Ubisoft rozwiązał zespół odpowiedzialny za Prince of Persia: The Lost Crown?


Nowe doniesienia sugerują, że Ubisoft rozwiązał zespół odpowiedzialny za rozwój gry Prince of Persia: The Lost Crown. Ta informacja pochodzi od francuskiego kanału YouTube ORIGAMI, którego prowadzący opisał, jak w biurze Ubisoft Montpellier pracownicy przenosili pudła z jednego piętra na drugie. Zauważył, że powodem tego było rozwiązanie zespołu odpowiedzialnego za Prince of Persia: The Lost Crown.

Prowadzący kanał ORIGAMI wyjaśnił: „W ostatnich dniach w Ubisoft Montpellier przenosimy pudła z jednego piętra na drugie, co jest dość symboliczne, ponieważ oznacza to rozwiązanie, nie ogłoszone publicznie, ale zakończone, zespołu Prince of Persia: The Lost Crown”. Decyzja o rozwiązaniu zespołu została podjęta wkrótce po premierze gry na początku roku. Gra została wydana 18 stycznia 2024 roku na Nintendo Switch, Xbox i PlayStation. Gra nie była zła i daliśmy jej wysoką ocenę 8/10 w recenzji.

Chez Ubisoft, l'équipe The Lost Crown n'existe déjà plus - Ouvrez Les Guillemots

Prowadzący powiedział: „Było to jasne już wiosną. Kilka łat, DLC i pakujemy się”. Chociaż kierownictwo Ubisoft podjęło decyzję o zakończeniu pracy nad grą wkrótce po jej wydaniu, część członków głównego zespołu programistycznego walczyła o dwa DLC, próbując zmienić zdanie kierownictwa.  Jednak kierownictwo Ubisoft nie było przekonane, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że sprzedaż gry była poniżej oczekiwań (chociaż poniżej oczekiwań dotyczy chyba teraz każdej gry Ubisoftu). Zamiast tego chcieli przelokować zespół na bardziej potencjalnie lukratywne projekty. Ponadto, zespołowi powiedziano, że jeśli wydadzą sequel, może to kanibalizować z długoterminową sprzedaż pierwszej gry.

Ubisoft natomiast publicznie ogłosił realokację zasobów w swojej firmie już w maju, ujawniając, że porzuca rozwój The Division Heartland w Red Storm Entertainment i realokuje „zasoby na większe możliwości, takie jak XDefiant i Rainbow Six”. Ponadto, firma ogłosiła, że jej strategiczne skupienie się na „odzyskaniu pozycji lidera w przygodach Open World i rozszerzeniu obecności jako doświadczeń natywnych dla Games-as-a-Service (GaaS), wykorzystując bieżące wysiłki w zakresie zastrzeżonych najnowocześniejszych technologii jako czynnik różnicujący”.

Prince of Persia: The Lost Crown wyraźnie nie pasuje do żadnej z tych kategorii, ponieważ jest dwuwymiarową platformówką Metroidvania. Jeśli chodzi o sprzedaż gry, pomysł, że była słaba, nie jest zaskakujący. Gra niedawno została wydana na Steamie na początku sierpnia i według platformy SteamDB, osiągnęła szczytową liczbę jednocześnie grających graczy na poziomie 1446. W ciągu ostatnich 24 godzin gra osiągnęła szczytową liczbę jednocześnie grających graczy na poziomie zaledwie 123.

Szacunki sprzedaży również wskazują, że gra sprzedała się maksymalnie 54 000 egzemplarzy, a minimalnie tylko 40 600 egzemplarzy. Dla porównania, PlayTracker oszacował, że Concord sprzedał się w 20 800 egzemplarzy, a VG Insights oszacował, że sprzedał się w 25 700 egzemplarzy.

Ponadto, biorąc pod uwagę, że gra została wydana na Steamie w sierpniu, prawdopodobnie Ubisoft uwzględniał przynajmniej przyzwoity wzrost sprzedaży w drugim kwartale wraz z wydaniem Star Wars Outlaws. Jednak pod koniec września Ubisoft ogłosił w komunikacie prasowym, że znacznie obniża swoje oczekiwania na drugi kwartał z 500 milionów euro do 350-370 milionów euro. To spadek o 30%. Zauważono również, że obniża swoje roczne oczekiwania do „około 1,95 mld euro i około zerowego zysku operacyjnego non-IFRS i przepływów pieniężnych netto”.

Firma wyjaśniła: „Zrewidowane cele są głównie odzwierciedleniem decyzji podjętych w sprawie Assassin’s Creed Mirage i słabszego niż oczekiwano debiutu Star Wars Outlaws”. W towarzyszącym wywołaniu aktualizacji handlowej dyrektor generalny Yves Guillemot został zapytany przez Nicholasa Langlenta z BNP Paribas: „Więc wytyczne na drugi kwartał … czy to tylko Star Wars Outlaws, czy jest coś jeszcze słabo działającego w portfelu?”

Guillemot odpowiedział: „Głównie odzwierciedla to słabszą niż oczekiwano sprzedaż Star Wars Outlaws. Zmniejszyliśmy również oczekiwania dla XDefiant, o czym damy ci więcej szczegółów pod koniec października”. Chociaż nie wspomniał o Prince of Persia: The Lost Crown, możliwe, że na podstawie liczby graczy, które widzimy, gra ta również nie spełniła oczekiwań sprzedażowych.

A jeżeli jednak zdecydujesz się spróbować Prince of Persia: The Lost Crown, to możesz grę kupić w naszym Sklepie z Grami 🙂

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio Kong: Survival Instinct - Recenzja - Coś dla fanów dużych potworów
Następny Diablo IV: Vessel of Hatred - Podmiasto Kurast - Poradnik