Death Stranding 2 – Poradnik Osiągnięć – Jak zdobyć platynę?


Death Stranding 2: On the Beach to jedna z najbardziej wyczekiwanych premier 2025 roku, a gracze, którzy marzą o zdobyciu platynowego trofeum, będą mieli sporo do zrobienia. Jeśli chcesz wiedzieć, jak zdobyć wszystkie osiągnięcia i nie przegapić żadnej okazji na trofea, ten poradnik jest dla Ciebie. Poniżej znajdziesz szczegółową analizę wyzwań, jakie czekają Cię w grze, porady dotyczące optymalizacji rozgrywki oraz mapę drogową do platyny.

W przeciwieństwie do pierwszej części, w Death Stranding 2 lista trofeów została nieco uproszczona – nie musimy już zbierać znajdziek, ale nadal czeka nas intensywne budowanie połączeń z nowymi placówkami. Główne osiągnięcia skupiają się na rozwijaniu Connection Level z poszczególnymi obiektami, co może zająć od 70 do 100 godzin, w zależności od stylu gry i wykorzystania dostępnych narzędzi. Co ważne, wszystkie trofea można zdobyć podczas jednej rozgrywki – gra oferuje tryb swobodnej eksploracji po zakończeniu fabuły, co znacznie ułatwia „czyszczenie” pozostałych wyzwań. Nie musisz martwić się o przegapienie żadnych osiągnięć – w Death Stranding 2 nie ma trofeów, które można pominąć, a do tego żadne nie są błędne (glitched). Warto jednak pamiętać, że aby zdobyć jedno z najtrudniejszych osiągnięć – Seasoned Porter – trzeba ukończyć 30 zleceń z rangą S na poziomie Casual lub wyższym.

Gra oferuje sporo udogodnień: nowoczesne pojazdy (jak Tri-Cruiser czy Coffin Board), nowe mechaniki podróży oraz DHV Magellan, który służy jako mobilna baza operacyjna. Dzięki temu znacznie łatwiej zarządzać materiałami, odpoczywać i planować dalsze kroki. Umożliwia to bardziej optymalną rozgrywkę, co jest kluczowe przy dążeniu do platyny. Warto już od początku gry łączyć wszystkie napotkane placówki z siecią Chiral Network – nie tylko zwiększa to pokrycie terenu, ale także odblokowuje nowe funkcje i przyspiesza postęp w trofeach. Choć zalecane jest ukończenie głównego wątku fabularnego przed maksymalizacją poziomów połączeń, wcześniejsze działania w tym kierunku na pewno zaprocentują.

Na uwagę zasługują także trofea online – choć PlayStation Plus nie jest wymagany, niektóre osiągnięcia, jak A Premier Porter czy Promising Signs, wiążą się z funkcjami sieciowymi. Aby je zdobyć, musisz być podłączony do internetu, co umożliwia interakcję z infrastrukturą innych graczy. W kolejnych częściach poradnika szczegółowo omówimy, jak krok po kroku zdobywać kolejne trofea, jakie zlecenia najlepiej wybierać i na co zwracać uwagę, by jak najszybciej zdobyć upragnioną platynę. Gotowy na wędrówkę przez Meksyk i Australię z Samem Porterem? Zapnij pasy – droga do platyny właśnie się zaczyna!

Osiągnięcia w Death Stranding 2 związane z kampanią fabularną

Trofea: 17/55

Pierwsze ponad 16 osiągnięć związanych jest bezpośrednio z kampanią fabularną. Ukończenie kampanii sprawi, że zrealizujesz je wszystkie więc są to osiągnięcie niepomijalne.

„Lou? Can you hear me? Can you see me?”/ „Lou? Słyszysz mnie? Widzisz mnie?”

„Time to Start a New Journey” / „Czas wyruszyć w nową podróż”

„Help us Bring Australia into the Network” / „Pomóż nam podłączyć Australię do sieci”

„We’ll Show the World the Hope in Your Rain” / „Damy światu nadzieję twoim deszczem”

„Did He Say Nirvana?” / „Powiedział »nirwana«?”

„To Our Little Family” / „W naszej małej rodzinie”

„Sam the Man—In the Dark About Everything” / „Nasz wielki Sam nic nie wie o niczym”

„His Name is Neil. Neil Vana” / „Nazywa się Neil. Neil Vana”

„I Don’t Break That Easily” / „Tak łatwo mnie nie pokonacie”

„You Will Never, Ever Be Alone” / „Wierz mi, nigdy nie będziesz sam”

„Keep Lou Safe…” / „Zadbaj o Lou…”

„To Help You Find the Strength to Carry On” / „Pomóc ci znaleźć siłę, by dalej żyć”

„To Forsake Our Flesh and Our Freedom” / „Wyrzec się naszych ciał i wolności”

„We Have to Get Tomorrow Back” / „Musimy odzyskać Tomorrow”

„I’ll Always Be With You” / „Zawsze będę z tobą”

„Death Can’t Tear Us Apart” / „Śmierć nas nie rozdzieli”

Starting Point / Punkt wyjścia

Pozostałe osiągnięcia w Death Stranding 2

Trofea: 54/55

Pozostałe osiągnięcia ciężko podzielić na jakieś sensowne kategorie by miało to ręce i nogi, więc po prostu wrzucam je oddzielnie i opiszę po kolei. Większość z tych osiągnięć zdobędziesz w trakcie normalnej gry w kampanii, sporo jednak będzie wymagało dodatkowego dofarmiania lub innych działań.

Standard Porter / Standardowy kurier

Musisz ukończyć pierwsze standardowe zlecenie, które odblokujesz w trzecim akcie gry.

Seasoned Porter / Wprawny kurier

Aby zdobyć trofeum „Seasoned Porter” w Death Stranding 2, musisz uzyskać łącznie 30 ocen S w standardowych zleceniach na poziomie trudności Casual lub wyższym. Wymagane jest zaliczenie po 10 zleceń z oceną S w trzech kategoriach: dostawa (Delivery), odzysk (Recovery) oraz eliminacja/zniszczenie (Elimination/Destruction) – te dwie ostatnie kategorie liczą się razem. Unikaj poziomu Story, ponieważ zlecenia wykonane na nim nie są zaliczane do tego trofeum. Ocena S przyznawana jest za spełnienie podstawowych warunków zlecenia, takich jak niski poziom uszkodzeń przesyłki i ewentualne limity czasowe – bez dodatkowych wymagań jak w pierwszej części gry. W przypadku zleceń bojowych ważne jest, aby minimalizować obrażenia otrzymywane przez Sama oraz nie zwlekać z wykonaniem zadania po jego przyjęciu. Możesz tworzyć zapis ręczny po zaakceptowaniu zlecenia, by łatwo powtarzać próbę w razie niepowodzenia. Trofeum wymaga cierpliwości i systematycznego wybierania zleceń w odpowiednich kategoriach, więc warto korzystać z opcji wyszukiwania w menu zleceń.

Helping People to Connect / Łączenie ludzi

Trofeum otrzymasz po ukończeniu pierwszego zlecenia pomocy (Aid Request). Są to niewielkie zadania publikowane przez NPC-ów lub innych graczy online. Zlecenia NPC-ów zwykle polegają na odzyskaniu konkretnego ładunku, pokonaniu BT lub MULE’ów, bądź zbudowaniu struktur w określonych miejscach. Z kolei zlecenia od graczy mogą dotyczyć dostarczania narzędzi, konstruowania obiektów, transportu ładunku lub eliminacji przeciwników. Aby zdobyć trofeum, wystarczy zrealizować dowolne pojedyncze zlecenie – niezależnie od źródła. Obecnie dostępne zadania można sprawdzić w menu pauzy, wybierając zakładkę „Aid Requests”, gdzie widnieją wszystkie aktywne prośby wraz z wymaganiami i lokalizacją. Jest to jedno z najprostszych osiągnięć w grze, ale wymaga aktywnego połączenia z siecią, więc upewnij się, że grasz online. Warto śledzić tę sekcję regularnie, ponieważ wykonywanie tych zleceń dodatkowo zwiększa liczbę polubień oraz poziom integracji z siecią Bridge Link.

Promising Signs / Obiecujące znaki

Trofeum „Promising Signs” w Death Stranding 2 zdobywasz po umieszczeniu pierwszego znaku online z prośbą o pomoc (Online Aid Request Sign). Funkcja ta pozwala graczom zwrócić się do społeczności o konkretne wsparcie – na przykład dostarczenie narzędzi, materiałów czy zbudowanie struktur w określonym miejscu. Aby to zrobić, musisz być połączony z siecią – tryb offline uniemożliwia składanie takich próśb. Aby umieścić znak pomocy, przytrzymaj przycisk w dół na d-padzie, a następnie wybierz menu „Online Aid Request” (prawy dolny róg ekranu znaków). Nie wszystkie miejsca na mapie pozwalają na umieszczanie takich znaków – ograniczenia te sygnalizuje żółta ramka wokół znaku. Jest to jedno z pierwszych trofeów, jakie możesz zdobyć w grze i stanowi świetny sposób na integrację z innymi graczami. Wysyłanie próśb nie tylko ułatwia rozgrywkę, ale także zwiększa Twoją widoczność w sieci i pozwala zdobywać dodatkowe polubienia (Likes) w systemie Bridge Link.

My First Structure / Mój pierwszy obiekt

Musisz zbudować pierwszy budynek, prawdopodobnie będzie to skrzynka pocztowa.

Master Builder / Mistrz budownictwa

Trofeum „Master Builder” w Death Stranding 2 zdobywasz po zbudowaniu każdego rodzaju struktury dostępnego w grze, w tym narzędzi, broni, pułapek oraz dowolnego znaku. Łącznie musisz skonstruować 18 różnych obiektów: 12 struktur PCC, 3 narzędzia (drabina, kotwica, drogowskaz), 2 bronie (pułapka elektryczna i tarcza energetyczna) oraz jeden znak (umieszczany przez D-pad). Większość konstrukcji odblokowujesz w toku fabuły, przez podnoszenie poziomów połączenia z placówkami lub wykonując zlecenia pomocowe NPC – co też przyspiesza progres w innych trofeach. Hot Spring Digger wymaga ukończenia konkretnego zadania i zdobycia trofeum „Spring Into Life”, a Deployable Shield nie jest śledzony w statystykach profilu, więc musisz samodzielnie upewnić się, że został skonstruowany. Aby zaliczyć most i schronienie (Safe House), musisz nie tylko położyć fundament, ale także samodzielnie ukończyć budowę, dostarczając wymagane materiały. Progres możesz śledzić w menu Bridge Links → Social Strand Service, gdzie znajdziesz statystyki budowy – pełne zaliczenie 17 pozycji plus wykonanie dwóch nierejestrowanych struktur da Ci upragnione trofeum.

Keep on Connecting / Łączenie bez granic

Musisz połączyć wszystkie 42 punkty za pomocą Q-pid.

Connecting Hearts and Minds / Łączenie serc i umysłów

Trofeum „Connecting Hearts and Minds” w Death Stranding 2 wymaga osiągnięcia maksymalnego poziomu połączenia (poziom 5) ze wszystkimi 42 placówkami w grze. Postęp w relacjach z placówkami zdobywasz poprzez zdobywanie polubień (Likes), które otrzymujesz za kończenie zleceń dostawczych do danej placówki, dostarczanie zagubionego ładunku oraz realizowanie Aid Requests. Niektóre placówki opcjonalne posiadają dodatkowe Sub Orders, które odblokowują się przy około 90% paska postępu – otrzymasz wtedy wiadomość SSS, informującą o nowym zleceniu niezbędnym do dalszego rozwoju połączenia. Dla efektywności możesz używać opcji wyszukiwania zleceń według celu dostawy w menu Orders. Powtarzanie wcześniej ukończonych zleceń jest możliwe, a polubienia zależą od odległości, masy ładunku i interakcji z przeciwnikami. W przypadku trudniejszych lokalizacji, jak Mr. Impossible, opłaca się powtarzać cięższe zlecenia dające więcej Likes. Upewnij się, że masz aktywną funkcję „Faster Order Preparation”, by szybciej odblokowywać ponowne zlecenia. To czasochłonne, ale kluczowe trofeum, jeśli celujesz w platynę.

Self-Improvement / Samodoskonalenie

Trofeum „Self-Improvement” w Death Stranding 2 zdobędziesz po aktywacji pierwszego ulepszenia APAS (Automated Porter Assistance System). Ulepszenia te odblokowują się w Episode 3, kiedy rozpoczynasz podróż po Australii. Są to pomocnicze funkcje zwiększające efektywność transportu i ułatwiające rozgrywkę, takie jak szybsze przygotowanie zleceń, lepsza stabilizacja ładunku czy wspomaganie w walce. Aby uzyskać dostęp do większej liczby ulepszeń, musisz podnosić poziom Porter Grade w pięciu kategoriach aż do poziomu 40, zdobywać je w trakcie fabuły, a także zwiększać poziom połączenia z określonymi placówkami – np. BPAS, która oferuje unikalne ulepszenie na każdym poziomie relacji. Po odblokowaniu danego ulepszenia wystarczy je aktywować z poziomu menu APAS, aby zdobyć trofeum. Zwiększając poziomy połączenia z placówkami, zyskujesz również więcej pamięci systemowej, co pozwala aktywować kilka ulepszeń jednocześnie. To jedno z prostszych osiągnięć, które naturalnie zdobędziesz podczas gry.

It’s Like That / Lubię to

Musisz wysłać lajka dla czegokolwiek. Nie wiem czy to błąd, ale ja dostałem to osiągnięcie, kiedy dałem lajka dla wiadomości w SSS.

A Life Well Liked / Powszechnie lubiany

Musisz zdobyć 2400 lajków w grze. Osiągnięcie automatyczne bo NPC też nam dają lajki.

A Porter at Peak Popularity / Popularny kurier

Musisz zdobyć 50000 lajków w grze. Brzmi strasznie, ale tak naprawdę jest to osiągnięcie automatyczne bo w trakcie kampanii uzyskasz ponad 5 razy więcej polubień.

My First Training Session / Moja pierwsza sesja treningowa

Musisz wykonać trening VR po raz pierwszy (w całości). Nie musisz kończyć ich wszystkich, tylko jeden.

A First Glimpse of the SSS / Pierwszy rzut oka na SSS

Trofeum „Social Butterfly” w Death Stranding 2 zdobywasz po pierwszym otwarciu menu Social Strand Service (SSS). Menu to znajduje się w terminalu pierścieniowym (Ring Terminal) i pozwala przeglądać wiadomości od NPC-ów i placówek, a także statystyki połączeń z innymi graczami oraz postępy w strukturach, zleceniach i polubieniach. Aby zdobyć trofeum, wystarczy wejść do tego menu po raz pierwszy, wybierając „Social Strand Service” z poziomu opcji terminala (przycisk Options na padzie). Choć osiągnięcie to jest bardzo proste i niemal niemożliwe do przegapienia, warto zaglądać do tego menu regularnie – zwłaszcza jeśli zależy Ci na monitorowaniu relacji z innymi graczami i śledzeniu postępów w rozwijaniu sieci Bridge Link.

Making It Your Own / Ciasne, ale własne

Trofeum „Making It Your Own” w Death Stranding 2 zdobywasz za ozdobienie prywatnego pokoju własnym zdjęciem z trybu fotograficznego (Photo Mode). Aby to zrobić, podczas rozgrywki naciśnij lewą stronę touchpada, aby uruchomić Photo Mode, a następnie wykonaj zrzut ekranu przyciskiem . Następnie udaj się do Prywatnego Pokoju w jednej z placówek (nie w DHV Magellan!), podejdź do przedniej lub tylnej ściany, i gdy pojawi się stosowny komunikat, naciśnij przycisk R2, by otworzyć menu zmiany obrazu. Wybierz dowolny z wykonanych wcześniej screenshotów – będą one oznaczone szarym prostokątem w prawym górnym rogu. Po zatwierdzeniu zmiany trofeum zostanie natychmiast odblokowane. To proste osiągnięcie jest także świetną okazją, by nadać swojej bazie osobisty charakter i wykorzystać piękne ujęcia z podróży Sama przez rozległy świat gry.

Creature Comforter / Ratownik zwierząt

Trofeum „Creature Comforter” w Death Stranding 2 zdobywasz za dostarczenie dzikiego zwierzęcia do schroniska Animal Shelter, ale nie może to być zwierzę wymagane do zadań fabularnych ani pobocznych. Możliwość łapania zwierząt odblokowuje się w Zleceniu Głównym 15, na początku Epizodu 4, gdy po raz pierwszy dotrzesz do schroniska. Od tego momentu możesz swobodnie chwytać inne zwierzęta i transportować je do Animal Shelter. Zwierzęta występują na terenie Australii i po zeskanowaniu Odradekiem podświetlają się na niebiesko, co ułatwia ich lokalizację. Najłatwiejszym celem na szybkie zdobycie trofeum są koale, które często występują w dolinie między Rainbow Valley a schroniskiem – można je znaleźć na drzewach lub tuż obok nich. Po złapaniu dowolnego zwierzaka, po prostu udaj się do Animal Shelter i przekaż go – wtedy trofeum zostanie odblokowane.

Rare Specimen Rescuer / Wybawca rzadkich okazów

Trofeum „Rare Specimen Rescuer” w Death Stranding 2 otrzymasz po dostarczeniu albinoskiego zwierzęcia do schroniska Animal Shelter po raz pierwszy. Zwierzęta albinosy to unikalne, niemal całkowicie białe wersje standardowych gatunków – występują one jednorazowo w świecie gry. Aby zdobyć to trofeum, wystarczy odnaleźć i schwytać dowolne albinoskie zwierzę, a następnie przewieźć je do Animal Shelter. Najłatwiejszym do znalezienia jest albinoski kangur, który występuje na pustynnym obszarze na północ od placówki The Data Scientist – z uwagi na swoje rozmiary łatwo go zauważyć na otwartym terenie. Alternatywnie możesz wykonać Aid Requests dla The Pioneer, które prowadzą do trzech innych unikatów: albinoskiego kazuara, dziobaka i ptaka lyra. Po dostarczeniu któregokolwiek z tych rzadkich okazów do schroniska, trofeum zostanie odblokowane.

Road Restorer / Budowniczy dróg

Trofeum „Road Restorer” w Death Stranding 2 zdobywasz po odbudowaniu dowolnego odcinka drogi po raz pierwszy. Na terenie Australii znajdziesz Auto-Pavery – specjalne terminale umożliwiające odbudowę zniszczonej sieci dróg, podobnie jak w pierwszej części gry. Nie są one widoczne na mapie od początku, ale pojawią się po zeskanowaniu ich Odradekiem z bliskiej odległości i zostaną już na stałe oznaczone. Aby odbudować drogę, musisz dostarczyć do Auto-Pavera Chiral Crystals, metale i ceramikę. Wkład innych graczy online również się liczy, więc nawet częściowe dostarczenie materiałów może doprowadzić do zakończenia budowy. Po odbudowie odcinka drogi, trofeum zostanie natychmiast przyznane. Nie musisz ulepszać drogi do poziomu 2 – wystarczy podstawowa odbudowa. Warto inwestować w sieć dróg, ponieważ ułatwia ona transport i przyspiesza poruszanie się pojazdami, a dodatkowo przyczynia się do zdobywania innych trofeów i polubień od społeczności graczy.

Dig, Dig, Dig! / Kop, kop, kop!

Trofeum „Digging Deep” w Death Stranding 2 zdobywasz po odbudowaniu trzech kopalni znajdujących się w Australii. W grze rozmieszczono łącznie 9 kopalni, a ich przywrócenie do działania nie tylko zalicza się do tego osiągnięcia, ale także odblokowuje niektóre linie monoraili, co znacznie ułatwia transport. Po odbudowie, kopalnie pozwalają na wydobycie dużych ilości materiałów ulepszeniowych w zamian za Chiral Crystals, co czyni je bardzo efektywnym źródłem zasobów. Aby je naprawić, musisz zbliżyć się do zniszczonych kopalni, zeskanować je Odradekiem i dostarczyć wymagane surowce – najczęściej metale, ceramikę i chiralne kryształy. Możesz wybrać dowolne trzy kopalnie, niezależnie od tego, czy są wymagane fabularnie – ważne, by przywrócić je do pełnej funkcjonalności. To stosunkowo szybkie i przydatne trofeum, które warto zdobyć wcześnie, by skorzystać z łatwiejszego dostępu do materiałów i transportu.

Rail Restorer / Budowniczy kolei

Trofeum „All Aboard” w Death Stranding 2 otrzymasz za pełne przywrócenie jednej z trzech linii monoraili w Australii. Monorail to szybki środek transportu, który łączy główne węzły (Knots) i centra dystrybucji, umożliwiając bezpośredni przewóz materiałów, ładunku, pojazdów oraz samego Sama między przystankami. Aby odbudować linię, musisz dostarczać zasoby (takie jak metale, ceramika i Chiral Crystals) do Tracklayerów, które działają na identycznej zasadzie jak Auto-Pavery przy drogach. Każdy odcinek toru musi zostać ukończony, aby linia została w pełni aktywowana. Warto skupić się na tej inwestycji wcześnie, ponieważ działająca linia monorail znacznie przyspiesza podróże i logistykę w późniejszych etapach gry. Po ukończeniu całej trasy jednej z trzech linii trofeum zostanie automatycznie przyznane.

Emergency Worker / Pracownik awaryjny

Trofeum „Emergency Worker” w Death Stranding 2 zdobywasz za pierwsze wykonanie zlecenia pomocy awaryjnej (emergency support request). Tego typu prośby pojawiają się automatycznie, gdy struktury graczy lub NPC zostaną uszkodzone przez warunki atmosferyczne, takie jak Timefall. Na mapie oznaczone są żółtą ikoną młotka nad daną strukturą. Aby zdobyć trofeum, wystarczy udać się do wskazanego miejsca i dostarczyć wymagane materiały naprawcze – zazwyczaj są to Chiral Crystals lub konkretne surowce budowlane. Po zakończeniu naprawy trofeum zostanie odblokowane. To jedno z łatwiejszych osiągnięć, które możesz zdobyć podczas eksploracji i przy okazji wspomóc społeczność graczy, zwiększając swoje Likes i poziom relacji z siecią Bridge Link.

Spring into Life / Źródło życia

Trofeum „Spring into Life” w Death Stranding 2 zdobywasz po wykopaniu gorącego źródła (hot spring) po raz pierwszy. Aby odblokować tę możliwość, musisz najpierw dotrzeć do placówki The Motherhood w Epizodzie 7. Na zewnątrz znajdziesz istniejące już źródło – wykąp się w nim, a następnie wybierz opcję założenia wiadra na głowę, co przeniesie cię do laboratorium Heartmana. Tam spotkasz się z The Hydrologist, który odblokuje Hot Spring Digger jako strukturę dostępną w PCC poziomu 2 lub 3. Od tego momentu możesz kopać własne źródła w wyznaczonych lokalizacjach. Pierwsze zalecane miejsce znajduje się na zachód od laboratorium Heartmana – wystarczy tam dotrzeć i użyć odblokowanego narzędzia, aby zdobyć trofeum. Gorące źródła przywracają wytrzymałość i stan psychiczny Sama, a ich budowa przydaje się także w dłuższej perspektywie rozgrywki.

Written in the Stars / Zapisane w gwiazdach

Trofeum „Written in the Stars” w Death Stranding 2 zdobywasz po obserwacji nocnego nieba z gorącego źródła. Aby to osiągnąć, udaj się do jednego z dostępnych hot springów w nocy i przy bezchmurnym niebie, a następnie przytrzymaj przycisk L1, gdy pojawi się opcja „Look at the Stars”. Sam zacznie kontemplować niebo, a Ty zobaczysz konstelacje – za co otrzymasz polubienia (Likes) oraz oczywiście trofeum. Najłatwiejsze lokalizacje do zdobycia osiągnięcia to Miracle Spring (niedaleko The Motherhood) oraz Healing Spring (w pobliżu Animal Shelter), gdzie zazwyczaj niebo jest mniej zachmurzone. Jeśli trafisz na niekorzystne warunki pogodowe lub porę dnia, możesz użyć DHV Magellan, by przespać się i przewinąć czas do nocy lub poczekać na poprawę pogody. To klimatyczne trofeum ukazuje spokojniejszą stronę gry i łatwo je zdobyć przy okazji eksploracji Australii.

Porters Make the World Go Round / Kurierzy rządzą światem

Trofeum „Porters Make the World Go Round” w Death Stranding 2 zdobywasz po pierwszej wymianie przedmiotów z innym porterem NPC. Porterzy zaczynają pojawiać się na mapie w Australii i Meksyku po ukończeniu Zlecenia Głównego 12 w Epizodzie 3. Podczas eksploracji możesz natknąć się na nich w terenie – jeśli zbliżysz się do jednego, czasem wyciągnie w Twoją stronę przedmiot, oferując wymianę. Aby zdobyć trofeum, zaakceptuj jego ofertę, dodając przedmiot do swojego ekwipunku, a następnie upuść własny przedmiot (np. narzędzie lub materiał). Gdy porter podniesie Twój przedmiot, osiągnięcie zostanie natychmiast odblokowane. Wymiany te są nie tylko przydatne do zdobycia trofeum, ale także budują immersję i pokazują, jak ważna w grze jest współpraca i solidarność między kurierami.

A Private Show! / Prywatny występ!

Trofeum „A Private Show!” w Death Stranding 2 zdobywasz po obejrzeniu występu na żywo w prywatnym pokoju w DHV Magellan. Aby je odblokować, musisz najpierw podłączyć placówkę The Musician do sieci Chiral Network podczas Epizodu 3, co odblokuje możliwość odtwarzania muzyki w pokoju oraz utwór „Horizon Dreamer” autorstwa Daichi Miura. Będąc w prywatnym pokoju na pokładzie DHV Magellan, włącz właśnie ten utwór. Następnie spójrz na Dollmana siedzącego przy drzwiach – jeśli wszystko zostało wykonane poprawnie, będzie on tańczył do rytmu. Podejdź do niego i wejdź w interakcję – zapyta, czy masz chwilę, aby obejrzeć występ. Zgódź się, a zostanie odtworzony pokaz na żywo. Możesz obejrzeć go w całości lub od razu wyjść – trofeum zostanie przyznane w obu przypadkach. To jedno z bardziej unikalnych i klimatycznych osiągnięć, które warto zdobyć dla samego doświadczenia.

So YOU’RE the Pizza Chef! / Więc to TY jesteś Mistrzem Pizzy!

Trofeum „So YOU’RE the Pizza Chef!” w Death Stranding 2 zdobywasz po odkryciu prawdy o Pizza Chefie, jednej z bardziej humorystycznych i tajemniczych postaci w grze. Placówkę Pizza Chef podłączysz do sieci Chiral Network w trakcie Epizodu 7, wykonując zlecenia fabularne. Po ukończeniu jego zadań i rozmowach z nim, stopniowo odkryjesz, kim naprawdę jest i dlaczego tak obsesyjnie skupia się na dostarczaniu pizzy – co prowadzi do humorystycznego ujawnienia jego tożsamości i intencji. Trofeum zostaje przyznane automatycznie po ujawnieniu tej informacji, bez potrzeby podejmowania dodatkowych działań. To lekkie, fabularne osiągnięcie stanowi miły przerywnik w poważnym tonie gry i nagradza graczy za dokładne śledzenie pobocznych historii.

Showdown at the Tar Lake / Konfrontacja przy smołowym jeziorze

Trofeum „Showdown at the Tar Lake” w Death Stranding 2 zdobywasz po pokonaniu Władcy Jeziora Smoły (Lord of the Tar Lake) – opcjonalnego bossa BT związanego z placówką The Fisherman. Aby odblokować to starcie, musisz ukończyć zlecenia i zwiększyć poziom połączenia z The Fisherman, co doprowadzi do aktywacji specjalnego wydarzenia związanego z jeziorem smoły. Boss ten to jedno z bardziej wymagających starć opcjonalnych w grze, dlatego warto się do niego dobrze przygotować – zaopatrz się w broń anty-BT, granaty hemolityczne oraz sprzęt wspomagający mobilność. Walka toczy się na niestabilnym terenie z ograniczonym polem manewru, dlatego kluczowe jest utrzymywanie dystansu i wykorzystywanie otoczenia. Po pokonaniu Władcy, trofeum zostanie natychmiast przyznane. To osiągnięcie nie tylko nagradza umiejętności bojowe, ale także eksplorację i rozwijanie relacji z placówkami pobocznymi.

The Headless Riders Unmasked / Jeźdźcy bez głowy zdemaskowani

Trofeum „The Headless Riders Unmasked” w Death Stranding 2 zdobywasz po rozwiązaniu zagadki bezgłowych jeźdźców – opcjonalnego wydarzenia związanego z placówką The Ghost Hunter. Aby je odblokować, musisz rozwijać połączenie z The Ghost Hunter, wykonując zlecenia i Aid Requests aż do momentu, gdy pojawi się tajemnicza sekwencja z rzekomymi „jeźdźcami widmami”. Po zebraniu wskazówek i podążeniu ich śladem, trafisz na specjalną lokację, gdzie zostaniesz wciągnięty w nietypową walkę z grupą potężnych BT – jeźdźcami bez głów. Starcie wymaga dobrej mobilności, szybkiego reagowania i użycia broni anty-BT. Po pokonaniu wrogów i ukończeniu sekwencji fabularnej, zagadka zostaje uznana za rozwiązaną, a trofeum automatycznie przyznane. To jedno z bardziej tajemniczych i klimatycznych osiągnięć, które docenią fani zagadek i nadprzyrodzonych wątków w grze.

Savior of Terminal Fort Knot / Wybawca Węzła Fortu Terminalnego

Trofeum „Savior of Terminal Fort Knot” w Death Stranding 2 zdobywasz za powstrzymanie voidoutu w Terminal Fort Knot, co stanowi kulminację ostatniego zlecenia pobocznego (Sub Order) związanego z placówką The Ghost Hunter. Aby odblokować to wydarzenie, musisz wcześniej zbudować wysokie połączenie z The Ghost Hunter, wykonując jego zlecenia i Aid Requests, aż otrzymasz finalne, specjalne zadanie ostrzegające przed zagrożeniem. Voidout zagraża całemu Terminalowi Fort Knot – jeśli nie zareagujesz na czas, może dojść do katastrofy. W trakcie tej misji będziesz musiał zidentyfikować źródło zagrożenia BT i je wyeliminować, zanim dojdzie do eksplozji. Wymagana jest szybka reakcja, dobra znajomość mapy oraz przygotowanie odpowiedniego wyposażenia anty-BT. Po pomyślnym wykonaniu zadania i uratowaniu placówki, trofeum zostanie przyznane. To jedno z bardziej dramatycznych i satysfakcjonujących osiągnięć fabularnych w grze, podkreślające wagę działań pobocznych.

The Scars Left by the Giants / Blizny po olbrzymach

Trofeum „The Scars Left by the Giants” w Death Stranding 2 zdobywasz po dotarciu do krateru F3, który znajduje się na północnym krańcu mapy, tuż nad laboratorium Heartmana. To miejsce stanowi nexus BT – jedno z najbardziej niepokojących i klimatycznych obszarów w grze. Możesz dostać się tam na dwa sposoby: wcześnie opcjonalnie lub później fabularnie. Aby odkryć ten teren wcześniej, musisz najpierw połączyć The Mechanic z siecią Chiral Network, co odblokowuje Coffin Board – specjalną deskę unoszącą się nad smołą. Użyj jej, by przepłynąć przez smołę i dotrzeć na klif nad kraterem – trofeum zostanie przyznane po osiągnięciu krawędzi. Alternatywnie możesz poczekać, aż gra sama przeniesie Cię tam podczas Zlecenia Pobocznego 121, które jest częścią maksowania relacji z placówką The Adventurer. Niezależnie od metody, trofeum nagradza eksplorację i odkrywanie mroczniejszych zakątków świata gry.

The Real Story of the Ghost Hunter / Prawdziwa historia Łowcy Duchów

Trofeum „The Real Story of the Ghost Hunter” w Death Stranding 2 zdobywasz po ujawnieniu prawdy o Ghost Hunterze, co wymaga wykonania konkretnej akcji po ukończeniu głównej fabuły gry. Po zakończeniu historii odblokowujesz możliwość włączania i wyłączania Drawbridge Q-pid w menu systemowym. Gdy Q-pid jest włączony, zmniejsza częstotliwość pojawiania się BT i Ghost Mechów, ale blokuje dostęp do terminala placówki Ghost Hunter, co zostaje potwierdzone wiadomością SSS od lokalnych porterów. Aby zdobyć trofeum, wystarczy spróbować dostarczyć ładunek do Ghost Huntera przy aktywnym Q-pidzie – gra zarejestruje próbę i odblokuje osiągnięcie. W razie potrzeby możesz później wyłączyć Q-pid, by kontynuować rozwój połączenia z placówką. To trofeum nagradza ciekawość i uważną eksplorację świata gry po zakończeniu głównej historii.

BT’s Best Friend / Najlepszy przyjaciel wynurzonych

Trofeum „BT’s Best Friend” w Death Stranding 2 zdobywasz po schwytaniu dużego BT za pomocą granatu EX Capture Grenade po raz pierwszy. Granaty te odblokowują się automatycznie po ukończeniu Zlecenia Głównego 033 w Epizodzie 8. Aby zdobyć trofeum, musisz znaleźć dużego BT (np. Bestia lub Catcher), osłabić go do czerwonego paska zdrowia, a następnie rzucić granatem EX Capture prosto w jego paszczę. Po udanym schwytaniu pojawi się kryształ BT, który należy podnieść – pozwala on na przyzwanie schwytanego BT w przyszłości, by walczył po Twojej stronie. Idealna okazja do zdobycia tego trofeum pojawia się zaraz po otrzymaniu granatów podczas Zlecenia 033, gdzie na trasie natkniesz się na grupę Bestii. Raz zdobyty kryształ zostaje z Tobą na stałe, a przywoływanie BT kosztuje chiralne kryształy. Trofeum to wprowadza nową, unikalną mechanikę i czyni walki z BT jeszcze bardziej strategicznymi.

Conqueror of the Golden CC / Pogromca złotego stworzenia

Trofeum „Chiral Chirality” w Death Stranding 2 zdobywasz po znalezieniu i trafieniu złotego chiralnego stworzenia (Golden Chiral Creature) – specjalnej, złotej wersji czarnych chiralnych „glutów”, znanych też jako Rodent Chiral Creatures. Te rzadkie stworzenia występują w miejscach o wysokim zagęszczeniu chiralnym, gdzie z ziemi wypływa smoła, a wokół leży dużo Chiral Crystals. Po ich trafieniu z dystansu, złote stworzenie eksploduje, tworząc dużą ilość chiralnych kryształów i odblokowując trofeum. Dwa dobre miejsca do ich wczesnego znalezienia to: teren przed kopalnią na północ od F1, gdzie przy wschodnim wejściu często kręci się jedno ze stworzeń, oraz obszar na południowy wschód od Animal Shelter, gdzie wśród kilku basenów smoły można spotkać zarówno czarne, jak i złote odmiany. Upewnij się, że masz broń dystansową i obserwuj okolice z pomocą Odradeka – trafienie złotego stwora to nie tylko trofeum, ale też szybki sposób na zdobycie dużej ilości cennych kryształów.

A Premier Porter / Czołowy kurier

Trofeum „A Premier Porter” w Death Stranding 2 zdobywasz po osiągnięciu poziomu 40 lub wyższego we wszystkich pięciu kategoriach oceny kuriera. Postęp możesz śledzić w profilu SSS oraz po każdej dostawie, gdzie prezentowane są Twoje oceny w formie gwiazdy. Pięć kategorii to:

  • Porter – za realizację zleceń dostawczych,

  • Combat – za walkę z wrogami i ukończone zlecenia bojowe,

  • Stealth – za pozostawanie niewykrytym podczas dostaw lub eliminowanie przeciwników po cichu,

  • Servicemanship – za pomoc społeczności: Aid Requests, budowa dróg, monoraili, kopalni,

  • Bridge Link – za interakcje z infrastrukturą graczy i dostarczanie ich ładunków.

Porter i Servicemanship wbijesz naturalnie, wykonując zlecenia i rozwijając połączenia z placówkami. Bridge Link można łatwo podnieść, kończąc budowę dróg i monoraili – inni gracze korzystając z nich, przyznają Ci Likes. Combat i Stealth wymagają więcej czasu, ale w późniejszych etapach gry pojawia się więcej zleceń bojowych. Możesz też zdobywać punkty, walcząc z przeciwnikami lub przemieszczając się przez ich terytorium niezauważonym. Trofeum to wymaga zaangażowania, ale kluczowo wspiera odblokowanie wszystkich ulepszeń APAS.

Compulsive Cargo Carrier / Kompulsywny dostawca

Trofeum „A Mountain of Cargo” w Death Stranding 2 zdobywasz po dostarczeniu łącznie 500 sztuk ładunku i obejrzeniu ekranu wyników po zakończeniu zlecenia, który zarejestruje postęp. Jest to jedno z trofeów zbiorczych i potencjalnie najbardziej czasochłonne z trzech, ponieważ wiele wczesnych zleceń zawiera tylko kilka sztuk ładunku. Na szczęście nie musisz się specjalnie starać – podczas naturalnego progresu, rozwijania połączeń z 42 placówkami i realizowania Aid Requests, zazwyczaj dostarczysz ponad 2000 jednostek ładunku. Każdy przedmiot dostarczony w ramach zlecenia (niezależnie od wagi czy rodzaju) liczy się do sumy. Pamiętaj tylko, że trofeum aktywuje się dopiero po zakończeniu zlecenia i pojawieniu się ekranu wyników, więc nie wystarczy przenosić ładunku – musisz faktycznie go dostarczyć w ramach zamówienia. To osiągnięcie przyjdzie naturalnie, jeśli dążysz do platyny.

Heavy Lifter / Ciężarowiec

Trofeum „Heavy Lifter” w Death Stranding 2 zdobywasz po dostarczeniu łącznie 2 ton (2000 kg) ładunku, a następnie obejrzeniu ekranu wyników po ukończeniu zlecenia. W przeciwieństwie do innych trofeów zbiorczych, to osiągnięcie jest bardzo łatwe do zdobycia – większość graczy odblokuje je automatycznie w pierwszej połowie gry, ponieważ wiele zleceń obejmuje ciężkie przesyłki, zwłaszcza materiały budowlane i surowce. Łączny ciężar jest kumulowany z każdej dostawy – zarówno fabularnej, jak i opcjonalnej – więc nie musisz robić nic specjalnego, poza regularnym wykonywaniem zleceń. Docelowo, podczas pracy nad maksymalnym poziomem połączenia z placówkami, prawdopodobnie dostarczysz nawet 30 ton lub więcej. Pamiętaj jedynie, że trofeum aktywuje się dopiero po zaliczeniu zlecenia i pojawieniu się ekranu wyników – samo przenoszenie ładunku nie wystarczy. To jedno z najłatwiejszych i najbardziej naturalnych trofeów w grze.

Long-Distance Lugger / Długodystansowiec

Trofeum „Long Distance Porter” w Death Stranding 2 zdobywasz po pokonaniu łącznie 80 km (80 000 metrów) i obejrzeniu ekranu wyników po zakończeniu zlecenia. Choć na pierwszy rzut oka dystans ten może wydawać się spory, w praktyce osiągniesz go do połowy gry lub wcześniej, zwłaszcza jeśli regularnie wykonujesz Standard Orders oraz eksplorujesz teren w celu zwiększania poziomów połączeń z placówkami. Liczony jest każdy rodzaj przemieszczania się – pieszo, na pojazdach, zip-line’ach czy nawet z użyciem Coffin Board – więc nie musisz specjalnie wydłużać trasy. Całkowity przebyty dystans kumuluje się automatycznie, a trofeum zostanie przyznane po zrealizowaniu zlecenia i pojawieniu się ekranu podsumowania. To jedno z najprostszych trofeów progresywnych, które wpadnie naturalnie podczas gry, szczególnie jeśli celujesz w platynę.

Platyna w Death Stranding 2

Trofea: 55/55

Homo Liberans: The Savior of Humanity / Homo liberans: wybawca ludzkości

Gratulacje! Zdobyłeś platynę w Death Stranding! Zdecydowanie namęczyłeś się z tym osiągnięciem, ale się udało! Mam nadzieję, że bawiłeś się tak samo dobrze jak my i cieszysz się, ze zdobytego osiągnięcia (bo powinieneś się cieszyć). Sprawdź też nasze inne poradniki do osiągnięć, takie jak poradnik do Monster Hunter Wilds czy też poradnik do Elden Ring: Nightreign. Koniecznie też zajrzyj do naszego Sklepu z Grami, gdzie możesz kupować gry w świetnych cenach. Dodatkowo Death Stranding 2 ogrywamy na naszym kanale YouTube, więc będzie nam miło jak wpadniesz i się przywitasz 🙂

Poprzednio 11-bit Studios przyznaje, że przy The Alters były używane teksty generowane przez AI
Następny Plecak na laptopa – wygoda i bezpieczeństwo na co dzień