Back 4 Blood – Postacie i ich umiejętności – Poradnik dla Początkujących


Back 4 Blood to nowa gra kooperacyjna od twórców legendarnej gry Left 4 Dead. Wcielimy się w niej w grupę osób, która jest odporna na wirusa zamieniającego ludzi w zombie i naszym zadaniem będzie dbanie o wykonanie odpowiednich celów misji. Gracze mogą wybrać jedną z ośmiu postaci.

Każda z postaci będzie charakteryzować się innym sprzętem początkowym, innymi umiejętnościami oraz wzmocnieniami drużynowymi. Wybór odpowiedniej kompozycji będzie wyznaczał wasze szanse na zwycięstwo, zwłaszcza na wyższych poziomach trudności. Dbając o synergię i maksymalne wykorzystanie potencjału posiadanych kart oraz umiejętności postaci jest kluczem do zwycięstwa, a uwierzcie mi, na wyższych poziomach trudności gra zdrowo Back 4 Blood zdrowo potrafi dokopać. Nawet na średnim poziomie zdarzało się, że musieliśmy powtarzać poziom więc dobrze wybrać postać, która najlepiej dopasuje się do Waszego stylu gry. Jakie postacie możemy wybrać w Back 4 Blood? Poniżej lista:

Walker

Walker to modelowy DPS w drużynie. Jest dostępny od samego początku gry i jego podstawową zaletą jest to, że ma po prostu zwiększone wszystkie obrażenia o 10%. Niby nie dużo, ale procenty sugerują używania ciężkiej broni, która docelowo zadaje sama z siebie duże obrażenia, by jeszcze bardziej zwiększyć tą kwotę. Grę zaczyna z granatem odłamkowym i jego drużynowym perkiem będzie zwiększenie punktów życia o 10. Raczej słabe wzmocnienie, przynajmniej w moim odczuciu. Finalnie wreszcie, dzięki ćwiczeniu wojskowego, które posiada od początku zabawy, precyzyjne zabójstwa Walkera zwiększą jego celność o 20% na 5 sekund. Idealny temat na snajpera.

Mom

Mamuśka w Back 4 Blood jest postacią wspierającą, bardziej skupioną na poprawie jakości całej drużyny, a nie samym leczeniu. Zaczyna grę z posiadaniem w ekwipunku pigułek przeciwbólowych, które tymczasowo zwiększają punkty życia bohaterki lub postaci, na której używa wzmocnienia. Następnie Mom posiada zwiększony ekwipunek na przedmioty wsparcia, takie jak np. apteczki czy też inne bandaże. Posiadanie Mamuśki w drużynie doda także dodatkowy punkt życia dla drużyny w razie porażki pozwalając na dodatkowe powtórzenie poziomu. I wreszcie, specjalna zdolność mamuśki o nazwie trudna miłość pozwoli jej na natychmiastowe wskrzeszenie postaci raz na poziom. Wysoce wskazana podczas rozgrywek na wysokim poziomie trudności, oczywiście kiedy ukończycie już raz grę.

Evangelo

Evangelo będzie sprawdzał się w drużynie trochę jako zwiadowca. Jako jedyny będzie w stanie wyrywać się z chwytów dzięki umiejętności Born Survivor. W ten o to sposób wszelkiej maści pułapki oraz schowane potwory nie są mu straszne, co pozwala na samodzielne przemieszczanie się po poziomach. Żeby jeszcze pogłębić te wrażenie, to powiem Wam, że Evangelo posiada pasywnie 25% szybszą regenerację wytrzymałości, dzięki czemu biega częściej i łatwiej mu walczyć wręcz. Zresztą, cała drużyna korzysta na gibkości tego bohaterka, gdyż zyskuje ona 5% do prędkości ruchu. No i wreszcie Evangelo zaczyna z koktajlem mołotowa, czym może zablokować jakieś przejście, jeżeli trafi na hordę zombie, z którą sobie sam nie poradzi.

Holly

Sympatyczna dziewczyna Holly jest trochę takim tankiem w drużynie bohaterów. Dobrze sobie radzi w walce wręcz dzięki zwiększonej wytrzymałości na obrażenia. Oprócz tego odzyskuje 10 staminy, za każdym razem kiedy zabije robaczywego, a także pasywnie zwiększa staminę dla całej drużyny o 25 punktów. Dać jej tylko kolejne karty poprawiające walkę wręcz, strzelbę oraz trochę wytrzymałości i mamy idealną postać do walki wręcz. A jeżeli z tego przytulania zombiaków trafi na kogoś, kto sparaliżuje bohaterkę, to Holly rozpoczyna grę z paralizatorem w ekwipunku. I tak to się kręci.

Hoffman

Pan Hoffman był moim ulubionym bohaterem w Back 4 Blood. Pasywnie zwiększa ilość amunicji w magazynku dla całej drużyny, a dodatkowo zabijając robaczywych, istnieje szansa na pozostawienie przez nich paczek amunicji. Sprawiło to, że Hoffman idealnie sprawdza się jako użytkownik broni, które konsumują bardzo duże ilości amunicji.  Wszelkiej maści karabiny maszynowe czy też automatyczne, ale i lekkie pistolety maszynowe to idealna broń dla Hoffmana, a jeżeli dodatkowo jeszcze podzielicie się broniami w drużynie i każdy z graczy będzie korzystał z innego rodzaju pukawki, to nigdy Wam w trakcie zabawy nie zabraknie amunicji, obojętnie od sytuacji na mapie. Hoffman rozpoczyna zabawę z darmowym pakietem amunicji, który może wyrzucić na ziemię, by każdy mógł się poczęstować oraz posiada jeden dodatkowy slot na gadżet ofensywny, jak na przykład granaty albo koktajle molotowa.

Doc

Jak się pewnie domyślacie, Doc jest medyczką drużyny i jej zadaniem jest dbanie o zdrowie wszystkich bohaterów. Domyślnie zwiększa leczenie całej drużyny o 30%, obojętnie czy leczy rany doktorka, czy też inny gracz. Zaczyna zabawę z bandażem, które nagle dzięki poprzedniemu perkowi stają się niesamowicie skuteczne. Dodatkowo zwiększa ochronę całej drużyny na traumy o 25% (wszelkiego rodzaju połamane kości, spowolnienia, kwasy i krwawienia). No i wreszcie specjalna umiejętności doktorki pozwala raz na poziom uleczyć każdego z członków drużyny o 25 punktów życia. Bardzo sympatyczna i przydatna postać, która zwiększa mocno wytrzymałość drużyny.

Jim

Jim jest drużynowym snajperem i nawet nie wyobrażam sobie, by grać inną bronią niż precyzyjną, jeżeli wybierzecie Jima. Przede wszystkim, umiejętność Czystego Zabójstwa sprawi, że Jim za każde precyzyjne zabójstwo, zwiększa swoje obrażenia o 5%, maksymalnie do poziomu 50%. Niestety ten poziom wyzeruje się, jeżeli Jim otrzyma jakiekolwiek obrażenia. Zwiększa precyzyjne obrażenia dla całej drużyny o 10%, a sam przyspiesza swoje celowanie z przyrządów aż o 25%. Jednym słowem chcesz go mieć w drużynie i chcesz, żeby był bezpieczny, gdyż Jim to idealny morderca wszelkich elit i dzięki sprytnie dopasowanym kartom oraz tych umiejętnościom będzie w stanie błyskawicznie zabijać elity. Dodatkowo zaczyna grę z drutem kolczastym, co bardzo ułatwi trzymanie zarażonych w jednym miejscu.

Karlee

Karlee nie jest zwiadowcą drużyny, tak jak Evangelo. Bardziej można ją nazwać czujką, która idzie na przedzie drużyny. Jej pasywna umiejętność wyczuwania niebezpieczeństw pozwoli jej na odnalezienie pobliskich ukrytych potworów, które czekają na samotnych głupców, którzy zbyt daleko się oddalili. Jej umiejętność drużynowa pozwoli na szybsze używanie przedmiotów aż o 50%, a jednocześnie otrzyma dodatkowe miejsce w swoim szybkim ekwipunku, co pozwoli na trzymanie większej ilości gadżetów takich jak zestaw narzędzi, potrzebnych do otwierania zamkniętych drzwi ze skarbami i masą przydatnego ekwipunku w środku. Jednak z mojego doświadczenia, mam wrażenie, że Karlee jest najmniej przydatną postacią z uwagi na bardzo niesprecyzowaną specjalizację oraz raczej średnio przydatne umiejętności.

Podsumowanie

W taki o to sposób prezentują się postacie w Back 4 Blood. Każdy z nich zaoferuje inny styl rozgrywki oraz dzięki odpowiednio dobranym kartom, także i bardziej wyspecjalizowane role w drużynie. Pamiętajcie także, żeby zajrzeć do naszej recenzji Back 4 Blood oraz subskrybować nasz kanał na YouTube. Jeżeli macie jakieś dodatkowe pytania lub sugestie, to zachęcam do zostawiania komentarzy.

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio O listopadowych nowościach wydawnictwa Portal słów kilka
Następny Neurony w akcji - recenzja - zabawa dla całej rodziny