Uścisk Zachłanności / Grasp of Avarice – Destiny 2 Dungeon – Poradnik


Uścisk Zachłanności to specjalny dungeon w Destiny 2, który Bungie zaprezentowało na swoje 30 lecie. Podziemia te są utrzymane w temacie piratów oraz poszukiwania skarbów, a pierwsze ukończenie jest obowiązkowe, by uzyskać egzotyczną wyrzutnię rakiet Gjallarhorn.

Uścisk Zachłanności, czyli nowe podziemia i pierwsze które możemy kupić w ramach dodatkowego pakietu mają inną konstrukcję niż standardowe dungeony w Destiny 2. Całość nie jest tak prostoliniowa i czasami trzeba się nagłówkować, by ukończyć podziemia po raz pierwszy. Dlatego też skrystalizowałem swoje przemyślenia w postaci tego poradnika, dzięki któremu bez problemu przejdziecie Uścisk Zachłanności po raz pierwszy. Niestety podczas jego robienia nie pomyślałem, że zrobię też poradnik, dlatego wybaczcie brak zdjęć. W swoim chwilowym geniuszu jednak, nasze zmagania zostały nagrane w postaci powyższego filmiku. Jak sami widzicie, pierwsze przejście było długie i zajęło nam ponad 3 godziny. Nie zrażajcie się jednak, gdyż po drodze popełniliśmy wszystkie możliwe błędy, a wszystkiego dowiadywaliśmy się metodą prób i błędów. Z wiedzą którą teraz posiadamy, jestem pewien że całość da się ukończyć spokojnie w 60 minut. Screeny natomiast dorobię przy kolejnym podejściu, kiedy będę robić katalizator do Gjallarhorna.

1. Jak rozpocząć Uścisk Zachłanności?

Dungeon możecie rozpocząć w Kosmodronie, wybierając odpowiednią aktywność w lewym górnym rogu otwartej mapy. Oczywiście wcześniej musicie mieć zakupiony dodatek. Każdy z Waszej drużyny musi mieć zakupioną zawartość żeby odpalić podziemia. Zanim jednak wyruszysz do podziemi, odwieź Xura w skarbcu by uzyskać zadanie egzotyczne na wyrzutnie rakiet Gjallarhorn. Następnie powinieneś odwiedzić postać o imieniu Shaw Han, by dowiedzieć się o nowych podziemiach. Możesz ruszać. Kiedy już odpalicie Dungeon, zostanie Wam przedstawiona nowa mechanika o nazwie Brzemie Bogactw. Polega ona na tym, że w niektórych lokalizacjach wrogowie będą dropić oszukane engramy. Zebranie przynajmniej jednego z nich sprawi, że odpalony zostanie licznik, który po ukończeniu doprowadzi do śmierci postaci. Te engramy trzeba zanosić do znajdujących się nieraz w pobliżu białych kryształów, które zdejmą z Was negatywny buff, a same zaczną się ładować. Po przeniesieniu odpowiedniej ilości brzemień, kryształ się aktywuje. Właśnie w taki sposób musicie aktywować kryształ w jaskini po rozpoczęciu podziemi. Po pokonaniu wrogów znajdziecie właśnie oszukane engramy, które musicie odnieść do skarbca. Pamiętajcie jednak, że wrogowie się respią jedynie kiedy Was nie ma w tej jaskini.

2. Pierwsze zagadki

Po tym jak uda Wam się dostać do środka, trzymacie się lewej ściany i idziecie przed siebie. Od tego momentu czeka Was sporo zagadek oraz najeżonych pułapkami lokacji. W końcu włamujecie się do bazy piratów prawda? Pierwsze pomieszczenie jest proste i robicie je w taki sposób:

  • otwieracie drugie drzwi z prawej. Pierwsze Was zabiją 🙂
  • przeskakujecie płytę naciskową, aktywujecie dźwignię. Płyta oczywiście Was zabije dlatego ją przeskakujemy 🙂
  • przeskakujecie przepaść na przeciwko pomieszczenia, ale stajecie na krawędzi, by spaść niżej. Po prawej będzie wnęka, gdzie znajdzie się dźwignia. Jeżeli aktywujecie dźwignię na końcu pomieszczenia … zgadnijcie co się stanie 🙂
  • nowe przejście zostało otworzone. Aby tam się dostać, musicie się wspinać po rurach w głównym pomieszczeniu na samą górę;
  • prawidłowa rura to trzecia po prawej. Poznasz ją po promieniach świetlnych przebijających się poniżej. Wejdź na płytę naciskową i spadaj w dół. Przeżyjesz;
  • skacz i idź dalej (uważaj na płyty z pułapkami) by przejść do olbrzymiego basenu, gdzie po lewej znajdziesz panel oraz dźwignię. Na panelu zobaczysz które śluzy są otwierane, a które zamykane przy naciśnięciu przycisku;
  • Waszym zadaniem teraz będzie po kolei przechodzenie do kolejnych pomieszczeń i aktywacja dźwignie, by wreszcie otworzyć wrota na początku pokoju i tam nacisnąć dźwignię. Potem czeka Was kolejny powrót do pokoju na końcu hali. Proponuję tutaj chodzić grupowo, gdyż w poszczególnych ciemnych pokojach są jednostki roju, w tym kamikadze oraz parę pułapek. Jeżeli solo gracz tam pójdzie, to jest duże ryzyko że przez przypadek zabije go pułapka lub też wybuchający kamikadze.

To już koniec części zagadkowej, czas na część z wyrzutnią rakiet, która jest znacznie prostsza, ale mechanika stąd będzie wykorzystana przy walkach z kolejnymi bossami.

3. Wyrzutnia rakiet i wielki basen

Okej na tym etapie trafisz do wielkiej tuby, gdzie przy ścianach zobaczysz pojedyncze generatory, które możesz ładować za pomocą wyrzutni rakiet. Żeby ją zdobyć musisz przejść do drzwi oznaczonych numerkiem jeden i użyć dźwigni tam znajdującej się. Następnie przechodzisz do drzwi numer trzy, które właśnie się otworzyły. W środku będzie parę jednostek roju, zabij je i wciśnij guzik by otworzyć drzwi przy numerze jeden (sic!). Wracasz się i znowu zabijasz wszystkie jednostki roju by wcisnąć guzik i przejść do pokoju numer dwa … i tam wreszcie odnajdziesz upragnione działo spopielające. Za jego pomocą rozgrzejesz znajdujące się wszędzie turbiny.

Idziecie teraz do drzwi numer cztery i strzelacie z działa w generator obok, musicie trafić w sam środek, ale z mojego doświadczenia zauważyłem, że fala uderzeniowa rozgrzewa cylinder, ale go nie aktywuje. W takiej sytuacji trzeba strzelić jeszcze raz. Ewentualnie przetrzymaj przycisk strzału by naładować wyrzutnię. Czas przejść dalej by wreszcie zawalczyć z pierwszym bossem.

4. PHRY’ZHIA Nienasycony

Pierwszy boss bije mocno, ale stoi w miejscu. Aby go pokonać musicie wykorzystać dwie mechaniki. Ładując kryształ boss zdejmuje osłonę oraz swoją nieśmiertelność i przez jakiś czas możemy mu zadawać obrażenia. Aby zdobyć oszukane engramy, należy otworzyć jeden z dwóch bocznych pokojów, co spowoduje pojawienie się jednostek roju. Te będą dropić właśnie oszukane engramy. Potrzebujesz jeszcze wyrzutni rakiet, a tą będzie posiadać Upadły, który co jakiś czas zostanie zrzucony z desantowca. Masz już więc wszystko, co jest potrzebne do pokonania bossa. Jeżeli nie uda Wam się zadać dość obrażeń na czas, to tarcza wróci i będziecie musieli powtórzyć całą procedurę. Kiedy boss zostanie pokonany, czas przejść do wyścigów.

5. Rozbrajanie bomb na wróblach

Najfajniejszym etapem w podziemiach dla mnie było właśnie rozbrajanie bomb na wróblach. Będziesz musiał przejechać przez wszystkie cztery bomby na czas, gdzie każda kolejna bomba daje 15 sekund czasu. Może to zrobić jedna osoba, a możecie się dogadać, że jeden z graczy pojedzie od razu do pierwszej, a pozostali dwoje nie będą na nią zwracać uwagi. Druga znajduje się w przejściu, więc na nią nie trzeba będzie zmieniać trasy. Trzecia także znajduje się lekko z boku, i jadąc górną rampą jeden gracz może trochę przyspieszyć zabawę, dlatego warto tutaj oddelegować jednego ze strażników. Etap z wróblami wymaga trochę cierpliwości oraz ostrożności, jednak przy odrobinie szczęścia bez problemu zrobicie ten fragment mapy. Po drodze odnajdziecie także parę przełączników, które przedłużą Wam czas o kolejne sekundy. Warto więc podzielić się rolami.

6. Skocznie i Serwitory

Ostatni etap przed finalnym bossem będzie od Was wymagać skakania pomiędzy platformami i pokonywanie serwitorów, by następnie za pomocą skoczni wysłać je wprost na balon. Kolejne skocznie aktywujecie za pomocą wyrzutni spopielającej, którą możecie zdobyć od jednego z panoszących się tu i tam Upadłych. Następnie będziecie musieli rozgrzać podłączony akumulator, by uruchomić skocznie. My ten etap musieliśmy zrobić w dwie osoby, gdyż jedna otrzymała buga i nie mogła się zrespić. Serwitory pojawiają się na losowych powierzchniach, na które przenosisz się za pomocą skoczni. By zniszczyć serwitora będziecie musieli aktywować kryształ za pomocą zbieranych z upadłych oszukanych engramów. Kiedy już zniszczycie serwitora, musicie go przetoczyć do skoczni i ustawić skocznię w taki sposób, by celowała w stronę balona. Całą akcję powtarzacie cztery razy (pamiętajcie by przestawiać skocznie). Po wszystkim czeka Was walka z ostatnim bossem.

7. Kapitan Avarokk Chciwy

Ostatni boss nie powinien być już dla Was trudny, gdyż wykorzystuje dwie poznane mechaniki. Pierwsze co musicie zrobić, to zabić przybocznych nieśmiertelnego bossa – jego majtka oraz papugę. Majtek zgubi dziesięć oszukanych engramów, które następnie można zanieść do kryształów w środku pomieszczenia. Brakujące kryształy znajdziecie w bankach, które otworzycie za pomocą wyrzutni spopielających, które pozyskacie z biegających tu i tam upadłych z rakietami (uff). Potrzebujecie paru strzałów w jeden z generatorów przy centralnej kopule, żeby aktywować banki przy ścianach. Wtedy zgubią one oszukane engramy, które znowu musicie zanieść do środka. Po naładowaniu kryształów boss stanie się śmiertelny. Jeżeli macie miecze, karabiny fuzyjne i inne bronie zadające bardzo dużo obrażeń w jednej chwili, możecie zabić bossa za raz. Jeżeli się nie uda, to powtarzacie wszystko. Pamiętajcie, żeby najpierw pozbyć się pomocników.

Podsumowanie

I to by było na tyle, jeżeli chodzi o Uścisk Zachłanności. Dungeon nie należy do najtrudniejszych i kolejne przejścia powinny przebiegać szybko i bezproblemowo. Jedynie za pierwszym razem czeka Was długa przygoda, jednak z powyższym poradnikiem nie będziecie musieli kończyć podziemi metodą prób i błędów. Dajcie znać, czy udało Wam się ukończyć podziemia za pierwszym razem oraz jestem otwarty na dodatkowe rady w komentarzach. Tekst możliwe że rozbuduje w przyszłości, jeżeli uda mi się zrobić katalizator do wyrzutni rakiet.

#Bungie30

Powyżej zobaczycie potencjalne nagrody, które możecie uzyskać z podziemi Uścisk Zachłanności. Osobiście poluje najbardziej na miecz 🙂

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio Jak wybrać odpowiedni skórzany pasek do zegarka?
Następny USB-C to złącze, które chciałoby rządzić wszystkimi