Prince of Persia: The Lost Crown posiada pewne niesamowite funkcje


Ubisoft opublikowało nowy zwiastun nadchodzącej gry Prince of Persia: The Lost Crown, prezentując innowacyjną funkcję dostępności, która pozwala graczom robić zrzuty ekranu obszarów i zaznaczać je na swojej mapie. Ta funkcja jest szczególnie przydatna dla gatunku Metroidvania, ponieważ może pomóc graczom poruszać się po złożonych środowiskach i pamiętać ważne lokalizacje.

The Lost Crown to dwuwymiarowa platformówka 2.5D z elementami walki, która stanowi zmianę kierunku dla franczyzy Prince of Persia. Chociaż niektórzy fani początkowo byli sceptyczni wobec tej zmiany, wielu innych jest podekscytowanych świeżą interpretacją serii. Aby uczynić gatunek Metroidvania bardziej dostępnym dla początkujących, Ubisoft Montpellier wprowadziło szereg funkcji, w tym mechaniczny znacznik zrzutu ekranu. Starszy programista rozgrywki Ubisoft Christophe de Labrouhe przyznaje, że gry Metroidvania mogą być wymagające, a studio dąży do tego, aby gatunek był bardziej przystępny, pozwalając graczom dostosować swoje wrażenia z gry.

Prince of Persia: The Lost Crown - Accessibility Deep Dive

Prince of Persia: The Lost Crown wprowadza nową funkcję dostępności o nazwie Memory Shards, która wspomaga graczy w nawigacji po złożonych środowiskach gry i cofaniu się do wcześniej odwiedzonych obszarów. Memory Shards umożliwiają graczom robienie zrzutów ekranu konkretnych lokalizacji i przypinanie ich do swojej mapy, tworząc w ten sposób wizualne zakładki. Ta funkcja jest szczególnie przydatna w grach Metroidvania, w których gracze często muszą ponownie odwiedzać obszary za pomocą nowych umiejętności lub przedmiotów, które zdobyli. Funkcja Memory Shard została zaprojektowana w celu złagodzenia obciążenia poznawczego związanego z prowadzeniem zapisu wielu lokalizacji i potencjalnych ścieżek w grach Metroidvania. Przez zapisywanie zrzutów ekranu i przypinanie ich do mapy gracze mogą łatwo odwoływać się do tych wizualnych pomocy, aby przypominać sobie o ważnych obszarach i potencjalnych rozwiązaniach zagadek lub przeszkód.

Według Ubisoftu funkcja Memory Shard była intensywnie testowana podczas rozwoju Prince of Persia: The Lost Crown, a wyniki były oszałamiająco pozytywne. Gracze uznali tę funkcję za pomocną i intuicyjną, a była często wykorzystywana przez cały czas rozgrywki. Studio uważa, że ​​Memory Shards mają potencjał do rewolucjonizacji gier Metroidvania, czyniąc je bardziej dostępnymi i przyjemnymi dla szerszej publiczności. Prince of Persia: The Lost Crown zawiera kompleksowy zestaw funkcji dostępności, zaprojektowanych z myślą o szerokim gronie graczy. Te funkcje zostały starannie zaprojektowane na podstawie opinii zespołu ds. dostępności Ubisoftu i testów gry z udziałem graczy niepełnosprawnych. Deweloperzy nieustannie udoskonalają i poprawiają te funkcje na podstawie tych opinii. Aby jeszcze bardziej poprawić dostępność, 11 stycznia 2024 r. zostanie wydana demo Prince of Persia: The Lost Crown. To demo zapewni graczom wczesne możliwości zapoznania się z funkcjami dostępności gry i udzielenia cennych opinii zespołowi deweloperskiemu. Ta opinia będzie kluczowa w dalszym udoskonalaniu i optymalizacji opcji dostępności gry w celu zapewnienia bardziej inkluzywnego doświadczenia.

Poprzednio Śladami Darwina - recenzja - optymalizacja dwunastu kafelków!
Następny Śnieżne Bractwo - recenzja - historia mrożąca krew w żyłach