Studio BioWare oficjalnie zakończyło wszelkie prace związane z Anthem Next. Prawdopodobnie miało to coś wspólnego z małą porażką, jaka zaskoczyła EA po premierze Anthem. Dla przypomnienia, Anthem zadebiutował na rynku w lutym 2019 roku. Pierwotny cel sprzedażowy- około 6 milionów egzemplarzy- nie został osiągnięty. Już w maju 2019 r. studio ogłosiło, że że gra nie sprzedaje się tak dobrze, jak można się było spodziewać. Gra przepełniona była niedociągnięciami- w ocenie graczy, fabuła wydawała się niekompletna, końcowa faza gry nie zawierała wystarczającej ilości treści, przez co nie była interesująca . Do tego dochodziły problemy masową ilością błędów i problemów z wydajnością w momencie uruchomienia. Recenzję gry Anthem możecie przeczytać na naszej stronie: ANTHEM – RECENZJA – 10 GODZIN WYSTARCZY
W lutym tego roku ukazał się raport Bloomberga, w którym napisano, że EA decyduje, czy kontynuować prace nad zaktualizowaną wersją gry. Plotki, że BioWare przerabia Anthem, pojawiły się w listopadzie 2019 roku, aż wreszcie rozpoczęto pracę nad całkowitą rekonstrukcją. Przez cały zeszły rok dyrektor studia BioWare w Austin, Christian Dailey, komunikował się z graczami za pośrednictwem bloga– informując o kierunkach rozwoju gry, które rozważał zespół, próbując wskrzesić niektóre z podstawowych mechanizmów i postępów. W lipcu ubiegłego roku ujawnił grafikę koncepcyjną nowej frakcji piratów, z którą gracze będą mogli się zmierzyć.
Ostatecznie jednak EA zdecydowało o zakończeniu prac nad nowym Anthem. Wczoraj Dailey potwierdził ten fakt, informując o tym na blogu: „chcieliśmy się podzielić, że podjęliśmy trudną decyzję o przerwaniu nowych prac nad Anthem (znanym również jako Anthem NEXT). Dalej czytamy, że od czasu premiery Anthem zespół ciężko pracował nad ciągłym ulepszaniem gry, wydając liczne aktualizacje, które przyniosły szereg ulepszeń i wprowadziły nową zawartość do gry. Wiem, że będzie to rozczarowujące dla społeczności graczy Anthem, którzy byli podekscytowani ulepszeniami, nad którymi pracowaliśmy. To także rozczarowanie dla zespołu, który wykonał świetną robotę. Anthem przywiodło mnie do BioWare, a ostatnie dwa lata były jednym z najbardziej wymagających i satysfakcjonujących doświadczeń w mojej karierze.
W końcu Dailey odniósł się do panującej pandemii COVID-19 i jej wpływu na pracę studia: rok 2020 był rokiem innym niż wszystkie i chociaż nadal robimy postępy w stosunku do wszystkich naszych projektów gier w BioWare, praca w domu podczas pandemii miała wpływ na naszą produktywność, a nie wszystko, co planowaliśmy jako studio -przed COVID-19 – może zostać osiągnięte bez narażania naszych zespołów na nadmierny stres.
Producent wykonawczy gry, Christian Dailey, zapewnił jednak, że studio w dalszym ciągu będzie wspierało istniejącą wersję gry Anthem. Większa uwaga poświęcona jednak zostanie na kolejne tytuły Dragon Age i Mass Effect oraz odpowiednie aktualizacje Star Wars: The Old Republic.
Brak komentarzy