Jeżeli szukacie sposobu zdobycia upragnionej platyny w A Plague Tale: Requiem, to już nie musicie szukać dalej. Poniżej znajdziecie odpowiedzi na wszystkie pytania związane z osiągnięciami w grze oraz co należy zrobić w każdym z osiągnięć, by zdobyć najwyższe odznaczenie.
W zależności od tego, czy jesteście niedzielnymi graczami, czy też osobami liżącymi ściany oraz poszukującymi najgłębszych sekretów, to zdobycie platyny w A Plague Tale: Requiem może być prostym i szybkim doświadczeniem lub też utrudnionym wyzwaniem. Tradycyjnie więc też, przygotowałem krótkie FAQ z pytaniami oraz odpowiedziami dotyczącymi osiągnięć w A Plague Tale: Requiem.
Ile jest osiągnięć w A Plague Tale: Requiem?
W grze znajdziemy 35 osiągnięć oraz jedno platynowe, dedykowane jedynie graczom w przestrzeni Playstation.
How long to beat 🙂 – Jak długo trwa jedno przejście w A Plague Tale: Requiem?
W zależności od tego jak będziecie grać, zabawa w A Plague Tale: Requiem zajmie Wam od 15 do nawet 25 godzin. Można jednak śmiało powiedzieć, że 20 godzin to standardowy czas przejścia gry. A jeżeli zastanawiacie się, ile razy trzeba przejść grę by zdobyć platynę, to na szczęście powiem, że tylko raz, ale trzeba grać w specyficzny sposób np. grając tak, by zdobyć wszystkie umiejętności, szukając ukrytych skrzynek oraz noży, nawet nie raz balansować na poziomach trudności, ponieważ na niższym poziomie znajdujemy więcej noży potrzebnych do otwierania skrzynek.
Czy w A Plague Tale: Requiem znajdują się osiągnięcia pomijalne? Czy można powtarzać rozdziały?
Tak, w grze znajdują się pomijalne osiągnięcia, jednak możemy powtarzać rozdziały. Tych osiągnięć nie ma dużo, a znajdziecie je poniżej w oddzielnej sekcji, byście mogli wiedzieć, w którym momencie należy uważać na pomijalne osiągnięcia oraz co musicie zrobić.
Wszystko wyjaśnione? to lecimy z tematem.
Osiągnięcia związane z fabułą w A Plague Tale: Requiem
Osiągnięcia: 17/36
Poniżej znajdziecie osiągnięcia, których nie ominiecie przechodząc grę. Każde z nich wbija się po ukończeniu każdego z 16 rozdziałów, a ostatnie osiągnięcie dostaniecie za ukończenie wszystkich rozdziałów. Trochę to bez sensu, ale co poradzić.
Pod nowym niebem / Under a New Sun
Nowo przybyli / Newcomers
Brzemię krwi / A Burden of Blood
Obowiązek opiekunki / Protector’s Duty
Co pozostało / In Our Wake
Zostawić wszystko za sobą / Leaving All Behind
Przestępcy / Felons
Morze obietnic / A Sea of Promises
Opowieści i odkrycia / Tales and Revelations
Rodowód / Bloodline
Kołyska stuleci / The Cradle of Centuries
Zasłużone życie / The Life We Deserve
Nic nie zostało / Nothing Left
Leczenie ran / Healing Our Wounds
Konające słońce / Dying Sun
Król Hugo / King Hugo
Rycerze! / Knights!
Osiągnięcia związane ze zbieractwem w A Plague Tale: Requiem
Osiągnięcia: 21/36
Te osiągnięcia są związane ze znajdźkami zdobywanymi w trakcie gry. Nie będę opisywać każdego rozdziału, całą grę ukończyłem na naszym kanale i w każdym filmie, w opisie znajdziecie miejsca, gdzie znaleźć każdy z elementów potrzebnych do zdobycia tych osiągnięć. Gameplay jest nagrany bez komentarza, a każdy odcinek to jeden rozdział gry.
Zielarka / Herbalist
Zbierz wszystkie kwiatki dostępne w grze. Jest to część kolekcji herbarium Hugo.
Ornitolożka / Ornithologist
Zbierz wszystkie piórka, które można odnaleźć w grze. Podobnie jak wyżej, jest to część kolekcji należącej do Hugo.
Odkrywczyni / Explorer
Musisz otworzyć wszystkie sekretne skrzynie dostępne w grze.
Nieśmiertelne wspomnienia / Immortal Memories
Musisz odkryć wszystkie wspomnienia Amicii dostępne w grze.
Osiągnięcia związane z ulepszaniem ekwipunku w A Plague Tale: Requiem
Osiągnięcia: 26/36
Te osiągnięcia są związane z ulepszaniem sprzętu. Jeżeli będziecie omijać zamknięte warsztaty oraz sekretne skrzynki, to tego osiągnięcia nie zrobicie za pierwszym przejściem gry.
Już nie zabawka / Not a Toy Anymore
Ulepsz w pełni procę.
Ulepszona kusza / Improved Crossbow
Ulepsz w pełni kuszę.
Dużo kieszeni / Handful of Pockets
Ulepsz w pełni swoje wyposażenie i kieszenie.
Skuteczne akcesoria / Effective Instruments
Ulepsz w pełni posiadane narzędzia.
Kieszonkowe laboratorium / Pocket Laboratory
Ulepsz w pełni umiejętności alchemiczne.
Osiągnięcia związane z ulepszaniem umiejętności w A Plague Tale: Requiem
Osiągnięcia: 29/36
Trzy osiągnięcia, które także możecie pominąć, jeżeli nie będziecie modyfikować swojego stylu rozgrywki w trakcie zabaw. Jest to dosyć trudne przy pierwszym przejściu gry i chyba lepiej temat zostawić na New Game+. Pamiętajcie, że umiejętności zdobywamy podobnie jak np. w Skyrimie – żeby zdobywać nowe skille z danej gałęzi, musicie używać danych umiejętności.
Wojowniczka / Fighter
Ulepsz w pełni walkę. Zrobisz to zabijając wrogów w otwartej walce, np. za pomocą kuszy.
Po kryjomu / Sneaky
Ulepsz w pełni skradanie. Zrobisz to wymijając wrogów i używając cichych metod interakcji i zabójstw.
Zajadłość / Malignant
Ulepsz w pełni oportunizm. To będziesz ulepszać pokonując wrogów za pomocą szczurów, gasząc ognie itp.
Osiągnięcia pomijalne w A Plague Tale: Requiem
Osiągnięcia: 35/36
Te osiągnięcia można pominąć, albo przez nieuwagę grając w sposób nieprzewidywany w grze, albo poprzez nie wykonanie odpowiednich działań w grze.
Doskonały strzał / Perfect Shot
Pierwsze pomijalne osiągnięcie znajdziesz w pierwszym rozdziale. Będziesz musiał strącać szyszki za pomocą procy, które są rzucone do wody przez Hugo. Nie możesz pominąć ani jednej. Jeżeli osiągnięcie nie wpadnie na koniec akcji, to wczytaj checkpoint.
Doskonały rzut / Perfect Throw
W 8 rozdziale trafisz na możliwość zagrania w grę polegającą na rzucaniu garnkami przez wianki. Musisz rzucić wszystkimi czteroma garnkami przez cztery wianki
Dawna opiekunka / Old Protector
Ten zrobisz w 9 rozdziale i musisz wejść w interakcje ze wszystkimi przedmiotami związanymi z rolą Amicii – Obrończynią.
Etap można podzielić na cztery sekcje. W każdej z nich znajdziesz następujące elementy, z którymi musisz wejść w interakcję:
- Pierwsza sekcja – namiot, stół z figurkami, łóżko, drewniany konik zabawka;
- Druga sekcja – zabawka, pancerz, stojak na broń, tablica z rysunkami;
- Trzecia sekcja – garnki, flaszka, stacja alchemiczna, czarna pusta flaszka, athanor i stół alchemiczny;
- Czwarta sekcja – stojak ze zwojami, podłoga.
Miłosierdzie / Mercy
W rozdziale czwartym będziecie współpracować z żołnierzem by przejść przez suchy dok. Finalnie żołnierz was rozpozna i zaatakuje. Nie możecie go zabić i żeby można było przebiec obok niego bezpiecznie, to użyjcie strzału ze słomą, który spowoduje małą eksplozję i oślepi wroga. Całość zobaczycie na poniższym nagraniu.
Dozorczyni nocna / Night Guard
Musicie zgasić 40 ogni w grze. Teoretycznie ciężko to pominąć, ale jeżeli nie lubicie się bawić w kombinowanie, to może być problem.
Alchemiczka / Alchemist
Musicie wykonać 100 przedmiotów alchemicznych. Ponownie, powinno się udać za pierwszym razem przy przejściu gry, jednak jeżeli z jakiegoś powodu wolicie się bardziej skradać i walczyć niż używać magicznych zabawek Amicii, to może być problem.
Platyna w A Plague Tale: Requiem
Osiągnięcia: 36/36
Requiem
Gratulacje! Masz to! Pomogłeś dla rodzeństwa i to na tyle dobrze, że zdobyłeś najwyższe odznaczenie w tej grze! Jesteś mistrzem!
Brak komentarzy