Pathfinder: Wrath of the Righteous oferuje unikatową dla swojego gatunku mechanikę, która sprawia, że gra stanowi totalnie inne doświadczenie niż pozostałe gry fabularne. W jaki sposób odblokować poszczególne Mythic Paths oraz co one dają? Poniżej przedstawienie wszystkich dziesięciu mitycznych ścieżek.
Mythic Paths pojawiają się na poważnie na początku drugiego aktu, kiedy to zostanie uratowane Kenabres. Wtedy to automatycznie uzyskamy klasę o nazwie Mythic Hero, która pozwoli nam używać potężnych umiejętności oraz da niesamowite perki, które nie raz zmienią zasady gry. Kolejne poziomy Mythic Paths oraz odblokowane klasy będą pojawiać się w ramach przechodzenia gry. Do tego jednak momentu będziesz podchodzić do różnych wyborów, które mogą udostępnić Tobie mityczną ścieżkę lub też na stałe ją zamknąć. Fakt jest też taki, że niektórzy towarzysze nie polubią Twojego wyboru i mogą odejść (krzyżyk im na drogę, skoro uzyskujemy potężne, czasami nawet prawie boskie zdolności).
UWAGA! ZRÓB SZTYWNY ZAPIS GRY NA KONIEC DRUGIEGO AKTU! WTEDY TO WYBIERASZ MYTHIC PATHS I TO JEST TAKŻE MIEJSCE, OD KTÓREGO WARTO PONOWNIE ROZPOCZĄĆ GRĘ.
Mityczne ścieżki są w delikatny sposób powiązane z nastawieniem postaci (alignment) oraz nie mieszają się ze standardowym poziomem. Rozwijane są wraz z rozwojem fabuły, wykonując kolejne heroiczne akty. Co ciekawe, na ósmym poziomie będziesz w stanie zmienić swoją klasę mityczną lub też rozwinąć ją do stopnia ostatecznego, więc nie przejmuj się tak bardzo swoim wyborem w trzecim akcie. Najciekawsze klasy, jak Złoty Smok, odblokujesz dopier na ósmym poziomie w dalszej części gry i to wykonując bardzo specyficzne działania (podobnie jak parę innych mythic paths). W jaki sposób możemy odblokować wszystkie Mythic Paths w Pathfinder: Wrath of the Righteous?
Angel
Gdzie? – Jaskinie pod Kenabres
Alignment? – Lawful Good / Praworządnie Dobry
Czy ktoś odejdzie? – Nie
Kiedy musisz podjąć kroki do odblokowania? – w Prologu
Pierwsza, niejako dla fabuły docelowa ścieżka, to ścieżka Anioła. Uzyskamy ją praktycznie na samym początku gry, w podziemiach pod Kenabres wyciągając miecz. Potem różne nasze wybory także utwierdzą nas w tej ścieżce. Angel specjalizuje się w leczeniu i walce z nieumarłymi. Do tego jest odporny na choroby oraz jest w stanie wzmacniać towarzyszy. Idealne uzupełnienie dla Paladyna oraz Kleryka, ale każda klasa mogłaby skorzystać na dodatkowym leczeniu czy też znęcaniu się na nieumarłych.
Demon
Gdzie? – Shield Maze
Alignment? – Chaotic Evil / Chaotycznie Zły
Czy ktoś odejdzie? – Arueshalae, która jest przecież dobrym diabełkiem
Kiedy musisz podjąć kroki do odblokowania? – w Prologu
Kolejna docelowa droga, w końcu krzyżowcy walczą z Demonami niejako dzięki wsparciu Aniołom. Jeżeli jednak chcesz zdradzić i przejść na demoniczną ścieżkę (lub też bardziej wykorzystać sztuki wroga), to Demon jest dla Ciebie. Wybierzesz go podczas przejścia do Shield Maze, przy walce z bossem otrzymasz dwie opcje dialogowe – anielską oraz demoniczną. Wybierz tą drugą i na koniec aktu uzyskasz możliwość wybrania właśnie tej klasy. Ta klasa rozwinie Twoje umiejętności ofensywne, pozwalając wpaść w szał lub też na koniec walki wyleczyć sojusznika w zależności od tego, jak wiele zwłok leży w pobliżu. Finalnie będzie posiadał zdolności przemiany w coraz to potężniejsze demony, od prostego Babau, na potężnych Nabasu kończąc lub nawet Nalfeshnee.
Azata
Gdzie? – Market Square w Kenabres, potem w Arendre Party House
Alignment? – Chaotic Good / Chaotycznie Dobry
Czy ktoś odejdzie? – Skorumpowana Arueshalae Ciebie opuści, w końcu wcześniej wierzyła w Azata …
Kiedy musisz podjąć kroki do odblokowania? – w Akcie Pierwszym
Azata to magiczne elfy zamieszkujące różne światy i czasami pomagające śmiertelnikom. Posiadają skrzydełka i grają na fletach oraz ogólnie są zbyt słodkie jak na mój gust. Musisz w jakiś sposób rozwiązać konflikt Ramiena oraz Hulruna – nie musisz ratować Ramiena, ale musisz doprowadzić do ponownego zjednoczenia jego uczniów, dzięki czemu dowiesz się więcej o Azata. Aranka znajduje się w Arenre Party House, Thall jest przebranym strażnikiem na południu Market Square. Trzeci uczeń powinien być docelowo odblokowany (jeżeli Ramien zostanie zabity, to sam Ciebie zaczepi, w innym wypadku będzie towarzyszyć dla starca). Azata posiada zdolności wzmacniające drużynę i nawet jest w stanie przywrócić wszystkie umiejętności towarzyszy, co znacznie ułatwi grę i pozwoli na rzucanie większej liczby zaklęć.
Trickster
Gdzie? – Blackwing Library
Alignment? – Chaotic Neutral / Chaotyczny Neutralny
Czy ktoś odejdzie? – Nope
Kiedy musisz podjąć kroki do odblokowania? – w Akcie Pierwszym
Trickster to cwaniaczek i naturalne przedłużenie bardów lub też złodziei. Mityczny żartowniś może zostać odblokowany w akcie pierwszym, w Blackwing Library. Wystarczy byś przekonał żołnierzy próbujących spalić Storytellera do wyruszenia na Gray Garrison, gdzie to podpalą bibliotekę wysadzając siebie oraz parę demonów. Jeżeli takie psikusy są dla Ciebie wskaźnikiem zabawy, to w tym momencie odnalazłeś swoją drogę. Trickster posiada potężne umiejętności pozwalające kontrolować tłumy wrogów oraz mityczne sztuczki w różny sposób ułatwiające grę. Przywoła na pomoc morderczego konika, użyje rakiety w kształcie ryby czy też wezwie na pomoc żywiołaka piwa. Teraz jak o tym myślę, to wydaje mi się być idealną postacią do rozgrywki w serii live.
Aeon
Gdzie? – Market Square w Kenabres
Alignment? – Praworządnie Neutralny
Czy ktoś odejdzie? – Camellia
Kiedy musisz podjąć kroki do odblokowania? – Akt pierwszy
Pierwszy etap odblokowania to interakcja z iluzoryczną wieżą w Market Square w miejscu, gdzie został zabiły smok w prologu. Przejdź całą sekwencję książkową i otrzymasz fioletowy sztylet. Następnie, pod sam koniec Aktu pierwszego, kiedy to dowiesz się co skaziło Wardstone, otrzymasz możliwość oczyszczenia potężnego artefaktu właśnie za pomocą Purple Dagger. Jeżeli wybierze tą opcję, to na koniec drugiego aktu będziesz mógł wybrać Aeon jako swoją Mythic Paths. Uważaj jednak, gdyż jest to w tym momencie trudny wybór, gdyż Woljif także uciekł od Ciebie. Jeżeli opuści Ciebie Camellia to stracisz najlepszych otwieraczy zamków i rozbrajaczy pułapek. Wróci potem, ale przez jakiś czas będziesz bez łotra. Ewentualnie zrekrutuj jednego u Pathfindera w obozie / mieście. Warto się jednak zastanowić, gdyż Aeon należy do tych półboskich postaci o których pisałem na początku. Jest to kosmiczna istota dbająca o równowagę we wszechświecie. Aeon jest w stanie wejść do umysłów wrogów oraz sojuszników i manipulować tymi pierwszymi oraz wzmacniać drugich.
Lich
Gdzie? – Tower of Estrod, Leper’s Smile i Lost Chapel
Alignment? – Neutralnie Zły
Czy ktoś odejdzie? – Seelah, ale to idiotka więc niech idzie
Kiedy musisz podjąć kroki do odblokowania? – Akt pierwszy i drugi
Bardziej zaawansowany sposób odblokowania posiada Lisz, ale myślę, że Warto. W końcu dowodzenie hordami nieumarłych jest spoko opcją. W pierwszym akcie, w Tower of Estrod dowiesz się, że potężny krzyżowiec (ta, jasne) Zacharius utracił część swojego ekwipunku. W drugim Akcie natomiast, w jaskini w Leper’s Smile odnajdziesz bandę nieumarłych i pulsujący przedmiot, który będzie przywracać pokonanych wrogów do życia. Musisz wejść z nim w interakcję by móc zatrzymać odradzanie się wampirów. Ten przedmiot, dokładnie Wand of Zacharius, zanieś do Lost Chappel, gdzie w podziemiach odnajdziesz samego Zachariusa. Jeżeli oddasz mu różdżkę, to ten powie Tobie jak można zostać Liszem. W moim jednak przypadku (nie wiem czy to bug) zabiłem Zachariusa, a możliwość uzyskania ścieżki Lisza była dalej aktywna. Nie ma co się rozpisywać nad umiejętnościami Lisza – Twoi żołnierze przemienią się w nieumarłych a sam uzyskasz masę zdolności pozwalających na kontrolę nad martwymi. Dodatkowo uzyskasz dostęp do paru niedostępnych inaczej towarzyszy.
Swarm that Walks
Gdzie? – Leper’s Smile, Drezen, Xanthir’s Lair
Alignment? – Neutral Evil
Czy ktoś odejdzie? – wszyscy, inaczej zostaną pożarci
Kiedy musisz podjąć kroki do odblokowania? – Akt drugi i akt trzeci
Najbardziej intrygująca Mythic Path w grze. Wymaga od Ciebie skomplikowanych, bardzo złych wyborów, które zaczną się w akcie drugim, w Leper’s Smile. Tam możesz zebrać próbki, by potem Twoi żołnierze w samobójczym akcie zainfekowali plagą miasto Drezen. Następnie, podczas planowania musisz użyć opcji użycia zdobytego śluzu, by plaga zawładnęła miastem. Nie możesz przy tym wcześniej prosić królowej Galfrey by podążyła z Tobą incognito, gdyż zainterweniuje w tym momencie. Po oblężeniu otrzymasz quest by zabić Vescavor Queen i oczywiście nie możesz tego zrobić. Następnie, podczas walki z Worm that Walks o imieniu Xanthir możesz go wypytać o to jak został przemieniony i w ten o to sposób uzyskasz opcję przeprowadzenia eksperymentów dotyczących drogi tego potwora. W tym też momencie Anevia wyrazi swoje zaniepokojenie, a kiedy uzyskasz ósmy poziom mythic path będziesz w stanie przekształcić się w rój. Wszyscy Ciebie pozostawią, a armia ucieknie. Będziesz dowodzić więc jednostkami roju. Nie martw się, od teraz będziesz pożerać wrogów by stać się coraz to potężniejszy. Unikalna mechanika gry jako rój na pewno zaintryguje niejednego.
Devil
Gdzie? – Drezen, Bastion of Justice
Alignment? – Lawful Evil / Praworządnie Zły
Czy ktoś odejdzie? – Nie
Kiedy musisz podjąć kroki do odblokowania? – Akt Trzeci oraz Piąty
Diabeł to jedyna klasa, którą możesz odblokować na dziewiątym poziomie Mythic Path. Zanim jednak do tego dojdziesz, musisz wcześniej wybrać ścieżkę jako Aeon lub też Azata. Wtedy to diabeł o imieniu Males pojawi się przed Tobą w akcie trzecim i zaoferuje swoje usługi doradcze. Musisz tutaj się zgodzić. Następnie, kiedy trafisz do Otchłani, uzyskasz od niego propozycję zostania Diabłem. By to zrobić musisz dotrzeć do Bastion of Justice i tam przejść proces przed radą diabłów. Po wszystkim uzyskasz ostateczną mythic path. Jako diabeł będziesz korzystać z dekretów oraz nakładać pieczęcie na towarzyszy, które bardzo pomogą im w walce. No i otrzymasz parę naprawdę niezłych i niszczących zaklęć. W końcu Ci co łamią odwieczne prawa, muszą zostać ukarani.
Gold Dragon
Gdzie? – Jaskinie pod Kenabres
Alignment? – Neutral Good
Czy ktoś odejdzie? – Nie
Kiedy musisz podjąć kroki do odblokowania? – Prolog, Akt Drugi oraz Trzeci
Zostanie Złotym smokiem wymaga od Ciebie działań już na samym początku gry. Wtedy to, w jaskiniach pod Kenabres odnajdziesz łuski smoka Terendelev’s, która to zginęła podczas walki o mieszkanców. Następnie, kiedy uratujesz Storytellera, pokaż mu łuski. W akcie drugim, w Leper’s Smile, w jaskini po walce z bossem na powierzchni odnajdziesz także kieł smoka (w pobliżu miejsca gdzie odnajdziesz także różdżkę lisza). Po oblężeniu Drezen znowu pojawi się Storyteller i będziesz w stanie pokazać mu kolejny przedmiot. W ten sposób dowiesz się o leżu Terendelev’s. Trafisz tam na Hala, który poprosi Ciebie byś nie zabijał kultysty w głębi leża. Kultysta okaże się Złotym Smokiem i jeżeli zdecydujesz się na walkę, zamkniesz drogę do zostania bestią. Przed awansem na ósmą rangę mityczną, pojawi się Hal i po krótkiej przyjaznej rozmowie uzyskasz możliwość wybrania Gold Dragon Mythic Path. A wraz z tym szereg smoczych wzmocnień i będziesz w stanie nawet przemienić się w smoka, podobnie jak robiła to Terendelev’s.
Legend
Gdzie? – Act 5
Alignment? – Neutral
Czy ktoś odejdzie? – Nie
Czasami nie musisz posiadać specjalnych mocy by zostać bohaterem. Legenda na ósmym poziomie Twojej Mythic Path, jeżeli zostanie wybrana, usunie wszystkie umiejętności specjalne związane z Mythic Class, ale Twój bohater będzie mógł osiągnąć 40 poziom oraz uzyska +4 do wszystkich umiejętności. Czy odważysz się pozostać zwykłym człowiekiem przy tylu pokusach?
Podsumowanie
Jak widzisz, każda mityczna ścieżka wymaga od Ciebie innych wyborów oraz da Tobie inne korzyści. Wybór jej rzutuje na całą grę i musi być wybrany starannie. Żeby poznać je wszystkie, będziesz potrzebować paru przejść, co sprawia, że Pathfinder: Wrath of the Righteous jest jedną z najdłuższych i najbardziej unikalnych gier RPG jakie powstały – przejście jej wszystkimi ścieżkami to tysiące godzin gry. Kto się podejmie wyzwania?
Brak komentarzy