Masz problem z łamigłówkami Merlina w Hogwarts Legacy? Poniżej wyjaśniam jak rozwiązać wszystkie te zagadki osadzone w otwartym świecie, po za murami Hogwartu.
Małe zadania oparte na zaklęciach w Hogwarts Legacy, znane jako Próby Merlina, są rozproszone w całym magicznym otwartym środowisku gry. Gdy zaczniesz się rozglądać, odkryjesz, że trudno jest zrobić trzy kroki bez natknięcia się na kolejną próbę Merlina. Mimo to, te zagadki są kluczowe, ponieważ zapewniają ci dodatkowe sloty w ekwipunku, pozwalając na noszenie większej ilości przedmiotów do sprzedania lub po prostu przechowania.
Zaraz po spotkaniu z Natty w Dolnym Hogsfield, w zadaniu „Trials of Merlin”, odblokujesz pierwszą próbę Merlina. Nora Treadwell przeprowadzi Cię przez podstawy umieszczania Mallowsweet (malwa) na ołtarzu i ukończenia kolejnych wyzwań. W całym świecie gry jest jednak wiele różnych rodzajów Prób Merlina, a każda z nich wymaga rzucenia konkretnego zaklęcia, aby ją rozwiązać. Oto kroki do ukończenia każdego rodzaju Próby Merlina, które zlokalizowałem, a także jak zdobyć wystarczającą ilość Malwy, aby je rozpocząć.
Nie będziemy zagłębiać się w każdy obszar, ponieważ w Dziedzictwie Hogwartu jest wiele Prób Merlina. Jednakże, są one raczej proste do zlokalizowania na twojej mapie. Zwróć uwagę na ikonę białego pióra. Jeśli zamierzasz podjąć się kilku zadań pod rząd, nie zapomnij zabrać ze sobą większej ilości paczek malwy. Poniżej znajduje się kilka wskazówek, jak zrobić zapasy:
Gdzie zdobyć Malwę w Hogwarts Legacy?
Malwę można kupić w Magicznym Neepie w Hogsmeade, ale szybko się skończą sklepowe zapasy, więc radzę kupić dodatkowo nasiona i zasiać roślinę w szklarni. Możesz to zrobić od razu, bo szklarnię masz już odblokowaną, lub po prostu czekać na Pokój Życzeń, gdzie po odblokowaniu i postawieniu odpowiednich stoisk, będziesz w stanie bez problemu wyhodować tyle Malwy ile potrzebujesz. Otrzymasz pięć za każdym razem, gdy zbierzesz malwy ze stołu roślinnego w Pokoju Życzeń, co powinno wystarczyć, biorąc pod uwagę, że początkowo możesz mieć siedem stołów roślinnych. Bardzo szybko więc możesz zrobić zapasy na całą grę.
Próby Merlina
Odkryłem dziewięć odrębnych rodzajów Prób Merlina z powtarzającymi się wariantami podczas eksploracji uniwersum Dziedzictwa Hogwartu. Warto zauważyć, że większość z tych prób wymaga użycia konkretnych zaklęć, co sprawia, że nie da się ich ukończyć bez ich znajomości.
Trial of Merlin: Magiczna piłka nożna
Accio, Levioso, Depulso lub Wingardium Leviosa to niezbędne zaklęcia.
Użyj żółtych i fioletowych zaklęć ruchu, aby przenieść piłkę do pobliskiej bramki w kształcie miski wywierconej w ziemi. Jest to w zasadzie magiczna piłka nożna. Oczywiście, możesz po prostu pójść drogą manualną i użyć Wingardium Leviosa.
Eksplodujący kamień w Próbie Merlina
Wymóg rzucania: Confringo
Jeden z najprostszych wyzwań polega na wysadzeniu połamanych, zielonkawych kamyków otaczających obszar próby za pomocą Confringo. Potencjalnie może też działać Repulso, ale Confringo jest chyba bardziej przystępny pod względem zasięgu.
Próba Merlina: Odnowienie posągu
Wymóg odlewu: Reparo
Wiele rzeźb w całym regionie rozpada się, gdy tylko rozpoczniesz tę próbę. Aby je naprawić i zakończyć zadanie, użyj Reparo.
Kostki symboli w Próbie Merlina
Wymagane zaklęcie: Flipendo
Aby dopasować każdy bok kostki do cokołu, na którym spoczywa, musisz użyć Flipendo na kostkach z symbolami w tej nieco trudniejszej łamigłówce. Na niektórych powierzchniach tych kostek znajdują się typowe strzałki, które wskazują kierunek, w którym powinny się one ustawić.
Zdobywanie ćm dla Próby Merlina
W razie potrzeby rzuć Lumos.
W tej łamigłówce znajdują się wypełnione kryształami puste kostki. Doprowadź sąsiadujące dryfujące ćmy z powrotem do każdego z kryształów sześcianu z osobna, aby je zapalić, używając Lumos, aby je tam przyciągnąć.
Trial of Merlin: Kamienne kule
Wymóg rzucania: Accio
Przenieś zestawy pięciu maleńkich kamiennych kul do pobliskich płyt z otworami w kształcie kul, używając zaklęć ruchu takich jak Accio. Aby ukończyć wyzwanie, wypróbuj je wszystkie.
Próba Merlina: Stojące kamienie
Nie jest konieczne: Brak zaklęcia
Ten tor przeszkód to klasyczny czarodziejski parkour. Dotrzyj na drugi koniec, wspinając się na jeden z końców pobliskich stojących kamieni i biegnąc oraz skacząc przez nie bez uderzenia w ziemię.
Próba Merlina: Pochodnie
Wymagane zaklęcie: Confringo lub Incendio
Używając Incendio lub Confringo, rozpal płomienie wokół próby. Kiedy to zrobisz, zaczną się one zapadać w ziemię, więc musisz je wszystkie od razu odpalić. W związku z tym, zlokalizuj najpierw ich miejsca i zapal najpierw najwyższy słup. Jeśli możesz, użyj Confringo, ponieważ za jego pomocą możesz zapalić słupy z daleka.
Rozbijanie orbów w Próbie Merlina
Wymóg rzucania: Accio
Prosta, w której musisz użyć Accio, aby wyeliminować orby na szczycie filarów. W każdym z nich jest zazwyczaj sporo orbów do zniszczenia.
Upewnij się, że zdobędziesz miejsca na sprzęt w wyzwaniach po wykonaniu wystarczającej liczby Prób Merlina, jeśli robisz to właśnie dla poszerzenia ekwipunku.
Zobacz też:
Poradnik osiągnięć w Hogwarts Legacy
Seria Let’s play z Hogwarts Legacy (Gryfindor nagrany bez komentarza prowadzącego)
Brak komentarzy