Świat gier survivalowych rządzi się swoimi prawami, jednak The Alters wyróżnia się na tle konkurencji wciągającą fabułą i wyjątkową mechaniką, która pozwala Ci kształtować otoczenie i postacie wokół siebie. Jeśli chcesz zdobyć platynę w tej niezwykłej produkcji, musisz przygotować się na długą i wymagającą przygodę.
Podczas pierwszego podejścia do gry spędzisz przy niej około 20 godzin, jednak na tym nie koniec — w pogoni za wszystkimi trofeami czeka Cię przynajmniej jedno dodatkowe przejście, by poznać każdy zakamarek tej historii i spełnić wszystkie warunki do zdobycia 100% osiągnięć. Aby w pełni ukończyć The Alters i zdobyć platynę, musisz zgromadzić wszystkie 56 trofeów lub achievementów. Część z nich powiązana jest bezpośrednio z postępami w fabule, innymi zaś musisz zająć się samodzielnie, wykonując dodatkowe zadania, eksplorując ukryte zakamarki czy wchodząc w interakcję z różnymi postaciami. Ten poradnik szczegółowo opisze, jak odblokować każde z osiągnięć i sprawi, że w Twojej drodze po platynę nie pojawią się żadne niespodzianki.
Podczas rozgrywki w The Alters kluczowe znaczenie ma podnoszenie poziomu Qubitów — specjalnego wskaźnika, który pozwala Ci otwierać nowe możliwości dla Twojego bohatera i jego alter ego. Z tego powodu w dalszej części artykułu pokażemy Ci dokładną metodę na to, jak szybko i efektywnie podnosić Qubit Level, co jest fundamentem do odblokowania niektórych ukrytych trofeów. W grze wyróżniamy różne kategorie osiągnięć. Część z nich zdobywasz w ramach standardowych misji fabularnych i questów pobocznych, inne jednak związane są z relacjami z poszczególnymi alterami – w tej roli ważne jest nie tylko zdobywanie punktów Qubitów, lecz także dbanie o samopoczucie i potrzeby swoich towarzyszy. To oznacza, że dla gracza pragnącego platyny kluczowe będzie planowanie i umiejętne zarządzanie czasem w bazie, wypełnianie zleceń oraz podejmowanie właściwych wyborów w dialogach.
Nasz poradnik podzieliliśmy na kategorie, aby ułatwić Ci przeszukiwanie treści i szybsze znajdowanie odpowiedzi. Znajdziesz w nim szczegółowe instrukcje dotyczące zdobywania wszystkich trofeów fabularnych, listę osiągnięć związanych z budowaniem bazy i rozwijaniem technologii, a także przewodnik po bardziej wymagających i ukrytych wyzwaniach. Dodatkowo przygotowaliśmy listę porad, które przydadzą się w drugim przejściu gry — w końcu nie wszystkie altery da się odblokować podczas jednej kampanii. Bez względu na to, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z The Alters, czy planujesz kolejne podejście w pogoni za platyną, ten poradnik poprowadzi Cię przez wszystkie wyzwania i pozwoli w pełni cieszyć się tym niepowtarzalnym, fabularnym survivalem. Jeśli chcesz w prosty i szybki sposób ukończyć grę na 100%, zdobyć wszystkie trofea i odblokować każdy Qubit Level, dobrze trafiłeś — zapraszamy do lektury i wspólnego podboju kosmicznych zakamarków The Alters!
Osiągnięcia związane z fabułą w The Alters
Trofea: 8/56
Pierwsze 8 osiągnięć związanych jest z kampanią fabularną i wymagają od gracza przejścia całej kampanii by zdobyć wszystkie te osiągnięcia. Nie będziemy ich opisywać ponieważ są one niepomijalne.
The survivor
Two of us
Dig Deeper
Let’s roll
The Bridge
Nothing’s gonna stop us
Into the storm
Time to go home
Osiągnięcia związane ze zbiornikami na rapidium w The Alters
Trofea: 12/56
Kolejne cztery osiągnięcia związane są z zadaniem dodatkowym wymagającym od gracza budowania kolejnych Arek służących do przenoszenia rapidium. W trakcie kampanii, po zbudowaniu poprzedniej arki, po jakimś czasie pojawi się kolejne zadanie pozwalające na budowę kolejnej arki.
Provide more
We needed that
The mission comes first
Exceed all expectations
Osiągnięcia związane z lekcjami od alterów
Trofea: 23/56
Robiąc zadanie osobiste dla każdego z Alterów, w połowie poznacie jego lekcje. Będzie wymagało to zbudowania jakiegoś budynku lub też wykorzystania nowej funkcji przedstawionej przez altera (jak np. Crunch od Naukowca albo Piwny Ping Pong od Technika).
Assertiveness
Reliance
Vulnerability
Charisma
Optimism
Integrity
Chill
Shrewdness
Joy of life
Jan Complete
Pragmatism
To osiągnięcie wymaga zrobienia wszystkich lekcji od Alterów.
Osiągnięcia związane z zadaniami pobocznymi dla Alterów
Trofea: 32/56
Kolejną częścią osiągnięć są te związane z zadaniami dla Alterów, wymagają one zrobienia poprzedniej połowy zadania (z poprzedniej listy) i wtedy po czasie odblokuje się druga część zadania.
Her last wish
Hidden truth
Keeping him safe
Remaking Himself
The Other Man
You gotta be smart
Happy Sisyphus
Take it easy, Dude
A place in people’s hearts
Osiągnięcia związane z końcem gry w The Alters
Trofea: 36/56
Poniższe osiągnięcia będą wymagać od nas różnych działań pod koniec gry by uzyskać różne zakończenia. Może być potrzebne manipulowanie zapisami gry na PS5, jeżeli nie chcecie przechodzić gry parę razy.
All By Myself
Aby zdobyć to osiągnięcie, musisz pozostać biernym w obliczu nadchodzących żołnierzy i nie podejmować żadnych działań. W praktyce oznacza to, że pozwalasz swoim alterom radzić sobie samym w tej niebezpiecznej sytuacji, co prowadzi do przyznania Ci tego nietypowego trofeum.
It ends in flames
To osiągnięcie zdobędziesz, gdy podczas inwazji żołnierzy zdecydujesz się na najbardziej wybuchowe rozwiązanie. Wystarczy podłożyć i zdetonować ładunki w swojej bazie, eliminując wrogów w spektakularnym stylu.
The Corporate Way
To osiągnięcie otrzymasz, gdy zdecydujesz się zakończyć grę, prosząc korporację o wsparcie. Wybór tej ścieżki pozwala Ci ukończyć przygodę szybko i bez dodatkowych komplikacji, stawiając na korporacyjne zasoby i kontakty.
Maxwell’s Path
To osiągnięcie zdobędziesz, jeśli poprosisz Maxwella o pomoc w zakończeniu gry. W ten sposób podążysz jego ścieżką i doprowadzisz historię do finału dzięki wsparciu tej konkretnej postaci.
Pozostałe osiągnięcia
Trofea: 55/56
Pozostałe osiągnięcia związane są z różnymi działaniami związanymi z grą, parę z nich jest tak oczywista, że prawdopodobnie jest niemożliwa do pominięcia (no bo przecież każdy pogłaskał owcę, prawda?).
I Found You
Aby zdobyć to osiągnięcie, musisz odnaleźć tajną bazę rebeliantów ukrytą w najbardziej wysuniętym na południowy zachód rogu mapy. Odkrycie tej lokacji nagrodzi Cię tym trofeum i przybliży do poznania kolejnych sekretów świata The Alters.
Corporate Plug
To osiągnięcie odblokujesz, gdy rozpoczniesz leczenie mutacji mózgu za pomocą specjalnych korporacyjnych implantów. Wybór tej metody podkreśla technologiczne podejście i pozwala Ci lepiej kontrolować rozwój choroby w świecie The Alters. To osiągnięcie wyklucza się z The Bold Science.
Bold Science
To osiągnięcie zdobędziesz, decydując się na leczenie mutacji mózgu eksperymentalną terapią. Wybór tej ryzykownej metody podkreśla Twoją wiarę w naukę i otwiera nowe możliwości w walce z postępującą chorobą.
Awareness
To zdobycie tego osiągnięcia konieczne jest, by niespodziewany członek — Tabula Rasa — pozostał w Twojej załodze. Kluczowe jest wybranie leczenia za pomocą implantów dla mutacji mózgu, choć dokładna sekwencja działań nie jest w pełni potwierdzona i może wymagać dodatkowych eksperymentów.
Who else is there?
Musisz ulepszyć komputer kwantowy po raz pierwszy. W zasadzie jest to osiągnięcie niepomijalne.
The Ultimate Builder
Musisz zbudować każdy moduł przynajmniej raz. W zależności od wydajności Twoich badań, może to wymagać dwóch przejść gry.
Reunited
To osiągnięcie otrzymasz, gdy przekonasz rebeliantów, aby wrócili do Twojej grupy. Warunkiem jest wybranie leczenia implantami i przekazanie Lenie pierwszych paczek zaopatrzenia w zamian za wyłączenie urządzeń namierzających.
Not Just An Object
To osiągnięcie zdobędziesz, wręczając każdemu z Alterów przynajmniej jeden przedmiot, który naprawdę im się podoba. Podobnie jak w grach randkowych, musisz trafić w gusta swoich towarzyszy, obdarowując ich ulubionymi podarunkami. Tutaj przynajmniej gra od razu mówi, komu należy dać jaki prezent.
All by myselves
To osiągnięcie będzie wymagać stworzenia wszystkich Alterów. Będziesz w stanie zrobić to przynajmniej w dwóch przejściach gry.
Smart Management
To osiągnięcie otrzymasz, gdy uruchomisz w swojej bazie produkcję w trybie „uphold”, aby regularnie uzupełniać zapasy. Dzięki temu w prosty sposób zadbasz o bieżące potrzeby załogi, takie jak jedzenie czy zestawy naprawcze.
Look at all this new space!
Musisz po raz pierwszy rozszerzyć swoją bazę. W zasadzie jest to osiągnięcie automatyczne, bo bez tego nie będziesz w stanie zbudować odpowiedniej dużej bazy by opuścić akt 1 lub akt 2.
Jan’s Moving Village
Musisz ulepszyć pojemność bazy (jej rozmiar) maksymalnie, czyli do czwartego poziomu.
Baaa!
Musisz pogłaskać owcę po raz pierwszy. Najlepiej zrób to od razu, jak się pojawi.
Advanced industry
Musisz po raz pierwszy przetworzyć jakieś surowce w rafinerii. Dobra sprawa, bo w zasadzie pozwala podwajać wzbogacone surowce lub te, które otrzymujesz po anomaliach.
In shield I trust
Musisz oberwać promieniowaniem od anomalii 20 razy. Nie musi być na obrażenia od promieniowania, może być na tarczę.
The things we do for love
W zasadzie jest to osiągnięcie związane z końcem gry, ale trafiam tutaj bo wymaga wcześniej posiadania botanika. To osiągnięcie zdobędziesz, gdy wcielisz się w Botanika i zdecydujesz się na ucieczkę kosztem pozostałych. Wystarczy zamienić się miejscami z Botanikiem i pozostać biernym podczas ataku żołnierzy, pozostawiając swoją załogę bez wsparcia.
We Made It Together
Musisz przetrwać burzę magnetyczną. Osiągnięcie automatyczne, bo te się pojawiają im bliżej słońce się znajduje, a jak nie przetrwasz, to przegrasz 🙂
New perspective
To osiągnięcie odblokujesz, decydując się na alternatywny tatuaż w towarzystwie Naranatha Bhranthana. Podczas sesji wybierz projekt zaproponowany przez psychiatrę, by podkreślić swoją wyjątkową więź i zdobyć to trofeum.
I deserved this more
Aby zdobyć to osiągnięcie, musisz ukończyć wątek fabularny Botanika, wybrać leczenie za pomocą implantów i zgodzić się na zamianę z nim w dniu ewakuacji. Dzięki temu wrócisz na Ziemię właśnie jako Botanista, spełniając jego marzenia.
Platyna w The Alters
Trofea: 56/56
A Quantum Singularity
I to wszystko, udało Ci się ukończyć The Alters (pewnie nawet dwa razy, co?) i zdobyłeś wszystkie osiągnięcia w grze! Jeżeli artykuł się spodobał, to sprawdź nasze inne poradniki związane z osiągnięciami jak np. poradnik The First Berserker: Khazan czy też poradnik do Monster Hunter Wilds.
The Alters możesz też kupić w naszym Sklepie z Grami.