Dying Light: The Beast – Wszystkie Przedmioty Kolekcjonerskie – Poradnik z Mapami to kompleksowy przewodnik dla graczy, którzy chcą odkryć każdy sekret, zebrać wszystkie ukryte przedmioty i zdobyć osiągnięcie „Cabinet of Curiosities”. W świecie pełnym niebezpieczeństw, zainfekowanych i tajemnic, kolekcjonerskie znaleziska nie tylko wzbogacają rozgrywkę, ale też ujawniają dodatkowe fragmenty fabuły, ukryte smaczki i odniesienia dla najbardziej uważnych fanów serii.
W Dying Light: The Beast mapa może wydawać się stosunkowo niewielka, ale jest wypełniona po brzegi aktywnościami i sekretami. Podczas eksploracji trafisz na stacje przekaźnikowe, strefy bezpieczne, mroczne lokacje, a pomiędzy nimi – dziesiątki kolekcjonerskich przedmiotów czekających na odkrycie. Znajdziesz tu gazety, posągi bobrów, przepisy, nagrania, murale i wiele innych unikatowych obiektów, z których część ma znaczenie fabularne, a część służy wyłącznie do zabawy lub zdobycia trofeów. W tym poradniku znajdziesz pełną listę wszystkich 99 przedmiotów kolekcjonerskich podzielonych na 12 kategorii, wraz z dokładnymi lokalizacjami i mapami, które krok po kroku poprowadzą Cię do każdego z nich. Dzięki temu łatwo skompletujesz całą kolekcję bez pomijania żadnego elementu – niezależnie od tego, czy grasz dla fabuły, czy chcesz zdobyć każdy możliwy achievement. Ten przewodnik został przygotowany z myślą o maksymalnej przejrzystości i wygodzie – każda sekcja zawiera czytelne instrukcje, wskazówki dotyczące dostępu do ukrytych miejsc oraz porady, jak nie przegapić przedmiotów powiązanych z misjami fabularnymi. Jeśli chcesz w pełni odkryć świat Dying Light: The Beast, ten poradnik z mapami to Twój niezbędnik w drodze do 100% ukończenia gry.
Gazety – Dying Light: The Beast
- Gazeta 1693 – Znajdziesz ją w Miejskiej Bibliotece na terenie starego miasta. Podczas misji „Killing Streak: Final Chapter” rozejrzyj się po półkach – gazeta leży na jednej z nich.
- Gazeta 1913 – W okolicach dworca kolejowego w starej dzielnicy wejdź do pobliskiego budynku. Gazeta 1913 znajduje się za ladą, na półce.
- Gazety 1938 i 1942- Udaj się do opuszczonego budynku w regionie starego miasta. W jednym z pomieszczeń znajdziesz dwie gazety:
– Gazeta 1942 leży na toaletce,
– Gazeta 1938 znajduje się na stole w tym samym pokoju. - Gazeta 1950 – W pobliżu muzeum i biblioteki wejdź do sklepu z czerwonej cegły. Na półce, wśród książek, znajdziesz Gazetę 1950.
- Gazeta 1952 – W opuszczonym budynku poszukaj kuchni – gazeta leży na półce w tym pomieszczeniu.
- Gazeta 1975 – Podczas misji pobocznej „A Sign of Love” udaj się do dużego bungalowu naprzeciwko Twojej pozycji. Wespnij się po rurze na balkon i otwórz drzwi wytrychem. W sypialni po prawej stronie znajdziesz Gazetę 1975 w szafce.
- Gazeta 2015 – W regionie Palm Lands wejdź do dużego zielonego budynku. W kuchni, w jednej z szafek, znajduje się Gazeta 2015.
Posągi Bobrów z Castor Woods – Dying Light: The Beast
Wiesz, co oznacza „Castor”? (Trofeum Silvertrophy)
Aby odblokować to osiągnięcie, musisz odnaleźć wszystkie ukryte posągi Bobrów Castor, rozsiane po całej mapie. Poniżej znajdziesz lokalizacje każdego z nich wraz z krótkim opisem, który pomoże Ci łatwo je odnaleźć.
1. Bóbr Mnich
Znajduje się po lewej stronie ogrodu klasztornego (The Monastery). Możesz go zebrać zaraz po prologu, jeszcze zanim wejdziesz do klasztoru.
2. Bóbr Ratuszowy
Ten posąg stoi tuż przed Ratuszem w Starym Mieście.
3. Bóbr Artysta
Udaj się do Starego Miasta, w okolice galerii Hardwood Art Gallery. Zanim wejdziesz na dziedziniec, spójrz w prawo – tam czeka Bóbr Artysta.
4. Bóbr Bibliotekarz
Również w Starym Mieście, obok ławki i rusztowania prowadzącego do Miejskiej Biblioteki, znajdziesz kolejny posąg. Uważnie rozejrzyj się przy wejściu.
5. Bóbr Budowniczy Tamy
Na Recreation Island, po lewej stronie wyspy, w pobliżu elektrowni wodnej i metalowych konstrukcji. To miejsce odwiedzisz również w ramach głównej misji „Power Hambit”.
6. Bóbr Inżynier
W strefie przemysłowej (Industrial Zone), tuż przed bramą CWIP Industrial Park, stoi Bóbr Inżynier.
7. Bóbr Farmaceuta
W dzielnicy Golden Pine (Villa Area) znajdziesz go przed strefą nocną Pharmacy Night Zone.
8. Bóbr Farmer
Zlokalizowany pod mostem, w pobliżu warsztatu samochodowego (Auto Repair).
9. Bóbr Żołnierz
Odwiedź Plac Pomnika Bohaterów na wzgórzu Memorial Hill of Heroes w Villa Area. Jeśli podejdziesz od południowego zachodu, zobaczysz Bobra Żołnierza nieopodal monumentu.
10. Bóbr Podróżnik
W Parku Narodowym, w okolicy górskiego schronienia, spójrz w lewo – Bóbr Podróżnik siedzi na stole.
11. Bóbr Doktor
Ostatni posąg znajduje się w St. Valentine Asylum. Wejdź po schodach do głównego budynku i po prawej stronie zauważysz Bobra Doktora.
Kamienne Pieczęcie (Sigile) – Dying Light: The Beast
W świecie Dying Light: The Beast znajdziesz wiele przedmiotów kolekcjonerskich, ale Kamienne Pieczęcie (Sigile) mają wyjątkowe znaczenie – to nie tylko ozdoba, lecz klucz do odblokowania legendarnej broni EXPcalibur. W sumie jest ich osiem, a każda z nich to kamień z wyrytym symbolem, ukryty w różnych częściach Castor Woods. Oto wszystkie lokalizacje Sigili, które musisz odnaleźć, by zdobyć tę potężną nagrodę.
- Kamienna Pieczęć: Ofiara (Sacrifice)
Udaj się do Parku Narodowego. Z krawędzi klifu spójrz w dół i poszukaj struktury ukrytej pod skałą. Wejdź do środka, następnie odwróć się i obejrzyj filar za sobą – pieczęć znajduje się właśnie tam. - Kamienna Pieczęć: Znak Wiedźmy (Witch’s Mark)
Również w południowej części Parku Narodowego, nieco na wschód od strefy bezpiecznej (Safe Zone), znajduje się mała chatka. Wejdź do środka, a na ścianie zauważysz przyczepiony Znak Wiedźmy. - Kamienna Pieczęć: Pustka (The Void)
Znajduje się za wodospadem w południowym Parku Narodowym. Wejdź do ukrytej jaskini, przejdź jej korytarz aż do zbiornika wodnego. Pieczęć Pustki unosi się na dnie wody. - Kamienna Pieczęć: Księżyc (The Moon)
W głębi południowego Parku Narodowego, w pobliżu wodospadu, idź ścieżką pod górę przez zalesione wzgórze. Na szczycie przejdź przez szczelinę w skałach – po prawej stronie, na kamieniu przy drzewach, leży Pieczęć Księżyca. - Kamienna Pieczęć: Śmierć (Death)
W Starym Mieście, nad Dworcową Stacją, znajdziesz kościół, który pojawia się także w jednej z misji fabularnych. Wejdź do środka, przejdź przez dziurę po prawej stronie i kontynuuj aż do sali z dużym posągiem – tam znajduje się Pieczęć Śmierci. - Kamienna Pieczęć: Krew (Blood)
W obszarze Azylu Psychiatrycznego (Mental Asylum) w Castor Woods. To strefa dla graczy minimum poziomu 11, więc zachowaj ostrożność. Pieczęć Krwi znajdziesz w środku fontanny w ogrodzie, przy jej podstawie. - Kamienna Pieczęć: Klątwa (Curse)
Zlokalizowana w Villa Area, niedaleko punktu bezpieczeństwa Village Voltage Pole. Obok dużego drzewa leży szkielet, który trzyma Pieczęć Klątwy w ustach – trudno ją przeoczyć. - Kamienna Pieczęć: Cień (Shadow)
Znajduje się wewnątrz Jaskini Wygnania (Exile’s Cave) w Villa Area. W środku podejdź do NPC-a stojącego przy świecy i spójrz na ziemię obok niego – tam leży Pieczęć Cienia. Jeśli masz trudność z jej zauważeniem, użyj Zmysłu Ocalałego (Survivor Sense), by ją podświetlić.
Dzienniki dr. Petera Paulanera – Dying Light: The Beast
W dzielnicy Villa Area znajduje się duży bungalow strzeżony przez kamienne lwy. To właśnie tam ukryto trzy dzienniki dr. Petera Paulanera, które razem tworzą fascynujący zapis jego badań i wydarzeń poprzedzających fabułę gry. Wszystkie znajdziesz w tym samym budynku – wystarczy dokładnie przeszukać wnętrze.
- Dziennik dr. Petera Paulanera nr 1
Wejdź do bungalowu i skieruj się do salonu (drawing room). Na jednej z półek z książkami znajdziesz pierwszy dziennik. - Dziennik dr. Petera Paulanera nr 2
W tym samym domu udaj się na pierwsze piętro. Przed sypialnią, na regałach ustawionych na korytarzu, znajduje się drugi dziennik. - Dziennik dr. Petera Paulanera nr 3
W sypialni na piętrze otwórz szafkę lub komodę – w środku znajdziesz trzeci i ostatni dziennik dr. Paulanera.
Dokumenty Rodziny Fischer – Dying Light: The Beast
Historia rodziny Fischer sięga XVI wieku, kiedy to Eleanor Fischer została niesłusznie oskarżona o czary podczas procesów w Wiesensteig w 1562 roku. Według miejscowych była wiedźmą, ale jej potomkowie wierzyli, że odkryła tajemniczą formę nauki, która pozwalała jej żyć dłużej i leczyć się w sposób niewytłumaczalny dla ówczesnych ludzi. Dwa kluczowe dokumenty – Historia Eleanor Fischer oraz Ostatnia wola i testament Heinricha Fischera – opisują dziedzictwo tej zakazanej wiedzy, przekazywanej z pokolenia na pokolenie.
Historia Eleanor Fischer – lokalizacja
Udaj się do Azylu św. Walentego (Saint Valentine’s Asylum). W pralni znajdziesz kratkę wentylacyjną – wejdź do niej i przeczołgaj się do kolejnego pomieszczenia. Na półce czeka dokument Historia Eleanor Fischer.
Ostatnia wola i testament Heinricha Fischera – lokalizacja
Wejdź do Ratusza (Town Hall) i udaj się na pierwsze piętro. W czytelni, po lewej stronie regałów z książkami, znajdziesz dokument Heinrich Fischer’s Last Will and Testament.
Akta Pacjentów Azylu – Dying Light: The Beast
Zadanie związane z odnalezieniem akt pacjentów Azylu (Asylum Patient Records) rozpoczyna się, gdy spotkasz Lydię na zewnątrz budynku. Po rozmowie z nią zwykłe zombie na krótki czas przestaną Cię atakować, choć zarażeni nadal będą w stanie Cię wykryć. W trakcie misji eksploruj pomieszczenia azylu i zbieraj wszystkie pliki Projektu 1913, które ujawniają mroczne eksperymenty prowadzone na pacjentach.
- Projekt 1913: Obiekt Otto
Na pierwszym piętrze, przejdź obok windy do pomieszczenia naprzeciwko. Skorzystaj z kratki wentylacyjnej, następnie skręć w lewo i przeczołgaj się do końca kanału. Wpadniesz do pokoju z ciałem pacjenta, a akta Otto leżą tuż obok niego. - Projekt 1913: Obiekt Hans
Wróć na korytarz i wejdź do pokoju po lewej stronie. Wewnątrz znajduje się kolejne ciało – dokumentacja Hansa spoczywa na stole. - Projekt 1913: Obiekt Helga
W tym samym pomieszczeniu, po wejściu skręć w prawo. Akta Helgi leżą na stole przy drzwiach. - Projekt 1913: Obiekt Kurt
Wróć do wejścia głównego azylu. Skręć w lewo, aby znaleźć małe biuro z półkami. Przeszukaj je – akta Kurta znajdują się właśnie tam. - Projekt 1913: Obiekt Ingrid
Z biura udaj się na piętro, do Bloku B. Skręć w lewo i idź korytarzem aż do końca, gdzie zobaczysz otwór w ścianie. Przeskocz przez niego, a następnie opuść się do niższego pomieszczenia przez kolejny otwór. W środku znajdziesz akta Ingrid. - Projekt 1913: Obiekt Maria
Podczas fragmentu misji, w którym Lydia zaczyna tracić kontrolę nad zombie, będziesz szukać leku Neuroraze. W tej sekcji, akta Marii znajdziesz na stole tuż przed sobą. Wszystkie sześć dokumentów można zebrać w trakcie jednej misji, więc upewnij się, że żaden z nich nie zostanie pominięty przed jej zakończeniem.
Przepisy z Castor Woods – Dying Light: The Beast
W Castor Woods można znaleźć nie tylko tajemnice i potwory, ale też wyjątkowe przepisy mieszkańców tej okolicy, które stanowią część ich historii i codziennego życia. Każdy z nich to mały fragment przeszłości, ukryty w różnych miejscach świata gry – od starych kamienic po zapomniane gospodarstwa. Oto wszystkie przepisy, które możesz odnaleźć w trakcie eksploracji.
Przepis 1: Ogon Bobra (Beaver Tail)
W Starym Mieście wejdź do Miejskiej Biblioteki (Municipal Library). Na górnym piętrze, na jednej z półek z książkami, znajdziesz przepis na Ogon Bobra.
Przepis 2: Ciasto Marchewkowe (Carrot Cake)
W Starej Dzielnicy, w dużym zielonym budynku, wejdź do kuchni. Na stole leży przepis na Ciasto Marchewkowe.
Przepis 3: Pigwowy Likier Iris (Iris’s Quince Liqueur)
Udaj się do Palm Lands, gdzie znajduje się targ Nate Market. Wewnątrz jednego z domów, w kuchni na blacie obok mikrofalówki, znajdziesz przepis na Likier z pigwy Iris.
Przepis 4: Makaron Truskawkowy (Strawberry Pasta)
W Starym Mieście, w pobliżu postoju taksówek, wejdź do dużego opuszczonego budynku. W kuchni mieszkania, na stole, znajdziesz przepis na Makaron Truskawkowy.
Przepis 5: Kaszanka (Blood Sausage)
W okolicach klasztoru w rejonie National Area, tuż obok kawiarni i bistro, znajduje się wejście do podziemnego pomieszczenia. Otwórz zamek wytrychem, a w środku – obok beczek – znajdziesz przepis na Kaszankę.
Przepis 6: Bułka z Bananem (Bread Roll with Banana)
W Parku Narodowym (National Park) znajdziesz przepis przymocowany do drewnianej tablicy.
Przepis 7: Tatar Wołowy (Steak Tartare)
W Starym Mieście wejdź do jednego z mieszkań. Na blacie kuchennym znajdziesz przepis na Tatar Wołowy.
Przepis 8: Knedle z Owocami (Fruit Dumplings)
Na terenie Farm Lands odnajdź opuszczony dom. W jadalni, na stole, leży przepis na Knedle z Owocami.
Przepis 9: Flamandzki Gulasz (Flemish Carbonade)
W kuchni Azylu Psychiatrycznego (Mental Asylum), za blatem roboczym, znajduje się przepis na Flamandzki Gulasz.