Elex 2 – Frakcje i jak do nich dołączyć – Poradnik z mapami


Elex 2 posiada ponad pięć frakcji do których można się dołączyć w trakcie zabawy. Niestety nie wszystko jest takie proste jak w pierwszej części i będziemy musieli trochę się napracować, by dołączyć do niektórych z frakcji. A może lepiej zostać samotnym strzelcem?

W pierwszej części serii gier Elex mogliśmy swobodnie dołączyć do każdej z dostępnych frakcji, czyli posługujących się magią Berserkerów, zaawansowanych technologicznie lekko fanatycznych Kleryków, oraz Banitów, którzy wykorzystywali Elex do tworzenia dopalaczy, a sami zajmowali się głównie rozbojem i szabrowaniem. Sytuacja jednak w drugiej części się zmieni i pojawią się dwie niedostępne wcześniej frakcje. Do innych natomiast nie będziemy w stanie przyłączyć się w pierwszym rozdziale gry i będą od nas wymagały niejednokrotnie dołączenia do innej frakcji. To duża nowość i przypomina trochę awanse społeczne w Gothicu 2, gdzie strażnik miejski mógł próbować zostać paladynem, a najemnik łowcą smoków. Słusznie jednak podczas moich live w Elex 2 zauważył jeden z widzów – Xejlor – w drugiej części Gothica dołączenie do frakcji było niezbędne do popchania fabuły do przodu. Tutaj natomiast dołączanie do frakcji jest w pełni dobrowolne, a nawet istnieje możliwość bycia bez frakcyjnym, co gra parę razy podkreśla w pierwszym rozdziale zabawy. Skupmy się jednak na najważniejszym – jakie są frakcje w Elex 2 i jak do nich dołączyć?

Duży tip dla graczy zaczynających zabawę z grą Elex 2 i nie znający dobrze stylu tworzenia gier Piranha Bytes. Gorąco polecam przejście wszystkich baz oraz misji początkowych w podanej poniżej kolejności i dopiero po wykonaniu wszystkich lub też większości zadań dodatkowych oraz rekrutacyjnych podjąć decyzję o przyłączeniu się do danej organizacji. Zwłaszcza, że mamy możliwość dowolnej teleportacji. W ten sposób zdobędziecie masę doświadczenia, przedmiotów oraz kryształków, które pomogą Wam zdobyć solidny start w danej grupie.

Berserkerowie

Berserkerowie robią wielki powrót w Elex 2, przechodząc niesamowitą metamorfozę dzięki wygranej bitwie o Fort oraz posadzeniu tam Serca, które sprawiło, że niegdysiejsza pustynia jest teraz porośnięta lasami i trawą. Niesamowita metamorfoza wpłynęła także na samych Berserkerów, którzy wchłonęli część sił Banitów, a samym Fortem rządzi teraz dobrze nam znany z jedynki Szczur. Berserkerowie nie krzyczą teraz na graczy, kiedy korzystają z technologii, a ich zbroje nie przypominają teraz pancerzy płytowych i skórzanych, a przerobione na modłę naturystyczną kamizelki kuloodporne. Dalej jednak korzystają z magii oraz mieczy i łuków. Możesz do nich łatwo dołączyć w Forcie wykonując po kolei zadania na lojalność. I w zasadzie tyle, żadnego wydziwiania tutaj nie ma.


Morkoni

Najbardziej tajemnicza frakcja w Elex 2 to Morkoni, którzy całe dziesięciolecia po katastrofie przeżyli w podziemiach, w zaadaptowanych do tego celu dworcach i połączeniach metra. Po wyjściu okazało się, że Ci ludzie prezentują teraz brutalny i okrutny kult nastawiony na dominację innych frakcji, porywanie ludzi w celu siłowego wcielenia ich w szeregi oraz napadania. Jeżeli z jakiegoś powodu wydaje się Tobie, że świadome oddanie swojej wolności dla tych psychopatów jest właśnie drogą, którą chcesz podążać, to znajdziesz ich w Grocie pokazanej na mapie poniżej. Nie bez powodu wspominam o Morkonach po Berserkerach. W trakcie wykonywania zadań na lojalność dla Berserkerów, trafisz na Morkońskiego kupca, który poprosi Ciebie o eskortę do bazy zwyrodnialców. Umiejętności Morkonów będą pozwalać na zwiększanie skuteczności bojowej postaci granej przez gracza, często płacąc za to punktami życia.


Banici

W ramach robienia zadań dla Morkonów, trafisz na parę wyzwań, które będą wymagały od Ciebie dotarcie właśnie do bazy Banitów. Stąd też będziesz w stanie poznać obecną sytuację kryminalistów i bandytów, którzy pod wodzą Baxtera (tak, tego samego który ponoć został zabity przez Logana) przygotowują się do walki z Berserkerami o odbicie Fortu. Krater, bo tak nazywa się baza Banitów jest tak naprawdę znacznie większym miejscem niż Fort, o większej liczbie budynków i dzielnic, jednak zdecydowanie nie ma takich wartości obronnych, jak stara twierdza Banitów. Niestety nie będziesz w stanie dołączyć do Banitów, zanim wcześniej nie przyłączysz się do Morkonów lub Berserków. Baxter będzie chciał, żebyś szpiegował dla niego i po dołączeniu otrzymasz w pewnym momencie możliwość przejścia do Banitów. Banici, podobnie jak Klerycy, posiadają znacznie mniej umiejętności niż pozostałe trzy początkowe frakcje, a dołączanie do nich jest tylko opcją (oraz zdradą). Jeżeli jednak chcesz podrasować swoje umiejętności Morkona lub Berserkera możliwością tworzenia dopalaczy, to jest to frakcja dla Ciebie. Ah i w bazie Banitów dołączy do Ciebie jeden z towarzyszy – Bully.


Albowie

Kolejną frakcją, do której możesz dołączyć od samego początku są Albowie. Do bazy Albów dotrzesz bez większego problemu dzięki pomocy jednego z NPC w bazie Banitów, który będzie chciał wrócić do Repozytorium, czyli olbrzymiego kompleksu zbudowanego przez Albów. Tuż po dotarciu (innym dobrym sposobem jest drugie zadanie od Foxa, które przeniesie Ciebie w pobliże bazy Albów). Misja lojalnościowa Albów jest zdecydowanie najlepsza ze wszystkich początkowych zadań frakcyjnych w grze. Warto je zrobić, nawet jeżeli nie macie zamiaru dołączać do Albów. Sami Albowie, podobnie jak Klerycy w jedynce, będą korzystać z mocy magicznych PSI (coś jak magia) oraz broni laserowej i plazmowej. Dołączenie do Albów jest jedną z trzech opcji dostępnych na początku gry i nie wymaga dołączania do innych frakcji.


Klerycy

Inna sprawa dotyczy jednak Kleryków, gdzie dowódca, dobrze nam znany Reinhold, od razu przyzna, że nie mają sprzętu dla rekrutów, a dla Jaxa przydałoby się dodatkowe szkolenie po tym jak stracił swój dobytek. Temu też wyśle go wcześniej do przyłączenia się do Albów i dopiero potem będziemy mogli dołączyć do samych Kleryków. Oprócz bardzo ładnego pancerza, to otrzymamy możliwość zwiększenia swojej puli psi, więc pod względem umiejętności zyskujemy bardzo mało. O ile sam Zamek, czyli siedziba Kleryków, znajduje się bardzo blisko Bastionu oraz Fortu Berserkerów, to polecam go zwiedzić na samym końcu, gdyż zadanie fabularne Albów będzie wymagało od nas dotarcia do siedziby Kleryków. Do tego otrzymamy potężnego towarzysza, który zadba, by po drodze nie stała się nam krzywda. Wtedy też będziesz mógł w Zamku zebrać parę dostępnych tam zadań i je wykonać, zwłaszcza że spora ich część będzie wymagała od Ciebie teleportacji do innych baz. Całe szczęście jednak, że Kleryków zwiedzasz jako ostatnich, prawda?

A może Bezfrakcyjnie – oryginalna opcja w Elex 2?

Elex 2 da nam także możliwość niedołączania do żadnej frakcji. W ten sposób nie zdobędziemy niestety umiejętności frakcyjnych, czyli zapomnijcie o magii, mocach PSI, czy też dopalaczach. Nie otrzymamy także dostępu do sprzętu frakcyjnego, takiego jak pancerze. Z drugiej jednak strony niezależnie od naszych decyzji zrekrutujemy wszystkich towarzyszy, a w grze znajdziemy także sporo całkiem niezłych pancerzy niezależnych od frakcji. Opcja bez frakcji jest fajna, jednak osobiście zostawiam je na drugie albo trzecie przejście gry. Dlatego po zrobieniu wszystkiego dla poszczególnych frakcji, zanim dołączycie do jakiejkolwiek z nich, warto zrobić zapis gry i wrócić do niego kiedy będziemy chcieli ponownie ukończyć Elex 2.

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio Dzięki jednej aplikacji możesz ustrzec się przed straceniem oszczędności życia
Następny Czy opłaca się naprawiać konsolę ps4?