Diablo IV – Klasy Postaci – Poradnik


W Diablo IV będziemy mogli wejść w rolę klasycznych i nowych klas postaci, które już wcześniej pojawiały się w poprzednich częściach Diablo. Tym razem jednak pojawi się jedna nowa klasa, której nie było wcześniej, przynajmniej w takiej formie, jaką otrzymamy.

Diablo IV zaoferuje nam możliwość zagrania jedną z pięciu różnych klas postaci. Będą to odpowiednio Barbarzyńca (barbarian), Druid, Łotr (rogue), czarodziejka (sorceress) i oczywiście nekromanta (necromancer). Pewną nowością może być tutaj łotr, jednak nie dajcie się zwieść pozorom. Łotrzyk pojawiał się wcześniej w Diablo, a dokładnie w pierwszej odsłonie gry, zaraz obok wojownika i czarodziejki. Później jego umiejętności zostały rozbite na inne klasy, takie jak amazonka, zabójczyni i łowca demonów. Teraz więc łotr wraca w swojej pierwotnej formie.

Zaczynając grę w Diablo IV i tworząc nową postać, możecie wybrać jej wygląd oraz płeć. Kreator postaci nie jest zbyt rozbudowany i nie oszukujmy się, przez większość czasu nie będziemy oglądać twarzy naszego bohatera lub bohaterki. Wszystko przez to, że Diablo IV jest utrzymane oczywiście w rzucie izometrycznym. Zbliżenia będą występowały, ale głównie na filmikach oraz w oknie ekwipunku. I jeżeli założycie nakrycie głowy, to twarzy nie zobaczycie do końca gry. Przejdźmy teraz do samych klas w Diablo IV. Zobacz także nasze wrażenia z rozgrywki w becie w Diablo IV.

Barbarzyńca / Barbarian

Klasa Barbarzyńcy nadaje się dla graczy, którzy chcą płynnie przełączać się pomiędzy rodzajami broni i dokonywać ogromnych zniszczeń przy pomocy ataków wręcz. Specjalizuje się ona w obrażeniach fizycznych bardziej niż jakakolwiek inna klasa w Diablo IV i jest bardzo prosta jeśli chodzi o tworzenie ataków i obrony.

Barbarzyńca posiada jedyną w swoim rodzaju mechanikę klasową zwaną Systemem Arsenału, który umożliwia mu wyposażenie i wymianę czterech broni jednocześnie, co pozwala na lepsze dostosowanie broni. Broń ta obejmuje główne ramię, broń w drugiej ręce, pałkę i broń kłutą. Daje to możliwość przypisania pewnych umiejętności do konkretnego sprzętu. Na przykład, cios, który ogłusza cel i zadaje dużo obrażeń jest odpowiedni dla broni kłującej, ale jeśli chcesz mieć dłuższy czas trwania ogłuszenia dla tej umiejętności, będziesz musiał przełączyć się na dwuręczną broń. Warto też zauważyć, że aktywacja tej umiejętności natychmiast wyposaża najlepszą broń w twoim ekwipunku.

Ponadto, każda broń używana przez barbarzyńcę ma swój własny wyspecjalizowany status, który rozwija się przy użytkowaniu. Na przykład jednoręczny topór jest przydatny, jeśli chcesz zwiększyć swoją szansę na trafienie. Z tego powodu zaleca się zebranie i przygotowanie różnych broni do walki wręcz, aby skorzystać z różnorodności klas i progresji przedmiotów. Jeśli chodzi o statystyki, to zaleca się inwestowanie ich głównie w siłę, która zwiększa obrażenia, siłę woli, która leczy wściekłość oraz zręczność, która zwiększa szansę na trafienia krytyczne.

Podobnie jak w Diablo II i III, barbarzyńcy zachowują umiejętność sprawiania, że wrogie moby uciekają i giną w hordach. W Diablo IV poprawiono jednak ich zdolność do konsekwentnego skupiania się na jednym, potężnym celu, jak np. boss, zadając przy tym obrażenia krwawe. Niektóre umiejętności mają jednak nadal długie czasy oczekiwania, co może prowadzić do wolniejszych obrażeń. Umiejętności Barbarzyńców są rozproszone. W niektórych przypadkach mogą wybrać zadawanie krwawienia, techniki kontroli tłumu oraz akcje drużynowe. Alternatywnie mogą zdecydować się na użycie wzmocnionego samozniszczenia, aby zadać jak najwięcej obrażeń fizycznych.

Jeśli lubisz używać broni do walki wręcz lub walczyć z bossami wręcz, Barbarzyńca jest idealną klasą dla Ciebie.

Druid

Kolejną klasą w Diablo IV jest Druid, który posiada nadprzyrodzoną zdolność do transformacji z człowieka w bestię lub wilkołaka. W porównaniu do Druida w Diablo II, Druid może teraz przy użyciu umiejętności związanych z bestiami przed wykonaniem odpowiedniej akcji przekształcić się natychmiastowo. Zauważ jednak, że nowa forma trwa tylko przez krótki czas, zanim zostanie wykonana kolejna akcja.

Ponadto, klasa ta jest również uzdolniona w magii, ale specjalizuje się w używaniu zaklęć ziemi i burzy do neutralizowania wrogów i usuwania złych sił. Na przykład, zaklęcie Crushing Strike może być użyte do zadania określonego procentu obrażeń życiowych celowi. Wiele zdolności osłabia również cel i zadaje znaczne dodatkowe obrażenia przy uderzeniu.

Druidzi posiadają towarzyszy, których nie trzeba przywoływać, są oni przywoływani automatycznie i atakują w ich imieniu. Mają też własne umiejętności towarzyszące, które pozwalają im zadawać obrażenia określonym celom. Jeśli chodzi o status, to obecnie niewiele wiadomo o tej klasie, podobnie jak o Nekromancie. Według wczesnych informacji, unikalna mechanika klasowa Druida polega na zdobywaniu specjalnych ofiar, które mają być ofiarowane duchowym bestiom. W zależności od rodzaju duchowego zwierzęcia, przyznawane są różne pasywne bonusy. Nie wiadomo jeszcze ile jest różnych typów, ale każdy daje do sześciu ofensywnych i defensywnych efektów pasywnych.

Jeśli jesteś typem osoby, która chce eksperymentować z różnymi stylami gry, pozwalającymi na transformację w różne formy i korzystanie z furii żywiołów, klasa druida jest najlepszym wyborem.

Czarodziejka / Sorceress

Czarodziejka to typowa klasa o wysokim ryzyku i wysokiej stopie zwrotu, która, choć jest bardzo delikatna, zadaje doskonałe obrażenia elementarne, rzucając czary ognia, zimna i błyskawic. Czary ognia dobrze współpracują z efektem statusu Płonący i mogą zadawać obrażenia w czasie wraz z nim, ale co więcej, nie pozwalają na skuteczną kontrolę pola walki we wczesnej grze. Tego samego nie można powiedzieć o czarach zimna, gdzie zdolność kontroli tłumu świeci najjaśniej. Posiada szereg umiejętności, które mogą schłodzić lub całkowicie zamrozić wrogów, co może być bardzo potężne w walkach z bossami. Oprócz spowalniania wrogów, mogą one również zamrozić ich w miejscu, jeśli zgromadzi się wystarczającą ilość stosów.

Wreszcie, zaklęcia Błyskawic jest zrównoważoną umiejętnością, która zadaje dobre obrażenia i pozwala kontrolować spotkania na swoją korzyść. Dodatkowo, umiejętność zwana „Crackling Energy” pozostawia za sobą kulę energii, która zadaje obrażenia wrogom i uzupełnia twoją manę.

Jeśli chodzi o status, chcesz skupić swoje punkty na Inteligencji, aby zwiększyć obrażenia od zaklęć, Zręczności, aby zwiększyć odzyskiwanie many i wreszcie Sile Woli, aby zwiększyć szansę na krytykę.

Unikalna mechanika klasy Czarodziejki, znana jako system enchantment, zmienia sposób działania umiejętności. Istnieje kilka slotów dla aktywnych umiejętności oraz specjalne sloty dla enchantmentów. Kiedy umiejętność zostanie umieszczona w slocie na zaklęcia, nie może być już aktywowana, ale staje się drugorzędnym pasywnym bonusem. Na przykład, możesz aktywować „Meteor”, aby ziemia na chwilę zapłonęła, zadając jednocześnie duże obrażenia od ognia wielu celom.

Jeśli chcesz opanować potężną magię żywiołów, która nie tylko zadaje ogromne obrażenia na odległość, ale również uszkadza cel, to klasa Czarodziejki jest dla Ciebie.

Łotr / Rogue

Łotrzyki to skrytobójcy, którzy specjalizują się w szybkim poruszaniu się. Dzięki temu mogą zmieniać pozycje, aby zyskać przewagę w walce lub wycofać się, jeśli sytuacja staje się niebezpieczna. W przeciwieństwie do Barbarzyńcy, może szybko przełączać się między bronią do walki wręcz a bronią dystansową, taką jak sztylety, miecze i łuki, co czyni go niezwykle wszechstronnym. Podczas gdy łuk zadaje początkowo mniejsze obrażenia, pozwala mu zachować bezpieczniejszą odległość od wrogów, zmniejszając szansę na częste trafienia. Łotr z Diablo IV jest czymś w rodzaju połączenia Amazonki i Łowcy Demonów z Diablo II i Diablo III.

Główne statystyki tej klasy to Zręczność (Dexterity), która zwiększa obrażenia zadawane przez umiejętności i poprawia uniki; Siła (Strength), która zwiększa szybkość regeneracji energii; oraz Inteligencja (Intelligence), która zwiększa szansę na trafienie krytyczne i ogólną wytrzymałość.

Unikalna mechanika klasy Rogue obejmuje specjalizację talentów, która jest podzielona na Combo Points, Inner Sight i Preparation, z których każdy ma własną linię questów. Nie zostało jednak jeszcze potwierdzone, czy wszystkie trzy specjalizacje mogą być aktywowane jednocześnie, czy tylko jedna. Również Preparation nie zostało jeszcze wypróbowane, gdyż staje się dostępne na 30 poziomie.

Punkty combo gromadzone są poprzez aktywację głównych umiejętności Łotra. Punkty te można wydać na umiejętności podstawowe, aby aktywować dodatkowe efekty. Z kolei Inner Sight może uzupełnić swój kaliber atakując oznaczonych wrogów. Pozwala to na korzystanie z nieograniczonej ilości energii przez krótki okres czasu i okazało się skuteczne w walkach z bossami.

Wszechstronność Bandytów na tym się nie kończy: mogą oni również zastosować pewne efekty do swoich ataków, takie jak trucizna, cień i zimne powietrze. Są one zazwyczaj stosowane do umiejętności, które zadają obrażenia wielu wrogom, takich jak umiejętności podstawowe i Rash Fire.

Jeśli chcesz grać jako klasa uderzeniowa, która może zadawać obrażenia fizyczne za pomocą broni ręcznej i dystansowej, a do tego lubisz szybko zmieniać pozycję, aby zyskać przewagę w walce, powinieneś rozważyć grę jako Łotrzyk.

Nekromanta / Necromancer

Ostatnią klasą w Diablo IV jest Nekromanta, znany przywoływacz, który często wskrzesza zwłoki do walki. Podobnie jak Barbarzyńca i Łają, mają oni do dyspozycji różnorodne bronie, w tym miecze, sztylety, laski i, co ważniejsze, kosy, którymi tylko oni mogą władać. Nekromanci Diablo IV posiadają zasób esencji do aktywacji potężnych umiejętności, tak więc jeżeli jesteś weteranem, będzie przypominał Ci Nekromantę z Diablo III. Innym przydatnym zasobem jest trup, który powstaje z ciał poległych wrogów lub efektów zaklęć. W rzeczy samej, ulubiony przez fanów Corpse Blast może być również używany.

Nekromanci mają cztery różne style gry – Bone, Darkness, Blood i Army, przy czym umiejętność Bone skupia się głównie na zadawaniu obrażeń fizycznych przy jednoczesnym zużyciu zasobów esencji. Najbardziej znanym zaklęciem jest Bone Prison, które więzi wielu wrogów i może być używane w połączeniu z umiejętnościami ofensywnymi. Kolejnym zaklęciem jest Darkness, które zadaje obrażenia w czasie i jest doskonałym wyborem, jeśli zamierzasz torturować wrogów, którzy ośmielają się zaangażować w walkę.

Necromancer staje się żądnym krwi wampirem i może regenerować swoje życie. Blood Surge nie tylko zużywa HP wroga, ale także zwiększa jego moc. Natychmiast powoduje wybuch, który może zadać jeszcze większe obrażenia. Wreszcie ostatnia jest Army, która może ożywiać szkielety i tworzyć golemy.

Unikalną mechaniką klasową nekromanty jest Księga Umarłych. Pozwala ona na dalsze dostosowywanie armii nieumarłych, takich jak szkieletowi wojownicy, szkieletowi magowie i golemy. Na przykład, szkieletowy wojownik może stać się schematycznym, który zadaje więcej obrażeń, ale kosztem mniejszego zdrowia, lub obrońcą, który zadaje mniej obrażeń, ale jest wykwalifikowanym tankiem. Ponadto, niektóre stwory mogą być „poświęcone”, aby uzyskać trwałe buffy, które dodatkowo poprawiają statystyki.

Jeśli chcesz przywołać armię trupów, aby skutecznie niszczyć wrogów, Nekromanta jest idealną klasą dla Ciebie.

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio Microsoft twierdzi, że 10 lat to "wystarczająco długo, by Sony mogło opracować zamiennik Call of Duty"
Następny Counter-Strike 2 oficjalnie potwierdzony przez Valve