W ostatnich tygodniach gra planszowa Mass Effect: The Board – Priority: Hagalaz stała się tematem gorącej dyskusji w społeczności graczy. Wszystko za sprawą kontrowersyjnych wypowiedzi jej twórcy, Erica Langa, który skrytykował graczy za negatywne recenzje gry na platformie Board Game Geek. Lang oskarżył ich o „manbabyzm” (cokolwiek to znaczy) i próbę zniszczenia oceny gry, ponieważ nie mogą zaakceptować obecności zaimków na kartach postaci.
Lang, w serii wpisów na platformie X, wyraził swoje niezadowolenie z negatywnego odbioru gry, sugerując, że wynika on z ideologiczną motywacją. Twierdził, że gracze próbują zniszczyć jej ocenę, ponieważ nie mogą zaakceptować obecności zaimków na kartach postaci. Chociaż później usunął swoje kontrowersyjne wpisy, wyraził swoje niezadowolenie z platformy X i potwierdził, że stoi za swoimi słowami. Pisaliśmy o tym w oddzielnym artykule. Finalnie Eric Lang usunął te wpisy, ale i tak nie zrozumiał swojego błędu i dalej pisał posty na portalu X, przez co pogrążył oceny gry na portalu Board Game Geek.
W związku z tą sytuacją, czeski oddział wydawcy gry, Asmodee, podjął decyzję o usunięciu zaimków z czeskiej wersji gry. Michal Ekrt, Brand Manager ds. Gier Planszowych w Asmodee Czech Republic, stwierdził, że obecność zaimków na kartach postaci jest całkowicie niepotrzebna i nie ma żadnego sensu. Firma planuje również negocjować z wydawcą w celu całkowitego usunięcia zaimków z gry. Decyzja czeskiego oddziału Asmodee wywołała dyskusję na temat obecności zaimków w grach planszowych. Jedni uważają, że zaimki są niepotrzebne i mogą odciągać uwagę od rozgrywki. Inni argumentują, że zaimki są ważnym elementem inkluzywności i mogą pomóc w tworzeniu bardziej różnorodnych i reprezentatywnych postaci.
Kontrowersje wokół gry Mass Effect: The Board – Priority: Hagalaz mogą mieć poważne implikacje dla przyszłości gier planszowych. Może to prowadzić do dalszej polaryzacji społeczności graczy i zwiększenia napięć między różnymi grupami. Może również wpływać na decyzje wydawców dotyczące przyszłych gier, zmuszając ich do podejmowania trudnych wyborów między artystyczną ekspresją a uniknięciem kontrowersji.
Sprawa czeskiego oddziału Asmodee i gry Mass Effect: The Board – Priority: Hagalaz pokazuje, jak szybko kontrowersje mogą się rozprzestrzeniać w świecie gier planszowych. Decyzja o usunięciu zaimków z gry jest kontrowersyjna i może mieć daleko idące konsekwencje. Ważne jest, aby społeczność graczy prowadziła otwartą i szczerą dyskusję na temat inkluzywności i różnorodności w grach planszowych, jednocześnie szanując różne poglądy i opinie.
Brak komentarzy