Electronic Arts (EA) ogłosiło masowe zwolnienia, obejmujące od 300 do 400 pracowników, w tym około 100 osób z Respawn Entertainment. Decyzja ta wiąże się z anulowaniem nieujawnionej gry z uniwersum Titanfall, znanej pod kryptonimem „R7”. Zmiany te są częścią szeroko zakrojonej restrukturyzacji, mającej na celu lepsze dostosowanie zespołów i zasobów do długoterminowych priorytetów strategicznych firmy.
Respawn Entertainment, znane z takich tytułów jak Apex Legends i Star Wars Jedi: Fallen Order, potwierdziło na platformie X, że zrezygnowało z dwóch projektów w fazie inkubacji oraz dokonało „ukierunkowanych zmian zespołów” w ramach Apex Legends i serii Star Wars Jedi. Pomimo tych zmian, studio zapewnia, że kontynuuje prace nad nowym sezonem Apex Legends oraz kolejną odsłoną serii Star Wars Jedi, dążąc do podniesienia poprzeczki w zakresie narracji i rozgrywki. Anulowana gra Titanfall, określana jako „R7”, miała być strzelanką typu extraction shooter osadzoną w uniwersum Titanfall. Projekt ten był na wczesnym etapie rozwoju i jego anulowanie jest częścią szerszych cięć w EA, które obejmują również inne zespoły i projekty. Niektórzy pracownicy zostali przeniesieni do innych projektów EA, takich jak gra Iron Man od EA Motive czy seria Battlefield.
W ramach restrukturyzacji, Daniel Suarez, dotychczasowy starszy wiceprezes ds. operacyjnych w Respawn, został awansowany na stanowisko dyrektora generalnego studia i będzie teraz bezpośrednio podlegał współzałożycielowi i CEO, Vince’owi Zampelli. Zmiany te odzwierciedlają trwające przesunięcia w strategii EA i wpływają na kluczowe franczyzy oraz zespoły deweloperskie. Decyzje te wpisują się w szerszy kontekst branży gier wideo, która w ostatnich latach doświadcza licznych zwolnień i restrukturyzacji. Wzrost kosztów produkcji gier AAA, sięgający nawet 200 milionów dolarów, oraz niepewna sytuacja ekonomiczna zmuszają wydawców do podejmowania trudnych decyzji dotyczących projektów i zasobów ludzkich.
Dla fanów serii Titanfall, anulowanie nowej gry to kolejny cios, zwłaszcza że poprzednie tytuły cieszyły się dużym uznaniem. Jednak EA i Respawn zapewniają, że nadal koncentrują się na rozwijaniu istniejących franczyz, takich jak Apex Legends i Star Wars Jedi, które mają przed sobą obiecującą przyszłość. Podsumowując, decyzje EA o zwolnieniach i anulowaniu projektów są częścią większej strategii mającej na celu skoncentrowanie się na kluczowych obszarach działalności i zapewnienie długoterminowego wzrostu. Chociaż są to trudne decyzje, firma stara się wspierać dotkniętych pracowników i zapewnić im możliwości przejścia do innych projektów w ramach EA. Dla branży gier wideo oznacza to kontynuację trendu konsolidacji i koncentracji na najbardziej dochodowych franczyzach, co może wpłynąć na różnorodność i innowacyjność przyszłych tytułów.