Iron Harvest to gra strategiczna, która daje dostęp do wielu potężnych mechów oraz jednostek piechoty należących do różnych frakcji. Zróżnicowanie jest duże i sukces w głównej mierze opiera się właśnie na prawidłowym wykorzystaniu jednostek. Dzisiaj pomogę Wam w zrozumieniu które z nich są warte świeczki, a których lepiej nie używać.
W Iron Harvest będziemy sterować jedną z czterech frakcji, gdzie ostatnia z nich została dodana w DLC o nazwie Operation Eagle. Część jednostek jest wspólna dla wszystkich frakcji, to także poniżej je odpowiednio pogrupuję. Najważniejsze jest jednak to, że każda z frakcji ma zróżnicowane jednostki mechaniczne, zwane tutaj mechami. Od niewielkich i szybkich jednostek jednoosobowych, poprzez chodzące bunkry i kończąc na prawdziwych mechach fortecach, które posiada każda frakcja, unikalne dla siebie. Jeżeli dopiero rozpoczynasz przygodę z Iron Harvest, zajrzyj także do naszego poradnika dla początkujących. Teraz opowiemy o nich wszystkich.
Rusviet
Frakcja Rusviet, czyli inspirowana ZSRR armia posiada zarówno dostęp do tanich jednostek, które mają zalać wrogów ilością, jak i drogich jednostek specjalistycznych. Sierp i Młot.
Bohaterowie
Victor
Przydatność: Bardzo wysoka
Pierwszy z bohaterów frakcji Rusviet to zmechanizowany żołnierz, pojmany weteran armii polan, którego zakuto w egzoszkielet i przebudowano na potężną broń. Zdecydowanie jeden z lepszych bohaterów frakcji Rusviet – porusza się szybko jak piechór, jest opancerzony jak lekki mech, zadaje potężne obrażenia obszarowe zarówno piechocie jak i mechom. Posiada specjalną zdolność do niszczenia budynków, a podczas walki w zwarciu zadaje obrażenia atakującym. Victor powinien zawsze znaleźć się w twojej armii.
Lev Zubov
Przydatność: Wysoka
Drugi z bohaterów Rusviet jest potężnym mechem do walki w zwarciu. Leczy się przy zadawaniu obrażeń wrogom, jednak jest powolny, co znacznie ogranicza jego skuteczność. Posiada dużo punktów życia i zdolność pozwalającą mu wskoczyć w armię wrogów. W ten sposób staje się przydatnym odciągaczem ognia od wrogów.
Olga
Przydatność: Wysoka
Olga idzie na czele piechoty w Iron Harvest. Nadaje się do samotnych wypadów dzięki jej umiejętności kamuflaż, a za pomocą zdalnego detonatora może zdrowo naszkodzić na zapleczu wroga. Dzięki swojemu tygrysowi może błyskawicznie przemieszczać się po polu bitwy.
Baraki i Piechota Rusviet w Iron Harvest
Inżynier
Przydatność: Jednostka kluczowa
Inżynier dla każdej frakcji jest prawie taki sam: buduje budynki, naprawia jednostki zautomatyzowane i tworzy umocnienia. Brak inżynierów to prosta droga do przegranej. Inżynier frakcji Rusviet posiada okrzyk bojowy który zwiększa obrażenia i neguje efekt przygwożdżenia.
Awangarda / Vanguard
Przydatność: niska
Podstawowa piechota frakcji Rusviet. Posiada strzelby dające im pewną przewagę nad piechotą innych frakcji oraz okrzyk bojowy, który zwiększa szybkość strzału i neguje przygwożdżenie. Jej przydatność bojowa jednak spada w trakcie gry i ogranicza się jedynie do przejmowania punktów.
Grenadier
Przydatność: niska
Jest to praktycznie taka sama jednostka jak Vanguard, tylko posiada granaty, które są skuteczne przeciwko piechocie.
Miotacz Ognia
Przydatność: niska
Nadaje się jedynie do niszczenia piechoty, ale w praktyce Rusviet posiadają mecha z miotaczem ognia, dlatego ta jednostka nie ma większego sensu.
Kanonier
Przydatność: wysoka
Uniwersalna jednostka przeciwpancerna dostępna dla wszystkich frakcji. Właściwie jedyna jednostka piechoty, która jest przydatna na każdym etapie gry.
Groza
Przydatność: wysoka
Jednostka w egzoskafandrze frakcji Rusviet specjalizująca się w walce w zwarciu. Posiada plecak odrzutowy pozwalający na szybkie zawiązanie walki z wrogiem. Szczególnie przydatny przeciwko piechocie oraz lekkim mechom, bez wsparcia jednak szybko umiera.
Warsztat i mechy Rusviet w Iron Harvest
Ognivo
Przydatność: niska
Chodzący miotacz ognia, skuteczny przeciwko piechocie, ale z uwagi na fakt, że jest dosyć powolny (i tak szybki jak na mecha), to piechota będzie próbowała wziąść go na cel jako pierwszego, a jeżeli nie będzie to możliwe, to po prostu ucieknie. Lepiej kupić następną jednostkę. Trochę go ratuje specjalna zdolność, która zwiększa zasięg ataku kosztem mniejszego pokrycia ataku.
Kolokol
Przydatność: wysoka
Uniwersalny mech frakcji Rusviet, który powinien być twoim pierwszym zbudowanym mechem w każdej grze. Przydatny na każdym etapie, zadaje skuteczne obrażenia zarówno piechocie jak i mechom. Strzela trochę wolno, ale i tak nie puszczasz mechów bez wsparcia, prawda?
Nakovalnya
Przydatność: bardzo wysoka
Jednostka artyleryjska Rusviet. Strzela wolno, ale ma olbrzymie pokrycie terenu i zadaje solidne obrażenia wszystkim typom jednostek oraz budynkom. Dodatkowo możesz go stworzyć już na poziomie T1. Za twoją armią musi podążać przynajmniej jedna taka jednostka.
Nagan
Przydatność: średnia
Jednostka przeciw mechowa, skuteczna zwłaszcza przeciwko najcięższym mechom. Posiada bardzo dobrą umiejętność pozwalającą na jednoczesny strzał ze wszystkich dział, co skutecznie niszczy lekkie mechy i poważnie uszkadza ciężkie.
Serp
Przydatność: niska
Powolny mech walczący w zwarciu. Jeden na jednego rozwali każdego mecha w grze, ale jest zbyt powolny, by był bardziej przydatny w grze. Zdecydowanie lepiej tworzyć następną jednostkę.
Gulyay-Gorod
Przydatność: ostateczna
Uniwersalny supermech frakcji Rusviet. Skuteczny przeciwko wszystkim jednostkom, dosyć powolny, ale nie ma sobie równych na żadnym etapie gry i tylko inne supermechy mechy są równie skuteczne. Może stanowić trzon twojej armii lub samodzielne siły uderzeniowe. Ciężko jest powstrzymać tego olbrzyma.
Polania
Polania posiada uniwersalne jednostki posiadające średni koszt. Dzięki bardzo praktycznemu podejściu, ich jednostki pancerne nie raz spełniają więcej niż jedną funkcję sprawiając, że armia Polani jest bardzo elastyczna.
Bohaterowie
Anna Kos
Przydatność: Wysoka
Jeden z najprzydatniejszych bohaterów w grze, zwłaszcza na początku zabawy. Jej miś potrafi leczyć naszą piechotę, a także pomaga w walce. Sama Ania używa karabinu snajperskiego do walki. Jej przydatność spada w momencie, kiedy pole bitwy zaczną dominować mechy.
Michał Sikorski
Przydatność: niska
Uosobienie husarii, która szarżuje na jednostki wroga. Wspiera piechotę w walce, ale na początku gry lepiej posiadać Anię, niż Michała w drużynie. Trochę go ratują przyklejane bomby, które zadają niezłe obrażenia mechom.
Lech Kos
Przydatność: wysoka
Podobnie jak Zukov u Rusvietów, Lech skupia się na walce w zwarciu. Jest jednaki znacznie od niego szybszy, przez co armia nie musi na niego czekać, a dodatkowa szarża jest niesamowicie skuteczna do rozpoczynania walki. Kiedy traci punkty życia, tym bardziej zwiększają się obrażenia. Posiada też solidny atak obszarowy.
Piechota Polani w Iron Harvest
Inżynier
Przydatność: Jednostka kluczowa
Inżynier dla każdej frakcji jest prawie taki sam: buduje budynki, naprawia jednostki zautomatyzowane i tworzy umocnienia. Brak inżynierów to prosta droga do przegranej. Inżynier frakcji Rusviet posiada okrzyk bojowy który zwiększa obrażenia i neguje efekt przygwożdżenia.
Strzelec
Przydatność: niska
Podstawowa piechota frakcji Polania. Posiadają karabiny z wysokim dystansem, co trochę poprawia ich przeżywalność w stosunku do piechoty innych frakcji oraz okrzyk bojowy, który zwiększa szybkość strzału i neguje przygwożdżenie. Jej przydatność bojowa jednak spada w trakcie gry i ogranicza się jedynie do przejmowania punktów.
Grenadier
Przydatność: niska
Jest to praktycznie taka sama jednostka jak Strzelec, tylko posiada granaty, które są skuteczne przeciwko piechocie.
Miotacz Ognia
Przydatność: niska
Nadaje się jedynie do niszczenia piechoty, ale w praktyce Rusviet posiadają mecha z miotaczem ognia, dlatego ta jednostka nie ma większego sensu.
Kanonier
Przydatność: wysoka
Uniwersalna jednostka przeciwpancerna dostępna dla wszystkich frakcji. Właściwie jedyna jednostka piechoty, która jest przydatna na każdym etapie gry.
Żołnierz z karabinem maszynowym
Przydatność: wysoka
Piechota z karabinem maszynowym jest bardziej przydatną piechotą w grze. Jeżeli znajdziesz karabin, to od razu wymień go dla swojej podstawowej piechoty. Skuteczni przeciwko piechurom, jak i lekkim mechom.
Rycerz
Przydatność: wysoka
Jak większość jednostek Polanii, egzoskafander Rycerz jest skuteczny przeciwko wszystkim typom jednostek. Ich umiejętność zasłony tarczą zwiększa odporność kosztem prędkości ruchu, idealnie sprawdza się w walce.
Medyk
Przydatność: niska
Polanie posiadają dostęp do medyka, który pomaga utrzymać piechotę przy życiu. Niestety nie radzi sobie w walce. Bardziej przydatny w kampanii, kiedy musisz skupić się na piechocie, niż w innych trybach gry.
Warsztat i mechy frakcji Polania w Iron Harvest
Strażnik
Przydatność: niska
Mech przeciwpiechotny frakcji Polania jest całkiem niezły w momencie kiedy uzyskasz dostęp do mechów, a wróg będzie posiadać jeszcze sporo jednostek piechoty. Jest jednak bardzo słabo opancerzony, co sprawia, że szybko go tracimy. Nic nie zrobi także nawet lekko opancerzonym mechom wroga. Warto zrobić jednego po zbudowaniu warsztatu i potem nie wracać do tej jednostki.
Śmiały
Przydatność: bardzo wysoka
Mech uniwersalny frakcji Polania, jest dużo lepszy od mecha rusvietów. Szybka jednostka zadające spore obrażenia wszystkim celom oraz posiada szarżę zadającą duże obrażenia innym mechom. Nie bez powodu stał się ikoną frakcji Polan i całej gry.
Mocny
Przydatność: średnia
Duża jednostka artyleryjska Polan. Posada spory zasięg i jeszcze bardziej go zwiększa po rozstawieniu. Dzięki granatom dymnym jest w stanie osłonić się przed atakiem wroga. Lepiej jednak inwestować w żółwie.
Łowca
Przydatność: średnia
Niszczyciel mechów polan, bardzo wolny i skuteczny także przeciwko piechocie. Umiejętność specjalna pozwala krytycznie uszkodzić wrogiego mecha i zadać mu bardzo duże obrażenia.
Żółw
Przydatność: bardzo wysoka
Żółw jest moją ulubioną jednostką w całym Iron Harvest. Może przenosić jednostkę piechoty, która strzela z środka w wrogów, posiada moździerz i może zmienić się w bunkier, co bardzo ułatwia obronę bazy oraz naszych punktów, by w krytycznym momencie zamienić go w mobilną platformę ogniową. Niestety jest drogi (koszt mecha + piechoty w środku by wycisnąć z niego 100%). Jednak skutecznie zastępuje bunkry w grze.
Tur
Przydatność: ostateczna
Ostateczny mech polan to Tur, stosunkowo słabszy od swoich kolegów z innych frakcji, ale i tak warto posiadać jednego i dwa w swojej armii. Strzela bardzo wolno, ale posiada duże pokrycie terenu. Totalnie nie radzi sobie z artylerią i działami polowymi, dlatego bez eskorty łatwo go stracić. Szkoda także, że nie posiada żadnych karabinów maszynowych.
Saksonia
Saksoni specjalizują się w artylerii oraz jej osłanianiu. Jeżeli lubisz chować się w okopach i powoli wykrwawiać wroga, jest to frakcja dla Ciebie.
Bohaterowie Saksonii
Brunhilda
Przydatność: wysoka
Brunhilda to chyba najwolniejsza jednostka w całej grze. Bije jednak mocno i to każdego. W sumie tylko jednostki ostateczne mają jakieś szanse z Brunhildą (no i artyleria, z uwagi na szybkość tego klocka). Postawienie go jednak w jakimś miejscu i zapomnienie o tym miejscu jest dobrym pomysłem – wróg będzie potrzebować całej armii mechów by przebić się przez tego samoleczącego się kolosa.
Gunter
Przydatność: średnia
Najsłabszy z ludzkich bohaterów w grze, jednak i tak przydaje się na każdym etapie gry jako wsparcie. Jego broń jest umiarkowanie skuteczna przeciwko wszystkim wrogom, może wykorzystać wilki do zwiadu, a szarżą zadaje ładne obrażenia mechom i budynkom.
Książę Wilhelm
Przydatność: wysoka
Najsłabiej opancerzony bohater mech w grze, ale i tak przydaje się jako wsparcie w atakującej armii. Posiada dwie umiejętności zadające duże obrażenia: pierwsza pozwala wystrzelić salwę rakiet w dane miejsce, druga na ostrzelanie danego terenu z karabinów maszynowych. Osłania też piechotę przed przygwożdżeniem.
Piechota Saksonii w Iron Harvest
Szturmowiec
Przydatność: niska
Podstawowa piechota frakcji Saksoni. Posiadają karabiny z wysokim dystansem, co trochę poprawia ich przeżywalność w stosunku do piechoty innych frakcji oraz okrzyk bojowy, który zwiększa szybkość strzału i neguje przygwożdżenie. Jej przydatność bojowa jednak spada w trakcie gry i ogranicza się jedynie do przejmowania punktów.
Grenadier
Przydatność: niska
Jest to praktycznie taka sama jednostka jak Strzelec, tylko posiada granaty, które są skuteczne przeciwko piechocie.
Miotacz Ognia
Przydatność: niska
Nadaje się jedynie do niszczenia piechoty, ale w praktyce Rusviet posiadają mecha z miotaczem ognia, dlatego ta jednostka nie ma większego sensu.
Kanonier
Przydatność: wysoka
Uniwersalna jednostka przeciwpancerna dostępna dla wszystkich frakcji. Właściwie jedyna jednostka piechoty, która jest przydatna na każdym etapie gry.
Żołnierz z karabinem maszynowym
Przydatność: wysoka
Piechota z karabinem maszynowym jest bardziej przydatną piechotą w grze. Jeżeli znajdziesz karabin, to od razu wymień go dla swojej podstawowej piechoty. Skuteczni przeciwko piechurom, jak i lekkim mechom.
Medyk
Przydatność: niska
Polanie posiadają dostęp do medyka, który pomaga utrzymać piechotę przy życiu. Niestety nie radzi sobie w walce. Bardziej przydatny w kampanii, kiedy musisz skupić się na piechocie, niż w innych trybach gry.
Eisenhans
Przydatność: bardzo niska
Oczywiście egzoskafander saksonii musi być chodzącym moździerzem. Posiadają dobry atak w zwarciu ale z uwagi na jej szybkość, a właściwie jej brak, nie nadają się do niczego. Saksonia posiada dużo więcej przydatnej artylerii. Moździerz strzela wolno i zadaje podejrzanie niskie obrażenia. Nie warto, nawet do obrony.
Mechy saksonii w Iron Harvest
Saksonia posiada mechy skupiające się na walce na dalekim lub średnim dystansie. Są to dobre jednostki do okopania się i gnębienia wrogów z dalekiego dystansu.
Grimbart
Przydatność: wysoka
Bardzo dobry mech podstawowy skupiający się na zadawaniu dużych obrażeń piechocie. Co ciekawe jest dużo bardziej opancerzony od innych podobnych mechów z pozostałych frakcji, co znacznie zwiększa jego przydatność w momencie wejścia najcięższych maszyn na pole bitwy.
Isegrim
Przydatność: niska
Najszybszy mech wśród saksonów, a przy tym najsłabiej opancerzony. To tak naprawdę lekki czołg na nogach, nadaje się do gnębienia lekkich mechów i niczego więcej. Wieżyczka pozwala na szybszą reakcję w przypadku ataku z flanki bez potrzeby obracania całej maszynerii w stronę wroga.
Erlkönig
Przydatność: bardzo wysoka
To bydle jest dokładnie tym, co sprawia, że armia Saksoni jest tym czym jest. Jest to mech artyleryjski posiadający największy zasięg w grze i zadający także solidne obrażenia. Powolny, ale to nieistotne. Na dodatek to cholerstwo posiada flary pozwalające na odkrycie mgły wojny. Strzela wolno, ale trzy takie w parę chwil zmasakrują obronę wroga. Okopana armia Saksoni w pobliżu paru Erklonigów to standardowy widok i najskuteczniejszy sposób walki tą frakcją.
Wotan
Przydatność: wysoka
Wotan to niszczyciel mechów saksonów idealnie wpisujący się w strategię wojny pozycyjnej. Posiada bardzo wysoki dystans i jest stosunkowo szybki. Niestety ma niewiele punktów życia, ale to nie jest istotne na dłuższą metę, gdyż mało co jest wstanie podejść do okopanego Wotana z wsparciem.
Stiefmutter
Przydatność: wysoka
Lądowy lotniskowiec Saksonów, który wystrzeliwuje w stronę wroga małe zdalnie sterowane motorki zadające olbrzymie obrażenia. Po wystrzeleniu potrzebuje chwili do przeładowania, ale warto posiadać go do zadawania wielu obrażeń w krótkim czasie.
Kaiser
Przydatność: ostateczna
Największy mech frakcji Saksonów nie robi takiego wrażenia jak Tur albo Gulyad-Gorod, ale niech Was nie zwiodą pozory. To uniwersalny niszczyciel wszystkiego, który dodatkowo możemy rozstawić żeby otrzymał umiejętność strzelania rakietami i robiąc z Kaisera nieprzebyty bunkier.
Usonia
Amerykańska frakcja w Iron Harvest skupia się na jednostkach lotniczych oraz drogich i wytrzymałych mechach. Jako jedyna posiada specjalny egzoskafander wspierający.
Bohaterowie
Sita Al-Hadid
Przydatność: wysoka
Bardzo przyjemna bohaterka z karabinem snajperskim i możliwością przywołania elitarnych asasynek, a umiejętność specjalna pozwala przyczepić orła do jednostki przeciwnika czym zapewniamy sobie widok wokół niej. Na początku gry przydatna, potem nie ma większego sensu z uwagi na zerową skuteczność przeciwko mechom.
George Mason
Przydatność: bardzo wysoka
Ojciec Masona i jego potężny okręt wojenny idealnie wpasowują się w ideę armii Usonii – potężna i szalenie wolna jednostka lotnicza, która jest niesamowicie wytrzymała i niszcząca wszystko na swojej drodze. Dzięki swej umiejętności specjalnej, zamienia w wiórki wszystkie jednostki będące pod okrętem. Olbrzymi koszt, ale warto. To jedna z najpotężniejszych jednostek w grze która lecąc na czele armii usońskiej idealnie rozpoczyna bitwę … lub też nadaje się do ataku z flanki wraz z innymi jednostkami latającymi.
William Mason
Przydatność: wysoka
Uniwersalny bohater w egzoszkielecie skuteczny przeciwko wszystkiemu. Szybko awansuje, przez co staje się coraz potężniejszy i w razie kłopotów zamiast umierać, zrzuca egzoskafander by prowadzić walkę na piechotę (lub uciec). Potem możemy sprowadzić zbroję ponownie, która pozostawiona sama sobie służy jako wieżyczka. W mojej kampanii nie raz sam dominował na polu bitwy pokonując jednostki jedna za drugą.
Piechota Usonii w Iron Harvest
Ochotnik
Przydatność: niska
Podstawowa piechota frakcji Usonii. Posiadają karabiny z wysokim dystansem, co trochę poprawia ich przeżywalność w stosunku do piechoty innych frakcji oraz okrzyk bojowy, który zwiększa szybkość strzału i neguje przygwożdżenie. Jej przydatność bojowa jednak spada w trakcie gry i ogranicza się jedynie do przejmowania punktów.
Grenadier
Przydatność: niska
Jest to praktycznie taka sama jednostka jak Strzelec, tylko posiada granaty, które są skuteczne przeciwko piechocie.
Miotacz Ognia
Przydatność: niska
Nadaje się jedynie do niszczenia piechoty, ale w praktyce Rusviet posiadają mecha z miotaczem ognia, dlatego ta jednostka nie ma większego sensu.
Kanonier
Przydatność: wysoka
Uniwersalna jednostka przeciwpancerna dostępna dla wszystkich frakcji. Właściwie jedyna jednostka piechoty, która jest przydatna na każdym etapie gry.
Żołnierz z karabinem maszynowym
Przydatność: wysoka
Piechota z karabinem maszynowym jest bardziej przydatną piechotą w grze. Jeżeli znajdziesz karabin, to od razu wymień go dla swojej podstawowej piechoty. Skuteczni przeciwko piechurom, jak i lekkim mechom.
Medyk
Przydatność: niska
Polanie posiadają dostęp do medyka, który pomaga utrzymać piechotę przy życiu. Niestety nie radzi sobie w walce. Bardziej przydatny w kampanii, kiedy musisz skupić się na piechocie, niż w innych trybach gry.
Ward
Przydatność: bardzo wysoka
Ward to egzoskafander Usoni, który może służyć zarówno jako wsparcie, jak i część sił uderzeniowych. Walczy w zwarciu i robi to dobrze, a oprócz tego może naprawiać inne mechy i nawet samego siebie. Po zdobyciu poziomu może postawić obóz medyczny co znacznie zwiększa przydatność piechoty jako punkt odwrotu. Nieoceniony w kampanii fabularnej, przydatny w zwykłych misjach.
Spadochroniarze
Przydatność: niska
Właściwie zwykła jednostka piechoty, którą można wezwać za pomocą paru umiejętności jednostek i budynków Usońskich. Czasem się przydaje, czasami nie. Raczej nie ma co opierać się na niej.
Mechy Usonii w Iron Harvest
Mechy Usonii opierają się w głównej mierze na jednostkach latających oraz solidnych mechach naziemnych. Dzięki temu są w stanie prowadzić walkę na wielu frontach jednocześnie wymęczając przeciwnika.
Salem
Przydatność: wysoka
Mech podstawowy Usonii nadaje się do walki z piechotą, ale radzi sobie także z jednostkami lekko opancerzonymi. Jest szybki, więc świetnie nadaje się do wspierania piechoty.
Revere
Przydatność: bardzo wysoka
Pierwsza jednostka lotnicza Usonii dostępna tylko dla nich. Jak na jednostkę tak niskiego poziomu, jest szalenie skuteczny przeciwko każdemu celowi. Używa salw rakietowych do ataków naziemnych i rakiet do ostrzeliwania innych jednostek lotniczych. Buduj ich wiele, są w stanie poradzić sobie z każdym wrogiem. Uważaj jednak na wszechobecne wieżyczki przeciwlotnicze w kampanii fabularnej.
Attucks
Przydatność: średnia
Ten cwaniak należy do artylerii Usonii. Jest niewidzialny podczas przemieszczania się i oprócz tego świetnie nadaje się do rozwalania wież przeciwlotniczych w kampanii przed wejściem głównej armii do działania. Zdolność specjalna pozwala na wezwanie spadochroniarzy, którzy osłonią Attucksa w razie kłopotów.
Knox
Przydatność: bardzo wysoka
Niszczyciel mechów Usonii to tak naprawdę mech uniwersalny skuteczny przeciwko wszystkim celom. Posiada …. właściwie posiada wszystkie działa wymyślone przez człowieka, a oprócz tego może się wzmocnić ograniczając obrażenia od frontu o 50%.
Stark
Przydatność: niska
Mech walczący w zwarciu służący do niszczenia innych mechów. Tak naprawdę służy do ściągania ognia wroga, ale tak naprawdę jest zbyt wolny by warto było zawracać nim sobie głowę. Osobiście wolę zbudować więcej Knoxów lub kolejnego Samsona niż Starka. Chociaż posiada darmową naprawę, więc taki jeden nie powinien Tobie zaszkodzić, a przez chwilę osłoni pozostałe jednostki przed atakiem.
Samson
Przydatność: ostateczna
Samson to lotniskowiec Usonii, który działa identycznie jak jego odpowiedni w Starcrafcie. Tworzy drony, wysyła je, a te zrzucają na wrogów bomby zadające umiarkowane obrażenia. Jest niesamowicie drogi i wolny, ale lepiej osłania armię niż Stark (drony ściągają ogień wroga) i zadaje więcej obrażeń z niewiele krótszego dystansu niż Attucks. Jednym słowem, najlepsza jednostka Usonii.
Jednostki uniwersalne
Jednostki uniwersalne dostępne są dla wszystkich lub prawie wszystkich frakcji i w głównej mierze nie różnią się między sobą, czasami mogą jedynie posiadać bardziej frakcyjne zdolności.
Działo polowe
Przydatność: wysoka
Tym razem stosunkowo przydatna jednostka i pierwsze pewne oraz uniwersalne źródło obrażeń przeciwko mechom. Potrzebuje osłony, gdyż jest wolne i potrzebuje się rozstawić, ale posiada siłę ognia pozwalającą na zwalczanie wszystkich początkowych mechów.
Motor powietrzny
Przydatność: średnia
Uniwersalna dla wszystkich jednostka powietrzna. Zadaje średnie obrażenia piechocie oraz innym jednostkom powietrznym. Nadaje się do zwiadu i gnębienia piechoty przeciwnika. Bardzo skuteczna przeciwko latającym jednostkom Usonii.
Ciężki Karabin Maszynowy
Przydatność: niska
Jednostka przeciwpiechotna uniwersalna dla każdej frakcji. Na tym etapie gry jednak musisz zadać sobie pytanie, czy warto w nią inwestować, czy lepiej w bunkry. Przydatna jedynie do osłaniania punktów i chronienia ich przed piechotą wroga.
Moździerz
Przydatność: wysoka
Artyleria uniwersalna dla każdej frakcji. Duży zasięg, mało punktów życia, duże obrażenia zarówno przeciwko mechom jak i piechocie. Warto mieć, ale każda frakcja posiada swoją własną jednostkę artyleryjską mechową, która jest bardziej warta zakupu niż moździerz.
Winda Powietrzna
Przydatność: zerowa
Uniwersalna jednostka każdej z frakcji do przenoszenia piechoty nieopancerzonej. Niestety może wieźć tylko jeden oddział piechoty i jest niesamowicie powolny, dlatego nie potrafię znaleźć jej skutecznego zachowania. W kampanii Usonii wróg wykorzystywał je do zrzucania miotaczy ognia w mojej bazie, ale w bazie zawsze mam mecha lub dwa do obrony, więc było to bardziej denerwujące niż skuteczne.
Pojazd latający z działem / Gunship
Przydatność: bardzo wysoka
Jak na jednostkę uniwersalną, to jest wyjątkowo skuteczna i przydatna. Posiada duży zasięg, duże obrażenia i jest skuteczna przeciwko wszystkim jednostkom. No i lata, co ułatwia na ataki z flanki. Dwie czy trzy takie jednostki na flance podczas głównego natarcia robią cuda i w sekundę masakrują obronę przeciwnika. Nadaje się także do ataku na bazę wroga od niedostępnych stron, zwłaszcza jeżeli odciągniemy obronę.
Zobacz także recenzje Iron Harvest
Brak komentarzy