Grę AAAA od Ubisoft, Skull and Bones, można już kupić za 10 dolarów!


Ubisoft, firma, która zaledwie pół roku temu określiła swoją grę Skull and Bones jako AAAA i próbowała uzasadnić jej cenę na poziomie 70 dolarów, oferuje teraz tytuł za jedyne 10 dolarów.

To niewiarygodne, ale prawdziwe. W ramach promocji w sklepie Best Buy, która trwa do 18 sierpnia, można kupić aż 10 gier za 10 dolarów. A już trzeciego dnia akcji w ofercie pojawił się właśnie Skull and Bones.

Przypomnijmy, że jeszcze w lutym tego roku, podczas konferencji finansowej Ubisoft, CEO firmy, Yves Guillemot, określił Skull and Bones jako grę AAAA. W odpowiedzi na pytanie inwestora o uzasadnienie ceny 70 dolarów stwierdził, że gra jest “pełnoprawnym, bardzo dużym tytułem, który pokaże swoją wartość w dłuższej perspektywie”.

Czy jednak faktycznie tak jest? Według przecieków od branżowego insidera, Toma Hendersona, gra zgromadziła do tej pory około 850 tysięcy graczy, wliczając tych, którzy skorzystali z ośmiogodzinnego darmowego trialu. Co więcej, koszty produkcji Skull and Bones miały wynieść około 200 milionów dolarów, a Ubisoft nie spodziewa się odzyskania tych pieniędzy. Ja przy tym skromnie dodam, że gra mi się nawet … podobała. Miała przyjemne, klimatyczne pływanie, fajny system walki oraz naprawdę ładne widoczki, o czym pisałem w recenzji gry Skull and Bones. Gdyby Ubisoft zrobił z tego typowy dla siebie open world, a nie live service (który do tego słabo działa przez problemy sieciowe), to gra byłaby moim osobistym hitem.

Ostatni raport finansowy Ubisoft zawierał jedynie krótką wzmiankę o grze, informując o premierze drugiego sezonu, poprawkach w endgame oraz dobrych wynikach zaangażowania graczy i średniego przychodu na użytkownika (ARPU). Warto zwrócić uwagę na podobieństwa w wypowiedziach Guillemota na temat Skull and Bones i jego najnowszej gry, Star Wars Outlaws. W obu przypadkach CEO Ubisoft podkreślał wyjątkową jakość i rozmach produkcji, mimo pojawiających się wątpliwości i krytyki.

Także dyrektor finansowy Ubisoft, Frédérick Duguet, chwalił wysoką jakość i świat przedstawiony w Star Wars Outlaws. Firma planuje również największą w swojej historii kampanię marketingową dla tej gry. Jednak analityk Barclays, Nick Dempsey, poddał w wątpliwość szacunki sprzedaży Star Wars Outlaws, sugerując potencjalny wynik na poziomie około 5 milionów sprzedanych kopii. Ubisoft nie potwierdził tych liczb, ale zapewnił o silnym launchu i pozytywnym odbiorze społeczności.

Szybki spadek ceny Skull and Bones do 10 dolarów to niewątpliwie zaskakujący rozwój sytuacji. Czy oznacza to, że gra faktycznie nie spełniła oczekiwań, czy też jest to jedynie agresywna strategia marketingowa? Te pytania pozostają bez odpowiedzi. Jednak jedno jest pewne – gracze mają teraz okazję sprawdzić Skull and Bones za niewielką cenę i wyrobić sobie własną opinię na temat tego kontrowersyjnego tytułu. Czy Skull and Bones okaże się perełką, która została niedoceniona, czy też kolejnym rozczarowaniem od Ubisoft? Czas pokaże.

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio Nobody Wants to Die - Poradnik Solucja - Pełne przejście gry
Następny Modelarstwo. Hobby, które bawi, uczy oraz łączy pokolenia!