Masz ochotę na kolejny koszmar i próbujesz zdobyć platynę w Alan Wake 2? Dobrze trafiłeś, tutaj wyjaśnimy jak zdobyć wszystkie osiągnięcia, ładnie je posortujemy i wyszczególnimy te, przy których musisz szczególnie uważać.
Alan Wake 2 posiada zauważalnie łatwiejsze osiągnięcia od swojego pierwowzoru i idzie bardziej w stronę Control, które także posiada stosunkowo łatwą platynę. Zanim przejdziemy jednak do samych osiągnięć, zajmijmy się roadmapą, czyli FAQ dotyczącą zdobywania platyny w Alan Wake 2.
Jak wiele razy muszę ukończyć Alan Wake 2 by zdobyć platynę?
Na szczęście platynę zdobędziesz za pierwszym przejściem, o ile zdobędziesz wszystkie przedmioty kolekcjonerskie od razu w jednym przejściu.
Czy poziom trudności wpływa na osiągnięcia?
Nie, możesz grać nawet na easy by zdobyć najwyższe osiągnięcie. Jeżeli będziesz miał problemy z grą, a mogą się one pojawić, bo Alan Wake 2 jest stosunkowo trudny, to śmiało zmniejsz poziom trudności.
Ile czasu potrzebuję, by zdobyć platynę w Alan Wake 2?
Całość powinno się zamknąć w 25 godzin, może nawet krócej jeżeli będziesz grał na easy.
Czy mogę ręcznie zapisywać grę w Alan Wake 2?
Tak, w grze możesz ręcznie zapisywać grę. Co więcej, przed punktem bez powrotu zostaniesz bezpośrednio poinformowany, więc w tym momencie warto zapisać grę i wrócić do poprzednich lokacji by znaleźć brakujące przedmioty. Pamiętaj, że zapisu możesz dokonać tylko w specjalnym do tego przeznaczonym miejscu w tak zwanym break room.
Czy Alan Wake 2 posiada pomijalne osiągnięcia?
Tak, dwa osiągnięcia mogą zostać przez przypadek pominięte. W The Koskela Brothers musisz aktywować telewizory by oglądać reklamy, nie musisz ich oglądać całych by dostać osiągnięcie, wystarczy włączyć telewizor. W pierwszym rozdziale kiedy będziesz grać Sarą będzie jeden taki telewizor i jeżeli go nie włączysz, to nie będziesz w stanie już wrócić. The Trail of the Writer to kolejne osiągnięcie, tym razem dotyczy jednak Alana i u niego aż trzy reklamy mogą zostać pominięte. Obserwuj nasz kanał na Youtube, gdzie ukończyliśmy całą grę i znaleźliśmy wszystkie sekrety.
Teraz przejdźmy do samych osiągnięć. W Alan Wake 2 jest ich aż 67, z czego jedno to platyna.
Zobacz naszą recenzję pierwszej części gry Alan Wake.
Osiągnięcia związane z kampanią fabularną
Osiągnięcia: 20/67
Aż 20 osiągnięć jest związanych bezpośrednio z kampanią fabularną i kończeniem poszczególnych rozdziałów. Są też inne osiągnięcia związane z fabułą, których nie da się pominąć, np. osiągnięcia związane z broniami, ale najpierw zaczniemy od tych, które dotyczą tylko misji lub też rozdziałów w kampanii. Nie będziemy ich opisywać, nie ma to większego sensu.
The Story Come True
Hunting Season
Somebody’s Home
Into the Overlap
Back in Watery
We Watch in the Night
The Old Gods
Seeing Double
Rock n’ Roll, Baby
The Final Deerfest
End of the Road
Talk Show
New York City
Return
All His Life
In a Fancy Hotel
Told and Retold
Behind the Masks
The Cult of the Word
His Way Out
Bossowie w Alan Wake 2
Osiągnięcia: 24/67
Kolejne cztery osiągnięcia związane są z bossami w grze. Siłą rzeczy nie możemy ich pominąć.
Lawman
Musisz pokonać Nightingale.
Bright Falls’ Finest
Musisz pokonać Mulligana i Thorntona.
Girl in Love
Musisz pokonać Cynthie.
Filled with Rage
Musisz pokonać Scratcha.
Storm Cloud
Musisz uciec od mrocznej obecności. Niby nie boss, ale idea ta sama.
Bronie
Osiągnięcia: 31/67
Następne osiągnięcia są związane z broniami. Tych także raczej nie pominiesz, bo większość z nich pojawia się w toku fabuły.
Bring It
Musisz zdobyć obrzyna.
Ready for a Fight
Musisz zdobyć karabin myśliwski.
Greatest Hits
Musisz odnaleźć kuszę.
Stop Right There
Musisz odnaleźć strzelbę.
Find the Light
Musisz odnaleźć rewolwer i latarkę
Lights Shining
Musisz odnaleźć pistolet na flary.
Yippee Ki-yay
Musisz odnaleźć dubeltówkę.
Zbieractwo
Osiągnięcia: 40/67
Kolejne osiągnięcia związane są ze zbieraniem różnych dziwnych rzeczy w grze. Zajrzyj na nasz kanał YouTube, gdzie przechodzimy grę zbierając wszystkie znajdźki.
Strange Reality
Musisz rozwiązać pięć rymowanek zagadek.
The Koskela Brothers
Musisz obejrzeć wszystkie reklamy braci Koskela.
The Trail of the Writer
Musisz obejrzeć wszystkie programy z cyklu podróży pisarza.
Growing Stronger
Musisz ulepszyć broń raz.
All Smiles
Musisz jedną broń ulepszyć w pełni.
All Accounted For
Musisz znaleźć wszystkie bronie dla wszystkich postaci (czyli zrealizować poprzednie osiągnięcia).
Rustic Charm
Musisz odnaleźć wszystkie amulety.
Shift in Reality
Musisz rozwiązań zagadki wszystkich rymowanek.
Hidden by the Trees
Musisz odnaleźć wszystkie skrytki kultystów i lunch boxy.
Pozostałe i dziwne
Osiągnięcia: 66/67
Ostatnie osiągnięcia ciężko sklasyfikować do jakiejkolwiek kategorii. Większość z nich będzie polegała na zrobieniu czegoś po raz pierwszy, więc niejako zrobią się automatycznie w trakcie przechodzenia gry.
Escape its Gravity
Musisz użyć flary by uciec od wroga który Ciebie trzyma.
This is the Moment
Musisz wykonać unik w ostatniej chwili przed atakiem wroga.
Not the Last
Musisz podnieść swoją pierwszą stronę manuskryptu. Automatycznie podczas pierwszego aktu.
Shining in the Night
Musisz użyć flary by pogonić wrogów po raz pierwszy.
Secret Stashes
Musisz odkryć pierwszą skrytkę kultystów.
Finding a Way
Musisz znaleźć śrubokręt. Automatyczne osiągnięcie.
Cut Short
Musisz znaleźć nożyce do prętów (a co to, resident evil?).
Chased the Source
Musisz zniszczyć punkt źródła.
Darkness Coiled
Musisz zniszczyć tarczę ciemności.
Aimed Ahead
Musisz pokonać pięciu wrogów za pomocą strzału w głowę.
Coffee Thermos
Musisz odnaleźć swój pierwszy pokój na przerwę.
Felt Good
Musisz użyć apteczki po raz pierwszy.
Stop the Monster
Część wrogów potrafi się teleportować. Musisz przerwać teleportację za pomocą latarki.
Carry his Words
Musisz odnaleźć słowo mocy.
Nightmare Territory
Musisz podnieść mapę po raz pierwszy. Automatycznie zrobisz to w pierwszym akcie.
Grew Bigger
Musisz ulepszyć ekwipunek po raz pierwszy.
I’ll Find You
Musisz znaleźć wszystkie laleczki związane z rymowankami.
Stunning Vistas
Musisz ogłuszyć wroga po raz pierwszy za pomocą granatu błyskowego.
Gone for Good
Musisz pokonać wroga za pomocą jakiegoś wybuchu.
In One Go
Musisz pokonać wroga za pomocą strzału w głowę z kuszy.
Coffee-Themed Fun
Musisz ustrzelić Mr. Drippy w Coffe World.
Filling the Shape
Musisz umieścić amulet we wszystkich miejscach branzoletki.
Back to Life
Musisz użyć amuletu, by wrócić do życia kiedy wróg Cię pokona.
The Nice Things in Life
Musisz pobawić się z Majorem Settlerem.
The Other Side
Musisz pierwszy raz zmienić bohatera. Jest to osiągnięcie automatyczne.
Platyna
Sisu
Gratulacje, udało się ukończyć grę w 100%! Jesteś prawdziwy Alan Wake 😉 Cieszę się, że dotarłeś do tego momentu i udało się zdobyć to osiągnięcie.