Jako, że od pewnego czasu jesteśmy oczarowani grami Pokemon, nie tylko karcianymi, ale też nowym Pokemon Violet, to przygotowaliśmy poradnik z listą wszystkich typów oraz tego, jaki typ jest efektywny na danego przeciwnika lub też kiedy jest na niego słaby.
By osiągnąć sukces grając w Pokemony, niezależnie czy to karciane, czy też w formie gry na konsole, musisz dobrze poznać typy oraz wszystkie słabości oraz efektywności. Wystawianie ognistego pokemona na wodnego nie jest najlepszym pomysłem, tak samo jak roślinnego na ognistego i wodnego na roślinnego. W ten o to sposób koło się zamyka i problemu by nie było, jednak typów w grach pokemon jest ponad kilkanaście, a do tego nie każda efektywność równa się też słabości w odwrotnej relacji. To też oznacza, że granie w Pokemony jest niesamowicie ekscytującą grą i nieraz także bardziej zaawansowaną formą gry w kamień, papier i nożyce. To jednak jest bardzo duże uproszczenie.
Wpis stworzyłem w dwóch wariantach – po pierwsze, poniżej znajdziesz grafikę z tabelką słabości oraz silnych stron w zależności od typu danego pokemona. Druga część artykułu, to rozpisane wszystkie typy oraz jego silne i słabe strony. Jak to wygląda w praktyce? Jeżeli dany pokemon jest silny na dany typ, to zadaje mu 200% obrażeń, natomiast jeżeli jest słaby na dany typ, to zadaje mu 50% obrażeń. Trzeci wiersz to wrażliwość, czyli informacja, od jakiego pokemona ten otrzymuje większe obrażenia.
Na przykładzie – Pokemony ogniste będą zadawały mniej obrażeń dla typów ogień, woda, kamień oraz smoki (słabe obrażenia), natomiast znacznie więcej obrażeń dla typów trawiastych, lodowych oraz stalowych. Jeżeli spojrzymy natomiast na kolumnę ognistą, to się okaże pokemon ognisty otrzyma mniej obrażeń od ognia, trawy, lodu oraz owadów, natomiast więcej od wody i ziemi. Co ciekawe, ziemia wcale nie otrzymuje więcej obrażeń od ognia. Rozumiecie? To że jakiś pokemon jest wrażliwy na dany element, nie oznacza, że automatycznie zadaje jemu też mniej obrażeń. Można to wykorzystywać w walce np. pompując wytrzymałość danego pokemona za pomocą zwiększonej odporności lub też wykorzystując siłę i szybkość, by zaatakować szybciej i mocniej, zanim drugi pokemon zdąży zareagować.
Albo jeżeli wróg ma wodnego pokemona, to najlepszą kontrą będzie elektryczny – sam zadaje większe obrażenia wodnym, ale wodny nie zadaje większych obrażeń elektrycznym.
Nagłówek kolumn oznacza pokemony broniące się oraz odporności, natomiast nagłówki wierszy oznacza pokemony atakujące.
Normalny / Normal
Silny atak: brak
Słaby atak: Kamienne, Stalowe, zero obrażeń dla duchów
Odporność: zero obrażeń od duchów
Wrażliwość: Walczące
Ognisty / Fire
Silny atak: Trawiaste, Lodowe, Owady
Słaby atak: Ogniste, Wodne, Kamienne, Smocze
Odporność: Ogień, Trawiaste, Lodowe, Owady, Stalowe, Wróżki
Wrażliwość: Woda, Ziemia, Kamień
Woda / Water
Silny atak: Ogień, Ziemia, Owad, Kamień
Słaby atak: Woda, Trawiaste, Smocze
Odporność: Ogień, woda, lód, stalowe
Wrażliwość: Trawiaste, Elektryczne
Trawiaste / Grass
Silny atak: Woda, ziemne, kamienne
Słaby atak: Ogień, Trawiaste, Trucizna, Latające, Owady, Smok, Stalowe
Odporność: Woda, Trawiaste, Elektryczne, Ziemne
Wrażliwość: Ogniste, Lodowe, Trucizna, Latające, Owady
Elektryczne / Electric
Silny atak: Woda, Latające
Słaby atak: Trawiaste elektryczne, smocze, zero obrażeń dla ziemnych
Odporność: Elektryczne, Latające, Stalowe
Wrażliwość: Ziemne
Lód / Ice
Silny atak: Trawiaste, Ziemne, Latające, Smocze
Słaby atak: Ogniste, Wodne, Lodowe, Stalowe
Odporność: Lód
Wrażliwość: Ogień, Walczące, Kamienne, Stalowe
Walczące / Fighting
Silny atak: Normalne, Lodowe, Kamienne, Mroczne, Stalowe
Słaby atak: Trucizna, Latające, Psychiczne, Owady, Wróżki, zero obrażeń dla duchów
Odporność: Owady, Kamienne, Mroczne
Wrażliwość: Latające, Psychiczne, Wróżki
Trucizna / Poison
Silny atak: Trawiaste, Wróżki
Słaby atak: Trucizna, Ziemne, Kamienne, Duch, Zero obrażeń dla stalowych
Odporność: Trawiaste, Walczące, Trucizna, Owady, Wróżki
Wrażliwość: Ziemne, Psychiczne
Ziemne / Ground
Silny atak: Ogień, elektryczne, trucizna, kamienne, stalowe
Słaby atak: Trawiaste, Owady, zero obrażeń dla latających
Odporność: Kamienne, zero obrażeń od elektrycznych
Wrażliwość: Woda, Trawiaste, Lód
Latające / Flying
Silny atak: Trawiaste, Walczące, Owady
Słaby atak: Elektryczne, Kamienne, Stalowe
Odporność: Trawiaste, Walczące, Owady, zero obrażeń od ziemnych
Wrażliwość: Elektryczne, Lodowe, Kamienne
Psychiczne / Psychic
Silny atak: Walczące, Trucizna
Słaby atak: Psychiczne, Stalowe, Zero obrażeń dla mrocznych
Odporność: Walczące, Psychiczne
Wrażliwość: Owady, Duch, Mroczne
Owady / Bug
Silny atak: Trawiaste, Psychiczne, Mroczne
Słaby atak: Ogniste, Walczące, Trucizna, Duch, Stalowe, Wróżki
Odporność: Trawiaste, Walczące, Ziemne
Wrażliwość: Ogień, Latające, Kamienne
Kamienne / Stone
Silny atak: Ogniste, Walczące, Latające, Owady
Słaby atak: Walczące, Ziemne, Stalowe
Odporność: Normalny, Ognisty, Trucizna, Latające
Wrażliwość: Woda, Trawiaste, Walczące, Ziemne, Stalowe
Duch / Ghost
Silny atak: Zero obrażeń dla normalnych pokemonów, duch, psychiczne
Słaby atak: Mroczne
Odporność: Zero obrażeń od normalnych i walczących, trucizna, owady
Wrażliwość: Duch, Mroczne
Smocze / Dragon
Silny atak: Smok
Słaby atak: Stalowe, Zero obrażeń dla wróżek
Odporność: Ogień, woda, trawiaste, elektryczne
Wrażliwość: Lód, Smocze, Wróżki
Mroczne / Dark
Silny atak: Psychiczne, Duch
Słaby atak: Walczące, Mroczne, Wróżki
Odporność: Duch, Mroczne, zero obrażeń od psychicznych
Wrażliwość: Walczące, Owady, Wróżki
Stalowe / Steel
Silny atak: Walczące, Wróżki
Słaby atak: Ogień, Woda, Elektryczność, Stalowe
Odporność: Normalny, Trawiaste, Lód, Latające, Psychiczne, Owady, Kamienne, Smocze, Stalowe, Wróżki
Wrażliwość: Ziemne, Walczące
Wróżki / Fairy
Silny atak: Walczące, Smocze, Mroczne
Słaby atak: Ogniste, Trucizna, Stalowe
Odporność: Walczące, Owady, Mroczne, Zero obrażeń od smoczych
Wrażliwość: Stalowe, Trucizna
Brak komentarzy