W The Last Oricru, podobnie jak w paru innych grach fabularnych jak np. Gothic, będziemy mogli dołączyć do paru frakcji, gdzie wykonamy różne zadania i finalnie będziemy w stanie zdobyć nawet inny ekwipunek oraz odkryć różniące się zakończenia gry. Jakie frakcje znajdziemy w The Last Oricru?
The Last Oricru jest jedną z tych nielicznych dzisiaj gier, którą możemy przechodzić na parę różnych sposobów, a i tak finalnie będziemy mieli totalnie inne zakończenie czy też nawet poznamy całkowicie inną historię, nowych bohaterów lub też część z postaci będzie z nami rozmawiała o całkowicie innych rzeczach. Otrzymamy także dostęp do innego ekwipunku, dzięki czemu będziemy mogli grać w całkowicie innej strategii, a każda z trzech frakcji skupia się na trochę innych zaklęciach oraz energii, dzięki czemu będziemy mogli stworzyć innego bohatera oraz używać innych buildów. Ta cała złożoność sprawia, że The Last Oricru jest bardzo regrywalny i można go kończyć przynajmniej parę razy na różne sposoby.
W The Last Oricru mamy dostępne trzy frakcje, z czego dwie z nich są jawne i w stanie aktywnej wojny, a trzecia jest ukryta i wymaga od nas odejścia od jednej ze stron. Uwaga, poniższy artykuł może zawierać spoilery fabularne. Dostępne frakcje w The Last Oricru to:
Naboru
Pierwszą frakcją, z którymi będziecie mieli od razu styczność po rozpoczęciu gry są Naboru. Są oni władcami planety, którzy podbili naród szczuroludzi, a tych co przetrwali zniewolono. Jest to umiarkowanie rozwinięta technologicznie rasa, która ma specyficzny stosunek do technologii. Z jednej strony w walce będą używać broni białej, łuków oraz ciężkich pancerzy, a z drugiej wykorzystają elektronikę do zwiększenia swojego komfortu życia. Takie rzeczy jak oświetlenie niektórych budynków lub motorówki są elektryczne bądź spalinowe, ale sama frakcja może ukarać śmiercią za posiadanie broni elektrycznej. Ten feudalny naród jest dowodzony przez królową, sami jego członkowie są aroganccy i źle traktują nie tylko zniewolone szczury, ale nawet przedstawicieli własnej frakcji. Właściwie Ci, którzy są postawieni niżej w oczach dowódców i szlachty nie różnią się tak bardzo od niewolników. Przedstawiciele tej frakcji będą na początku żądać od Ciebie odpowiedniego tytułowania i ogólnie odnosić się z wyższością. Wszystko się oczywiście zmieni, kiedy dołączysz do obrony przed szczurorebelią, a żeby dołączyć do tej frakcji, po prostu musisz wykonywać kolejne polecenia i zadania w taki sposób, aby to królowa była najbardziej zadowolona. W ten sposób zdobędziesz najwięcej punktów zaufania.
Ratkins / Szczuroludzie
Ratkins to przedstawiciele zdominowanej i wykorzystywanej przez Naboru rasy mutantów. Co ciekawe, jak dowiemy się później w grze, to właśnie Naboru stworzyli Szczuroludzi. Frakcja ta na początku była złożona z głupich i nieporadnych szczurków, jednak szybko dochodziło do ewolucji i pojawili się pierwsi silniejsi, inteligentniejsi oraz sprytniejsi przedstawiciele. Była to elita oraz przywództwo szczurorebelii. Pierwsza z nich upadła i właśnie w jej efekcie szczuroludzie zostali zniewoleni, ale my rozpoczynamy grę na przededniu drugiej szczurorebelii. Tutaj także musimy podejmować logiczne wybory, by pomagać szczurkom – kiedy poproszą Cię o apteczkę to ją dostarcz, a w przypadku ataku dołącz do nich i najlepiej też zdradź swojego nauczyciela, który Ciebie także traktuje przecież z góry i protekcjonalnie. Dalej będzie z górki, wystarczy wykonywać kolejne polecenia przedstawicielom tej frakcji. Ratkins dominują na polu magii, korzystając z ognistej broni oraz ognistych zaklęć. Jeżeli chcesz zrobić postać będącą czysto ofensywnym magiem, to ta frakcja jest dla Ciebie.
Złamana Armia / Broken Army
Ostatnia z frakcji jest dosyć tajemnicza i niewiele o niej wiadomo na początku gry. A to część Naboru pracuje dla kogoś innego, a to pewien kupiec ma pewne informacje, którymi się z Tobą podzieli jeżeli dopilnujesz, by wojna trwała dalej. Ta złamana armia operuje z cienia i jeżeli chcesz tam trafić, to musisz podążać za okruszkami, które podrzuca gra. Często usłyszysz, że jedna lub druga postać ma inny cel niż się wydaje, a punktem kulminacyjnym będzie kupiec, którego uratujesz pod mostem w czasie walki w mieście. W tym właśnie momencie musisz wykonywać wszystkie polecenia właśnie tego kupca by dołączyć do Broken Army. A kim oni są? Powiem jedynie, że odkrycie tego na własną rękę da Tobie wiele satysfakcji. Musisz jedynie wiedzieć, że Broken Army w walce stosuje tą zakazaną przez Naboru elektryczną broń. Jeżeli chcesz jej także używać, to warto zainteresować się tą frakcją.
Frakcje w The Last Oricru – Podsumowanie
To są właśnie trzy najważniejsze frakcje w The Last Oricru. Dlaczego mówię najważniejsze? Bo nawet w nich znajdziemy rozłamy i będziemy mogli podejmować różne decyzje by doprowadzać do różnych wyników. Naboru są wewnątrz siebie skłóceni, a szczury nie posiadają solidnej hierarchii. Co dla Ciebie z tego wynika? To że nawet przechodząc grę po stronie jednej frakcji będziesz w stanie osiągnąć różne rezultaty i wydarzenia. The Last Oricru jest olbrzymie regrywalne i poznanie całej historii może od Ciebie wymagać nawet więcej niż trzech czy czterech przejść. Ale uważam że warto, gdyż historia w tej grze jest naprawdę bardzo ciekawa. Zresztą nie bez powodu dałem w recenzji The Last Oricru tak wysoką ocenę.
Brak komentarzy