Dragon’s Dogma 2 – Build na Najlepszego Czarodzieja – Poradnik


W Dragon’s Dogma 2 powracają potężne bestie, a wraz z nimi potrzeba czarodziejów, którzy potrafią je pokonać. Czy marzysz o rzucaniu niszczycielskich zaklęć z bezpiecznej odległości i sprowadzaniu ognia z nieba na swoich wrogów? Ten poradnik pomoże ci stworzyć builda czarodzieja, który zmiażdży każdego przeciwnika, który stanie mu na drodze.

W Dragon’s Dogma 2 powraca potężna profesja – Czarodziej. To coś więcej niż zwykły mag. Czarodzieje to mistrzowie żywiołów, którzy potrafią siać zniszczenie ogniem, lodem i błyskawicą. W tym poradniku znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby stworzyć potężnego Czarodzieja i zdominować pole bitwy.

Czym Różni się Czarodziej od Maga?

Chociaż zarówno Czarodziej, jak i Mag posługują się magią, to ich style gry są dość różne. Magowie są bardziej wszechstronni, dysponując zarówno czarami ofensywnymi, jak i defensywnymi oraz umiejętnościami wspomagającymi. Czarodziej natomiast stawia na potężne ataki żywiołowe, zadając ogromne obrażenia pojedynczym celom lub całemu obszarowi. W tym poradniku skupimy się na budowaniu potężnego Czarodzieja w Dragon’s Dogma 2. Czarodziej to klasa dosłownie artyleryjska. Będziesz trzymał się z tyłu drużyny, rzucając zaklęcia obszarowe zadające ogromne obrażenia. Pamiętaj jednak, że często wymagają one dłuższego czasu rzucania. Ze względu na to, Czarodzieje muszą zawsze dbać o dobre pozycjonowanie, aby nie zostać przerwanym podczas rzucania czarów.

Idealni Towarzysze dla Czarodzieja:

Świetnym wyborem dla Czarodzieja będą Wojownicy lub Rycerze, którzy skupią na sobie uwagę przeciwników. Dzięki temu będziesz mógł spokojnie odprawiać swoje potężne zaklęcia, podczas gdy twoi pancerni towarzysze będą odciągać wroga. Nie jest głupim wyborem wybrać nawet trzech pionków do walki w zwarciu by zminimalizować ryzyko, że jakiś wróg do nas za blisko podejdzie.

Odblokowanie Profesji Czarodzieja:

Aby zostać Czarodziejem, udaj się do Gildii Profesji w Vernworth. Tam otrzymasz zadanie dodatkowe „Vocation Frustration”. Ukończenie tego zadania odblokuje dla ciebie profesję. Pamiętaj jednak, że do jej uzyskania potrzebujesz 150 punktów dyscypliny. Zadanie robię w poniższym filmie.

Trevo Mine, Miecz Wojownika i Kostur Czarodzieja - Dragon's Dogma 2

Rzucanie Czarów:

Rzucanie czarów u Czarodzieja odbywa się tak samo jak u Maga. Jeśli grałeś już Magiem, to po przejściu na Czarodzieja, rzucanie czarów będzie ci dobrze znane. Jednak Czarodziej posiada unikalną umiejętność odróżniającą go od Maga – Galwanizacja. Ta przydatna umiejętność, zarówno w walce jak i poza nią, szybko regeneruje twoją staminę. Dla Czarodzieja, który często korzysta z sprintu i szybko zużywa staminę, Galwanizacja jest kluczowa. Podobnie jak Mag, Czarodziej może korzystać z szybkiego rzucania. Ten mechanizm pozwala na szybsze rzucanie czarów, ale kosztem większej ilości staminy. Dzięki Galwanizacji, szybkie rzucanie warto stosować, pamiętaj więc o jego używaniu. Zarówno Czarodziej, jak i Mag posiadają Lewitację. Ta umiejętność przydaje się do ucieczki przed wrogami lub eksploracji terenu.

Zarządzanie Staminą:

Stamina jest ważna dla każdej klasy, ale dla Czarodzieja jej efektywne zarządzanie jest szczególnie istotne. Jego czary zużywają dużo staminy, dlatego warto stosować się do kilku wskazówek:

  • Sprint: Czasami przez przypadek możesz rozpocząć sprint. Aby tego uniknąć, zmień domyślny tryb sprintu z przełącznika na przytrzymanie.
  • Lewitacja: Choć Lewitacja ułatwia przemieszczanie się, nie pozwala na regenerację staminy podczas jej używania. Staraj się nie używać jej w walce, chyba że jest to absolutnie konieczne.
  • Waga Postaci: Zwróć uwagę na wagę twojej postaci, która wpływa na zużycie i regenerację staminy. Możesz rozważyć stworzenie mniejszego bohatera, jeśli wybierasz klasę Czarodzieja. Pamiętaj też o oddawaniu przedmiotów twoim pionom, aby utrzymać niską wagę.
  • Mikstury: W razie potrzeby zawsze możesz użyć mikstur regenerujących staminę.
  • Anulowanie zaklęć: jeżeli widzisz, że rzucane zaklęcie zużyje całą staminę, to anuluj je wciskając R2 podczas castowania. Lepiej zregenerować staminę, niż zostać ogłuszony przez jej brak podczas walki.

Najlepsze zaklęcia Czarodzieja w Dragon’s Dogma 2

Jako Czarodziej będziesz dysponować potężnymi zaklęciami, które pozwolą ci siać zniszczenie wśród wrogów. Oto kilka najefektywniejszych umiejętności dla twojej postaci:

Levin / High Levin:

  • Podstawowy czar dostępny jeszcze dla Maga.
  • Będziesz go często używać ze względu na krótki czas rzucania.
  • Świetne zaklęcie obszarowe, które uderza wprost w przeciwników, utrudniając im blokowanie się.
  • Doskonały wybór, jeśli potrzebujesz szybko rzucić czar.

Hagol / High Hagol:

  • Unikalne zaklęcie Czarodzieja.
  • Tworzy lodową kopułę zadającą obrażenia obszarowe i mającą szansę na zamrożenie wrogów.
  • Potężny Grad sprawdza się szczególnie dobrze przeciwko dużym celom lub grupom przeciwników.

Salamander / High Salamander:

  • Czar ognia, który przez pewien czas zadaje obrażenia od ognia.
  • Tworzy płonącą linię na ziemi.
  • Wrogowie mogą łatwo opuścić obszar czaru. Zaleca się używać go, gdy przeciwnik jest powalony lub unieruchomiony.
  • Możesz zamienić go na inne czary, jeśli masz problemy z trafieniem wrogów.

Seism / High Seism:

  • Czar zadający obrażenia fizyczne, przydatny przeciwko wrogom odpornym na magię.
  • Jako Czarodziej wszystkie twoje czary będą ofensywne, więc zadawanie obrażeń będzie twoim głównym zadaniem.
  • Warto mieć ten czar w zanadrzu na takie sytuacje, aby nadal być skutecznym.

Maelstrom:

  • Wymiennik dla Trzęsienia Ziemi.
  • Zadaje obrażenia fizyczne.
  • Możesz go odblokować na wczesnym etapie gry poprzez wykonywanie zadań.
  • Czas rzucania jest długi i nie da się go skrócić szybkim rzucaniem, ale zadaje ogromne obrażenia.

Prescient Flare / Augural Flare:

  • Czar przywołujący kulę, którą możesz atakować.
  • Im więcej ją atakujesz, tym większe obrażenia zadaje otaczającym ją wrogom.
  • Ostatecznie eksploduje, zadając dodatkowe obrażenia.
  • Możesz użyć go na powalonych przeciwnikach, aby zadać im potężne ciosy.

Wzmocnienia dobrze sprawdzające się u czarodziejów to Zaostrzenie, które zwiększa szansę na osłabienie przeciwników, a tego będziesz robić dużo. Przydatne jest też Wzniesienie, ponieważ przyspiesza regenerację twojej wytrzymałości, a jako czarodziej będziesz jej bardzo potrzebować. Katalizator wzmacnia obrażenia zadawane słabościom żyw стихиjnym wrogów, więc jeśli go masz, to świetnie. Ogólnie rzecz biorąc, będziesz chciał wzmocnień regenerujących wytrzymałość i zwiększających obrażenia.

Jeśli chodzi o ekwipunek, laski posiadają różne wbudowane buffy. Jednak najpierw powinieneś priorytetowo traktować laskę o najwyższej maksymalnej statystyce magicznej, a nie buffa. Na początku możesz udać się do Miasta Wytchnienia przy punkcie kontrolnym, aby znaleźć dobrą laskę. Pamiętaj, aby ulepszać swoją laskę w miarę postępów w grze. W przypadku pierścieni zwróć uwagę na regenerację wytrzymałości i wzmocnienia obrażeń. Nie musisz się martwić ochroną, gdyż powinna się tym zająć twoja drużyna.

To kończy nasz poradnik dotyczący budowy czarodzieja w Dragon’s Dogma 2. Mamy dla ciebie wiele innych poradników, które możesz również sprawdzić. Zobacz między innymi nasz poradnik osiągnięć do gry lub też poradnik z klasami (Vocations) postaci.

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio Palword: Gra umiera? 97% graczy porzuciło tytuł!
Następny Kwietniowe premiery na VOD - co obejrzeć w weekend?