Ubisoft opóźnił premierę Assassin’s Creed Shadows o trzy miesiące, z listopada 2024 na luty 2025, co według nowych plotek jest spowodowane problemami z błędami w grze.
Firma Ubisoft ogłosiła wcześniej w tym tygodniu, przed rozmową handlową dotyczącą aktualizacji celów finansowych na rok obrotowy 2024-2025, że Assassin’s Creed Shadows zostanie opóźnione do 14 lutego 2025 roku. W komunikacie prasowym firma ogłosiła: „Assassin’s Creed Shadows zostanie wydany 14 lutego 2025 roku. Mimo że gra jest zakończona, wnioski z wydania Star Wars Outlaws skłoniły nas do zapewnienia dodatkowego czasu na dalsze dopracowanie tytułu.”
Dodano: „Pozwoli to największej części franczyzy w pełni zrealizować swoje ambicje, zwłaszcza poprzez spełnienie obietnicy naszej podwójnej przygody z bohaterami, z Naoe i Yasuke oferującymi dwa bardzo różne style gry.” Firma podzieliła się również: „Odchodzimy od tradycyjnego modelu Season Pass. Wszyscy gracze będą mogli cieszyć się grą w tym samym czasie 14 lutego, a ci, którzy zamówią grę w przedsprzedaży, otrzymają pierwszy dodatek za darmo.”
Na koniec stwierdzono: „Gra będzie oznaczać powrót naszych nowych wydań na Steam Day 1.”
Teraz nowa plotka od brazylijskiego youtubera tvPH twierdzi, że powodem opóźnienia gry są „błędy”.
W powyższym wideo wyjaśnia, używając funkcji automatycznego tłumaczenia Google: „Problem, który się dzieje w środku, jest bardzo prosty. Gra jest pełna błędów, co jest czymś tradycyjnym dla serii Assassin’s Creed, prawda? Zwłaszcza kiedy dokonują tej zmiany i wewnętrznej technologii. Assassin’s Creed Unity był bardzo dramatyczny. Assassin’s Creed Origins również miał wiele problemów w czasie premiery.”
„Assassin’s Creed Shadows również oferuje zmianę wewnętrznej technologii w grze, która najprawdopodobniej powodowała te błędy” – kontynuował. „Więc to nie jest coś zupełnie nowego, prawda, pełna błędów premiera Assassin’s Creed. Ale jest bardzo wyraźna różnica w czasach Unity, w czasach Origins, Ubisoft był bezpieczniejszy. Ubisoft był spokojny.”
„Ale we wrześniu 2024 Ubisoft właśnie wydał i zobaczył, jak Star Wars Outlaws flopuje, co było grą, którą oczekiwali, że całkowicie wybuchnie i stanie się jednym z największych tytułów roku, a wygląda na to, że sprzedała się tylko w porządku. Sprzedała się tak słabo, jak nie powinna sprzedać się gra Star Wars. A część problemu polegała na tym, że gra była pełna błędów przy premierze. Ubisoft musiał nawet przeprosić fanów i obiecać, że pracują nad pilnymi poprawkami problemów z wydajnością na wszystkich platformach” – dodał.
Podczas gdy jego wewnętrzne źródła w Ubisoft twierdzą, że powodem opóźnienia jest to, że gra jest pełna błędów, analityk finansowy Valliant Renegade spekuluje, że opóźnienie ma związek z próbą firmy osiągnięcia rentowności przed końcem roku obrotowego.
Wyjaśnił: „Kiedy Ubisoft anulował swoje ogólnoświatowe wydarzenia prasowe, nawet wycofując się z ogromnego Tokyo Game Show, było jasne, że AC Shadows zostanie przesunięty. UBISOFT najwyraźniej widział, co nadchodzi, a prawdopodobnie było to poważne niedoszacowanie sprzedaży po początkowej dacie premiery gry, 15 listopada”. „Ubisoft mówi, że kolejne 90 dni da im czas na „dopracowanie gry”, ale wydaje się również, że desperacko chcą ją wydać PRZED końcem roku obrotowego, 31 marca 2025 r., ponieważ kierunek rentowności został jednocześnie dostosowany w DÓŁ, a producent gier zasadniczo ma nadzieję, że po prostu może osiągnąć break-even w tym roku” – dodał Valliant Renegade.
Na koniec stwierdził: „To teraz całkowity bałagan.”
Brak komentarzy