Baldur’s Gate 3 to epicka gra RPG, która przenosi graczy w fascynujący świat Zapomnianych Krain, oferując niezwykle rozbudowaną i złożoną przygodę. Nasz szczegółowy poradnik poprowadzi Cię przez wszystkie zakamarki tej monumentalnej produkcji, pomagając w podejmowaniu kluczowych decyzji i odkrywaniu najciekawszych elementów rozgrywki.
Poradnik został podzielony na szereg szczegółowych sekcji, które w przejrzysty sposób prezentują wszystkie istotne elementy rozgrywki. Znajdziesz tutaj dokładne opisy zadań głównego wątku fabularnego, wraz ze wszystkimi możliwymi wariantami ich ukończenia i konsekwencjami podejmowanych decyzji. Poświęciliśmy również znaczną uwagę zadaniom pobocznym, które często kryją w sobie fascynujące historie i cenne nagrody. Każda misja została szczegółowo rozpisana, z uwzględnieniem różnych ścieżek jej ukończenia, potencjalnych pułapek i ukrytych elementów. Nie zabrakło też informacji o lokalizacji cennych przedmiotów, sekretnych przejściach i opcjonalnych bossach, których pokonanie może znacząco wpłynąć na rozwój Twojej drużyny. Dzięki naszym wskazówkom dotyczącym rozwoju postaci i doboru umiejętności, będziesz mógł stworzyć efektywną drużynę, gotową stawić czoła największym wyzwaniom.
Szczególną uwagę poświęciliśmy systemowi walki i mechanikom rozgrywki, które w Baldur’s Gate 3 są niezwykle złożone i oparte na zasadach Dungeons & Dragons 5. edycji. W poradniku znajdziesz szczegółowe wyjaśnienie wszystkich mechanik gry, od podstawowych zasad rzutów kośćmi, przez wykorzystanie terenu w walce, aż po zaawansowane taktyki i kombinacje umiejętności. Wyjaśniamy też, jak efektywnie wykorzystywać system skradania, dialogów i różnorodnych akcji środowiskowych, które mogą dać Ci przewagę w kluczowych momentach gry. Dodatkowo, przedstawiamy kompleksowe informacje na temat wszystkich dostępnych towarzyszy, ich osobowości, questów osobistych oraz potencjalnych romansów. Dzięki tym informacjom będziesz mógł świadomie kształtować relacje w swojej drużynie i odkrywać fascynujące historie kryjące się za każdą postacią.
Poradnik ma formę filmów i serii Let’s play. Jest to bardzo długa seria, bo zajęła mi ona ponad 100 odcinków. Grę ukończyłem w miarę dokładnie, starałem się kończyć wszystkie zadania dodatkowe oraz poboczne czynności. Szukałem alternatywnych ścieżek oraz unikałem utartego szlaku. Let’s play ma formę filmów po polsku i z komentarzem prowadzącego. Filmy są ustawione w kolejności chronologicznej i w tytule każdego z nich znajdziesz informacje o zadaniach lub czynnościach, które robię w danym odcinku. Bez względu na to, czy jesteś doświadczonym graczem RPG, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z tym gatunkiem, znajdziesz tutaj wszystkie niezbędne informacje, które pomogą Ci w pełni wykorzystać potencjał gry. Od wyboru klasy i rasy postaci, przez taktyczne aspekty walki, aż po złożone zadania i romanse – nasz przewodnik obejmuje każdy aspekt tej niezwykle bogatej produkcji. Przy okazji możesz też zobaczyć nasze inne poradniki, takie jak solucja do gry Flint: Treasure of Oblivion.
Zaczynamy grę jako Czarnoksiężnik Dragonborne
Rozbity Nautiloid, Posępne Serce, Astarion
Wejście do kaplicy, Zatęchła Krypta, Refektarz, Marniej
Atak Goblinów na Szmaragdowy Gaj, Wyll
Dziecko porwane przez Harpie, Alfira, Kryjówka Diabelstw
Rozmowa z Nieumarłymi, Karlach, Straszna Scena w wiosce goblinów
Gawra Sowodźwiedzi, Gnom na Wiatraku, Piwnica Alchemika
Pająk Fazowy Matka Rodu, Szepcząca Głębia, Nekromancja Thayu
Iluzja na bagnie, Zaniedbane Schronienie, Wyll i Karlah
Zdemaskowana Kagha, Rekrutacja Ogrów, Sękata Herbaciarnia
Zarośnięty Tunel Wiedźmy, Ewolucja Wylla
Obozowisko Goblinów, Ratunek Halsina, Zrujnowane Sanktuarium
Kapłanka Kiszka, Moce Illithidów, Senna Zjawa
Oblężenie Szmaragdowego Gaju, Strażniczka Nocy Minthara
Atakujemy Zrujnowane Sanktuarium, Dror Ragzlin
Witamy w Underdarku, Minotaury, Omeluum
Krasnoludy Głębinowe, Władca Przesyt, Kora Sussowa
Filro Zapomniany, Buletta, Tajne przejście na powierzchnię
Jak uruchomić windę w Magicznej Wieży? Spektator Boss
Porzucone Schronienie, Zbuntowane Woły, Wejście do Kuźni Adamantu
Kuźnia Adamantyny, Grym, Wieczny Obrońca Kuźni
Myślący Amulet, Atak Mimiców, Nere się udusił? Ciotka Ethel
Paladyni na Wysokim Trakcie, Ratunek Kupców przed Gnollami
Popas Waukeen i pożar, Piwnica Zhentarimów, Patrol Githyanki
Górska Przełęcz, Lady Esther, Klasztor Jutrzenki, Wrogie Orły
Zagadka w Klasztorze, Zaith’isk, Zdrada w szkółce paskud
Kith’rak Therezzyn, Ch’r’ai W’wargaz, Bronimy artefakt!
Sfera Astralna, Krew Lathandera, Pasterze Śmierci
Zaczynamy Akt Drugi, Spustoszone Pustkowie
Kar’niss Drider, Pułapka Harfiarzy, Droga do Karczmy
Karczma Ostatnie Światło, Isobel, Jaheira, Atak na kapłankę
Ten, Który Był, Gnilec dotknięty klątwą cienia, Pobojowisko
Korzenie, Ratunek Rolanda, Atak Mastifów
Skarb Kultu Shar, Przechytrzony Malus Thorm
Atak Kuo Toa, Okolice Domu Uzdrowień
Halsin i Obrona Portalu, Druid dołącza do drużyny
Wielkie Mauzoleum, Yurgir i horda Mergonów
Próba Ostrożnego Kroku, Wojny Klonów, Próba Skoku Wiary
Zewłok, Nauki Utraty: Pieśniarka Nocy
Kostnica, Ubywający Księżyc, Thisobald Thorm pokonany bez walki!
Ten, Który Był, Oliver, Zdejmij Klątwę Cienia, Gerringothe Thorm
Tajemnice Wież Wschodzącego Księżyca
Uratuj Diabelstwa, Naczelniczka
Sfera Cieni, Pieśń Nocy, Balthazar Boss
Szturm na Wieże Wschodzącego Księżyca
Pierwsza walka z Ketheric Thorm, Wylęgarnia Łupieżców Umysłu
Apostoł Myrkula, Koniec Drugiego Aktu
Pułapka Githyanki, Atak na Obóz w Smoczej Warowni
Cesarz i walka w Strefie Astralnej, Przemiana w Łupieżcę Umysłu
Cyrk Dni Ostatnich, Przechytrzony Dżin Akabi, Klaun Śliniak
Śledztwo w Świątyni Otwartej Dłoni, Statek z zasobami Absolutu
Drapek, Bramy Baldur’s Gate, Gdzie użyć kwiecistego klucza
Tańczący Topór Danthelona, Koronacja Gortasha
Problem ze Szczurami i Piwnica Tawerny, Kryjówka Cesarza
Cora Highberry, Mauzoleum Durinboldów, Park w Kwietnym Pasie
Zatrzymaj Druk, Prasa Drukarska Głos Baldura, Piwnica Redakcji
Czarodziejskie Rozmaitości, Lady Aylin i Lorroakan, Pałac Sharrów
Wilkołaki, Ja i Cesarz, Lochy Cazadora, Czaszka Veliotha
Cazador Sharr boss, Ratujemy Astariona
Cierpisz, Czerwony Krasnolud, Dom Żalu, Viconia DeVir Boss
Rodzice Posępnego Serca, Atak Sahuagin w Dolnym Mieście
Spłoniona Syrena i Piwnica, Powrót Ciotki Ethel, Siedziba Gildii
Piwnica Jaheiry, Dom Rozliczeniowy, Kanały Dolnego Miasta
Porzucona Cysterna, Minsc uratowany, fałszywa Jaheira pokonana
Minsc i Boo są gotowi! Duchy w posiadłości Jannath
Duchy w Posiadłości Jannath, Ratujemy Volo
Przewozy towarowe Flymma, Mistyk Carrion, Thrumb odnaleziony
Narządy Mistyka Carriona, Starożytna Kryjówka, Niszczymy serce
Mistyk Carrion umiera ostatecznie, Thrumbo, Uwolnij Malarza
Czarodziejski Skarbiec, Roczniki Karsusa, Kodeks Thayański
Bitwa w Rogatej Opłacie, Rytuał Helsik, Witamy w Domu Nadziei
Haarlep, Na ratunek dla Nadziei, Spektatory
Rafael boss, walka z diabłem
Szukamy drogi do fabryki Automatów i Stalowych Strażników
Odlewnia Stalowej Straży i problemy techniczne
Stalowy Tytan boss, Co zrobić z fabryką automatów?
Żelazny Tron i ratowanie zakładników, Omeluum i książę Ravengard
Niszczymy odlewnię Stalowej Straży, Szturm na Smoczą Skałę
Próby, Smoczy Szlak, Szachy, Ansur Smok Boss
Umocnienia Smoczej Skały, Gortash boss, Sarevok Anchev pokonany
Odźwierny Śmierci i Ścieżka Bhaala, Orin Zwiastunka Śmierci
Przygotowania przed punktem bez odwrotu, Morficzna Sadzawka
A więc to jest Netheryjski Mózg? Kto zostanie Łupieżcą Umysłu?
Oblężenie Wrót Baldura, Dziedziniec Wysokiego Dworu, Nautiloid
Netheryjski Mózg pokonany, Koniec Wielkiej Przygody!
A jeżeli poradnik się podobał, to wesprzyj nas wchodząc na Sklep z Grami i kupując jakąś grę 🙂 Dzięki temu wspierasz rozwój naszej działalności 🙂
Brak komentarzy