Valorant wprowadza niecodzienne połączenie do gatunku strzelanek sieciowych, w którym od lat nie ma nic oryginalnego. Dzięki systemowi strzelania niczym w Counter Strike, oraz charakterystycznym postaciom jak z Overwatch, gra stawia całkowicie nowe wyzwania przed graczami.
Dzisiaj rzucimy na warsztat temat dostępnych postaci w grze Valorant. Oczywiście ta pula będzie rozbudowywana w przyszłości, jednak już na ten moment mamy dostęp do postaci, które różnią się między sobą głównie umiejętnościami, które jednak sprawiają, że styl gry każdej z nich jest inny. Umiejętności w Valorant można podzielić na następujące rodzaje:
- Ultimate – najsilniejsza umiejętność którą ładujemy za pomocą spełniania celów misji (np. rozbrajanie spika), za każde zabójstwo lub poprzez zebranie specjalnych czarnych kul porozrzucanych w strategicznych punktach mapy,
- Signature ability (umiejętność popisowa) – umiejętność, którą mamy zawsze dostępną na początku rundy i która po użyciu także się ładuje
- Umiejętności do zakupu – każda postać posiada dwie umiejętności które możemy zakupić. Trochę jak granaty w Counter Strike, z tym że rozwijają umiejętności postaci np. Sova może kupić szpiegowskiego drona
Więc podsumowując, każda postać posiada Ultimate, który może zmienić przebieg gry, umiejętność popisową ładowaną co rundę oraz dwie umiejętności które kupujemy w zależności od potrzeb. Teraz porozmawiamy chwilę o konkretnych postaciach: jakie posiadają umiejętności oraz jakie jest ich przeznaczenie.
Phoenix
Phoenix to agresywna postać, będąca na pierwszej linii oraz rozpoczynająca walkę z wrogiem. Tworzy ogniste strefy które go leczą. Zawsze warto mieć przy sobie Curveball i regularnie używać by oślepiać wrogów ukrytych za winklem. Umiejętności które posiada Phoenix:
- Blaze – przywołuje ścianę ognia która blokuje wizję oraz zadaje spore rany kiedy próbujesz przez nią przejść
- Curveball – podkręcona kula ognia, którą można wysłać za róg i która może oślepić wroga
- Hot hands (popisowa) – rzut ognistą kulą, która podpala obszar zadając obrażenia innym graczom oraz lecząc postać gracza
- Run it back (ultimate) – oznacza twoje obecne miejsce do którego przenosi ciebie po określonym czasie lub Twojej śmierci. Leczy przy tym wszystkie obrażenia
Jett
Jett to spryciula, której zadaniem jest flankowanie wrogów, zastawianie pułapek, czy też szybkie unieszkodliwianie przeciwników. Idealna na snajpera dzięki umiejętnościom pozwalającym jej dostać się na niedostępne inaczej pozycje. Umiejętności które posiada Jett:
- Cloudburst – tworzy chmurę dymu zasłaniającą widok
- Updraft – wyrzuca ciebie w powietrze, idealne do dostawania się do niedostępnych miejsc np. skrzynek w miejscu podkładania Spike
- Tailwind (popisowa) – szybki skok do przodu
- Blade Storm (ultimate) – przywołuje sztylety którymi możesz rzucać i zadawać niezłe obrażenia. Headshot zabija na miejscu. Możesz wystrzeliwać je pojedynczo lub wszystkie naraz. Zabicie wroga powoduje przywołanie kolejnego sztyletu do rzucenia
Viper
Postać zajmująca się zatruwaniem okolicy. Trucizna nie szkodzi dla Viper, jednak może zabić sojuszników. Idealna do podkładania Spike, gdyż może się ukryć w chmurze toksyn. Posiada specjalny surowiec – paliwo – symbolizujący ilość toksyn do użycia. Im więcej paliwa, tym dłużej mogą się utrzymać jej umiejętności
- Snakebite – wystrzeliwuje kulę trucizny która zatruwa obszar
- Poison Cloud – rzucasz granat toksyczny który zatruwa obszar. Możesz go podnieść po chwili i rzucić dalej
- Toxic Screen (popisowa) – irytująca zdolność, która tworzy ścianę toksycznej mgły
- Viper’s pit (ultimate) – tworzy spory trujący obszar, idealny do łapania złapanych w środku wrogów
Sova
Celem Sovy w drużynie jest zwiad. Posiada szereg umiejętności pozwalających na namierzanie wrogów. Używa łuku do większości swoich umiejętności. Namierzeni przez Sovę wrogowie są widoczni dla całej drużyny
- Shock bolt – wystrzeliwuje strzałę porażającą pobliskich przeciwników. Może zranić sojuszników
- Owl drone – wysyła drona który może namierzyć pobliskich wrogów
- Recon bolt (popisowa) – strzała, która odsłania wszystkich wrogów w zasięgu skanu (zasłona dymna blokuje namierzanie). Może zostać zniszczona i zanim strzelisz możesz zaprogramować ją do odbicia od ściany nawet dwa razy
- Hunter’s Fury – pozwala trzy razy strzelić przez ściany, zadając trafionym wrogom prawie śmiertelne obrażenia. Trafieni przeciwnicy są widoczni na mapie dla całej drużyny
Cypher
Twój drużynowy szpieg. Posiada umiejętności pozwalające na spowolnienie wrogów oraz ich namierzanie z bezpiecznej pozycji. Umiejętności które posiada Cypher:
- Trapwire – ustawia pułapkę między dwoma ścianami, jej przekroczenie powoduje odkrycie pobliskich wrogów. Można ją zabrać i przestawić
- Cyber Cage – kolejna pułapka, której przekroczenie powoduje spowolnienie wroga. Może zostać też zdalnie detonowana
- Spycam (popisowa) – pozwala ustawić specjalną kamerę, którą zdalnie może posługiwać się Cypher. Może zostać zniszczona przez wrogów
- Neural Thief (ultimate) – kradzież wspomnień z trupa, dzięki temu poznasz lokalizację wszystkich wrogów
Brimstone
Pan dowódca w twojej drużynie. Jego umiejętności obejmują często całą mapę, dzięki czemu możesz ich użyć tam gdzie są akurat potrzebne. Wzmacnia swoją drużynę i ogłupia wroga. Potrafi też zrzucić parę rakiet na niczego spodziewających się przeciwników.
- Incendiary – rzuca podpalający granat na dany teren
- Stim Beacon – wzmacnia swoich towarzyszy zwiększając ich szybkość strzelania
- Sky Smoke (popisowa) – zrzuć zasłonę dymną w dowolnym miejscu mapy. Możesz zrzucić aż trzy zasłony
- Orbital Strike (ultimate) – spal wszystko co znajduje się w danym miejscu mapy. Nie musisz widzieć terenu który wypalasz
Sage
Jedyny konkretny healer w grze. Posiada szereg umiejętności leczących oraz wpływających na ruch wroga. Idealne wsparcie, które stoi gdzieś za takimi postaciami jak Breach oraz Phoenix.
- Slow Orb – pokrywa spory obszar spowalniającą substancją. Działa na wrogów i sojuszników
- Barrier Orb – stawia solidną ścianę której nie można przejść
- Healing Orb (popisowa) – leczy sojusznika lub twoją postać
- Resurection – przywraca sojusznika do życia z wszystkimi punktami życia. Przywrócenie trochę trwa, więc nie korzystaj z niego w trakcie wymiany ognia
Omen
Omen to postać, która atakuje z zaskoczenia lubi flankować oraz ogłupiać przeciwników. Może zaatakować z każdego miejsca na mapie i ogólnie w rękach dobrego gracza ta postać jest bardzo irytująca. Wymaga dobrej znajomości map na których gramy by w pełni wykorzystać wszystkie zalety Omena
- Paranoia – wysyła klona cienia przed twoją postać, która może oślepić wszystkich w zasięgu
- Shadow Walk – po chwili teleportuje na krótki dystans
- Dark Cover (popisowa) – zasłania miejsce nieprzenikalną kulą mgły. Można naładować by rzucić dalej
- From the shadows (ultimate) – teleportacja do dowolnego miejsca mapy, ale wrogowie zobaczą cień w miejscu gdzie się pojawisz, a sam proces troszkę trwa. Jest możliwe przerwanie teleportacji zabijając cienia. Po teleportacji przez chwilę jesteś nieśmiertelny.
Breach
Agresywny kolega specjalizujący się w atakach przez ściany tam gdzie wrogowie się tego nie spodziewają. Dobrze współgra z Sovą czy Cypherem, kiedy wie gdzie znajdują się wrogowie. Najczęściej zaczyna walkę, gdyż jego umiejętności bardzo często działają też na sojuszników.
- Aftershock – strzela przez ścianę pociskiem, który zadaje po chwili dosyć spore obrażenia. Idealne wsparcie dla sojuszników, którzy już walczą
- Flashpoint – strzela przez ścianę oślepiającym pociskiem
- Fault line (popisowa) – pogromca kamperów, przyzywa falę uderzeniową która rozrzuca wszystkich na swojej drodze. Fajny opening przed rozpoczęciem walki
- Rolling thunder (ultimate) – podobnie jak wyżej, tyle że idzie przez ściany na bardzo duży obszar, rozrzuca wrogów oraz ich ogłusza
Raze
Pani wybuchowa, posiada ataki dystansowe zadające duże obrażenia. Jeżeli potrafisz przewidzieć ruchy wroga, to Raze powinna być twoją ulubioną postacią.
- Blast Pack – rzuć paczkę na ziemię, którą możesz zdalnie detonować zadając duże obrażenia
- Boom Bot – przygotuj małego drona, który będzie jechać po prostej linii lub w stronę zauważonego wroga. Kiedy uda mu się podjechać wybuchnie. Raczej nikt się na to nie nabierze, gdyż jest głośny, ale dzięki niemu usłyszymy strzały przeciwników
- Paint shells (popisowa) – granat odłamkowy rozpadający się na mniejsze granaty odłamkowe
- Showstomper (ultimate) – wyposaż się w wyrzutnię rakiet. Parę celnych strzałów może zdmuchnąć całą drużynę wroga
Brak komentarzy