Conqueror’s Blade pozwala nam wcielić się w bohatera, który będzie władał jedną z kilkunastu broni. Każda z nich cechuje się innym przeznaczeniem oraz umiejętnościami, a wybór odpowiedniej będzie skutkować większą szansą na sukces.
Tytuł jest oczywistym clickbaitem, gdyż z mojego doświadczenia nie ma broni (z wyjątkiem jednej) która wyraźnie wybiega na prowadzenie. Oczywiście cały artykuł tutaj jest moim indywidualnym spojrzeniem na ten temat i znajdą się gracze, którzy wskażą broń najlepszą i jeszcze podadzą argumenty, które to potwierdzają. Jak powiedziałem, dla mnie jest to tylko jedna broń i o niej dowiecie się na samym końcu tego wpisu – i według mnie jest to najlepsza broń w Conqueror’s Blade.
Pamiętajcie przy tym, że większość broni możesz zmienić w dowolnym momencie. Musisz ją jedynie posiadać i odblokować odpowiednie drzewko za parę punktów umiejętności. Każda z tych broni jednocześnie oferuje nam szereg umiejętności rozpisanych w drzewku, które możemy odblokować jedynie wydając punkty umiejętności zdobywane podczas walki oraz czasami ze specjalnych ksiąg. Dlatego początkowy wybór łatwo możecie zmodyfikować, a nawet zachęcam do wyboru takiej broni, która będzie idealnie do Was pasować.
Przy kompozycji swoich oddziałów w późniejszej fazie gry, kiedy już poznasz swój styl i będziesz wiedział jak chcesz grać, warto kierować się wyborem jednolitej armii, zwłaszcza jeżeli grasz z przyjaciółmi lub drużyną z gildii. Kiedy każdy z graczy ma wyspecjalizowane jednostki – przykładowo, jeden jest od włóczni, inny od dalekodystansowych łuczników, a ktoś inny od oddziałów szturmowych, znacznie łatwiej jest dobrać broń, która będzie pasować do danego stylu gry – długi łuk idealnie wzmacnia obrażenia twoich oddziałów łuczniczych i pozwala Tobie od razu reagować w sytuacji, kiedy jesteś obok nich. Kiedy masz broń do Walki w zwarciu to albo będziesz stać obok nich i nic nie robić, albo pójdziesz do szturmu ryzykując utratę jednostek.
Długi miecz i tarcza / Longsword & Shield
Pierwsza broń to idealny wybór dla początkujących. Długi miecz oraz tarcza to idealny mezalians między atakiem oraz obroną z umiejętnościami leczniczymi. Do tego, jako jedna z niewielu broni w późniejszym etapie gry otrzyma możliwość leczenia swoich jednostek. Jest to niesamowicie skuteczna broń w momencie, kiedy dowodzisz stacjonującymi jednostkami blokującymi przejście jak np. Weterani Włóczni. W ten o to sposób wzmocnisz swoje jednostki i wyjdziesz przed szereg walcząc z napierającymi hordami wroga. Pasywne umiejętności pozwolą Tobie także regenerować punkty życia, a aktywne pozwolą ogłuszyć wroga, powalić go lub też zmniejszyć jego pancerz.
Krótki miecz i tarcza / Shortsword & Shield
Alternatywa dla długie miecza, czyli krótki miecz to znacznie większa mobilność. W przeciwieństwie do poprzednika nie nadaje się szczególnie do walki ze swoimi oddziałami – idealny jest za to do walki jeden na jednego z innymi bohaterami. Posiada szereg umiejętności kontrolujących walkę z innym herosem oraz pozwalający na zdejmowanie z siebie różnych efektów kontroli czy też szarżowania. Masz nawet umiejętność pozwalającą na rzucenie tarczą oraz spowalniającą wrogów. Idealne na łuczników czy próbujących uciekać herosów, którzy przegrywają z Tobą pojedynek. Niestety, ta broń prawie wcale nie nadaje się do walki z wrogimi żołnierzami, zwłaszcza z tymi bardziej zaawansowanymi.
Młot / Maul
Broń zaprojektowana w jednym celu – do niszczenia umocnień wroga. O ile muru tym nie rozbijesz, to już mur tarcz bez problemu. Jeżeli zastanawiasz się, dlaczego tak ciężko jest przebić się przez umocnione pozycje wrogich włóczników, to głównym powodem jest to, że żaden z graczy nie posiada młota. Niestety postać bardzo cierpi jeżeli chodzi o standardową walkę, zwłaszcza solo. Jeżeli Twoją bronią ma być młot, to zadbaj o to, by posiadać odpowiednie siły szturmowe. Dodatkowo posiada bardzo przyjemną umiejętność, która na 6 sekund zwiększa obrażenia wszystkich sojuszników w okolicy o 50% na 6 sekund. Jest to więc postać wsparcia skierowana do konkretnego zadania – niszczenia tarcz wroga oraz wzmacniająca ataki w innych sytuacjach.
Halabarda / Poleaxe
Broń, której może używać tylko postać płci męskiej, do tego skierowana do bohaterów posiadających tylko ciężkie pancerze. Właściwie jest to broń, która służy tylko do wycinania drogi w hordzie wrogich żołnierzy. Bardzo prosta do opanowania broń, o ile można mówić o opanowywaniu, kiedy twoim celem jest wbiec w największą hordę wrogów i zadać jak najwięcej obrażeń. Podobnie jak poprzednik, powinieneś posiadać wsparcie dobrze opancerzonych jednostek. Niestety bardzo słabo sobie radzi w pojedynkach z bohaterami. W moim odczuciu jest to jedna z mniej ciekawych broni w grze.
Włócznia / Spear
Włócznia jest skierowana do osób chcących zdominować pole bitwy w siodle oraz postaci o płci męskiej. Jeżeli chcesz dowodzić jazdą, to włócznia jest dobrym wyborem. Automatycznie zmniejsza to też jej przydatność podczas oblężeń. Broń bardzo słabo sobie radzi podczas walki pieszej, w tej sytuacji lepiej wybrać coś innego. Posiada jednak szereg umiejętności przydatnych podczas walki z oddziałami wroga. Broń posiada ciekawą szarżę, która zwiększa pancerz, a także parę sposobów by zmniejszyć obronę wroga.
Glewia / Glaive
Glewia w moim odczuciu jest lepszą alternatywą włóczni. Posiada bardzo ciekawy atak z konia i jednocześnie nieźle sobie radzi podczas walki w zwarciu bez konia. Posiada mniejsze obrażenia od halabardy, ale ma lepszy zasięg. Fajna broń do walki ze swoimi oddziałami wroga. Właściciel Glewii posiada przy tym szereg umiejętności uodparniających na efekty ogłuszające sprawiając, że staje się on postacią nie do zatrzymania przez bohaterów wroga. Niestety, niektóre umiejętności posiadają długie animacje, co sprawia, że walka tą bronią wymaga od nas pewnej uwagi i nauki. Jednocześnie jednak te umiejętności będą w stanie zadawać bardzo dużo obrażeń wielu wrogom jednocześnie. Nigdy nie jest idealnie, prawda?
Łuk / Longbow
Łuk to ciekawa broń, jeżeli chcesz walczyć dystansowo. Zadaje niezłe obrażenia, ale nie posiada celownika, dlatego wymaga wiele praktyki – to nie wstyd pójść na walki PvE z łukiem zanim nauczysz się celować tą bronią. Świetnie nadaje się do wspierania swoich oddziałów dystansowych pozwalając na bieżące reagowanie w ramach zmieniającej się sytuacji na polu bitwy. Łuk niespecjalnie nadaje się do zabijania żołnierzy, ale dzięki dystansowi idealnie nadaje się do zabijania wrogich bohaterów, a to przecież sprawi, że żołnierze uciekną. Łuk jest najlepszą bronią w grze w momencie, kiedy dowodząc oddziałem łuczników zajmiesz wysoką pozycję. Wtedy nikt Ciebie nie powstrzyma. Chyba że będzie to zabójca z dwoma mieczami.
Krótki Łuk / Short Bow
Broń tylko dla postaci kobiecych. Tutejszy karabin maszynowy, posiadający mniejszy dystans od długiego łuku i jednocześnie strzelający znacznie szybciej. Posiada parę umiejętności skierowanych do zabijania wrogich oddziałów oraz pozwalających na kąsanie wrogich bohaterów. Idealna broń, kiedy kierujesz oddziałem szturmowym lub też chcesz pogryźć wroga z flanki zachowując pewien dystans. Możesz więc zaprojektować krótki łuk na dwa sposoby – albo jako broń, która idealnie nada się do walki z oddziałami wroga, albo też broń, która pozwoli Tobie wykosić w chwilę wrogiego bohatera. Druga opcja jest lepsza – kiedy zabijesz bohatera, jego oddziały po chwili uciekają.
Muszkiet / Musket
Muszkiet to broń na bliski dystans. Posiada bardzo przydatną umiejętność pozwalającą oddać jednocześnie pięć strzałów oraz szereg granatów idealnie sprawdzających się w naruszaniu wrogich pozycji. Jednak prawdziwym celem muszkietu jest …. walka z wrogimi bohaterami w zwarciu! A wszystko z uwagi na umiejętności pozwalające na ogłuszenie przeciwnika oraz zadające wiele obrażeń w krótkich czasie – czy to pięciostrzałem, czy też podpalającym granatem. Do tego posiadasz umiejętność pozwalającą szybko odświeżyć pięciostrzał. Muszkiet to idealna broń na endgame, dosyć elastyczna, jednak skierowana do walki z bohaterami.
Dwa ostrza / Dual Blade
Jedynym celem posiadaczy, a właściwie posiadaczek, gdyż jest to broń skierowana do kobiet, dwóch ostrzy jest zakraść się i zabić wrogiego bohatera. Broń wymaga wiele wprawy oraz intuicji, jednak jako jedyna w grze posiada niewidzialność. W krótkim też czasie ogłuszysz przeciwnika i zabijesz go zanim zdąży zdjąć ogłuszenie. Ten bohater jednak wymaga naprawdę wielkich umiejętności, gdyż kiedy będziesz biegać za liniami wroga, to co się będzie działo z twoimi żołnierzami? Najgorsze co możesz zrobić dla swoich towarzyszy, to zostawić je na zapleczu. Temu musisz je ustawić tak, żeby wspierały sojuszników i jednocześnie nie padły zbyt szybko w momencie, kiedy wróg je dostrzeże – nawet najlepsi włócznicy w grze są bezużyteczni, kiedy gość z glewią podejdzie ich z boku.
No-Dashi
I wreszcie to mamy proszę Państwa. No-dashi to prawdziwy morderca w Conqueror’s Blade. Posiada szereg umiejętności pozwalających na leczenie, wampiryzm oraz zwiększające obrażenia. Możesz szybko wskoczyć do walki oraz łatwo zdjąć prawie każdą formę kontroli tłumu. Zawalczy z prawie każdym bohaterem, jego dragon leap zdejmie blok z każdego wroga, a Avalanche w sekundę zmasakruje ściśnięte oddziały wroga. I na dodatek potrafi szybko odświeżyć część swoich umiejętności. Jeżeli chcesz dowodzić oddziałami szturmowymi i walczyć podczas oblężeń z wrogimi bohaterami, to No-dashi da Tobie największą przewagę dzięki szybkiemu leczeniu oraz łatwemu dochodzeniu do siebie. No i bez problemu przebijesz się do wroga wycinając w pień wrogą armię. To moja ulubiona broń.
Podsumowanie
Conqueror’s Blade oferuje bronie oraz pancerze skierowane bardziej do różnych funkcji bohaterów sprawiając, że stając się dobrym w jednym, jesteś gorszy w czymś innym. W ten sposób dobrze dopasować swoją armię do panujących warunków walki oraz oddziałów którymi dowodzisz lub co chcesz zrobić. Dajcie koniecznie znać kim lub czym gracie oraz jakie kompozycje jednostek posiadacie. Jestem także ciekawy Waszych spostrzeżeń dotyczących broni.
Brak komentarzy