Diablo 4 – Wszystkie Aspekty i gdzie je zdobyć – Poradnik


W Diablo 4, Aspekty to pasywne zdolności, które można dodać do swojego ekwipunku, aby dostarczyć swojej postaci ulepszone umiejętności lub dodatkową użyteczność.

W Diablo 4 dostępnych jest ponad sto aspektów. Niektóre są specyficzne dla klasy — z pasywnymi umiejętnościami, które zwiększają tylko, powiedzmy, twoje umiejętności Rogue, Sorcerer, czy Barbarian — podczas gdy inne można użyć w każdej klasie. Aspekty są niezbędne do pokonania trudniejszych treści, ponieważ podnoszą twoją konfigurację na wyższy poziom. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak zdobyć Aspekty i jak je wyposażyć.

Aby odblokować Aspekty, musisz osiągnąć poziom 25 lub zdobyć Kodeks Mocy, który można zdobyć, kończąc loch (najedź na loch na mapie, aby dowiedzieć się, jaki Kodeks Mocy odblokuje dla ciebie). Możesz dowiedzieć się, jakie aspekty posiadasz, otwierając zakładkę „Kolekcje” lub naciskając „Y” na komputerze. Wybierając Kodeks Mocy, zobaczysz wszystkie dostępne aspekty w Diablo 4, jednocześnie podkreślając te, które posiadasz.

Jak zdobyć więcej Aspektów w Diablo 4?

Aspekty można odblokować na dwa sposoby:

  1. Kompletując loch związany z danym Aspektem.
  2. Wydobywając Aspekt z elementu Legendarnego ekwipunku.

Jeśli otrzymasz Legendarny przedmiot, który wypadnie ci od bossa lub skrzyni, możesz wydobyć jego moc u Okultysty. Ekstrakcja zniszczy Legendarny, ale doda jego Aspekt do ekwipunku twojej postaci — który z kolei możesz odcisnąć na nowym, bardziej potężnym przedmiocie.

Aspekty dodane do twojego Kodeksu Mocy są dostępne do użytku przez każdą postać na tym świecie, więc nie ma znaczenia, którą klasą ukończysz loch, ponieważ każda twoja postać będzie miała dostęp do nagrody.

Jak Wydobyć Aspekty w Diablo 4?

Przejdź się do Okultysty, oznaczanego ikoną trzech połączonych okręgów na mapie w każdym większym mieście. W Kyovashad, głównym mieście regionu Fractured Peaks, Okultysta znajduje się w górnym lewym sektorze miasta. Interakcja z Okultystą otworzy dwa menu: menu Aspektu i twoje zapasy.

Diablo IV lokalizacja miejsca gdzie można zarządzać aspektami

Dodawanie Aspektów na Twój Ekwipunek

Wybierz ekwipunek z twojego zapasu, do którego chcesz dodać Aspekt. Wybierz Aspekt z twojego Kodeksu Mocy lub zapasu, który chcesz użyć. Naciśnij przycisk na dole menu, aby otrzymać swój nowy przedmiot. Odciskanie Aspektu będzie cię kosztować złoto i Kryształy, które są odzyskiwane z rzadkich broni i zbroi.

Wydobycie Aspektów z Twojego Ekwipunku

Wybierz drugą zakładkę w menu po lewej stronie. Wybierz Legendarny przedmiot z twojego zapasu z Aspektem, który chcesz wydobyć. Podgląd nowego przedmiotu, aby upewnić się, że otrzymujesz pożądany Aspekt. Kliknij przycisk „Wydobądź Aspekt” na dole menu. Wydobycie Aspektu z przedmiotu zniszczy go w procesie, więc upewnij się, że masz gotowy przedmiot zastępczy przed wydobyciem. W przeciwieństwie do odciskania, wydobycie aspektu będzie kosztować tylko złoto. Nie możesz też wydobywać aspektów, które już posiadasz w kodeksie mocy.

Klasyfikacja aspektów legendarnych w Diablo 4

Aspekty są podzielone na pięć wyodrębnionych grup. W związku z tym nie zawsze możliwe jest ich dodanie do określonego typu przedmiotu. Poniżej przedstawiamy te grupy i przedmioty, które mogą je zawierać.

  • Ofensywne – Bronie, rękawice, pierścienie, amulety;
  • Defensywne – Hełmy, zbroje, spodnie, tarcze, amulety;
  • Zarządzanie Zasobami – Pierścienie;
  • Użytkowe – Hełmy, zbroje, rękawice, buty, tarcze, amulety;
  • Mobilność – Buty i amulety;

Przykładowa transformacja aspektów w Diablo IV

Podział Aspektów ze względu na klasy

Poniżej prezentuje wszystkie aspekty z podziałem na klasy postaci (w tym uniwersalne). Zobacz także nasz poradnik klas postaci do Diablo IV.

Aspekty Uniwersalne:

Ofensywne

  • Aspekt Pomsty – Kedżystan, Kampania – Odlegli wrogowie mają 15% szans na to, że zostaną ogłuszeni na 2 sek. gdy cię trafią. Obrażenia zadawane ogłuszonym celom są zwiększone o 30%;
  • Aspekt Wewnętrznego Spokoju – Scosglen, Kampania – Zadajesz obrażenia zwiększone o 3,0% za każdą sekundę spędzoną w bezruchu, maksymalnie do 30%;
  • Aspekt Wyczekującego – Scosglen, Podkorzeń – Atakowanie wrogów umiejętnością Podstawową zwiększa obrażenia od następnego użycia twojej umiejętności Głównej o 5%, maksymalnie do 50%;
  • Fechmistrzowski Aspekt – Scosglen, Stare Głazy – Umiejętności zadają obrażenia zwiększone maksymalnie o 24% w zależności od dostępnej wartości podstawowego zasobu podczas jego użycia. Pełna wartość podstawowego zasobu przekłada się na maksymalną premię;
  • Prędki Aspekt – Suche Stepy, Kampania – Umiejętności Podstawowe zyskują premię 23% do szybkości ataku;
  • Rozpryskujący Aspekt – Kedżystan, Kampania – Zadawanie obrażenia od cierni mają 20% szans na zranienie wszystkich wrogów wokół ciebie;

Defensywne

  • Aspekt Mocy – Suche Stepy, Kampania – Umiejętności Podstawowe zapewniają 25% redukcji obrażeń na 4,0 sek;
  • Aspekt Nieposłuszeństwa – Kedżystan, Kampania – Gdy zadasz jakiekolwiek obrażenia, zyskujesz premię 0,25% do pancerza na 4 sek. Efekt kumuluje się maksymalnie do 25,00%;
  • Aspekt Obrońcy – Strzaskane Szczyty, Zaginione Archiwa – Gdy zadasz obrażenia wrogowi elitarnemu, zyskujesz na 10 sek. barierę, która pochłania maksymalnie 315 pkt. obrażeń. Efekt ten może wystąpić raz na 30 sek;
  • Aspekt Odbijającej Bariery – Hawezar, Zaginiona Twierdza – Kiedy masz aktywną barierę, istnieje 20% szans, że zignorujesz obrażenia bezpośrednie od odległych wrogów;

Zarządzanie Zasobami

  • Aspekt Nieprzeniknionego – Suche Stepy, Upadek Czempiona – Przywracasz 1 pkt. podstawowego zasobu, gdy ograniczasz kontrole wroga;
  • Ugaszający Aspekt – Strzaskane Szczyty, Miażdżypuszcza – Szczęśliwy traf: Kiedy Rozprucie zadaje obrażenia bezpośrednie co najmniej jednemu krwawiącemu wrogowi, masz maksymalnie 30% szans na uzyskanie 20 pkt. furii;

Użytkowe

  • Aspekt Wspólnej Niedoli – Hawezar, Nicość – Szczęśliwy traf: Po trafieniu wroga z ograniczoną kontrolą istnieje 30% szans, że dany efekt ograniczenia kontroli obejmie też innego wroga;
  • Zwodzący Aspekt – Strzaskane Szczyty, Brama Kaldery – Jeśli twoja postać ma ograniczoną kontrolę i zostaje okaleczona, zyskujesz nieustępliwość na 4 sek. Czas odnowienia tego efektu wynosi 40 sek;

Mobilność

  • Wichrochłoszczący Aspekt – Kedżystan, Ruiny Sziwta – Trafienia krytyczne zapewniają premię 8,0% do szybkości ruchu na 1 sek., maksymalnie do 6 sek;
  • Wiodący Dusze Aspekt – Scosglen, Kampania – Kiedy dysponujesz Nieustępliwością oraz przez następne 2 sek., zyskujesz premię 10% do szybkości ruchu i możesz swobodnie przenikać przez wrogów;

Aspekty Barbarzyńcy:

Ofensywne

  • Aspekt Echa Przodków – Hawezar, Kampania – Szczęśliwy traf: Ranienie wrogów Skokiem, Wypiętrzeniem lub Trąbą Powietrzną ma maksymalnie 40% szans na przywołanie Starożytnego, który skorzysta z tej samej umiejętności. Efekt ten może wystąpić tylko raz na 5 sek;
  • Aspekt Gwałtownego Tornada – Scosglen, Warownia Garanów – Szansa na trafienie krytyczne Trąbą Powietrzną wzrasta o 5% za każdą sekundę podtrzymywania umiejętności, maksymalnie do 20%;
  • Aspekt Mocy Przodków – Scosglen, Zatopione Ruiny – Młot Starożytnych wywołuje wstrząsy rozchodzące się na zewnątrz. Wstrząsy zadają wrogom 32% obrażeń;
  • Aspekt Ślepej Furii – Suche Stepy, Pole Żałoby – Za każdym razem, kiedy zadajesz bezpośrednie obrażenia w czasie berserkowania, wywołujesz równowartość 22% podstawowych obrażeń w postaci obrażeń od krwawienia w ciągu 5 sek;
  • Pragnący Śmierci Aspekt – Scosglen, Kampania – Zyskujesz 46 pkt. obrażeń od Cierni w czasie berserkowania;
  • Weterański Aspekt – Kedżystan, Szpital Heretyków – Za każdym razem, gdy umiejętność Główna zadaje wrogowi obrażenia bezpośrednie, obrażenia od twojej kolejnej Szarży lub Skoku wzrastają o 15%, maksymalnie do 225%;
  • Zapaśniczy Aspekt – Hawezar, Kampania – Jeżeli wrogowie zranieni Kopnięciem lub Szarżą zostaną zabici w ciągu najbliższych 2 sek. wybuchną zadając pobliskim wrogom 420 pkt. obrażeń;
  • Ziemiołamiący Aspekt – Hawezar, Dzieła Maugana – Po 10 zamianach broni twój następny atak spowoduje przytłoczenie i zada o 30% więcej obrażeń od przytłoczenia;

Defensywne

  • Aspekt Bul-Kathosa – Hawezar, Kampania – Skok wywołuje Trzęsienie Ziemi, które zadaje 164 pkt. obrażeń fizycznych w ciągu 4 sek. Kiedy stoisz na obszarze działania Trzęsienia Ziemi, zyskujesz premię 5% do redukcji obrażeń;
  • Aspekt Odrętwiającej Wściekłości – Hawezar, Kampania – Każdy punkt furii wygenerowany przy maksymalnej wartości tego zasobu zapewnia ci 1,3 pkt. umocnienia;
  • Aspekt Zahartowanych Uderzeń – Strzaskane Szczyty, Splugawiony Katakumby – Po 6 zamianach broni zyskujesz 46 pkt. umocnienia;
  • Aspekt Żelaznego Wojownika – Suche Stepy, Pola Zgnilców – Żelazna Skóra zapewnia Nieustępliwość i redukcję obrażeń o 10%;
  • Żelaznokrwisty Aspekt – Kedżystan, Zapomniane Ruiny – Zyskujesz 2,0% redukcji obrażeń za każdego znajdującego się w pobliżu krwawiącego wroga, maksymalnie do 10%;

Zarządzanie Zasobami

  • Aspekt Nieubłaganej Furii – Strzaskane Szczyty, Uświęcone Ossuarium – Zabicie wroga umiejętnością Główną przywraca 10,0% jej podstawowego kosztu furii. Efekt ten może wystąpić tylko raz na użycie umiejętności;
  • Aspekt Nieustępliwego Fechmistrza – Scosglen, Kopalnia Kalibeli – Zyskujesz 20% przyrostu furii, kiedy aktywne są wszystkie premie do obrażeń zapewniane przez moc pasywną Kroczący Arsenał;
  • Aspekt Rezonującej Furii – Kedżystan, Kampania – Twoje aktywne umiejętności Okrzyków generują 2,0 pkt. furii na sekundę;

Użytkowe

  • Aspekt Anemii – Strzaskane Szczyty, Koszary Kor Dragan – Szczęśliwy traf: Zadawanie bezpośrednich obrażeń krwawiącym wrogom ma maksymalnie 31% szans na ogłuszenie ich na 2 sek;
  • Nieustępliwy Aspekt – Kedżystan, Azyl Hakana – Szczęśliwy traf: Zranienie wroga umiejętnością Główną ma maksymalnie 22% szans na przedłużenie czasu działania berserkowania o 1 sek. Premia do czasu działania jest podwójna w przypadku trafienia krytycznego;

Mobilność

  • Aspekt Nieustającego Tratowania – Suche Stepy, Kostnica – Zranienie wroga Kopnięciem lub Tąpnięciem zeruje czas odnowienia Skoku;

Aspekty Czarodzieja:

Ofensywne

  • Aspekt Kąsającego Zimna – Suche Stepy, Kampania – Po zamrożeniu wroga istnieje 25% szans, że stanie się odsłonięty na 3 sek;
  • Aspekt Kontroli – Kedżystan, Zatopiona Biblioteka – Zadajesz obrażenia zwiększone o 30% unieruchomionym, ogłuszonym lub zamrożonym wrogom;
  • Aspekt Pożogi – Strzaskane Szczyty, Strażnica Światłości – Podczas podtrzymywania Spopielenia twoje obrażenia od podpalenia są zwiększone o 20%;
  • Aspekt Przeszywającego Zimna – Strzaskane Szczyty, Kampania – Lodowe Odłamki przebijają cele 3 razy, z każdym kolejnym trafieniem zadając obrażenia zmniejszone o 25%;
  • Aspekt Rozsadzającej Energii – Kedżystan, Niszczejąca Hekma – Istnieje 11% szans, że po użyciu Włóczni Błyskawic przywołasz dodatkową Włócznię Błyskawic;
  • Aspekt Statycznego Chwytu – Scosglen, Parszywe Zapadlisko – Twoje Wiązki Błyskawic mają 15,0% szans na podążanie za wrogami i utrzymują się o 300% dłużej;
  • Aspekt Trzech Klątw – Hawezar, Kampania – Meteoryt zadaje zwiększone o 35% obrażenia od trafień krytycznych celom w pełni sił;
  • Wzbierający Aspekt – Suche Stepy, Onyksowa Stanica – Kiedy masz aktywną barierę, zadajesz odsłoniętym wrogom obrażenia zwiększone o 11%;
  • Żywiołacki Aspekt – Suche Stepy, Blade Zapadlisko – Umiejętności Główne lub Mistrzostwa użyte, kiedy masz co najmniej 100 pkt. many, zyskują premie 20,0% do szansy na trafienie krytyczne;

Defensywne

  • Aspekt Niewzruszonych – Kedżystan, Gnijący Zbiornik – Przyjmowanie obrażeń bezpośrednich zapewnia 5% szans na wyzerowanie czasu odnowienia jednej z twoich umiejętności defensywnych;
  • Zaśnieżający Aspekt – Hawezar, Kampania – Kiedy znajdujesz się na obszarze własnej Zamieci, otrzymujesz obrażenia zmniejszone o 10%;
  • Zaśnieżony Aspekt – Scosglen, Leże Sarat – Użycie Pancerza Lodu zapewnia ci nieustępliwość na 2,0 sek;

Zarządzanie Zasobami

  • Aspekt Skuteczności – Scosglen, Tunele Domhain – Używanie umiejętności Podstawowych zmniejsza koszt many twojej następnej umiejętności Głównej o 10%;
  • Genialny Aspekt – Hawezar, Kampania – Użycie umiejętności z czasem odnowienia przywraca 15 pkt many;
  • Odnawiający Aspekt – Strzaskane Szczyty, Zenit – Za każdym razem, gdy Seryjne Błyskawice przeskakują od ciebie zyskujesz 4 pkt. many;
  • Zapalający Aspekt – Kedżystan, Grobowiec Świętych – Szczęśliwy traf: Obrażenia od podpalenia mają maksymalnie 5% szans na przywrócenie 10 pkt. many;

Użytkowe

  • Aspekt Osmalonych Kończyn – Hawezar, Ziemna Rana – Po ustąpieniu unieruchomienia wrogowie są spowolnieni o 25% na 4 sek;

Mobilność

  • Aspekt Żwawego Przekaźnika – Suche Stepy, Świątynia Komdora – Po Teleportacji zyskujesz premię 20% do szybkości ruchu na 3 sek;
  • Naładowany Aspekt – Scosglen, Strażnica Madduxa – Zbieranie Roziskrzonej Energii zwiększa twoją szybkość ruchu o 10% na 4 sek;
  • Żarobieżny Aspekt – Strzaskane Szczyty, Azyl Kultystów – Wejście w twoją Ścianę Ognia zapewnia ci premię 15% do szybkości ruchu na 4 sek;

Aspekty Nekromanty:

Ofensywne

  • Aspekt Bezdennej Ciemności – Strzaskane Szczyty, Grota Szronoblizny – Więzienie z Kości tworzy pole Moru, który zadaje 50% dodatkowych obrażeń przez 6 sek;
  • Aspekt Pękających Kości – Suche Stepy, Ścieżka Ślepców – Kiedy segment Więzienia z Kości zostaje zniszczony lub zanika, zadaje wokół siebie 9 pkt. obrażeń na obszarze;
  • Aspekt Pętających Pnączy – Kedżystan, Spaczona Grota – Użycie Trupich Macek zapewnia premię 10% do szansy na trafienie krytyczne na 6 sek. Wrogowie, którzy odnieśli obrażenia od Trupich Macek, otrzymują 30% dodatkowych obrażeń od twoich trafień krytycznych;
  • Aspekt Postępującej Klątwy – Scosglen, Ul – Kościane Widmo zadaje zwiększone obrażenia w oparciu o przebytą odległość, maksymalnie do 15%;
  • Aspekt Potępionych – Kedżystan, Jaskinia Uldura – Zadajesz obrażenia Cienia zwiększone o 30% wrogom objętym działaniem Zniedołężenia i Żelaznej Dziewicy;
  • Aspekt Reanimacji – Scosglen, Kampania – Kiedy twoje Szkielety żyją, zadają zwiększone obrażenia, maksymalnie do 20% po upływie 10 sek;
  • Aspekt Władczego Kosiarza – Scosglen, Kampania – Trafienia krytyczne od Rozdarcia mają 10% szans na stworzenie pod celem pola Moru, zadającego 20% dodatkowych obrażeń. Efekt ten może wystąpić raz na 3 sek;
  • Komenderujący Aspekt – Hawezar, Beztwarzowa Kapliczka – Kiedy Armia Umarłych jest aktywna, twoje sługi zyskują premię 70% do szybkości ataku i zadają obrażenia zmniejszone o 90%;
  • Krwiopijczy Aspekt – Strzaskane Szczyty, Rubież Łaski – Krwawa Lanca zadaje głównemu celowi obrażenia zwiększone o x15% za każdego wroga przebitego lancą;
  • Odpryskowy Aspekt – Suche Stepy, Kampania – Atak podstawowy Włóczni z Kości sprawia, że wszyscy trafieni wrogowie poza pierwszym stają się odsłonięci na 1,5 sek. Odłamki Włóczni z Kości przebijają ich i zadają 50% dodatkowych obrażeń;
  • Ofiarny Aspekt – Hawezar, Ruiny Eridu – Twoje premie za Ofiarę są zwiększone o 15%;
  • Zakrwawiony Aspekt – Strzaskane Szczyty, Zagłada Szronu – Nova wywołana przez Napływ Krwi znowu rozbłyskuje po krótkim opóźnieniu, zadając obrażenia zmniejszone o 70%;
  • Zarażony Aspekt – Hawezar, Kampania – Po zranieniu wrogów kluczową umiejętnością pasywną Skaza Cienia 10 razy zadajesz obrażenia zwiększone o 50% przez 6;

Defensywne

Zarządzanie Zasobami

  • Aspekt Płodnej Krwi – Suche Stepy, Aleja Zdrajcy – Kiedy dysponujesz pełnią zdrowia, krwawe kule zapewniają 10 pkt. esencji;
  • Aspekt Udręki – Strzaskane Szczyty, Czarny Szpital – Trafienia krytyczne przy użyciu umiejętności Kości zwiększają twoją regenerację esencji o 20% na 4 sek;
  • Chyżokrwisty Aspekt – Hawezar, Kampania – Krwawe kule skracają czas odnowienia twojej Mocy Specjalnej o 0,5 sek;
  • Kolosalny Aspekt – Kedżystan, Grobowiec Zaprzysiężony – Twój Golem ma 10% szans na skrócenie swojego aktywnego czasu odnowienia o 2 sek. oraz 5% szans na stworzenie zwłok na każdym razem, gdy zrani wroga normalnym atakiem;
  • Rozpruwający Aspekt – Strzaskane Szczyty, Nostrawska Puszcza – Kiedy Rozkład tworzy Zwłoki, otrzymujesz 10 pkt. esencji;
  • Żałobny Aspekt – Scosglen, Kampania – Zyskujesz 3,0 pkt. maksymalnej esencji za każdego aktywnego sługę;

Użytkowe

  • Udręczający Aspekt – Kedżystan, Kampania – Wrogowie objęci działaniem twojej Żelaznej Dziewicy mają 15% szans na to, że zostaną ogłuszeni na 1 sek., gdy zadają obrażenia bezpośrednie;

Mobilność

Aspekty Druida:

Ofensywne

  • Aspekt Niedźwiedziej Grozy – Hawezar, Kampania – Spustoszenie staje się również umiejętnością Ziemi. Po użyciu Spustoszenia kolce tektoniczne zadają 147 pkt. obrażeń jeszcze przez 2 sek;
  • Aspekt Odwetu – Suches Stepy, Nadmorskie Zejście – Twoje umiejętności Główne zadają obrażenia zwiększone maksymalnie o 20% w oparciu o twoje umocnienie zdrowia;
  • Aspekt Orkanu – Hawezar, Ślepe Kopce – Twoje obrażenia od Huraganu są zwiększone o 7,0% za każdą sekundę, gdy umiejętność jest aktywna;
  • Aspekt Rozjuszonego Zwierzoczłeka – Hawezar, Nieskończone Wrota – Czas działania Niedźwiedziego Szału jest wydłużony o 1 sek. Dodatkowo trafienia krytyczne zadane, gdy Niedźwiedzi Szał jest aktywny, zwiększają twoje obrażenia od trafień krytycznych o 10% podczas działania umiejętności;
  • Burzoszponowy Aspekt – Strzaskane Szczyty, Roszczenie Aniki – Trafienia krytyczne wywołane przez Rozszarpanie zadają celowi i pobliskim wrogom równowartość 20% zadanych obrażeń w postaci obrażeń od Błyskawic;
  • Księżycowy Aspekt – Strzaskane Szczyty, Zakazane Miasto – Zew Krwi zwiększa szansę na trafienie krytyczne o 5,0%. Ponadto Zew Krwi obejmuje działaniem pobliskich towarzyszy i graczy na 3 sek;
  • Pasterski Aspekt – Suche Stepy, Przekrwiona Grań – Umiejętności Główne zadają dodatkowo 6,0% obrażeń za każdego aktywnego towarzysza;
  • Przeładowany Aspekt – Scosglen, Azyl Marynarza – Szczęśliwy traf: Przy zadawaniu obrażeń od błyskawic istnieje maksymalnie 10% szans na przeciążenie celu na 3 sek. Przeciążenie sprawia, że wszystkie obrażenia zadawane bezpośrednio temu przeciwnikowi wywołują dodatkowo 294 pkt. obrażeń u pobliskich wrogów;
  • Tłuczony Aspekt – Scosglen, Kampania – Umiejętności Ziemi zadają obrażenia od trafień krytycznych zwiększone o 40% wrogom o ograniczonej kontroli;

Defensywne

  • Aspekt Siły Cyklonu – Kedżystan, Zawalona Krypta – Zbroja Cyklonu zapewnia również redukcję obrażeń fizycznych. Co więcej, zostanie zastosowana wobec wszystkich pobliskich sojuszników;
  • Aspekt Zasklepionego Kamienia – Suche Stepy, Zapieczętowane Archiwa – Czas działania Ziemnego Szańca jest wydłużony o 6 sek. Co więcej, po zabiciu wroga umiejętnościami Ziemi przywracają one 21 pkt. twojej aktywnej bariery zapewnianej przez Ziemny Szaniec;
  • Energiczny Aspekt – Hawezar, Kampania – Podczas zmiany kształtu zyskujesz premię 10,0% do redukcji obrażeń;
  • Skórołażący Aspekt – Kedżystan, Kampania – Kiedy używasz umiejętności Zmiennokształtność, która zmienia twoją postać, zyskujesz 21 pkt. zdrowia. Jeśli dysponujesz pełnią zdrowia, zyskujesz tę samą wartość jako umocnione zdrowie;

Zarządzanie Zasobami

  • Aspekt Długu Odmnieńca – Kedżystan, Konlawe – Ranienie zatrutego wroga umiejętnością Niedźwiedziołaka zada natychmiast 120% obrażeń od zatrucia i usunie zatrucie;
  • Aspekt Nienasyconych – Strzaskane Szczyty, Udręczone Ruiny – Po zabiciu wroga przy użyciu Rozszarpania twoja następna umiejętność Wilkołaka generuje o 20% więcej siły duchowej i zadaje obrażenia zwiększone o 20%;
  • Aspekt Spokojnej Bryzy – Suche Stepy, Wyszczerzony Labirynt – Szczęśliwy traf: Istnieje 5% szans na to, że Kąsający Wicher przywróci ci pełnię siły duchowej;
  • Okaleczony Aspekt – Strzaskane Szczyty, Nieśmiertelna Emanacja – Masz 20% szans na zyskanie 1 pkt. do siły duchowej, kiedy otrzymasz trafienie jako niedźwiedziołak;

Użytkowe

  • Aspekt Ruchomych Piasków – Scosglen, Siedziba Dzikunów – Obrażenia od umiejętności Ziemi spowalniają trafionych wrogów o 25% na 5 sek;
  • Burzozmienny Aspekt – Kedżystan, Kampania – Kiedy Huragan jest aktywne, zyskujesz premię +2 do rangi twoich umiejętności Zmiennokształtności;

Mobilność

Aspekty Łotra:

Ofensywne

  • Aspekt Chaotycznych Cieni – Suche Stepy, Lament Starożytnych – Gdy Cień wywołany przez Mroczny Całun ma zniknąć, powodujesz eksplozję, która zadaje wokół ciebie 45 pkt obrażeń Cienia;
  • Aspekt Gradu Strzał – Scosglen, Rewir Skowytów – Szczęśliwy traf: Twoje umiejętności Strzelectwa maja maksymalnie 10% szans na stworzenie obok wroga burzy strzał, zadającej 454 pkt. obrażeń Fizycznych w ciągu 3 sek. Możesz mieć jednocześnie 5 aktywnych burz strzał;
  • Aspekt Niestabilnego Nasycenia – Suche Stepy, Kampania – Kiedy używasz umiejętności Nasycenia, wywołujesz nasyconą eksplozję, która powoduje efekt nasycenia i zadaje 118 pkt. obrażeń tego samego typu;
  • Aspekt Otaczających Ostrzy – Strzaskane Szczyty, Porzucony Kamieniołom – Wir Ostrzy rani wrogów wokół ciebie i zadaje obrażenia zwiększone o 8%;
  • Aspekt Rozgałęzionej Salwy – Hawezar, Cienista Zapaść – Za każdym razem, gdy strzały Salwy rykoszetują, istnieje 15% szans, że rozpadną się na 2 strzały;
  • Aspekt Splugawienia – Kedżystan, Kampania – Efekty umiejętności nasycenia są o 20% silniejsze przeciwko odsłoniętym wrogom;
  • Cienisty Aspekt – Scosglen, Wypaczona Jama – Kiedy używasz Pędu, obok ciebie pojawia się Klon Cienia, który również używa Pędu, zadając przy tym równowartość 25% jego podstawowych obrażeń;
  • Kłusowniczy Aspekt – Strzaskane Szczyty, Kampania – Szczęśliwy traf: Zadawanie bezpośrednich obrażeń wrogom będącym pod wpływem umiejętności Pułapek ma 30% szans na ich odsłonięcie na 3 sek;
  • Mściwy Aspekt – Kedżystan, Inferno – Szczęśliwy traf: Po odsłonięciu wroga zyskujesz na 3 sek. wynoszące 30% prawdopodobieństwo ma zwiększoną o 3% szansę na trafienie krytyczne, maksymalnie do 9%;
  • Oportunistyczny Aspekt – Kedżystan, Kampania – Kiedy przerywasz Ukrycie atakiem, upuszczasz wokół siebie wiązkę wybuchowych granatów ogłuszających, które zadają wrogom 302 pkt. obrażeń Fizycznych i ogłuszają ich na 0.50 sek;
  • Podły Aspekt – Hawezar, Bastion Wiary – Za każdym razem, gdy Przebijający Strzał rani wroga, na boki zostają wystrzelone 2 dodatkowe strzały. Zadają one obrażenia równe 30% podstawowych obrażeń Przebijającego Strzału i nie tworzą dodatkowych strzał;
  • Wirujący Aspekt – Scosglen, Kampania – Gdy Wirujące Ostrza do ciebie powracają, wirują przez chwilę, zadając przy każdym trafieniu równowartość 10% obrażeń powrotnych od Wirujących Ostrzy. W zależności od drogi powrotnej przebytej przez ostrza, obrażenia od wirowania wzrastają maksymalnie do 20% obrażeń powrotnych;

Defensywne

  • Aspekt Niezwykłej Zdrady – Scosglen, Kampania – Zadanie bezpośrednich obrażeń oszołomionemu wrogowi za pomocą umiejętności Zwinności zapewnia ukrycie na 4 sek. Przerwanie ukrycia atakiem daje 15% redukcji czasu trwania ograniczenia kontroli na 4 sek;
  • Aspekt Pochłoniętych Wiktuałów – Hawezar, Paszcza Lewiatana – Szczęśliwy traf: Odsłonięci wrogowie zranieni umiejętnością Główną mają maksymalnie 10% szans na upuszczenie mikstury leczenia;
  • Oszukańczy Aspekt – Scosglen, Mogiła Lubana – Otrzymujesz od wrogów o ograniczonej kontroli obrażenia zmniejszone o 15,0%. Za każdym razem, gdy wróg o ograniczonej kontroli zadaje ci bezpośrednie obrażenia, zyskujesz premie 15% do szybkości ruchu na 2 sek;
  • Spowijający Aspekt – Hawezar, Ruiny Ghoa – Zyskujesz darmowy Cień z Mrocznego Całunu co 3 sek., kiedy stoisz w miejscu. Każdy Cień z Mrocznego Całunu zapewnia ci premię 2,0% do redukcji obrażeń;

Zarządzanie Zasobami

  • Pobudzający Aspekt – Strzaskane Szczyty, Sangwiniczna Kapliczka – Zadawanie obrażeń elitarnemu wrogowi przy pomocy umiejętności Podstawowej generuje 5 pkt. energii;
  • Żarłoczny Aspekt – Suche Stepy, Zmienne Miasto – Zabicie odsłoniętego wroga zapewnia ci premie 50% do regeneracji energii na 4 sek;

Użytkowe

  • Aspekt Wybuchowej Werwy – Strzaskane Szczyty, Opuszczona Chata – Twoje umiejętności Granatów są wliczane do umiejętności Pułapek. Za każdym razem, gdy uzbroisz pułapkę lub upuścisz granaty, zyskujesz premie 10% do szybkości ruchu na 3 sek;
  • Balistyczny Aspekt – Scosglen, Szepczące Sosny – Kiedy masz umocnione zdrowie, zyskujesz premie +2 do rangi twoich umiejętności Ziemi;

Mobilność

Podsumowanie

Diablo 4 jest grą, która wprowadza bogatą dynamikę i różnorodność poprzez Aspekty, pasywne zdolności, które oferują graczom możliwość personalizowania ich postaci i strategii. Zrozumienie, jak odblokować, odcisnąć i wydobywać Aspekty, jest kluczem do pełnego wykorzystania tych funkcji i pokonania trudniejszych wyzwań gry.

Miej na uwadze, że wybór Aspektów powinien być świadomym procesem, zgodnym z twoją strategią gry i stylem. Zapamiętaj, że każda klasa postaci ma dostęp do unikalnych Aspektów, co pozwala na jeszcze większą specjalizację.

Na koniec, pamiętaj, że gry takie jak Diablo 4 są, przede wszystkim, zabawą i miejscem do eksperymentowania. Spróbuj różnych kombinacji Aspektów i zobacz, co najlepiej pasuje do twojego stylu gry. Niezależnie od wyboru, kluczem jest cieszyć się grą, rozwijając swoją postać i zdobywając coraz lepsze wyniki.

Dziękujemy za przeczytanie tego poradnika o Aspektach w Diablo 4. Mamy nadzieję, że pomogło Ci to zrozumieć tę skomplikowaną, ale satysfakcjonującą mechanikę gry. Powodzenia w przemierzaniu mrocznego świata Sanctuary!

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio Dokumenty True Crime na Netflixie, HBO Max i Disney+
Następny Strategie i taktyki w Pokemon TCG. Jak wygrywać?