Moja pierwsza styczność z Monster Hunter World w wersji na PC skończyła się bardzo pozytywnie. Powiem otwarcie – jestem zauroczony samą grą oraz możliwościami taktycznymi jakie gra oferuje.
Przede wszystkim bronie, które są tak bardzo zróżnicowane i jednocześnie dają tak dużo możliwości ubijania potworów. Na początek, pierwsza i najważniejsza rada – nie graj wszystkim. To był mój błąd, który bardzo szybko odbił się na moich polowaniach. Chodzi o to, że każda broń posiada swój unikalny movement set i listę combosów oraz strategii. Nawet te proste bronie, jak sztylety oraz łuk wymagają paru polowań wprawy. Osobiście korzystam teraz z 5 rodzajów broni i jest to mój osobisty wybór. Zrozumiałem już, która broń nadaje się na jaki rodzaj bossa, uwzględniając jego szybkość, zachowanie, opancerzenie, ataki itp. Dlatego też wybrałem parę broni i resztę po prostu olałem. Przetestowałem je wszystkie i wiem które idealnie wpasują się w mój styl gry. Zanim wyjdziesz z Staro drzewa, sprawdź wszystkie bronie na dwóch pierwszych bossach i sam oceń, która zabawka będzie idealna dla ciebie. Oczywiście, jeżeli będziesz długo grać to poznasz wszystkie bronie i kryjące się za każdą z nich wady i zalety.
Long Sword
Długi miecz to broń pośrednia między podwójnymi ostrzami oraz wielkim mieczem. Długi miecz zadaje fajne obrażenia oraz nie ogranicza naszej mobilności. Do tego jest bardzo łatwy w nauce. Zadając obrażenia, napełniasz specjalny pasek, który następnie aktywujesz atakując przyciskiem CRTL i wykonując bardziej niszczące ataki oraz combo, które do tego łatwiej przebija pancerz. Broń uniwersalna, osobiście raczej rzadko ją zabieram – na szybkie potwory wolę Dual Blade, a na opancerzone cięższą broń.
Great Sword
Wolny i olbrzymi Wielki Miecz to broń dla fanów wolno poruszających się niszczycieli. Jak wyjmiesz broń, to przemieszczasz się bardzo wolno. Ataki także są bardzo wolne, jednak zadają niewiarygodnie wysokie obrażenia. Żeby było śmieszniej, broń możesz ładować jeszcze bardziej zwiększając druzgoczące ataki. Dobra broń do walki drużynowej, kiedy inni gracze skupią wroga na sobie, a ty będziesz mógł ładować najcięższe ataki. Broń możesz także wykorzystać w połączeniu z pułapkami oraz bombami ogłuszającymi. Dzięki temu wystawisz potwora na ładowane ataki. Broń wymaga wiele wprawy, bo mimo prostych combosów, ciężko trafić jest poruszającego się przeciwnika. Ale jak już trafisz, to zadasz monstrualne obrażenia.
Hammer
Młot to bardzo przyjemna broń. Zadaje fajne obrażenia, nie spowalnia i ogłusza wrogów. Porządna zabawka na wrogów podatnych na ogłuszenia. Nie jest tutaj wiele do nauki, ot próbujesz trafić w głowę i liczysz na ogłuszenie. Następnie ładujesz atak i zadajesz jeszcze większe obrażenia. Nie ma tutaj czego się uczyć i wydaje mi się, że jest to jedna z najprostszych broni w grze, a przez to bardzo skuteczna dla początkujących.
Dual Blade
Kolejna bardzo miła broń. Wymieniasz siłę ataku na jego szybkość z możliwością wzmocnienia w trybie demona. Zadajesz wtedy znacznie większe obrażenia, jednocześnie powoli tracąc staminę. Bardzo fajna do robienia szybkich uników i dosłownie tańczenia obok wroga. Świetna broń do nakładania statusów kiedy poznamy słabe strony potworów na które polujemy, na przykład truciznę lub ogień. Dzięki dużej szybkości ataku, w krótkim czasie nałożymy silny status. Podczas trybu demona ładujemy drugi pasek i w pewnym momencie możemy aktywować tryb arcydemona, jeszcze bardziej zwiększając nasz atak.
Sword & Shield
Bardzo uniwersalna broń. Dzięki tarczy możesz się zasłonić przed atakiem i używać przedmiotów, co jest niesamowicie przydatne. Możesz nawet strzelić z procy (na przykład używając wodnych pocisków podczas walki z Jyuratodus, aby zrzucić z niego błoto). Dobra broń dla gracza o każdym stopniu zaawansowania. Niektóre kombosy pozwalają na wyskok, co może się skończyć rodeo na wrogu – warto to robić, bo w krótkim czasie możemy zadać bardzo duże obrażenia. Szybka prędkość ataku (nie tak jak przy dwóch mieczach) pozwala na łatwe nakładanie statusów na wrażliwych wrogów.
Lance
Lanca nie jest moją ulubioną bronią. Wymieniasz mobilność na tarczę i blokowanie ataków oraz większy zasięg. Po prostu trzymasz potwora lekko na dystans i go dźgasz czekając aż się wykrwawi. W sumie można się pobawić, bo między dźganiem skaczemy wokół wroga (ciągle zasłonięci tarczą). Na szybkich wrogów nie zawsze to zadziała, ale przy odrobinie wprawy, satysfakcja jest zauważalna. Osobiście bardzo rzadko korzystam.
Gunlance
Praktycznie to samo co lanca, tylko z działkiem które nie może celować i strzela zawsze na przód. Praktycznie ten sam move set co przy zwykłej lancy, ale dzięki strzelbie zabawa jest jeszcze większa. Oprócz zwykłego ataku, możemy strzelić naprawdę konkretnie zadając monstrualne obrażenia. Atak ładuje się chwilkę, ale warto z niego korzystać. Broń po wystrzeleniu wszystkich pocisków musi zostać przeładowana. Możliwe jest także wystrzelenie wszystkich pocisków na raz jeżeli jesteśmy pewni trafienia.
Charge Blade
Bardzo trudna broń, jednak dająca cholernie dużo satysfakcji. Cała zabawa polega na ładowaniu ataku w trybie miecza i tarczy, oraz przerzucaniu naładowania na fiolki, których używamy do wykonywania potężniejszych combosów za pomocą miecza lub po transformacji w topór. Bardzo dużo bardzo ładnych combosów, ale broń może doprowadzić do szewskiej pasji, bo wyczucie co kiedy kliknąć wymaga wielu walk wprawy. Bardzo lubię i bardzo polecam, zwłaszcza że tak naprawdę mamy dwie bronie w jednej – ciężką broń zadającą olbrzymie obrażenia wolnymi atakami oraz bardzo szybki miecz z możliwością bloku.
Switch Axe
Podobna do poprzednika z małą różnicą – tutaj wymieniasz broń ciężką o niskim zasięgu na broń ciężką o dużym zasięgu. Jednocześnie ładujesz pasek w trybie topora i przeznaczasz energię na atak w trybie miecza. W zależności od fiolki zamontowanej w broni, efekty mogą być różne. Broń spowalnia, więc raczej zachęcam do korzystania z niej dopiero po opanowaniu Charge Blade lub po spędzeniu kilku chwil na polu treningowym i zrozumieniu momentów przejścia oraz ładowania kombosów.
Hunter Horn
Bardzo dziwna broń, która przy atakowaniu wrogów śpiewa i wzmacnia nas oraz sojuszników. Im fajniejszy combos, tym lepsze wzmocnienie. Jest one też różne w zależności od broni którą stworzyliśmy. Fajna zabawka do walki wspólnie z innymi graczami. Raczej nie używam, wymaga sporo wprawy bo musimy grać na trąbce i bić potwory. Są ciekawsze zabawki, chociaż jak lubisz rolę wsparcia w drużynie, to broń na pewno przypadnie tobie do gustu.
Bow
Bardzo łatwa do opanowania broń. Polecana głównie początkującym, bardzo słabo sobie radzi z mocno opancerzonymi wrogami. Jesteś ciągle w biegu i strzelasz z łuku jak z karabinu zadając umiarkowanie niskie obrażenia, ale często. Dodatkowo korzystasz z powłok by wywoływać statusy u wrogów lub wzmacniać swoje ataki. Dobra broń do walki z szybkimi wrogami, jak na przykład Tobi Kadashi, który lubi biegać wokół nas i atakować z flanki.
Light Bowgun
Bardzo fajna, taktyczna broń. Trochę jak karabin z możliwością postawienia miny, z tym że mina wybucha kiedy pocisk z naszej broni przeleci obok tej niespodzianki. W praktyce staramy się wymanewrować wroga na tą pułapkę i go ostrzelać jednocześnie aktywując pułapkę i duże obrażenia. Wymaga sprytu i znajomości potworów, by wiedzieć jak wymanewrować wroga w stronę pułapek. Lub drużyny, która ściągnie potwora w wybranym przez ciebie kierunku.
Heavy Bowgun
Jeżeli Light Bowgun to karabin, to Heavy Bowgun to ciężki karabin maszynowy. Wymieniasz mobilność na potężną siłę ognia. Nie możesz biegać, a wyjęcie broni trwa długo. Ale jak już strzelisz to hohoho. Oprócz zwykłego trybu ognia zależnego od wybranej amunicji (tak jak w przypadku Light Bowgun), masz jeszcze dostęp do specjalnej zdolności w zależności od wybranej broni. Moja ulubiona to dalekosiężny pocisk wybuchowy. Idealny by powiedzieć dzień dobry do potwora na którego polujemy.
Insect Glaive
Broń specyficzna bo ze zwierzaczkiem. Wysyłamy żuczka by ugryzł naszego wroga, a potem go wzywamy i przekazuje nam niezłego bufa. W zależności co ugryzł, może to być buf ataku (głowa), buf obrony (ciało), buf szybkości (nogi). Oprócz tego glewia posiada przyzwoite flow i bardzo intuicyjne kombosy. Wymaga jednak użycia żuka by wydobyć z niej pełny potencjał. Jest to też najlepsza broń do atakowania grzebietów potwora – posiada proste combo do wyskakiwania w powietrze.
Brak komentarzy