11 listopada 2023 r. ukaże się kolejna odsłona Call of Duty. Najpopularniejsza na świecie seria strzelanek pierwszoosobowych po raz drugi wprowadzi na rynek Call of Duty: Modern Warfare 3 (MW3) jako reinterpretację oryginalnego MW3 z 2011 roku.
Można powiedzieć, że Call of Duty było nieco ubogie w zakresie innowacji, ale pozostaje jedną z najpopularniejszych i najbardziej dochodowych serii gier wideo w historii, generując miliardy przychodów nawet w latach, w których nie ukazują się nowe odsłony. Jednak jednym z obszarów, w których gra wydaje się być zdolna do innowacji, jest marketing, zwłaszcza teraz, gdy na pokładzie jest Microsoft. W tym, co może być pierwszym znakiem, że Microsoft zaznacza swoją obecność w popularnej serii, gracze na konsolach Xbox Series X i Xbox Series S zostali dziś przywitani ogromnymi reklamami zachęcającymi do przedpremierowego zakupu Call of Duty: Modern Warfare 3 po włączeniu swoich urządzeń. Na szczęście wygląda na to, że reklama wyświetla się tylko raz i można ją łatwo zamknąć, ale nie mogę powstrzymać się od zastanowienia, czy nie pojawi się ponownie jutro, gdy minie wystarczająco dużo czasu. Chcę tylko dodać, że w obserwowanych testach odkryliśmy, że reklama przynajmniej respektuje ograniczenia wiekowe kont. Jeśli Twoja konsola automatycznie loguje się na konto użytkownika poniżej 18 roku życia, reklama Call of Duty: Modern Warfare 3 nie będzie wyświetlana.
Xbox now showing full screen ads for #CallofDuty preorder when you boot up your system.@tomwarren @JezCorden @DMC_Ryan #Xbox pic.twitter.com/H4fq2ZetfM
— Captain Logun (@Capt_Logun) November 2, 2023
Może to ironiczne, że siedzę tu i piszę ten artykuł, w pełni świadomy tego, że na naszej stronie internetowej umieszczamy reklamy. Nasz dostawca reklam może nawet umieścić reklamy Call of Duty: Modern Warfare 3 w tym artykule i prawdopodobnie taka sytuacja się wydarzy, jeżeli interesujesz się tym tematem. Kluczowa różnica polega oczywiście na tym, że korzystanie z tej witryny jest bezpłatne. Xbox Series X|S kosztuje sporo pieniędzy, a do tego dochodzą opłaty za subskrypcję. Zrozumiałe więc, że niektórzy użytkownicy uważają tę praktykę za irytującą, zwłaszcza jeśli nigdy nie byli zainteresowani Call of Duty jako franczyzą lub nawet jako częścią jej gatunku.
Zobacz także – Playstation sprzedaje się 7 razy lepiej niż Xbox we Francji
Ponieważ Xbox teraz w pełni posiada Call of Duty, sposób marketingu i prezentacji gry niewątpliwie zmieni się w czasie. Poprzedni właściciel, Activision, miał zupełnie inne cele niż Microsoft i zupełnie inny zestaw oczekiwań akcjonariuszy. Niektórzy spekulują, że Call of Duty może przestać być coroczną franczyzą pod skrzydłami Microsoftu, ponieważ Microsoft może mieć motywację do tego, aby dać konkurencyjnym strzelankom na swojej platformie trochę przestrzeni do rozwoju, a jednocześnie dać twórcom Call of Duty więcej czasu na dopracowanie gry. Inni zastanawiają się, jak Call of Duty będzie marketingowane i potencjalnie współmarkowane z Xboxem, gdy umowa marketingowa z PlayStation wygaśnie w ciągu najbliższych kilku lat.
Zobacz także – Recenzja gry Starfield
Tego, co stanie się z Call of Duty w ciągu najbliższych kilku lat, nie sposób odgadnąć, ale wracając do tematu – mam nadzieję, że tego rodzaju masowe reklamy typu takeover nie staną się normą na Xboxie. Dzisiaj jest to losowy, okazjonalny pop-up dla Call of Duty lub Starfield, jutro może to być codzienny pop-up dla McDonalda, Starbucksa lub czegokolwiek innego. I szczerze mówiąc, wolałbym widzieć reklamę fast foodu, niż gier, które mnie nie interesują. A dla równowagi przypomnimy, że w Call of Duty: Modern Warfare 3 możesz dalej grać na Playstation.