W jaki sposób zdobyć platynę, czyli odblokować wszystkie osiągnięcia i trofea w grze Forspoken? Zapraszam do poradnika, który stworzyłem bazując na rozgrywce na konsoli Playstation 5.
Trzeba od razu przyznać, że Forspoken nie posiada trudnej platyny i zdobycie jej może być czasochłonne, ale zgodnie ze strategią nawet czasowych gier ekskluzywnych sony, można ją zdobyć za pierwszym razem niezależnie od poziomu trudności. Niektóre jednak osiągnięcia będą od Was wymagały niecodziennego, czasami nawet szalonego działania. By je zdobyć będziecie musieli trochę się namęczyć, ale zanim zaczniecie siedzieć z poniższą listą i odhaczać kolejne osiągnięcia, gorąco zachęcam do przejścia gry po raz pierwszy. W ten sposób odblokujesz wszystkie mechaniki oraz umiejętności, a także otrzymasz możliwość wykonania paru questów, które inaczej byłyby niedostępne. Zanim przejdziemy do samych osiągnięć, szybkie FAQ:
Ile czasu potrzebuję by zdobyć platynę w Forspoken?
Samą grę ukończysz w maksymalnie 15 godzin, jeżeli nie będziesz skupiać się na eksploracji, jednak platyna będzie od Ciebie wymagać wyczyszczenia większości mapy, więc całość na normalnym poziomie trudności to około 60 godzin gry.
Czy Forspoken posiada pomijalne osiągnięcia?
Nie, każde osiągnięcie możesz zdobyć przechodząc grę na dowolnym poziomie trudności oraz po ukończeniu kampanii. Teoretycznie istnieją dwie części ekwipunku, które zdobywamy tylko podczas historii, ale w praktyce według twórców nie wliczają się one do osiągnięcia związanego z ekwipunkiem. Nie możesz jednak wracać do już ukończonych rozdziałów, ale to nieważne, bo nie ma tam osiągnięć pomijalnych.
To chyba wszystko, bo temat poziomów trudności poruszyłem już w pierwszym akapicie. Przejdźmy więc do osiągnięć.
Osiągnięcia związane z fabułą
Trofea: 12/54
Poniższe trofea są związane bezpośrednio z kampanią fabularną, przechodząc grę zdobędziecie je wszystkie i nie ma sensu, byśmy opisywali je wszystkie.
Attachments
Stuck
The Interloper
What Must Be Done
Might and Main
Damned If You Do…
The Hue of Blue
The Truth Will Out
Breaking Point
None the Wiser
Forspoken
Awakening
Tak zwane Detour
Trofea: 15/54
W grze funkcjonuje coś, co nazywa się Detour, czyli zwiedzaniem. Polega to jedynie na odbyciu paru dialogów po ukończeniu gry. Po za tym w trakcie zabawy także będziesz mógł prowadzić inne rozmówki, ale za żadne z nich nie ma osiągnięcia.
Rebirth
Wykonaj quest Cipal Reborn po ukończeniu gry w tym mieście.
Promises
Wykonaj quest Lost Lullabies po ukończeniu gry.
Moves
Po ukończeniu Cipal Reborn, musisz zrobić jeszcze dwa questy – Dancing in Cipal: Encore, Dancing in Cipal: Finale. Będą to dwa detours, w których będziesz mógł potańczyć wciskając odpowiednie przyciski. Jak się nie uda, to powtórz.
Osiągnięcia związane z odkrywaniem świata
Trofea: 28/54
Te trofea zdobędziecie realizując różne cele na mapie otwartego świata. Z uwagi na fakt, że sporo elementów zostanie odblokowane dopiero po ukończeniu gry, to wart oskupić się na nich dopiero jak skończycie zabawę z Forspoken i kampania będzie zaliczona. Nie musisz też odkrywać wszystkiego, co dokładnie potrzebujesz zdobyć wypisuję poniżej.
Pilgrimage: Initiate
Musisz odwiedzić pierwszy z monumentów.
Pilgrimage: Novice
Musisz zobaczyć dwanaście monumentów.
Pilgrimage: Adept
Musisz zaliczyć 50 monumentów. W grze znajdują się 54 monumenty, więc nie musisz zobaczyć ich wszystkich.
Explorer: Seeker
Musisz odwiedzić pierwszy interesujący punkt. Nie wliczają się tutaj wszystkie obiekty na świecie, najlepiej wyczyszczać wszystkie punkty, kiedy ukończyć grę i będziesz ogarniać jeden region za drugim. Do osiągnięcia nie wliczają się między innymi Flashbacks, Photo Spots, Belfries czy też mutanty.
Explorer: Pathfinder
Musisz odwiedzić 50 interesujących punktów.
Explorer: Trailblazer
Musisz odwiedzić 100 interesujących punktów.
Through the Eyes of Another: Empath
Musisz wykonać pierwszy flashback challenge. Jest to rodzaj elementu do zbierania, który aktywujesz w Monuments of Wisdom.
Through the Eyes of Another: Seer
Musisz wykonać dziesięć flashbkac challenge.
Through the Eyes of Another: Visionary
Musisz wykonać dwadzieścia flashback challenge. Czyli właściwie wszystkie, bo dokładnie tyle jest ich w grze.
Cat Person
Musisz wykonać wszystkie 20 osiągnięć związanych z kotkami w Tappa Challenge.
Happy Snapper
Kolejne osiągnięcie, tym razem w akcie czwartym otrzymamy możliwość robienia fotek, które potem będziemy mogli pokazać dzieciakom. Musimy odbyć pielgrzymkę do wszystkich pięćdziesięciu punktów w grze.
Abominizer
W grze znajdziesz cztery abominacje, czyli potężnych bossów. Oczywiście musisz pokonać ich wszystkich.
Archivist
Musisz zdobyć 80% notatek dostępnych w grze. Brzmi strasznie, ale jak będziesz czytać rozrzucone śmieci, to znajdziesz je wszystkie. Łącznie w grze jest 580 notatek do odnalezienia i musisz przeczytać czyli 464 z nich. W panelu osiągnięć Playstation znajdziesz twój aktualny status.
Osiągnięcia związane z Walką i Parkourem
Trofea: 41/54
Poniższe osiągnięcia zdobędziecie wykonując określone działanie w walce. Pozostała część jest do wykonania dzięki robieniu różnych akrobacji z pomocą magii.
Hop, Step, Jump
Musisz wykonać pięć ruchów zwanych Shimmies pod rząd. Odblokujesz je w Frey’s magic tree i znajdziesz tą umiejętność na górze w lewym rogu. Działa to prosto – kiedy odblokujesz skill i zobaczysz złote gwiazdki przy nogach bohaterki podczas parkour, wciśnij x i nasza bohaterka wykona wymagany ruch.
Hell of a Run
Musisz wykonać magiczne parkour przez 20 sekund, czyli po prostu biegaj z wciśniętym kółkiem przez ten czas – ja to zrobiłem przez przypadek w prologu.
Endless Runner
Musisz przebiec 100 km używając magicznego parkour. Nie da się tego pominąć.
W 8 rozdziale odblokujesz umiejętność pozwalającą na szybowanie. Musisz utrzymać się 10 sekund z jej pomocą – znajdź wysoki punkt i poszybuj, ale pewnie zdobędziesz to osiągnięciem przed zakończeniem kampanii fabularnej.
Leapfrogger
Musisz przeskoczyć 10 dowolnych wrogów za pomocą magicznego parkour – po prostu mając wciśnięty O wbiegnij na wroga i zrób to 10 razy.
Tit for Tat
Musisz wykonać 10 precision counters, które odblokujesz w 8 rozdziale. Kontrujesz trójkątem w odpowiednim momencie, kiedy pojawi się biała otoczka wokół Frey.
No Mercy
Wykonaj 30 dobić – raczej nie trzeba wyjaśniać.
Knock 'Em Dead
Musisz pokonać trzech wrogów jednym Surge Magic (L2+R2) – znajdź jakieś zombie, osłab je i aktywuj umiejętność. Pod miastem na samym początku gry znajdziesz całe hordy potworów.
Help Me Out Here
Musisz użyć umiejętności Disperse trzy razy podczas jednej bitwy. Masz ją od początku gry i najpewniej wpadnie to podczas walki z bossem (a skilla używaj przy każdej okazji, jest dosyć silny).
Wildfire
W piątym rozdziale odblokujesz ognistą magię. Musisz użyć splątania (umiejętność Bind) na wrogu i potem ognistego ataku do pokonania przeciwnika.
Shocker
Musisz naelektryzować trzech wrogów naraz. Magię elektryczności odblokuejsz w 11 rozdziale. Musisz naładować skill tempest (R2+L2) i trafić nim trzech wrogów. To wystarczy by zdobyć osiągnięcie – znajdź jakieś zombie i do dzieła.
From Every Angle
Musisz użyć ataków czterech szkół magii w jednej walce. Zrobisz to pod koniec gry, kiedy odblokujesz wszystkie umiejętności.
Barely There
To osiągnięcie jest cwane – użyj zdolności supression, tak żeby wróg zgubił cię z oczu (aktywuj i się nie ruszaj)
Pozostałe
Trofea: 53/54
Osiągnięcia, których nie wiedziałem gdzie podpiąć. Więc trafiły tutaj ;p
Remembrance
Musisz zmówić modlitwy dla czterech ludzi, każda z nich odblokowuje się w stolicy po ukończeniu kolejnych rozdziałów: 4, 10 i 12.
A Roaring Trade
W grze znajdziesz 9 poppets, które uzyskasz ścigając się z kotkiem w Cipal. Kolejne wyścigi odblokowują się w trakcie kończenia kolejnych rozdziałów.
Outdoorsperson
Musisz rozpalić ognisko – gra Ciebie tego nauczy w trzecim rozdziale, a pakiety znajdziesz między innymi w domkach. Strzałka w dół na padzie i buduj tam gdzie znajdziesz miejsce.
Unlocked Potential
Musisz się nauczyć pierwszego zaklęcia – w sumie osiągnięcie automatyczne.
Realized Potential
Musisz kupić wszystkie zaklęcia za manę – nie wliczają się do tego zaklęcia zdobywane podczas eksploracji, tylko te za manę. Łącznie potrzebujesz około 3200 many, więc musisz trochę pozbierać.
Call of the Fount: Baptized
Teoretycznie automatyczne osiągnięcie, bo pierwszy czar z Fount znajdziesz na początku trzeciego rozdziału.
Call of the Fount: Beatified
Musisz odnaleźć wszystkie 12 Fount i nauczyć się tamtejszych zaklęć.
Paragon
Te osiągnięcie jest sumą czterech poprzednich – musisz nauczyć się wszystkich zaklęć.
Tinkerer
Stwórz pierwszy przedmiot – związane z fabułą, więc automat.
Craftsperson
Musisz stworzyć oryginalny ekwipunek Frey i przedmiot leczący. Zrobisz to raczej po ukończeniu gry, w Visoria kupując odpowiedni przedmiot Sewing Kit, które pozwoli na stworzenie przedmiotu.
Kit and Caboodle
Zdobądź każdą część ekwipunku – musisz się nazbierać, jak już pisałem, nie musisz zdobywać przedmiotów z misji kampanii i łącznie musisz nabić 50 części ekwipunku.
Above and Beyond
Musisz wykonać wszystkie 105 spellcraft challenges, które akceptujesz z półki w jakimkolwiek pligrim’s refuge.
Platyna
Osiągnięcia: 54/54
Forspoken
Gratulacje! Masz to i jesteś mistrzem. Uratowałeś świat, pogłaskałeś kotki i potańczyłeś, jestem z Ciebie bardzo dumny 🙂
Brak komentarzy