NVIDIA ogłosiła partnerstwo z BioWare i EA, aby rozdawać grę Dragon Age: The Veilguard za darmo przy zakupie pakietu GeForce NOW Ultimate. Wraz z tym ogłoszeniem rośnie liczba dowodów na to, że gra nie sprzedaje się dobrze.
Na swoim blogu NVIDIA podzieliła się informacją: „Walcz o przyszłość Thedas w najwyższej jakości w tym sezonie, ponieważ nowi i istniejący członkowie, którzy kupią sześć miesięcy GeForce NOW Ultimate, mogą otrzymać epicką grę RPG BioWare i Electronic Arts, Dragon Age: The Veilguard, za darmo po jej premierze 31 października.”
Pakiet GeForce NOW Ultimate kosztuje 99,99 USD za sześć miesięcy i oprócz Dragon Age: The Veilguard zawiera GeForce RTX 4080 Rig | RTX ON, dostęp do serwerów RTX 4080, rozdzielczość do 4K i 120 FPS, brak reklam oraz 8-godzinny czas sesji. Pakiet można kupić tylko do 30 października. To ogłoszenie o pakiecie pojawia się po serii wskaźników, które sugerują, że przedsprzedaż gry nie idzie dobrze, a zainteresowanie nią jest niskie. Pisaliśmy już o tym parę tygodni temu.
Craig Skistimas, znany jako Stuttering Craig, prowadzący podcast Side Scrollers na YouTube, ujawnił informacje od swojego informatora z branży detalicznej, że gra otrzymała łącznie tylko 1957 zamówień przedpremierowych na Xbox i PlayStation 5.
Napisał on na X: „Między edycją 'gold’ a standardową, w ponad 800 sklepach, mają nieco mniej niż 2000 zamówień przedpremierowych na PS5 i Xbox: PS5: 1552 Xbox: 405 Łącznie: 1957.”
Jest to wzrost w porównaniu do 1069 zamówień przedpremierowych, o których Stuttering Craig informował we wrześniu. Informator, który zarządza ponad 900 sklepami, również udostępnił informacje, że liczby te są trzy razy mniejsze niż w przypadku Dragon Ball: Sparking! ZERO firmy Spike Chunsoft przed premierą 10 października 2024 roku. Informator ujawnił, że Dragon Ball Sparking! ZERO miał łącznie 5952 zamówień przedpremierowych w piątek przed premierą gry, 4 października. Łącznie było 5538 zamówień przedpremierowych na PlayStation 5 i 414 na Xbox.
Ponadto, informator ujawnił, że liczba zamówień przedpremierowych na Dragon Ball: Sparking! ZERO mogła być nawet wyższa, ale faktycznie wyprzedała się edycja Ultimate na PlayStation 5. Dlatego nie była dostępna do zamówienia przedpremierowego. Na Steamie gra zajmuje 28. miejsce na liście „Najbardziej wyczekiwanych nadchodzących gier na Steam” według SteamDB i znajduje się w pierwszej 50-tce na liście najpopularniejszych gier.
Jeśli spojrzymy na Google Trends, Dragon Age: Veilguard jest przyćmiona przez takie tytuły jak Dragon Ball: Sparking! Zero i mocno niszowe Metaphor: ReFantazio.
W rzeczywistości gra nie jest nawet w pobliżu szczytu Suicide Squad: Kill The Justice League, kiedy ta gra została wydana pod koniec lutego.
Warner Bros. Discovery musiało odnotować stratę 200 milionów dolarów z powodu słabej sprzedaży gry. Gunnar Wiedenfels, dyrektor finansowy Warner Bros. Discovery, ujawnił: „Zaczynając od Studios, spadek o ponad 400 milionów dolarów rok do roku w pierwszym kwartale był głównie spowodowany bardzo trudnym porównaniem z sukcesem Hogwart’s Legacy w zeszłym roku w pierwszym kwartale, w połączeniu z rozczarowującym wydaniem Suicide Squad w tym kwartale, które zostało przez nas umorzone, co doprowadziło do wpływu na EBITDA w wysokości 200 milionów dolarów w pierwszym kwartale.”
Warner Bros. Discovery nie tylko odnotował stratę 200 milionów dolarów na grze, ale także, jak donosi Tom Philips z Eurogamera, firma zwolniła ponad połowę swojego działu kontroli jakości, redukując go z 33 do 15 na początku tego miesiąca. Raport twierdzi również, że zwolnienia dotyczą również osób spoza kontroli jakości i dotknęły pracowników na wszystkich szczeblach, od juniorów po osoby pracujące w firmie od ponad pięciu lat.
Suicide Squad: Kill the Justice League osiągnął szczytową liczbę 13 459 jednoczesnych graczy po premierze, ale od tego czasu odnotował spadek o prawie 99% tego szczytowego wyniku. W ciągu ostatnich 24 godzin osiągnął tylko szczytową liczbę 140 jednoczesnych graczy. To spadek o 98,9%.
Brak komentarzy