Witaj, młody rycerzu! Jeśli marzysz o zdobyciu platynowego trofeum w Kingdom Come Deliverance 2, trafiłeś we właściwe miejsce. Ten kompleksowy przewodnik odkryje przed Tobą wszystkie sekrety i strategie, dzięki którym osiągniesz 100% postępu w tej wyjątkowej grze RPG osadzonej w realiach XV-wiecznych Czech.
Przed Tobą fascynująca podróż przez świat historycznego RPG, która wymaga około 200 godzin rozgrywki. Oto najważniejsze fakty, które musisz wiedzieć:
- Trudność zdobycia platyny: Umiarkowana (5/10)
- Liczba trofeów offline: 49
- Trofea wymagające szczególnej uwagi: Zaledwie 2 możliwe do przegapienia – Been There, Done That (musisz zrobić 95% zadań, gra posiada dwa punkty bez powrotu) oraz Lent, (nie możesz jeść mięsa)
- Złożoność: Możliwość ukończenia w jednym przejściu, o ile od samego początku gry nie zjesz kęsa mięsa.
Gra zabiera Cię w podróż przez dwa regiony – Trosky i Kuttenberg – oferując niepowtarzalne doświadczenie w świecie inspirowanym historyczną Czechami. Twórcy zadbali o to, aby gracze mogli cieszyć się pełną swobodą eksploracji i odkrywania świata nawet po zakończeniu głównego wątku fabularnego.
Przygotuj się na wyzwanie, które wymaga:
- Dokładnego przechodzenia questów
- Unikania niektórych działań (np. zabijania zwierząt)
- Kompleksowego odkrywania świata gry
Najcięższe do zdobycia trofea to Overkill oraz Bohemian Sniper, więc szykuj się na solidną dawkę wytrwałości i precyzji! Kingdom Come Deliverance 2 to nie tylko gra, to prawdziwa podróż w głąb historii, która oferuje niesamowite, realistyczne doświadczenie RPG. Każda godzina spędzona w grze to szansa na odkrycie kolejnych fascynujących szczegółów XV-wiecznego świata. Czy jesteś gotowy, aby zostać mistrzem trofeów w Kingdom Come Deliverance 2? Zapraszam Cię w dalszą podróż przez nasz kompleksowy przewodnik!
Roadmapa
Podczas swojej gry musisz szczególnie zwrócić uwagę na poniższe dwa osiągnięcia:
Pomijalne osiągnięcie: „Been There, Done That”
- Ukończ 95% wszystkich questów w grze
- Natychmiast realizuj rozpoczęte zadania poboczne
- Uważaj, aby niektóre questy nie przedawniły się
- Nie zabijaj neutralnych mieszkańców wsi
- W razie niepowodzenia wczytaj ostatni zapis
Pomijalne osiągnięcie: „Lent”
- Zakaz jedzenia mięsa i zabijania zwierząt
- Dozwolone jest:
- Jedzenie zupy z garnków
- Ogłuszanie wilków w walce wręcz
- Kontroluj statystyki w menu:
- Stan „Zjedzone mięso” musi być 0
- Stan „Zabite zwierzęta” musi być 0
Poniżej w skrócie rozpisałem które osiągnięcie jest pomijalne w którym zadaniu. Kieruj się poniższą rozpiską przy przejściu gry!
Kluczowe momenty
- Quest 2: Easy Riders – Déjá Vu
- Po Queście 4: Laboratores – Truce
- Quest 7: Back in the Saddle – Old Raven
- PUNKT BEZ POWROTU – REGION TROSKY (Quest 8):
- Dokończ wszystkie zadania poboczne
- Zadanie „Demony Trosky” stanie się niedostępne
- Quest 8: Necessary Evil – Silence is Golden
- Quest 11: The Finger of God – Rock and Stone!
- Po Queście 14:
- Master of Masters
- Under a Brown Flag
- Henry the Matchmaker
- Quest 15: The Devil’s Pack – The Dirty Seven
- Po Queście 17: Remember, Remember…
- Quest 18: Zbierz książkę Rosy
- Quest 20: Die Another Day
- Quest 22:
- The Hydra’s Heads
- Dokończ zadania w obozie Zygmunta
- Quest 23: No Good Deed
- PUNKT BEZ POWROTU – REGION KUTTENBERG (Quest 24):
- Dokończ wszystkie pozostałe zadania
- Po zakończeniu fabuły niektórzy bohaterowie znikną
- Quest 25: True Cardinal
- Quest 30: Face to Face
Poniżej krótki opis wszystkich osiągnięć. Przy okazji warto, żebyś zajrzał do naszego Poradnika dla Początkujących, gdzie wyjaśniamy, jak nie męczyć się zbyt mocno w pierwszych godzinach gry. Jeżeli wpis się podobał, to sprawdź też nasz Sklep z Grami, gdzie kupisz gry 🙂
Déjà Vu
W prologu, podczas pojedynku z Ptaszkiem musisz go pokonać. Zrób zapis przed pojedynkiem i przećwicz to sobie. Ptaszek nie jest zbyt trudnym przeciwnikiem.
Silence is Golden
Poniżej kroki, którymi musisz się kierować, żeby zrealizować te osiągnięcie. Ogólnie, musisz zrobić wszystko, by nie doszło do ataku na Semin.
Rozmowa z Otto von Bergow
- Odpowiedź: „Nie wiem nic”
- Unikaj: „Młody Semine opuścił własne wesele”
Przesłuchanie więźnia
Sekwencja działań:
- Pytanie: „Gdzie ukrywa się twoja banda?”
- Metody przesłuchania:
- Klepnięcie
- Obejrzenie szczypiec
- Uderzenie
- Użycie młotka
Rozmowa z von Bergow
- Powiedz: „Bandyci są w Nebakov”
- Ukryj informacje o pomocy Semine
- Unikaj ujawnienia jego zaangażowania
Uwaga
- Bardzo trudny próg umiejętności retoryki (22 punkty)
- Możliwość zablokowania trofeum przy złych wyborach
Vengeance
Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz w trakcie gry bez problemu. No spoilers 🙂
New Horizons
Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz w trakcie gry bez problemu. No spoilers 🙂
High Noon
Musisz pokonać przeciwnika z bronią palną, za pomocą broni palnej. Znajdziesz takich paru w kampanii, pilnuj tego.
Bohemian Sniper
Musisz pokonać wroga (najlepiej bandytę) za pomocą strzału z kuszy prosto w głowę … z dużej odległości. Duża odległość to tak na oko około 500 metrów.
Overkill
Musisz zastrzelić króliczka za pomocą broni palnej. Ciężka sprawa, bo musisz znaleźć królika i podejść do niego dość blisko. Przed próbą zrób zapis gry, bo to osiągnięcie wyklucza się z osiągnięciem Lent, gdzie nie możesz zabić żadnego zwierzęcia (z wyjątkiem wilków).
Fancy Fighting
Musisz pokonać wroga za pomocą jakiejś kombinacji. Jako, że pewnie będziesz używać prędzej czy później Master Strike, to osiągnięcie wpadnie automatycznie.
Lights Out
Musisz poderżnąć gardło dla przeciwnika, który szuka Ciebie. Sprowokuj gdzieś alarm i zaczekaj, aż szukający Ciebie strażnik podejdzie w Twoją stronę.
Hic-Hic-Boom
Musisz stworzyć (spróbować stworzyć) proch będąc pod wpływem alkoholu.
Reforged
Musisz przekuć miecz Radzika. Aby to zrobić kieruj się instrukcją:
Zdobycie miecza
- Automatycznie odbierasz podczas Questa głównego 12: Burza
- Po zabiciu Istvana Totha
- Miecz nie może zostać upuszczony
Proces kucia
Wymagania
- 3 stale toledańskie
- Zakup od kowali w Kuttenberg
Procedura kucia
- Podejdź do kowadła
- Wybierz miecz Radziga Kobyli
- Nagrzej miecz
- Kuj równomiernie z obu stron
- Jeśli miecz ostygnie – ponownie nagrzej
- Kontynuuj kucie, aż będzie gotowy
Efekt końcowy
- Miecz przekształca się w Przerobiony miecz Radziga Kobyli
- Odblokowanie trofeum
Man’s Best Friend
Musisz odnaleźć psa Orzecha. Więcej informacji w artykule Jak odnaleźć psa oraz konia w Kingdom Come Deliverance 2.
Original Gunslinger
Musisz mieć załadowane cztery bronie palne jednocześnie. Potrzebujesz do tego też pasa z czterema slotami.
Shiny
Henry the Bruiser
Musisz wykonać zadanie dodatkowe związane z pojedynkami na pięści. Jedno z nich znajdziesz przy młynie.
Die Another Day
Tales of Kuttenberg
Musisz wykonać zadanie dodatkowe dla Rosy.
True Cardinal
W queście „The Italian Job” wcielasz się w ojca Godwina, który podszywa się pod włoskiego kardynała wysłanego przez papieża, aby rozwiązać spór kościelny w Kuttenberg. Musisz ostrożnie wybierać dialogi, unikając podnoszenia podejrzeń – nie wybieraj opcji przynoszących negatywną reputację, pozostań pijany, aby mówić płynnie po włosku, słuchaj wszystkich stron sporu i nie zadawaj zbędnych pytań. Kluczowe jest postępowanie zgodnie z precyzyjnymi wskazówkami: ukłoń się Jerome’owi Naaz, zacznij rozmowę z Giuseppe Cabrini w dziedzińcu, na radzie kościelnej wypij wino, porozmawiaj z kluczowymi postaciami (Albich, ojciec Anthony, opat Jan III, Janosh Usher), popierając Sedletz i uspokajając sytuację. Trofeum „True Cardinal” zostanie odblokowane po zakończeniu dialogów, gdy ekran przygaśnie i zobaczysz Henry’ego w pubie.
Penitent One
Musisz wykonać zadanie dodatkowe Pielgrzymka, który dostaniesz od jakiegokolwiek księdza w grze, kiedy poprosisz go o możliwość poprawienia swojej reputacji.
Groschen Must Flow
Musisz wydać 10000 groszy. To wcale nie takie trudne, jak się na początku wydaje, o ile nie będziesz trzymać pieniędzy zawsze na później.
Slip the Noose
Musisz zdać test charyzmy będąc skazanym na śmierć za przestępstwa. Wymagać do tego będziesz bardzo wysokiej charyzmy, na poziomie co najmniej 30 punktów.
The End
Musisz ukończyć główną kampanię fabularną.
Been There, Done That
Musisz zrobić około 95% questów w grze. Wliczają się w to oczywiście wszystkie zadania poboczne.
The Lord Taketh Away
Według opisu musisz zapłacić karę w wysokości 10000 groszy. To jest błąd i osiągnięcie odblokowuje się już przy karze powyżej 1000 groszy.
Nimble Fingers
Musisz otworzyć zamek na poziomie trudności Bardzo Trudny.
My Shoes!
Musisz stracić buty – wydarzyć się to może za każdym razem kiedy stracisz przytomność. Zarówno podczas bójki, jak i po piciu alkoholu.
Old Raven
W queście głównym 7: „Back in the Saddle” musisz odnaleźć prawdziwego Lorda Nebakova więzionego w fortecy Nebakov. Idź na górny dziedziniec, za stół do kości, następnie po schodach w rogu przy palisadach. Wejdź przez metalowe drzwi, odblokuj łatwy zamek, zabierz klucz do więzienia leżący na stole. Uważaj na strażników – możesz ich rozprószyć kamieniem lub obejść przez kuchnię. W pierwszej celi więziennej porozmawiaj z więźniem, wybierając opcję dialogową „Zgłoszę to von Bergowowi!”, co odblokuje trofeum. Okazuje się, że bandyci przejęli zamek, podszywając się pod Lorda Nebaka i jego straże, podczas gdy prawdziwy lord pozostaje uwięziony.
Lent
Nie możesz zjeść żadnego mięsa oraz nie możesz zabić żadnego zwierzęcia. Zwierzęta agresywne, takie jak wilki, nie wliczają się w to zadanie.
Rock and Stone!
Musisz pokonać wroga za pomocą kamienia zrzuconego z blanków murów. W grze będzie parę oblężeń, więc podczas jednego z nich musisz zaliczyć to wyzwanie.
No Good Deed
An Old Friend
Musisz odnaleźć swojego konia Siwka. Więcej informacji znajdziesz w artykule Jak odnaleźć psa oraz konia w Kingdom Come Deliverance 2.
The Hydra’s Heads
Truce
Musisz wykonać quest Frogs lub Mice w Troskach.
Master of Masters
Musisz pokonać Zavisha podczas zadania dodatkowego Lost Honour
Without Protection
Podczas walki musisz zniszczyć tarczę wroga. Dobrze nadają się do tego topory i ciężka broń.
Henry the Matchmaker
W zadaniu pobocznym „Cicho, mój skarbie…” zamiast rozwiązywać problem z Victorią i Blackiem rozmową, musisz fizycznie wynieść Blacka z obozu do lasu, gdzie czeka Victoria. Po scence, która się tam rozegra, zdobędziesz trofeum i ukończysz zadanie.
Face to Face
W tym zadaniu masz za zadanie znaleźć konia. Zanim to zrobisz, możesz odnaleźć Markvarta von Aulitza w tawernie znajdującej się na środku obszaru poszukiwań. Tawerna jest silnie strzeżona. Najlepiej będzie, jeśli zakradniesz się tam po cichu, przechodząc przez domy na północy i stodołę na wschodzie tego obszaru. Drzwi do tawerny mają bardzo trudny zamek, ale możesz ukraść klucze strażnikowi, który siedzi przed drzwiami. Trofeum odblokowuje się natychmiast, gdy wejdziesz do tawerny i zobaczysz scenkę, w której spotykasz Markvarta. Ponieważ Markvart nie jest w żaden sposób oznaczony na mapie, łatwo jest przegapić ten moment. Chociaż spotkasz Markvarta również w innych momentach gry, trofeum zostanie odblokowane tylko w tym konkretnym miejscu, w tawernie.
Under a Brown Flag
W zadaniach pobocznych „Gaduły i Moda” (Yackers 'n’ Fash) i „Pasiaste Tony” (Striped Tonies), które rozpoczynają się od rozmowy z Foremanem Vlachem w Karczmie Czarny Koń w Kuttenberg wieczorem, wieszanie bielizny jest celem, na który musisz się zgodzić podczas zadania „Pasiaste Tony”.
Canny Shooter
Aby zdobyć to trofeum, potrzebujesz łuku lub kuszy i musisz mieć ukończone zadanie główne 14: „Mówić o diable”. Broń możesz kupić u Mistrza Wacława w Kuttenberg:
W regionie Kuttenberg udaj się do Diabelskiej Nory i porozmawiaj z Kubyenką. To ta sama postać, którą spotkałeś w zadaniu głównym 14: „Mówić o diable”. Po tym zadaniu będzie przebywał gdzieś w Diabelskiej Norze lub na strzelnicy za nią, w zależności od pory dnia. Jeśli nie możesz go znaleźć, zmieniaj czas o 1 godzinę i sprawdzaj karczmę.
Powiedz mu: „Chcę wziąć udział w konkursie strzeleckim”. Następnie możesz wybrać między łukiem a kuszą. Potwierdzono, że kusza i poziom trudności „Mistrzowscy Łucznicy” działają na pewno.
Jeśli nie ma takiej opcji dialogowej, zmień czas lub wróć później w trakcie gry. Pamiętaj, że w niektórych zadaniach fabularnych przeniesie się w inne miejsce. Po ukończeniu głównego wątku gry, wróci do Diabelskiej Nory i nadal będzie można zdobyć trofeum.
Rozpocznie to konkurs łuczniczy z losowym NPC „Strażnikiem”. Aby zdobyć trofeum, zarówno ty, jak i przeciwnik musicie trafić WSZYSTKIE 11 celów (małe słomiane ptaszki) i musisz WYGRAĆ. Możesz spudłować. NIE musisz trafić wszystkich 11 celów samodzielnie. Po trafieniu WSZYSTKICH 11 celów, konkurs zakończy się przedwcześnie, ponieważ nie będzie już więcej celów. Wtedy odblokuje się trofeum, jeśli trafiłeś więcej celów niż przeciwnik. Jeśli trafisz co najmniej 6, a przeciwnik 5, trofeum zostanie odblokowane. Jeśli pozostaną jakieś cele, trofeum NIE zostanie odblokowane! Na poziomie trudności „Mistrzowscy Łucznicy” przeciwnik trafia więcej celów, co w rzeczywistości ułatwia sprawę, ponieważ sam musisz trafić tylko 6 celów.
Jeśli nie wygrasz, możesz zmienić czas i porozmawiać z Kubyenką ponownie, aby spróbować jeszcze raz, lub wczytać poprzedni zapis gry.
Uwaga: Oficjalny opis trofeum jest mylący i błędny. Nie ma nic wspólnego z konkursem łuczniczym górników. W rzeczywistości to konkurs łuczniczy „Popinjay” bandytów w Diabelskiej Norze odblokowuje to trofeum.
Under Pressure
Musisz pokonać trzech wrogów krwawiąc w tym czasie.
This Won’t End Well
Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz w trakcie gry bez problemu. No spoilers 🙂
A Bird in the Hand
Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz w trakcie gry bez problemu. No spoilers 🙂
The Dirty Seven
Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz w trakcie gry bez problemu. No spoilers 🙂
Martyr
Osiągnięcie fabularne, zdobędziesz w trakcie gry bez problemu. No spoilers 🙂
Jack of All Trades
Musisz skutecznie ukończyć każdą z mini gier. Oznacza to zabawę z alchemią, otwieraniem zamków itp.
Weapon of Choice
Musisz pokonać wroga każdym typem broni w grze. Sprawdź statystyki postaci oraz posiadane umiejętności, by wiedzieć, której broni jeszcze nie używałeś do pokonania wroga.
A Knight’s Word
Musisz spłacić dług dla babci z prologu, która Ciebie uratowała.
Remember, Remember…
W zadaniach pobocznych „Uczta dla ubogich” (Feast for the Poor) -> „Kodeks Złodziei” (The Thieves’ Code) -> „Iskra” (The Spark), podczas zadania „Iskra” masz za zadanie zdobyć beczkę prochu i użyć jej do wysadzenia kopalni, którą zajmowałeś się w zadaniu głównym 17: „Via Argentum”. W trakcie tego zadania, gdy dojdziesz do celu „Umieść beczkę z prochem w sztolni”, musisz podążać za Goliatem do wejścia do kopalni, a następnie zabić go, aby niepowodzeniem zakończyć zadanie. Możesz wtedy wrócić do kotła, przy którym stali członkowie gildii, gdzie pojawi się opcja wrzucenia beczki do ognia. To spowoduje natychmiastowy koniec gry (game over) i przyznanie trofeum. Następnie możesz wczytać najnowszy zapis i kontynuować zadanie.
Kingdom Came
Platyna! Udało Ci się! To była naprawdę trudna wycieczka i mam nadzieję, że jesteś z siebie dumny! Bo powinieneś 🙂
Brak komentarzy