Pathfinder: Kingmaker – Towarzysze – Jak odblokować wszystkich towarzyszy oraz jak nimi grać?


Pathfinder: Kingmaker to wyjątkowa gra fabularna, w której relacje z towarzyszami są bardzo ważne do osiągnięcia sukcesu. Warto wspomnieć, że tworząc swoją historię, wpływamy także na historie naszej drużyny. Uwierz mi – chcesz ich znać. Poniższy poradnik tobie w tym pomoże.

Jeżeli chcesz mieć łatwiejszą zabawę w Pathfinder: Kingmaker, to musisz dokładnie poznać zalety i wady każdego z towarzyszy. Musisz się nauczyć jak ich rekrutować oraz jak najlepiej rozwijać. Pamiętaj jednocześnie, że drużyna dostosowuje się do twojej głównej postaci. Większość z rekrutowanych postaci posiada pierwszy poziom i możesz dowolnie kształtować przyszły rozwój postaci. Pamiętaj że poniższy poradnik służy tylko ogólnemu rozrysowaniu wszystkich z bohaterów. To ty finalnie podejmujesz decyzję i musi być ona dobrze przemyślana.

Niestety, jednocześnie nie możesz zresetować poziomów postaci, tak jak to często jest możliwe w innych grach. Napiszę niedługo poradnik z kilkoma poradami jak rozwijać postacie, bo gra jest bardzo trudna i nie wybacza błędów. Na razie skupimy się natomiast na plejadzie gwiazd. Aby ułatwić tobie wybór przy rozwoju postaci, będę przy okazji omawiać jak rozwijam sam każdego z bohaterów. Dzięki temu będzie tobie łatwiej odnieść się do swojej sytuacji. Osobiście gram Paladynem z podklasą Divine Guardian.

Postać ta potrafi osłonić jednego z członków drużyny specjalnym buffem, jednocześnie posiada proste leczenie i wypędzanie zła. Cały core tej postaci polega na nastawionym na walkę w zwarciu pół tankiem, bez zdolności kontroli walki, ale z lekkim wspieraniem drużyny. Jednak jego główną cechą ma być możliwość przywalenia wrogowi w sile podobnej do standardowego woja z tarczą. Dzięki temu mam wojownika który spokojnie może tankować, z wysoką perswazją co przydaje się przez całą grę oraz z możliwością wzmocnienia najbardziej delikatnego członka drużyny.

Poniżej filmik z walki ze Stag Lord – pierwszym poważnym przeciwnikiem. W drużynie mojej znalazła się między innymi Lizli oraz Amiri. Pamiętajcie, żeby subskrybować nasz kanał 🙂

 

Subskrybuj nasz kanał na YouTube

 


Linzi

Twój dobry duszek. Linzi to bard który zapisuje wszystkie ważne wydarzenia w dzienniku, dzięki czemu znasz wszystkie istotne informacje uporządkowane w formie zadań. Linzi w moim przypadku jest postacią wspierającą. Jej zadaniem jest uruchamianie pieśni, które wzmacniają statystyki całej drużyny. Jej zaklęcia mają pomagać drużynie, a nie szkodzić wrogom. Dlatego też przywołuje ona stworzenia, daje dodatkowe wzmocnienia i dodatkowo rozbraja pułapki. Fabularnie, jej celem jest napisanie książki o bohaterze, czyli o nas.

Jak zrekrutować Linzi? 

Powinna dołączyć na samym początku, chyba że pierwszy etap gry podąży dziwny ścieżkami. Tak czy inaczej, drugie podejście do rekrutacji będzie możliwe w Ancient Tomb lub w trakcie rozwiązywania problemu ze zdrajcą w Rozdziale 1.


Amiri

Amiri to jest moja ulubiona postać. Jest to barbarzyńca, która ma bardzo specyficzny problem. Otóż, wydaje się ona pewna siebie, ale jeżeli wczytamy się w jej dialogi, to doczytamy między wierszami, że Amiri jest bardzo niepewna siebie i próbuje coś sobie i innym udowodnić. Dlatego tak ochoczo rzuca się do walki, często w bezsensowny sposób i musimy ją wyciągać z kłopotów. Wynika to z przebiegu jej dzieciństwa, o czym dowiemy się znowu z dialogów.

Amiri jest barbarzyńcą i jest bardzo prostą w obsłudze postacią. Niestety, biega zdecydowanie szybciej od pozostałych członków drużyny, więc nie raz musiałem ją zatrzymywać i puszczać przodem tanków. Amiri niestety jest bardzo delikatna i łatwo ją zabić. Do tego wrogowie często skupiają na niej swój ogień. Dzięki szarży, bardzo szybko doskakuje do wrogich magów i ich po prostu masakruje. Jest główną beneficjentką mojej zdolności tarczy i dzięki niej potrafi utrzymać się w walce znacznie dłużej.

Jak zrekrutować Amiri?

Podobnie jak Linzi, powinna dołączyć do nas w prologu. Jeżeli to się nie stanie, w trakcie pierwszego rozdziału trafisz na zadanie pozwalające na jej rekrutacje.


Tristian

Tristian to kleryk i jego głównym zadaniem jest leczenie oraz wspieranie naszej drużyny. Nie ma praktycznie żadnych zdolności ofensywnych i nie należy go rozwijać w tą stronę. Nawet jego subklasa, Ecclesitheurge, skupia się praktycznie tylko na leczeniu towarzyszy. Główny konkurent Linzi, która też nie jest zbyt ofensywną postacią. W moim przypadku jednak częściej zabieram barda z uwagi na bufy których brakuje dla mojej głównej postaci.

Tristian – jak go zrekrutować?

Dołączy do nas po wyczyszczeniu Temple of the Elk lub też pokonaniu Stag Lorda. W moim przypadku była to druga opcja, niestety po wyczyszczeniu Temple of the Elk, Tristian był ranny i cały czas leży w Trading Post Olega. Możliwe, że za długo zwlekałem z odwiedzeniem Temple of the Elk.


Valerie

Valerie to bardzo prosta postać. Jest typowym tankiem i jej zadaniem w drużynie jest branie na siebie nadchodzących fal wrogów. Twoim zadaniem natomiast, będzie ubranie jej w najcięższy pancerz oraz Tower Shield jaki znajdziesz. Powinna iść na przedzie drużyny i w moim przypadku zaczyna walkę razem z moją główną postacią. Dzięki temu dzielą się przeciwnikami – Valerie nie bije tak mocno jak mój main, ale na pewno więcej wytrzymuje. Biorę ją na wypadek trudnych walk z wieloma wrogami, gdzie dwa tanki podzielą między sobą duże grupy przeciwników.

Valerie – gdzie ją znajdziemy?

Valerie dołącza do nas na samym początku gry lub w trakcie wykonywania zadań w rozdziale pierwszym. Zależy to od naszych wyborów w trakcie prologu.


Harrim

Specyficzny krasnolud kleryk, który wszędzie wieszczy śmierć i koniec. Wynika to z boga którego czci. W przeciwieństwie do Linzi oraz Tristiana, Harrim idealnie sprawdzi się w pierwszej linii walki, posiada nawet specjalne zdolności wpływające na statystyki wrogów. Harrim jest na tyle specyficznym klerykiem, że możemy go zabierać razem z Tristianem. Wtedy to Harrim skupi się nie tylko na błogosławieństwach, ale i przekleństwach oraz niszczeniu statystyk wrogów. Bardzo pożądany członek drużyny – ustępuje w walce postaciom ofensywnym, ustępuje w leczeniu postaciom wspierającym, ale idealnie łączy jedno oraz drugie dodatkowo dając możliwość osłabienia wrogów. Zabieraj go do walki z bossami oraz silnymi przeciwnikami.

Harrim – kiedy dołączy do drużyny?

Harrim dołączy do naszej drużyny na początku gry jeżeli będziemy wykonywać samolubne decyzje. Jeżeli nie, to tradycyjnie już w trakcie poszukiwań zdrajcy.


Jaethal

Jaethal to bardzo specyficzna postać. Jest to nieumarła elfka inkwizytor w służbie bogini, którą się czci czerpiąc przyjemności z życia. Ale jak je czerpać, skoro jest ona martwa? W dialogach z tą postacią dowiadujemy się że nie może jeść, nie śpi oraz nie uprawia seksu (no co, musiałem spróbować). Jaethal jest inkwizytorem – jest to pewna hybryda między magiem i wojownikiem. Posiada dostęp do prostych zaklęć oraz zdolności ofensywnych, ale jej głównym atutem są tzw. Judgement. Są to pojedyncze, bardzo potężne wzmocnienia dające szereg różnych zdolności. Mogą one na przykład wpłynąć na rzuty ataku, jego obrażenia lub też dać nam pasywne leczenie. Ważną informacją jest to, że inkwizytor posiada bardzo szybko możliwość aktywowania zdolności drużynowych, nawet wtedy kiedy członkowie drużyny nie mają tych zdolności. W ten sposób, wybieramy dla Jaethal te specyficzne zdolności i posiada ona je zawsze aktywowane (o ile pozycjonowanie drużyny na to pozwala).

Jak zrekrutować Jaethal?

Jaethal jest ostatnią z postaci która może dołączyć do nas w prologu. Alternatywnie, tradycyjnie możemy ją zrekrutować w trakcie wybranych czynności w akcie pierwszym.


Jubilost

Bardzo egoistyczny oraz przydatny gnom. Konkurent Lizzli, bo jest alchemikiem, co daje mu duże możliwości wzmacniania drużyny i jednocześnie wykorzystania mikstur do ataku na wroga. Bardzo fajna postać do walki z trollami i przeciwnikami wrażliwymi na żywioły których używa alchemik. Wymieniam ją często z Lizzli, w zależności od potrzeb lub chwilowego kaprysu. Zdecydowanie przyda się jako wsparcie dystansowe, a bomby dające niewielki efekt obszarowy przydadzą się do psucia dużych grup łatwych wrogów. Spal te szkielety.

Jubilost – kiedy dołącza?

Ford Across Skunk River w trakcie robienia zadania z trollami (akt 2).


Octavia

Bardzo przydatna i skomplikowana postać. Będziemy ją rozwijać w stronę Arcane Tricster, czyli kombinacji łotra oraz maga. Dzięki połączeniu sztuczek łotra i magii, będzie w stanie pozostać niewidzialną, pod płaszczem zaklęcia lub używać specjalnej postawy pozwalającej na Sneak Attack niezależnie od tego czy wróg jest świadomy naszej obecności czy nie. Co ciekawe, w późniejszej fazie gry, Arcane Tricster jest jedyną postacią która może używać zaklęć z efektem Sneak Attack. Wybieram dla Octavii zaklęcia ofensywne, skupiające się na zadawaniu obrażeń od różnych żywiołów. Dzięki temu, Octavia stała się moim troll killerem, bo ogniste zaklęcie i sneak attack powoduje tak olbrzymie obrażenia, że dobicie trolla to tylko formalność.

Kiedy Octavia do nas dołącza?

W trakcie pierwszego rozdziału, jest uprowadzona przez łowców niewolników. Musimy zrobić zadanie Technic League Encampment, które otrzymamy po tym jak łowcy niewolników nas zaatakują. Zdarza się to podczas podróży przez mapę w akcie pierwszym.


Regongar

Regongar to towarzysz Octavii. Kiedy półelfka jest figlarną i słodką dziewczyną z poczuciem humoru, to Regongar jest raczej gburowatym pół orkiem, który do tego darzy nieodwzajemnianym uczuciem półelfkę ceniącą sobie wolność. Regongar, mimo swojego charakteru, jest oddanym towarzyszem bardzo wdzięcznym za uwolnienie go z niewoli. Jest on także, podobnie jak Octavia, hybrydą. Tym razem jednak Regongar jest jednocześnie magiem oraz wojownikiem. Jego klasa to Magus – specyficzna hybryda wojownika oraz maga.

Analizując statystyki i zdolności Regongara, doszedłem do prostego wniosku – idealna alternatywa dla Amiri. Można ich zabierać jednocześnie, ale czysto ofensywny Regongar będzie bardzo szybko umierać. Dobieram mu zaklęcia takie jak mirror image oraz zadające obrażenia w walce wręcz. Wynika to z tego, że Regongar potrafi połączyć obrażenia z czaru takiego jak shock touch oraz ataku wręcz sumując je w jedną akcje. Oprócz tego posiada Arcane Pool. Daje ono tobie możliwość wzmocnienia ataku wręcz lub zwiększenia charyzmy (mocniejsze czary). Polecam korzystać z zaklęcia grow claws, co pozwala na atak wręcz z pełnym wykorzystaniem olbrzymiej siły tego orka.

Regongar Gbur, gdzie go znaleźć?

Jest związany razem z Octavią. Wykonując zadanie z niewolnikami w pierwszym akcie, automatycznie zrekrutujesz ich oboje.


Ekundayo

Ekundayo to ranger i przez to jest jedną z mniej interesujących postaci. Jest najczęściej bezpieczny, bo stoi z tyłu drużyny i ostrzeliwuje wrogów, ale zdecydowanie wolę mieć na jego pozycji maga albo barda do wzmocnienia prawdziwych dps. Jego cechą szczególną jest możliwość wyboru ulubionego wroga, zwiększając atak przeciwko niemu zadaje więcej obrażeń. Oprócz tego łowca wybiera swój ulubiony teren i tam zdobywa dodatkową inicjatywę. Tradycyjnie też dla tego typu gier, ranger posiada swojego zwierzaka, który dzieli pewne statystyki ze swoim panem jednak na koniec i tak nie jest zbyt skuteczna pomocą. Raczej unikam jego zabierania, gdyż są ciekawsze i bardziej skuteczne opcje.

Gdzie zrekrutować Ekundayo?

Ruined Watchtower w akcie drugim.


Nok-Nok

Goblin morderca którego możemy uratować z opresji. W przeciwieństwie do Octavii, jest to łotr w czystej formie. Posiada olbrzymi atak i skupia się na dwóch lekkich jednoręcznych broniach. Zabieram jego zamiennie z Octavią. Zdecydowanie bardziej żywotny, zwłaszcza na późniejszych poziomach dzięki zdolnościom ułatwiającym uniki. Do tego goblina i tak ciężko jest trafić. Bardzo fajna i łatwa w użyciu postać.

Nok-Nok – gdzie go znajdziemy? 

W Goblińskiej wiosce w Akcie drugim. Jest mordowany przez swoich pobratymców. Pomożesz mu?

Previous Overlord Sezon 3 - Recenzja - I am very, very crazy
Next Grajeczka - Recenzja Gry - Za górami, za lasami...