Stoisz przed wyborem swojej pierwszej postaci w świecie World of Warcraft lub planujesz powrót do gry po dłuższej przerwie? Decyzja dotycząca klasy może być przytłaczająca, zwłaszcza biorąc pod uwagę bogactwo opcji dostępnych w grze. Z tym poradnikiem krok po kroku pomożemy Ci podjąć świadomą decyzję.
Wraz z nadchodzącym dodatkiem, świat Azeroth rozszerza się, a liczba dostępnych klas rośnie. Czy jesteś miłośnikiem walki wręcz, czy może preferujesz dystans? A może chcesz spróbować swoich sił jako uzdrowiciel? Bez względu na Twój styl gry, znajdziesz tutaj informacje, które ułatwią Ci wybór idealnej postaci. Omówimy wszystkie klasy dostępne w World of Warcraft, przedstawimy ich główne cechy oraz specjalizacje. Ponadto, podpowiemy, które klasy są szczególnie polecane dla nowych graczy, ułatwiając rozpoczęcie przygody w tym epickim świecie. Piszę ten artykuł na swoich własnych wrażeń, a wszystko zaczęło się od paru książek.
Evoker: Smokowi Mistrzowie Magii
Evokerzy to stosunkowo nowa klasa wprowadzona w dodatku Dragonflight, rozpoczynająca przygodę od poziomu 58. Choć noszą kolczugę, w formie smoka nie jest ona widoczna. Do walki używają sztyletów, broni pięściarskich oraz jednoręcznych mieczy, toporów i młotów. Podobnie jak demon huntery, evokerzy potrafią szybować, a dodatkowo dysponują umiejętnością „Wzbij się”, działającą na podobnej zasadzie co jazda na smoku. Unikalną cechą evokerów jest ich pozycjonowanie pomiędzy postaciami dystansowymi i bezpośrednimi zarówno w zadawaniu obrażeń, jak i leczeniu, co może stanowić wyzwanie dla początkujących graczy.
Devastation to specjalizacja nastawiona na zadawanie obrażeń. Opiera się na rzucaniu różnorodnych zaklęć czerpiących moc z magii Czerwonego lub Niebieskiego Smokowego Lotu. Większość zaklęć ma zasięg 25 jardów, co jest nieco mniejszy niż u typowych postaci dystansowych. Aby osiągnąć maksymalną skuteczność, niektóre zaklęcia wymagają wzmocnienia przed użyciem. Devastation oferuje wiele przydatnych umiejętności, takich jak zdolności obronne i zwiększające mobilność, a także możliwość wsparcia grupy leczeniem w trudnych sytuacjach. Jest to najlepszy wybór do szybkiego zdobywania poziomów, choć może sprawić nieco więcej problemów w podziemiach.
Preservation to specjalizacja lecząca. Podobnie jak w przypadku Devastation, zaklęcia tej specjalizacji mogą być wzmacniane, co zwiększa ich skuteczność leczniczą. Preservation wyróżnia się skutecznym leczeniem obszarowym i najlepiej sprawdza się, gdy grupa jest zgromadzona. Dysponuje również wysoką mobilnością, licznymi zdolnościami obronnymi oraz możliwością zadawania pewnych obrażeń w razie potrzeby.
Rycerz Śmierci: Mistrzowie Ciemnej Mocy
Rycerze Śmierci zostali wprowadzeni w dodatku Wrath of the Lich King. To klasa walcząca wręcz, nosząca płytową zbroję, zaczynająca przygodę na poziomie osiemdziesiątym w Shadowlands. Jako zasoby wykorzystują Runy i Moc Runiczną. Dysponują przydatnymi umiejętnościami, takimi jak Chwyt Śmierci, który przyciąga przeciwnika do gracza, oraz licznymi przerwaniami i spowolnieniami. Są jedną z niewielu klas posiadających zmartwychwstanie bojowe.
Unholy to specjalizacja zadająca obrażenia, wykorzystująca dwuręczne topory, młoty lub miecze. Opiera się na rozprzestrzenianiu chorób na przeciwnikach oraz przyzywaniu nieumarłych sługusów zwiększających zadawane obrażenia. Niechęć dobrze radzi sobie zarówno z pojedynczymi celami, jak i grupami przeciwników, choć wymaga czasu na rozwinięcie pełnej mocy. Z tego względu może nie być idealnym wyborem do zdobywania poziomów.
Frozen to druga specjalizacja zadająca obrażenia, często uważana za najłatwiejszą do opanowania dla rycerzy śmierci. Używa dwóch broni jednoręcznych i zadaje duże obrażenia obszarowe w krótkim czasie, jednak charakteryzuje się niższą mobilnością niż inne specjalizacje. Dysponuje przydatnymi umiejętnościami i pewną zdolnością samozatrudnienia w postaci Uderzenia Śmierci.
Blood to specjalizacja tankująca, oferująca doskonałą regenerację zdrowia dzięki umiejętnościom Uderzenie Śmierci i Szpikowacz, nakładającym stosy Tarczy Kościanej. Posiada wiele zdolności obronnych, lecz utrzymuje zdrowie głównie poprzez leczenie się po otrzymaniu obrażeń, zamiast ich całkowitego unikania. Dysponuje przydatną umiejętnością Uścisk Gorefienda, przyciągającą wrogów do jednego punktu, co ułatwia zadawanie obrażeń grupom przeciwników. Krew jest najbezpieczniejszym wyborem do zdobywania poziomów dla graczy rozważających grę rycerzem śmierci.
Demon Hunter: Mistrzowie Chaosu
Demon Hunterzy pojawili się wraz z dodatkiem Legion i rozpoczynają przygodę na poziomie osiemdziesiątym w Shadowlands. Noszą skórzaną zbroję i używają wrogów, mieczy, toporów lub broni pięściarskich. Demon Hunterzy posiadają prawdopodobnie największą mobilność w grze, a umiejętność Szybowania pozwala uniknąć obrażeń od upadku. Dodatkowo nakładają na cele debuff zwiększający obrażenia od magii ze wszystkich źródeł, co czyni ich pożądanymi członkami grup. Demon Hunterzy mają tylko dwie specjalizacje, ale obie są niezwykle przyjemne w grze, zwłaszcza dzięki umiejętności Metamorfoza, która na krótki czas zmienia postać w demona.
Havoc to specjalizacja zadająca obrażenia. Potrafi zadawać ogromne obrażenia i z łatwością radzić sobie z dużymi grupami przeciwników. Dysponuje potężnymi zdolnościami ofensywnymi umożliwiającymi zadawanie wysokich obrażeń. Zabijanie wrogów ma duże szanse na generowanie Ułamków Duszy, które leczą demon huntera po zebraniu, co znacznie ułatwia zdobywanie poziomów.
Vengeance to specjalizacja tankująca, wykorzystująca kombinację redukcji obrażeń i zdolności leczniczych. Demon Hunterzy w tej specjalizacji charakteryzują się wysoką mobilnością i zadają duże obrażenia jak na tanka, a także posiadają liczne umiejętności kontroli tłumu ułatwiające unieruchomienie przeciwników. Doskonale sprawdzają się zarówno w podziemiach, jak i rajdach.
Mnich: Mistrzowie Wewnętrznej Mocy
Mnich został dodany wraz z dodatkiem Mists of Pandaria i jest jedną z najbardziej mobilnych klas w grze dzięki umiejętności Toczenie się. Noszą skórzaną zbroję i są niezwykle wszechstronni, mogąc pełnić wszystkie trzy role. Automatycznie nakładają na cele debuff zwiększający obrażenia od broni białej ze wszystkich źródeł, co czyni ich przydatnymi w sytuacjach grupowych.
Windwalker to specjalizacja zadająca obrażenia, używająca broni jednoręcznych. Jako główny zasób wykorzystuje Energię i musi generować Chi, aby korzystać z potężniejszych umiejętności. Oferuje dobre obrażenia obszarowe i przyjemną rotację umiejętności, a także przydatne przerwania i inne formy kontroli tłumu. Wysoka mobilność i dostęp do zaklęcia leczącego czynią tę specjalizację stosunkowo bezpieczną do zdobywania poziomów.
Brewmaster to specjalizacja tankująca, używająca drzewca lub laski jako broni. Jest jednym z najbardziej mobilnych tanków w grze i radzi sobie z przychodzącymi obrażeniami poprzez „rozłożenie” ich w czasie. Dzięki temu i zdolności samozatrudnienia może wytrzymać dość duże obrażenia i jest najbezpieczniejszą specjalizacją mnicha do zdobywania poziomów.
Mistweaver to specjalizacja lecząca, używająca laski, młota lub miecza. Charakteryzuje się wysoką mobilnością jak na leczyciela i dobrze radzi sobie zarówno z leczeniem pojedynczych celów, jak i grupy. Posiada przydatne zdolności obronne zapewniające wysoką przeżywalność w sytuacjach grupowych i może zadawać przyzwoite obrażenia, co pozwala na wsparcie grupy, gdy wymagania leczące są niskie. Może być używany do zdobywania poziomów, ale lepiej wybrać jedną z dwóch pozostałych specjalizacji, chyba że planujesz zdobywać poziomy poprzez podziemia.
Wojownik: Mistrzowie Broni
Jeśli lubisz rozprawiać się z przeciwnikami za pomocą miecza, wojownik może być idealną klasą dla Ciebie. Wszystkie trzy specjalizacje są nastawione na walkę wręcz, a noszenie płytowej zbroi sprawia, że nawet specjalizacje zadające obrażenia są odporne na ciosy. To klasa o wysokiej mobilności, dysponująca skokiem i szarżą, która będzie mile widziana w grupach dzięki zaklęciu Krzyk Bojowy zwiększającymu siłę ataku całej grupy lub rajdu.
Arms to specjalizacja zadająca obrażenia, używająca broni dwuręcznej. Oferuje wysokie obrażenia zarówno w walce z pojedynczym celem, jak i grupą przeciwników, choć nie jednocześnie. Pierwsze zdolności leczące uzyskuje na wyższych poziomach. Dysponuje również kilkoma opcjami obronnymi, dzięki czemu rzadko będziesz miał problemy ze względu na wysokie obrażenia.
Fury to szybka specjalizacja wojownika, umożliwiająca używanie dwóch broni dwuręcznych. Na niskich poziomach posiada umiejętność leczącą i zadającą obrażenia jednocześnie. Zadaje wysokie obrażenia, ale na niskich poziomach brakuje mu skutecznych umiejętności obszarowych.
Protection, jak sama nazwa wskazuje, to specjalizacja tankująca, używająca broni jednoręcznej i tarczy. Oferuje doskonałe zdolności redukcji obrażeń i wysoką mobilność, ale nie posiada leczenia i jej zdolności obronne wymagają dobrego zarządzania zasobami.
Paladyn: Strażnicy Młota
Paladyni noszą płytową zbroję i mogą pełnić każdą z trzech ról grupowych, co czyni ich wszechstronną klasą. Posiadają wiele przydatnych umiejętności zarówno podczas zdobywania poziomów, jak i w sytuacjach grupowych, takich jak wybór jednej z trzech aur, ośmiosekundowej odporności na wszelkie obrażenia oraz potężnego leczenia przywracającego pełne zdrowie celowi.
Retribution to specjalizacja zadająca obrażenia, używająca dwuręcznych mieczy, młotów lub toporów. Opiera się na Moc Świętej jako głównym zasobie i dobrze radzi sobie zarówno w walce z pojedynczym celem, jak i grupą przeciwników. Dzięki wysokim obrażeniom, leczącym i zdolnościom obronnym jest łatwą specjalizacją do zdobywania poziomów.
Holy to specjalizacja lecząca paladyna, używająca jednoręcznego miecza lub młota oraz tarczy. Oferuje wysokie leczenie pojedynczego celu, co czyni go dobrym leczycielem dla tanków. Jego przydatne umiejętności są wysoko cenione w większości grup. Posiada wysoką przeżywalność dzięki zdolnościom obronnym i płytowej zbroi, ale podobnie jak w przypadku innych specjalizacji leczących, lepiej unikać zdobywania poziomów w tej specjalizacji ze względu na niskie obrażenia, chyba że planujesz zdobywać poziomy wyłącznie poprzez podziemia.
Protection to specjalizacja tankująca, używająca miecza i tarczy. Potencjalnie bardzo silny tank z dostępem do odporności, leczenia i zdolności redukcji obrażeń, choć może mieć problemy, jeśli te ostatnie zostaną źle zaplanowane. Dobry wybór do bezpiecznego zdobywania poziomów.
Łowca: Panowie Zwierząt
Łowcy są główną klasą używającą zwierząt towarzyszy w World of Warcraft. Noszą kolczugę i charakteryzują się wysoką przeżywalnością dzięki tankującym zwierzętom i umiejętności Udawaj Śmierć, która sprawia, że wyglądają na martwych i tracą całą uwagę wrogów. Na piątym poziomie łowcy zdobywają umiejętność Uśpienie Bestii, pozwalającą na schwytanie i oswojenie napotkanych zwierząt. Wszystkie trzy specjalizacje posiadają wiele przydatnych umiejętności, takich jak różne pułapki i przerwania.
Beast Mastery to pierwsza specjalizacja zadająca obrażenia dystansowe, używająca łuku, kuszy lub pistoletu. Silnie opiera się na obrażeniach zadawanych przez zwierzę towarzysza i jest wysoce mobilna, umożliwiając zadawanie pełnych obrażeń nawet w ruchu. Oferuje wysokie obrażenia w większości sytuacji i dobrze sprawdza się zarówno w podziemiach, jak i rajdach. Ze wszystkich klas w grze jest to prawdopodobnie jedna z najłatwiejszych specjalizacji do zdobywania poziomów.
Marksmanship to również specjalizacja zadająca obrażenia dystansowe, podobnie jak Beast Mastery, używająca łuku, kuszy lub pistoletu, ale różniąca się w innych aspektach. Pasywna umiejętność Samotny Wilk oznacza, że zadajesz mniejsze obrażenia, jeśli przyzwiesz zwierzę towarzysza, a wiele umiejętności ma długi czas rzucania, co zmniejsza mobilność w porównaniu z Beast Mastery. Jednak łowca Marksmanship jest zdolny do zadawania wysokich obrażeń w krótkim czasie. Można z niego korzystać podczas zdobywania poziomów, ale trzeba polegać bardziej na pułapkach i unikaniu obrażeń.
Survival to specjalizacja łowcy zadająca obrażenia w zwarciu, używająca drzewca lub laski. Początkowo była specjalizacją dystansową, ale została przekształcona na obecną formę na początku dodatku Legion. Oferuje wysokie obrażenia pojedynczego celu i dobrą mobilność jak na klasę walczącą wręcz dzięki umiejętności Harpun. Survival jest solidnym wyborem do zdobywania poziomów i posiada wysoką przeżywalność, choć Beast Mastery jest bezpieczniejszy.
Rogue: Mistrzowie Cienia
Łotrzycy są znani ze swojej umiejętności Skradanie się. Noszą skórzaną zbroję i używają Energii jako głównego zasobu, wydając Punkty Kombinacji na zadawanie dużych obrażeń wrogom. Posiadają wiele przydatnych umiejętności, takich jak przerwania, ogłuszenia i leczenie co 30 sekund. Umiejętność Zasłona Ukrycia pozwala całej grupie poruszać się niezauważonej przez krótki czas. Chociaż łotrowie są przyjemni w grze, a elementy zdobywania poziomów mogą być znacznie łatwiejsze dzięki skradaniu się, istnieją znacznie łatwiejsze klasy dla początkujących.
Outlaw używa dwóch broni jednoręcznych i polega na dobrym zarządzaniu zasobami, aby zadawać bezpośrednie obrażenia wrogom. Oferuje silne obrażenia obszarowe, ale ogólna skuteczność może się różnić ze względu na losowość umiejętności Rzut Kością, która przyznaje losowy buff.
Assassination używa dwóch sztyletów do zadawania obrażeń. Preferuje używanie trucizn i krwawień do pokonania wrogów, które należy utrzymywać dla maksymalnych obrażeń. Ta specjalizacja oferuje wysokie, stałe obrażenia pojedynczego celu, a jej zdolności obronne zapewniają dobrą przeżywalność.
Subtlety również używa sztyletów i polega na przemieszczaniu się między skradaniem się a pozycjonowaniem za wrogiem w celu maksymalizacji obrażeń. Z trzech specjalizacji łotra jest najtrudniejsza do opanowania, co czyni ją odpowiednią dla bardziej doświadczonych graczy.
Kapłan: Strażnicy Światła
Kapłan jest kwintesencją klasy leczącej w World of Warcraft. Nosi materiałową zbroję i używa laski lub broni jednoręcznej z przedmiotem dodatkowego wyposażenia. Posiada oszałamiające efekty wizualne zaklęć oraz wiele przydatnych umiejętności, w tym Skok Wiary, który przyciąga sojusznika do kapłana. Oferuje dwie bardzo różne specjalizacje leczące oraz trzecią, zadającą obrażenia dystansowe. Dodatkowo zapewnia znaczący wzrost wytrzymałości członkom grupy lub rajdu dzięki zaklęciu Słowo Mocy: Odporność.
Holy to czysta specjalizacja lecząca, wyposażona w wiele narzędzi wspierających innych leczycieli w sytuacjach grupowych. Doskonale sprawdza się jako leczyciel rajdowy i oferuje skuteczne leczenie pojedynczego celu w podziemiach lub dla tanków. Jest to prawdopodobnie jedna z łatwiejszych specjalizacji leczących do opanowania, choć lepiej zdobywać poziomy jedną z dwóch pozostałych specjalizacji, ponieważ Holy zadaje stosunkowo niskie obrażenia.
Discipline głównie wykorzystuje buff Pokuta do leczenia graczy za pomocą zadawanych obrażeń. Kapłan musi ręcznie zastosować Pokutę na członków grupy lub rajdu, co pozwala na przekształcenie części zadanych przez kapłana obrażeń w leczenie tych graczy. Kapłan Dyscypliny posiada również leczenie na żądanie i absorbujące tarcze, dobrze radząc sobie w większości sytuacji, choć wymaga znacznej praktyki, aby grać na wysokim poziomie.
Shadow to specjalizacja kapłana zadająca obrażenia, opierająca się na nakładaniu wielu efektów i generowaniu oraz wykorzystywaniu zasobu Szaleństwo. Jako użytkownik materiałowej zbroi musisz zachować ostrożność podczas walki z grupami wrogów, co jest jednak równoważone przez przyzwoite leczenie. Potencjalnym problemem podczas zdobywania poziomów jako Shadow jest obszarowy efekt Wybuchu Pustki – jeśli jest wybrany – co oznacza, że uderzysz we wszystkich wrogów w promieniu 10 jardów, a także w neutralne potwory, które przypadkowo przechodzą obok, co może łatwo doprowadzić do przytłoczenia.
Szaman: Mistrzowie Elementów
Szamani to skupieni na elementach użytkownicy kolczugi, posiadający jedne z najlepszych zaklęć użytkowych w grze. Mogą używać totemów do zadawania obrażeń, unieruchamiania wrogów lub leczenia członków grupy, a wszystkie trzy specjalizacje mają krótkie przerwanie. Dodatkowo, jeśli szaman zginie, może się wskrzesić, a także może zmienić się w Wilka Ducha, zwiększając prędkość poruszania się. Ogromna liczba zaklęć i umiejętności szamana może przytłoczyć nowych graczy.
Enhancement to specjalizacja zadająca obrażenia w zwarciu, używająca dwóch broni jednoręcznych i polegająca na generowaniu i wykorzystywaniu głównego zasobu, Wiru. Oferuje wysokie, stałe obrażenia pojedynczego celu i dobrze sprawdza się zarówno w podziemiach, jak i rajdach. Dzięki przyzywanemu co pięć minut zwierzęciu tankującemu i dostępowi do leczenia jest zwykle najlepszym wyborem do zdobywania poziomów dla graczy chcących grać szamanem.
Elemental to szaman zadający obrażenia dystansowe, używający jednoręcznego młota lub sztyletu oraz tarczy, choć może również używać laski. Dobrze radzi sobie zarówno z pojedynczym celem, jak i grupą przeciwników, ale w zależności od konfiguracji talentów może wymagać dość długich czasów rzucania zaklęć. Potrafi zadawać duże obrażenia i ma dostęp do krótkotrwałych zwierząt tankujących i zadających obrażenia. Ta specjalizacja jest bardziej niż wystarczająca do zdobywania poziomów, ale długie czasy rzucania zaklęć mogą zniechęcać niektórych graczy.
Restoration to specjalizacja lecząca szamana, używająca tych samych typów broni co Elemental. Dobrze sprawdza się zarówno w podziemiach, jak i rajdach. Oferuje ogromną ilość przydatnych umiejętności dla grupy i posiada wiele silnych zdolności leczących, co czyni ją atrakcyjną dla większości grup rajdowych. Chociaż może zadawać znaczne obrażenia jak na leczyciela, lepiej zdobywać poziomy jako Elemental, zwłaszcza że używa tych samych typów broni.
Mag: Mistrzowie Magii
Magowie to zadający duże obrażenia klasy dystansowe noszące materiałową zbroję, a wszystkie trzy specjalizacje używają laski lub różdżek, sztyletów lub broni jednoręcznych. Są podatni na ataki w zwarciu, ale posiadają umiejętność Blok Lodu zapewniającą odporność, zwiększającą ich przeżywalność. Oferują przydatne umiejętności, takie jak Teleportacja, Polimorfizm i Niewidzialność, ale nie mają leczenia, co utrudnia zdobywanie poziomów. Mogą jednak przywoływać jedzenie poza walką, aby w razie potrzeby zregenerować zdrowie. Magowie zapewniają również buff Inteligencja Tajemna, zwiększający statystykę inteligencji wszystkim członkom grupy lub rajdu.
Frost to magowie posiadający największą zdolność spowalniania wrogów, ułatwiającą unikanie ich ataków, co czyni tę specjalizację najłatwiejszą do zdobywania poziomów. Oferują wysokie, stałe obrażenia pojedynczego celu i są dość mobilni jak na klasę rzucającą zaklęcia dzięki umiejętności Lodowe Floty, która pozwala rzucać zaklęcia w ruchu. Mag Frost może również wybrać używanie zwierzęcia towarzysza do wsparcia w zadawaniu obrażeń.
Arcane charakteryzuje się wysoką mobilnością i zrównoważonymi obrażeniami. Styl gry opiera się na dwóch fazach: fazie oszczędzania many, podczas której mag oszczędza manę, oraz fazie wypalania, podczas której zużywa ją, korzystając z umiejętności ofensywnych. Jednak ich obrażenia spadają, jeśli są zmuszeni do nieoczekiwanego poruszania się podczas okna odnowienia umiejętności.
Fire oferuje niezwykle wysokie obrażenia w krótkim czasie i dobrze radzi sobie z większością rodzajów przeciwników. Posiada wysoką mobilność i mocno polega na proc aktywacji z ciosów krytycznych. Potencjalną wadą jest automatyczne zadawanie obrażeń obszarowych na wielu celach, co może prowadzić do przytłoczenia.
Warlock: Mistrzowie Ciemnej Magii
Czarnoksiężnicy to zadający obrażenia klasy dystansowe noszące materiałową zbroję, preferujące laski jako broń. Silnie polegają na generowaniu Ułamków Duszy – dodatkowego zasobu – oraz mają dostęp do wielu demonicznych zwierząt towarzyszy zadających różny poziom obrażeń. Czarnoksiężnicy oferują wiele przydatnych umiejętności grupie, takich jak wstępnie rzucone zmartwychwstanie bojowe, Demoniczne Wrota umożliwiające natychmiastowe przemieszczanie się między dwoma punktami oraz przenośny kamień przyzywania, pozwalający członkom grupy przybyć do lokalizacji czarnoksiężnika.
Demonology mocno opiera się na używaniu różnych rodzajów demonów do zadawania obrażeń. Wyróżnia się wysoką mobilnością, ale wymaga czasu na osiągnięcie maksymalnych obrażeń. Oprócz krótkotrwałych przywoływanych demonów, będących częścią rotacji, będziesz mieć również stale przyzwanego towarzysza, który pomoże w zadawaniu obrażeń i tankowaniu wrogów.
Affliction to specjalizacja zadająca obrażenia poprzez wiele efektów zadających obrażenia w czasie. Musisz śledzić i utrzymywać efekty zadające obrażenia w czasie na wielu celach, aby osiągnąć maksymalną skuteczność. Oferuje wysokie obrażenia pojedynczego celu i obszarowe, choć ze względu na swoją naturę zadawania obrażeń w czasie może wymagać czasu na rozwinięcie pełnej mocy. Będziesz mógł również przywołać stałego towarzysza pomagającego w zadawaniu obrażeń, choć w razie potrzeby można go zmienić na towarzysza tankującego.
Destruction ma najkrótszy czas przygotowania ze wszystkich specjalizacji czarnoksiężników, ale charakteryzuje się niższą mobilnością i dość długimi czasami rzucania zaklęć. Będziesz generować Ułamki Duszy za pomocą różnych umiejętności i wydawać je na potężny Chaos Bolt lub Deszcz Ognia w sytuacjach obszarowych. Podobnie jak w przypadku innych specjalizacji czarnoksiężników, będziesz mógł utrzymywać stałego demonicznego towarzysza zadającego obrażenia lub tankującego wrogów, w zależności od potrzeb.
Druid: Mistrzowie Przemiany
Druid jest jedną z najbardziej wszechstronnych klas w World of Warcraft, oferując cztery specjalizacje, które pozwalają na pełnienie wszystkich trzech ról, a także zadawanie obrażeń w zwarciu i na dystans. Druidzi są zmiennokształtnymi i mogą przybierać różne formy, łatwo przełączając się między nimi. Zmiennokształtność można również wykorzystać do ucieczki z uwięzienia i pułapek, a Forma Podróżna zastępuje potrzebę wierzchowców. Druidzi są bardzo mobilni dzięki Formie Kota, która zwiększa prędkość poruszania się i może być używana wszędzie.
Feral to specjalizacja druida zadająca obrażenia w zwarciu, używająca laski lub drzewca i wymagająca Formy Kota. Opiera się na utrzymywaniu wielu efektów zadających obrażenia w czasie na celu oraz zarządzaniu dwoma oddzielnymi zasobami, dobrze radząc sobie zarówno z pojedynczym celem, jak i grupą przeciwników. Posiada również umiejętność skradania się, a wraz z obrażeniami i dostępem do zaklęć leczących czyni Feral solidnym wyborem do zdobywania poziomów, choć jest jedną z bardziej skomplikowanych specjalizacji do opanowania, jeśli chcesz osiągnąć maksymalne efekty w zawartości końcowej gry.
Balance to specjalizacja druida zadająca obrażenia dystansowe, używająca laski, sztyletu lub młota. Wymaga Formy Księżycowego Drzewa i jest specjalizacją zadającą obrażenia poprzez wiele efektów zadających obrażenia w czasie, dobrze radzącą sobie zarówno z pojedynczym celem, jak i grupą przeciwników. Musisz zarządzać swoim zasobem Mocy Astralne, a także ładunkami Wzmocnienia Słonecznego i Księżycowego, co czyni tę klasę dość trudną do opanowania. Chociaż Balance nie jest tak delikatny jak inne klasy dystansowe, Feral jest ogólnie łatwiejszy do zdobywania poziomów.
Guardian to specjalizacja tankująca druida, używająca laski lub drzewca i wymagająca Formy Niedźwiedzia. Opiera się na dużej puli zdrowia, pasywnych umiejętnościach zapewniających redukcję obrażeń i dodatkowe leczenie, oraz posiada aktywną zdolność zmniejszania obrażeń (bez czasu odnowienia), która może być stosowana w stosy, ale zużywa główny zasób, Szał. Guardian jest dobrą opcją do zdobywania poziomów, zwłaszcza jeśli planujesz dużo grać w podziemiach – tank oznacza szybszy czas oczekiwania w kolejce.
Restoration to specjalizacja lecząca druida, używająca laski, sztyletu lub młota. Jest bardzo silnym i wszechstronnym leczycielem, dobrze sprawdzającym się zarówno jako leczyciel rajdowy, jak i w sytuacjach stałych obrażeń. Opiera się na różnych zaklęciach leczenia w czasie, ale posiada wiele umiejętności odnawiania na wypadek sytuacji awaryjnych i leczenia w krótkim czasie.
Foteczki okładek klas pobrałem ze strony World of Warcraft Wiki, czyli Wowpedii.
Brak komentarzy