbone / Wahacz
Musisz oderwać naderwaną kończynę za pomocą kinezy. To przydatna sztuczka, której warto się nauczyć – jeden strzał w nogę, potem ją wyrywasz. Jeżeli widzisz dyndającą się kończynę, to możesz ją urwać za pomocą kinezy oszczędzając amunicję. Przydatne zwłaszcza, kiedy przechodzisz grę z samą piłą plazmową.
Raise The Stakes / Podnieś stawkę
Musisz znaleźć metalową rurkę i za pomocą kinezy przybić necromorpha do ściany. Rurki i zepsute wentylatory to jedne z najpotężniejszych przedmiotów w grze – wypatruj ich wszędzie.
Backbreaker / Harówka
Musisz za pomocą tupnięcia zabić 10 wrogów. To wbrew pozorom dosyć trudne, bo naraża Cię na obrażenia. Najłatwiej to zrobić na bardzo okaleczonych Necromorpach, łajzach które wypadają ze ścian i strzelają do Was pociskami, pełzającymi kończynami oraz zmutowanymi dziećmi.
Pozostałe
Osiągnięcia: 47/48
Ostatnie osiągnięcia to takie, których nie wiedziałem gdzie zaklasyfikować 🙂 Trochę tu walki, trochę zbieractwa.
Pack Rat / Szczur stadny
Musisz umieścić 25 przedmiotów w skrzyni. Skrzynię znajdziesz w każdym sklepiku – polecam wrzucać do skrzyni receptury na ulepszenia broni jeżeli robicie przejście na samej Pile Plazmowej.
Freeze / Zamrożenie
Musisz użyć stazy na 50 wrogach. Łatwizna.
Front Toward Enemy / Przodem do wroga
W 9 rozdziale trafisz do shooting range. Po aktywacji, po 30 sekundach zaatakują Cię necromorphy. Pozbądź się paskud i ciesz z osiągnięcia.
Z-Baller
W 10 rozdziale znajdziesz miejsce do takiej kosmicznej koszykówki. Musisz zdobyć 220 punktów, co nie powinno być trudne jeżeli skupisz się na celach.
There’s Always Peng! / Zawsze jest Peng!
Musisz znaleźć Penga (statuetkę) w 11 rozdziale, czyli pod sam koniec gry.
Platyna
Osiągnięcie: 48/48
Concordance Officer / Oficer CEC
Gratuluje, pozbyłeś się paskud i zdobyłeś platynę! To co, jeszcze jedno przejście?
Brak komentarzy